En oo varmaan ihan kaikkia Frendien jaksoja nähnyt, kun en oo koskaan sillee oikein katsomalla katsonut tuotantokausittain sarjaa. Mutta aika usein sitä tuli telkkarin edessä toljoteltua aikoinaan kun Frendit sieltä tuli, ja nyttemmin oon jostain syystä välillä ajautunut Youtubesta kattelemaan sarjan pilalle menneitä kohtauksia, koska niistä jotenkin välittyy näyttelijöiden keskinäinen kemia aika hienosti. Mm. kohtaus missä jossain halloween-naamiaisissa Chandler ja Ross vääntää kättä, Chandler pupupuvussa ja Ross Sputnik-perunana, ja Monica sanoo touhua katsellessaan että Chandlerilla on seksi-ilmeensä päällä, ei meinaa loppua ollenkaan koska Schwimmer ja Perry repeävät koko ajan. Jossain jaksossa Ross opetteli soittamaan säkkipilliä, ja esitystä kämpässä pitäessään Phoebe alkoi ”laulamaan” mukana, eli kiljumaan ihan vitusti. Siitäkään ei ilmeisesti saatu kuvattua kohtausta kertaakaan ilman että joku repesi, koska telkkariin päätyneessä pätkässä Aniston yrittää selkeästi peitellä nauruaan, mutta ei siitä kai parempaakaan koskaan saatu kuvattua. Ja sitten on se sohvankuljetuskohtaus, missä Ross kiljuu pivottia. Mainiota paskaa.
Näistä vastaavista oon tykännyt myös Moderni Perheestä ja vähän Big Bang Theorystäkin, mutta sitten taas vaikkapa How I Met Your Motheriin en koskaan oikein lämmennyt. Seinfeld oli vähän njääh, Kramer oli siinä hauska, muut oli lähinnä vaan vittupäisiä. Näistä muistakin oon pilalle menneitä otoksia etsinyt, mutta niistä ei jotenkin välity semmonen yhtä lämmin fiilis ku mitä Frendien näyttelijöillä vaikutti keskenään olevan. Office sekä Parks and Recreation, ja Brooklyn 99 on sitten taas vähän enemmän yliampuvaa hassupetteröintiä, mutta niissä näyttelijöiden keskinäinen kemia vaikuttaisi olleen yhtä hyvällä tasolla kuin Frendeissä.