Free Agent Frenzy – kesä 2024

  • 93 206
  • 609

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Valtaosa liigan absoluuttisista huipuista ei pelannut palkkakattoliigassa.
Mutta ketä näitä absoluuttisia huippuja on nyt palkkakaton aikakaudella jäänyt ilman cuppia lopulta? Sedinit ja Thornton sekä Price?

Voittajia: Crosby, Malkin, Datsyuk, Hossa, Kane, Toews, Keith, Kopitar, Doughty, Bergeron, Marchand, Ovechkin, Bäckström, Kucherov, Stamkos, Hedman, Barkov, MacKinnon, Rantanen, Makar, Eichel. Sitten sieltä alkuajoiltakin vielä Staal, Selänne jne.

Kyllä nuo aivan huiput tuppaavat yleensä kerran vähintään voittamaan kun ura kestää 17+ vuotta. Toronto on toki Toronto kaikkine herkkuineen, mutta kyllä mä luulen, että Matthewskin vielä joskus sen voittaa.
 

Kental

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Kertokaa mulle, että Edmundson on Norris tason pakki tai muita kivoja juttuja. Saa myös valehdella, kiitos.

Ainakin viisi vuotta sitten finaaleissa Edmundson oli toiselle joukkueista kenties sarjan arvokkain pelaaja!

Tää varmaan kuulostaa kivalta kunhan jätän mainitsematta kummalle joukkueista? Eikä tarvinnut edes sortua valehteluun.
 

JasonX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Suomen Maajoukkueet
Valtaosa liigan absoluuttisista huipuista ei pelannut palkkakattoliigassa.
Noh Detroitin 2008 mestaruus joukkue oli jo Capin alainen. Tärkeimmät pelaajat. 6 kierroksella varattu, 7 kierroksella varattu, 3 kierroksella varattu ja treidattu maalivahti. Toki mukana SM-liiga tähti jne. kun näin sen laittaa niin näyttää aikas jännältä. :D
 

Heddy#77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampa Bay Lightning, Manchester United
Kyllä minäkin komppaan tätä.. Ei nuo huonoja signauksia ole, luultavasti Preds laittaakin taas tutusti pleijareissa jonkun ahtaalle. Ei tällä kyllä pitkäjänteistä menestystä saa, kun tehot lepäävät aina näiden tuontimiesten harteilla, ja jos joku tusinafinski onnistuukin tekemään puoli pistettä per peli, se laitetaan farmiin. Samalla nämä miljoonamiehet pitävät jengin tasaisen hyvänä calgaryflamesina, joten ylhäältäkään ei pääse varaamaan.

Jos Josin ja Forsbergin primestä haluttaisiin ottaa kaikki irti, jompikumpi veskareista laitettaisiin kiertoon ja hankittaisiin joku todellinen superstara tuonne (Marner?) näiden "ihan kiva lisä kakkosketjuun"-jätkien sijaan.
Joka sanasta samaa mieltä. Eiköhän Preds tule ainakin seuraavat pari kautta olemaan mukana pleijarijunassa ja saattavat jonkun sarjan voittaakin, mutta jos jengin parhaat kenttäpelaajat ovat Josi 34v, Forsberg 29v, Stamkos 34v, O`Reilly 33v, Marchessault 33v ja Skeij 30v, niin vaikea nähdä, että näillä tämän päivän mooveilla Preds yhtäkkiä nousee contenderiksi.

Mielestäni tässä nyt viime kauden odotettua parempi tsemppi ja tämän päivän signaukset lykkäävät vääjäämättömästi edessä olevaa rebuildia/retoolia, miten nuo nyt kukakin haluaa luokitella. Olisin Preds fanina paljon innostuneempi, jos tuonne olisi saatu naarattua kavereita tyyliin Marner, Necas, Guentzel. Ja joo kaikkia noita esimerkkejä ei tietenkään ole mahdollista signata, mutta pointti varmaan tuli selväksi.
 

larzzon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina
Mutta ketä näitä absoluuttisia huippuja on nyt palkkakaton aikakaudella jäänyt ilman cuppia lopulta? Sedinit ja Thornton sekä Price?

Voittajia: Crosby, Malkin, Datsyuk, Hossa, Kane, Toews, Keith, Kopitar, Doughty, Bergeron, Marchand, Ovechkin, Bäckström, Kucherov, Stamkos, Hedman, Barkov, MacKinnon, Rantanen, Makar, Eichel. Sitten sieltä alkuajoiltakin vielä Staal, Selänne jne.

Kyllä nuo aivan huiput tuppaavat yleensä kerran vähintään voittamaan kun ura kestää 17+ vuotta. Toronto on toki Toronto kaikkine herkkuineen, mutta kyllä mä luulen, että Matthewskin vielä joskus sen voittaa.
Jaa sulla on rima noin matalalla. Kyllähän se sitten näyttää siltä, että suurin osa voittaa, ehkä voittajia myös pidetään huippuina vähän kevyemmillä ansioilla.

Mutta jos nyt miettii eniten pisteitä tehneitä (ja yli tonnin päässeitä) senttereitä 2000-luvulla, niin Thornton, Marleau, Sedin, Giroux, Tavares ja Pavelski eivät ole voittaneet. Crosby, Malkin, Kopitar, Stamkos, Bergeron, Getzlaf, Bäckström ja Staal kyllä.

