Free Agent Frenzy – kesä 2024

  • 92 762
  • 609

Bosco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Käänteen tekevät talentit ? Saros, Josi, Forsberg ? Nyquist-O'Reilly-Forsberg oli yksi liigan kovimpia 1.ketjuja viime kauden lopussa. Lisäävät aika paljon lisää talenttia joukkueeseen. Rupee Josin ja muitten ikä olla sitä luokkaa, että pakko mennä all-in ja yrittää kaikkensa. Itse pidän hankinnoista vaikka todennäköisesti todellisia riippakiviä tulee olemaankin muutaman vuoden päästä. Ainakin joukkue nyt yrittää kaikkensa eikä pyri keskinkertaisuuteen.
Viime kauden lopussa hetkellisesti ja melkein ensimmäiseltä kierrokselta jatkoon. Tuosta on vielä älyttömän pitkä matka oikeaan menestykseen ja itse en vain millään usko, että nämä hankinnat vievät Predsiä lähelle todellista menestystä. Luvassa on keskinkertaisuutta sekä rebuildin siirtämistä.

Ok, itse muistelisin Islandersin menneen konferenssifinaaleihin 2020 ja -21 mutta nää on näitä
Okei. Oli ja on ollut niin hmv, että tuollaiset pääsevät unohtumaan. Muuta ei käteen ole jäänyt kuin 2/4 suorituksia playoffeissa siis.

Mikä olis käänteentekevä talentti? McDavid vai?

Voittaa voi monilla tavoilla. Sen on Panthers, Avs, Bolts, Blues ja Knights viime vuosina osoittaneet.
No mainitsemistasi käänteentekeviä löytyy Barkov, MacKinnon, Makar, Rantanen, Kucherov, Hedman, Vasilevskiy, Point playoffeissa ja Eichel. Blues on oikeastaan ainut poikkeus mistä puuttui mielestäni täysin puhtaat kärkitalentit, mutta siellä oli moni todella hyvä pelaaja primessa eli O'Reilly, Tarasenko, Schenn, Pietrangelo.

Ja kun mennään pidemmälle eli Caps, Pens x 3, Kings x 2, Hawks x 3, niin ne menevät nimen omaan kärkitalentin suuntaan eikä Bluesin suuntaan.

Vaikka voittaa voikin monella tavalla. Tietenkin. Mutta epäilen itse, että Preds noilla nimillä tuolla corella ei siinä onnistu.
 

Stevie Why

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Red Wings, Rams, Blue Jays
Vaikka voittaa voikin monella tavalla. Tietenkin. Mutta epäilen itse, että Preds noilla nimillä tuolla corella ei siinä onnistu.
Juu, kieltämättä se kärkitalentti helpottaa. Predsillä se vastaava kärkitalenttiosasto on Josi, Saros ja Forsberg - ei huono kolmikko, ei toki mikään Oilersille vertoja vetävä, mutta kun tohon yhdistää laajan joukon kokemusta ja Brunetten erinomasena koutsina, nii kyl tos voi aihiota olla.

Mutta eri mieltä saa ja pitääkin olla! Ostan perustelusi siis sinällään.
 

Finnish Isles

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Islanders
Okei. Oli ja on ollut niin hmv, että tuollaiset pääsevät unohtumaan. Muuta ei käteen ole jäänyt kuin 2/4 suorituksia playoffeissa siis.
Jep, kaksi kertaa mestarille häviäminen, joista toinen game 7. 1-0, eipä sitä herkästi satunnainen seuraaja huomaa :D
 
Viimeksi muokattu:

Benkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, NUFC
Juu, kieltämättä se kärkitalentti helpottaa. Predsillä se vastaava kärkitalenttiosasto on Josi, Saros ja Forsberg - ei huono kolmikko, ei toki mikään Oilersille vertoja vetävä, mutta kun tohon yhdistää laajan joukon kokemusta ja Brunetten erinomasena koutsina, nii kyl tos voi aihiota olla.

Mutta eri mieltä saa ja pitääkin olla! Ostan perustelusi siis sinällään.
Itse näkisin, että kamppailee tällä hetkellä lännen toiseksi parhaan joukkueen paikasta Dallasin sekä Coloradon kanssa. Nashville tällä hetkellä hyvin saman tyylisesti rakennettu kuin Dallas, Coloradolla sitten parhaat kärkimiehet, mutta loput sitten niin ja näin. Lännen kovimpana nään Edmontonin.
 

Gemondo

Jäsen
Vaikka voittaa voikin monella tavalla. Tietenkin. Mutta epäilen itse, että Preds noilla nimillä tuolla corella ei siinä onnistu.
Mikään joukkue millään corella ei ole todennäköinen Stanley Cup-voittaja. Minä epäilen että Edmonton ei voita McDavidilla, Draisaitlilla ja Bouchardilla, eikä Toronto Matthewsillä, Marnerilla ja Nylanderilla. Tuskin Chicagokaan Bedardilla ja Teräväisellä.

Pitäisikö niidenkin aloittaa rebuild?
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Juu, kieltämättä se kärkitalentti helpottaa. Predsillä se vastaava kärkitalenttiosasto on Josi, Saros ja Forsberg - ei huono kolmikko, ei toki mikään Oilersille vertoja vetävä, mutta kun tohon yhdistää laajan joukon kokemusta ja Brunetten erinomasena koutsina, nii kyl tos voi aihiota olla.

Mutta eri mieltä saa ja pitääkin olla! Ostan perustelusi siis sinällään.
Voihan se olla, että Preds menestyy ja joudun nostamaan kättä ylös vuoden tai pari päästä. Mutta minä epäilen Predsin nyt valittua strategiaa ja halusin sanoa mielipiteeni tässä ja nyt. Hyvä ja kiva vain, jos herättää keskustelua. Sehän tämän palstan tarkoitus on kunhan perustelee näkökulmiaan.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Mikään joukkue millään corella ei ole todennäköinen Stanley Cup-voittaja. Minä epäilen että Edmonton ei voita McDavidilla, Draisaitlilla ja Bouchardilla, eikä Toronto Matthewsillä, Marnerilla ja Nylanderilla. Tuskin Chicagokaan Bedardilla ja Teräväisellä.

Pitäisikö niidenkin aloittaa rebuild?
Perustele nuo? Yleensä absoluuttiset huippupelajat voittavat vähintään kerran cupin.

Noiden ei pidä. Absoluuttisia huippuja. Parhaassa peli-iässä.

Mun mielestä aika järjetön vertailla noita Predsiin, mutta perustele toki!

E: Teräväinen tuskin ehtii näkee Chicagossa menestystä (hymiö).
 

Benkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, NUFC
Predatorsilla olisi vielä kaiken lisäksi 11 miljoonaa lisää capissa tilaa jos ei olis ulosostoja ja palkanpidätyksiä. Eli eivät nyt niin tuhoontuomittuja olekaan muutaman vuoden päästä kun kaudella 27-28 on jäljellä enää Duchenesta 1.5milj
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Voihan se olla, että Preds menestyy ja joudun nostamaan kättä ylös vuoden tai pari päästä. Mutta minä epäilen Predsin nyt valittua strategiaa ja halusin sanoa mielipiteeni tässä ja nyt. Hyvä ja kiva vain, jos herättää keskustelua. Sehän tämän palstan tarkoitus on kunhan perustelee näkökulmiaan.

Kyllä minäkin komppaan tätä.. Ei nuo huonoja signauksia ole, luultavasti Preds laittaakin taas tutusti pleijareissa jonkun ahtaalle. Ei tällä kyllä pitkäjänteistä menestystä saa, kun tehot lepäävät aina näiden tuontimiesten harteilla, ja jos joku tusinafinski onnistuukin tekemään puoli pistettä per peli, se laitetaan farmiin. Samalla nämä miljoonamiehet pitävät jengin tasaisen hyvänä calgaryflamesina, joten ylhäältäkään ei pääse varaamaan.

Jos Josin ja Forsbergin primestä haluttaisiin ottaa kaikki irti, jompikumpi veskareista laitettaisiin kiertoon ja hankittaisiin joku todellinen superstara tuonne (Marner?) näiden "ihan kiva lisä kakkosketjuun"-jätkien sijaan.
 

Animal

Jäsen
Perustele nuo? Yleensä absoluuttiset huippupelajat voittavat vähintään kerran cupin.

NHL:ssa kaksi ykkössentteriä, Norris -tason pakki ja Vezina tason MV joukkueessa on yleensä tae Stanley Cupista, jos muu nippu ja valnennus on edes jokseenkin siedettävä.

Uskon, että pitkän linjan Pens -fani ainakin allekirjoittaa tämän, siinä missä Oilers ja Detroit -fanitkin.

Edit. En siis lähtenyt perustelemaan vaan komppaamaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös