Olen päässyt nyt Frendit-maratonissani neljännen kauden alkuun, kolme jaksoa taitaa olla sitä katsottuna. Kyllähän tämä toimivasti pitää otteessaan ja olen kyllä viihtynyt sarjan parissa tällä katselukierroksella. En ole itse asiassa aiemmin tätä ihan tällaisella intensiteetillä katsonutkaan, joten siinäkin mielessä tässä tulee vähän erilainen katselukokemus nyt.
On sanottava kyllä sekin, että Ross on pahimmillaan ihan saatanan rasittava hahmo. Siis äärimmäisen onnistunut juuri tuollaisena "rasittavana hahmona", koska se on tarkoituksella varmasti vedetty juurikin noin överiksi. Yllättävän pitkään Rachel jaksoi miestä katsella, vaikka Rossin käytös sen Mark-kuvion myötä oli ihan käsittämätöntä. Esim. se kun Rachel joutui tekemään pitkää työpäivää toimistolla deadlinen painaessa päälle, niin Ross tulee toimistolle sekoilemaan ja on lähellä polttaa koko työpöydän kun tulee virittelemään kynttilöitä, vaikka Rachel sanoo että suksi nyt kuuseen siitä.
Mutjoo, eipä tässä. Lisa Kudrow'sta ja Phoebesta olen oppinut pitämään tämän uusintakierroksen myötä ihan eri tavalla ja Joeystakin nousee ihan eri tavalla taas mieliin se että vaikka hahmo oli tyhmä kuin saapas, niin kyseessähän oli myös äärimmäisen reilu kaveri joka puolusti aina läheisiään. Ja opetti herra Treegerin tanssimaan.
Ja joo, Chandler on tietysti edelleen se sarjan paras hahmo ja Monica on kyllä myös kaikessa överiydessään mahtava. Lisäksi pitää erikseen kehua myös supporting castia, tässähän on aina ollut erittäin hyviä vierailevia tähtiä. Tom Selleck Richardina varmaan se kaikkein paras, mutta monia muitakin hyviä löytyy. Ben Stiller raivohulluna Tommyna oli aika kova veto noin niinku esimerkkinä.
Pitää varmaan taas tänään katsella jokunen jakso.