Jos typistää nuo listat vuosikymmeniensä parhaisiin, niin Crosby voitti, Thornton ei.

En kyllä ymmärrä miksi luettelit hatusta hirveän kasan tusinajannuja, jotka voittivat.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Jaa sulla on rima noin matalalla. Kyllähän se sitten näyttää siltä, että suurin osa voittaa, ehkä voittajia myös pidetään huippuina vähän kevyemmillä ansioilla.

Mutta jos nyt miettii eniten pisteitä tehneitä (ja yli tonnin päässeitä) senttereitä 2000-luvulla, niin Thornton, Marleau, Sedin, Giroux, Tavares ja Pavelski eivät ole voittaneet. Crosby, Malkin, Kopitar, Stamkos, Bergeron, Getzlaf, Bäckström ja Staal kyllä.

Jos typistää nuo listat vuosikymmeniensä parhaisiin, niin Crosby voitti, Thornton ei.

En kyllä ymmärrä miksi luettelit hatusta hirveän kasan tusinajannuja, jotka voittivat.
Siis ketä tuolla minun listallani on nyt niin tusinajannuja, että Giroux, Tavares, Pavelsi ja Marleau vertautuvat ylikylän pelaajina? Eichel? Hänen nimen mainitsemista mietin kahdesti ja se nyt ui sinne, koska hänellä on yhä aikaa tehdä vaikka ja mitä.
 

larzzon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina
Siis ketä tuolla minun listallani on nyt niin tusinajannuja, että Giroux, Tavares, Pavelsi ja Marleau vertautuvat ylikylän pelaajina? Eichel? Hänen nimen mainitsemista mietin kahdesti ja se nyt ui sinne, koska hänellä on yhä aikaa tehdä vaikka ja mitä.
Kyllä minäkin luettelin tusinajannuja, ei siinä. Mutta mulla oli kriteerinä 1000 pistettä sentterinä, kun sulla oli Stanley Cupin voittaminen. Edellisellä tavalla listoista tulee vähän tasapuolisemmat sen suhteen, kutka on voittanut ja ketkä ei, kuin jos luettelee pelkästään voittajia, niin siinä joukossa ilman sormusta jääneet ovat harvassa :P
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Miten Henrique ja Skinner, oliko mitään merkittäviä huhuja?
Jeff Skinner on Toronton alueelta kotosin, joten vois veikkaa että Brad Treliving sille kilauttaa ja kysyy että kiinnostaako nälkäpalkalla pelaaminen lapsuuden suosikkiseurassa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: LGD

Frostburn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leafs, HPK
Jeff Skinner on Toronton alueelta kotosin, joten vois veikkaa että Brad Treliving sille kilauttaa ja kysyy että kiinnostaako nälkäpalkalla pelaaminen lapsuuden suosikkiseurassa.
Skinner voisi olla halvalla lapulla hyvä haku Leafsiin, kun Bertuzzi menetettiin ja Robertson on lähtökuopissa. Toki isompi tarve olisi kolmossentterille, mutta jäljellä ei juuri sopivia ukkoja siihen rooliin ole - Henrique ehkä, mutta taitaa olla liian kallis. Wennberg voisi myös tulla sentterinä kysymykseen, mutta hyökkäyspään mustia aukkoja ovat alaketjut jo muutenkin täynnä.
 

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Kyllä minäkin luettelin tusinajannuja, ei siinä. Mutta mulla oli kriteerinä 1000 pistettä sentterinä, kun sulla oli Stanley Cupin voittaminen. Edellisellä tavalla listoista tulee vähän tasapuolisemmat sen suhteen, kutka on voittanut ja ketkä ei, kuin jos luettelee pelkästään voittajia, niin siinä joukossa ilman sormusta jääneet ovat harvassa :P
Miksi just sentterinä? Jos lähdetään tuolle linjalla, että 1000 pistettä on raja ja palkkakaton aikakaudesta puhutaan, niin 1000 pistettä on tehnyt yhteensä 14 pelaajaa ja niistä cupin on voittanut 10. Suurin osa siis ja tuossa on useammalla pelaajalla vielä useampi cup.

Minä en nähdäkseni luetellut mitään tusinajannuja kuitenkaan? Niitä jotka eivät lukeutuneet tuohon yli 1000 pistettä NHL:ssä tehneisiin pelaajiin, niin kuulu sellaisia nimiä esim. kuin Kucherov, MacKinnon, Rantanen, Makar. Kaikki nuo ovat yli ppg ja vahvasti matkalla uraan mikä tuo sen tuhat pistettä NHL:ssä. Viimeiset 9 kautta Marchand yli ppg.

Kenestä tusinaukosta nyt oli siis kyse? Hossa? Yksi parhaista kahdensuunnan laitureista jonka itse arvostan ihan äärettömän korkealle.

Uskallan edelleen pysyä väitteessäni, että absoluuttiset huiput tuppaavat sen cupin voittamaan ennemmin tai myöhemmin urallaan joten eiköhän Matthews ja McDavid sen myös lopulta tee.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös