Free Agent Frenzy – kesä 2024

  • 93 944
  • 609

Largo

Jäsen
Niin, ja vastapuolella oli, vaikka toki vastapuolen pakisto oli vaatimaton, kun Letang oli sivussa loukkaantumisen vuoksi, mutta vastapuolelta löytyi käänteentekeviä pelaajia ja vastapuoli voitti. Tuolloin Predsillä oli minun mielestäni pullat paremmin uunissa kuin nyt on näistä UFA satsauksista huolimatta. Tuolloin core oli hyvässä peli-iässä.
Lainaan nyt vain tämän osion, mutta näin kyllä aiemmankin debaatin. Arvostan Predatorsia siinä mielessä, että eivät ole koskaan heittäneet hanskoja tiskiin saadakseen niitä mainitsemiasi huipputalentteja. Samaan kastiin menee useampikin seura, kuten Flames ja Wild. Eli aina se ratkaisu on ollut re-tool eikä re-build. Se on täysin eri asia, onko tuo ratkaisu sitten oikea, mutta itse ainakin arvostan sitä. Pens esimerkiksi laahasi sarjan hännillä useamman vuoden, jolloin sitten varasivat Crosbyn, Malkinin, Fleuryn ja Staalin. Letang sitten osui kunnolla 2.kierroksella ja core oli siinä. Sinänsä siis heidän ei tarvinnut tehdä muuta kuin olla huonoja ja pienellä lisätuurilla saivat sitten arpaonnella pari ykköstä ja pari kakkosta, millä käytännössä rakensivat koko homman. Predatorsin viimeisin TOP-10 varaus on vuodelta 2013, jolloin varattiin Seth Jones. He eivät ole kyntäneet pohjalla rakentaakseen joukkueensa, kuten esim. Pens teki. Jones liikutettiin Columbukseen toiveena saada Ryan Johansenista ykkössentteri, mikä jo silloin oli kyllä perusteltu ratkaisu, kun riveissä vielä pelasi Weber, Suter ja Ellis.

Pakko arvostaa Predatorsia. Heillä oli selkeästi imukykyä vapaiden pelaajien markkinoilla ja he lähtivät koittamaan ”vielä kerran”.
 

Jay79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Aseeton ryöstö. Loistava hankinta.
Toivon että Walker edellinen kausi Flyers paidassa ei ollut suonenveto vaan jatkaa hyvällä tasolla, hänen otteitaan en enää Coloradon aikana seurannut joten siitä voivat viisaammat antaa kommenttia, Flyers nutussa pelasi hyvin.
 

Laheee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Canes, Tahko
Toivon että Walker edellinen kausi Flyers paidassa ei ollut suonenveto vaan jatkaa hyvällä tasolla, hänen otteitaan en enää Coloradon aikana seurannut joten siitä voivat viisaammat antaa kommenttia, Flyers nutussa pelasi hyvin.
Joka tapauksessa loistavaa duunia Carolinalta, Gostisbehere ja Walker tienaa yhteensä vähemmän kuin Skjei Nashvillessä. Otan tämän vaihdon kyllä vastaan.
 

Eki25

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hakanpää ja Desharnais olisi kelvannut Jetsiin Dillonin poistuessa takalinjoilta. Kähkönen kuitenkin ihana kiva lisä, eiköhän kakkosvahdin roolin hoida mukavasti.
 

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Sundinin ensimmäinen kausi NHL:ssä oli 1990-91. Tuosta ajasta eteenpäin kun katsoo NHL:n pistepörssiä, niin esim. Alfredsson löytyy sijalta 17. Marleau löytyy sijalta 15, Iginla sijalta 9 ja Sundin sijalta 8. Jo useaan otteeseen mainittu Thornton puolestaan löytyy sijalta 4. Tuossa on viisi nimeä ilman kannua. Top-20 loput 15 nimeä? Kyllä. Ne voittivat kannun.
Näin se on helppo tutkia omaa agendaa tukevia tilastoja. Jännä, ettei Weber tai Rinne mahdu top-20 pistepörssiin.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Lainaan nyt vain tämän osion, mutta näin kyllä aiemmankin debaatin. Arvostan Predatorsia siinä mielessä, että eivät ole koskaan heittäneet hanskoja tiskiin saadakseen niitä mainitsemiasi huipputalentteja. Samaan kastiin menee useampikin seura, kuten Flames ja Wild. Eli aina se ratkaisu on ollut re-tool eikä re-build. Se on täysin eri asia, onko tuo ratkaisu sitten oikea, mutta itse ainakin arvostan sitä. Pens esimerkiksi laahasi sarjan hännillä useamman vuoden, jolloin sitten varasivat Crosbyn, Malkinin, Fleuryn ja Staalin. Letang sitten osui kunnolla 2.kierroksella ja core oli siinä. Sinänsä siis heidän ei tarvinnut tehdä muuta kuin olla huonoja ja pienellä lisätuurilla saivat sitten arpaonnella pari ykköstä ja pari kakkosta, millä käytännössä rakensivat koko homman. Predatorsin viimeisin TOP-10 varaus on vuodelta 2013, jolloin varattiin Seth Jones. He eivät ole kyntäneet pohjalla rakentaakseen joukkueensa, kuten esim. Pens teki. Jones liikutettiin Columbukseen toiveena saada Ryan Johansenista ykkössentteri, mikä jo silloin oli kyllä perusteltu ratkaisu, kun riveissä vielä pelasi Weber, Suter ja Ellis.

Pakko arvostaa Predatorsia. Heillä oli selkeästi imukykyä vapaiden pelaajien markkinoilla ja he lähtivät koittamaan ”vielä kerran”.
Ehdottomasti tuota voi ja saa arvostaa. Itse arvostan kaikista eniten kuitenkin voittamista ja minun nähdäkseni NHL:ssä se tarvitsee kärkitalenttia lähes poikkeuksetta ja monen monta yritystä. Miten tuollaiseen tilanteeseen on mahdollista päästä, niin draftaamalla aikaisessa vaiheessa putkeen monta vuotta jolloin laariin tarttuu kärkitalenttia ja ne ovat samaa ikäluokkaa ja mahdollistavat täten monta yritystä. Pittsburgh, Chicago, Tampa, Washington nämä kaikki on rakennettu tällä tavalla ja nämä seurat ovat vieneet valtaosan cupeista palkkakaton aikakaudella. Tuohon vielä Florida omineen kärkivarauksineen ja myös Colorado. Resepti on kovin tuttu.

Eikä tuo joukkueen alasajo, rebuild ole aina oikotie onneen. Pitkään se otti Edmontonilla päästä contenderiksi ja esim. Buffalo on missannut ikuisuuden playoffit. Detroitilla puolestaan on ollut huonoa tuuria ettei se ole saanut lainkaan kärkivarauksia vaan on hävinnyt aina draft-lotteryn jne.

Nashvillen lisäksi ilman kärkivarauksia joukkuettaan ovat rakentaneet Vegas, Dallas ja Boston.

Itse olisin Trotzin paikalla aloittanut kuitenkin Nashvillessa alanajon ja rebuildin. GM Walkin ei uskoisi tuohon coreen, mutta GM Walkin voi olla totaalisen väärässäkin ja oikea GM Trotz näyttää mitä on olla ammattilainen. Mutta ei ne ammattilaisetkaan aina oikein vedä...
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Näin se on helppo tutkia omaa agendaa tukevia tilastoja. Jännä, ettei Weber tai Rinne mahdu top-20 pistepörssiin.
No, ole hyvä ja käy tekemässä vaikka top-20 listaus pakeista ja katso miltä näyttää...
 

Largo

Jäsen
Ehdottomasti tuota voi ja saa arvostaa. Itse arvostan kaikista eniten kuitenkin voittamista ja minun nähdäkseni NHL:ssä se tarvitsee kärkitalenttia lähes poikkeuksetta ja monen monta yritystä. Miten tuollaiseen tilanteeseen on mahdollista päästä, niin draftaamalla aikaisessa vaiheessa putkeen monta vuotta jolloin laariin tarttuu kärkitalenttia ja ne ovat samaa ikäluokkaa ja mahdollistavat täten monta yritystä.
Sinänsä tämä on itsessään aikamoinen paradoksi, kun arvostaa eniten voittamista, mutta voittaakseen pitää hävitä ensin paljon, jotta se on mahdollista.

Kerroit hienosti mitä se voittaminen vaatii, eli toisin sanoen voittaakseen pitää hävitä monta vuotta putkeen.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Näin se on helppo tutkia omaa agendaa tukevia tilastoja. Jännä, ettei Weber tai Rinne mahdu top-20 pistepörssiin.
Tein sun puolesta työtä. Sama ajankohta ja top-20 pakit, niin löytyy neljä ilman cuppia. Keksitäänkö lisää jotain mikä voisi tukea väitettä, että absoluuttiset huiput eivät pääosin voita cuppia urallaan?

Maalivahdeista voin sanoa, etten tiedä miten lähtisin heitä vertailemaan keskenään ja siellä voi ollakin niin ettei parhaat suurella prosentilla voita (ehkä), mutta kenttäpelaajien osalta tuntuu olevan, että näistä absoluuttisista huipuista mitkä ovat top-sijoilla omana aikanaan, niin 80 % heistä voittaa uransa aikana cupin.
 

Lösönen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Bill Armstrong

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Sinänsä tämä on itsessään aikamoinen paradoksi, kun arvostaa eniten voittamista, mutta voittaakseen pitää hävitä ensin paljon, jotta se on mahdollista.

Kerroit hienosti mitä se voittaminen vaatii, eli toisin sanoen voittaakseen pitää hävitä monta vuotta putkeen.
Näin se taitaa mennä jenkkien kaikissa noissa suurissa lajeissa missä on draft? Pitää olla ensin huono ollakseen lopulta hyvä (hymiö).
 

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Keksitäänkö lisää jotain mikä voisi tukea väitettä, että absoluuttiset huiput eivät pääosin voita cuppia urallaan?
En käsittääkseni niin väittänytkään? Hymähdin vain, kun kaikki tilastot (molemmin puolin) käännellään niin päin, että tukevat omaa näkemystä.
 

Caniac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hartford Whalers / Carolina Hurricanes
En nyt ole yhtä dramaattinen Carolinan tilanteesta kuin näköjään monet ovat. Tiedossa oli, että useampi pelaaja tulee vaihtumaan. Guentzel oli alunperin rental ja vaikka olisivatkin halunneet pitää miehen, niin Jake kaupattiin sinne, minne halusi tehdä sopimuksen. Teräväisen lähtö oli aika selvä. Noesen oli hyvä roolissaan minimisopparilla, mutta sai Canesin kannalta liian hyvän ison sopimuksen muualta. Canes varmasti haluaa myös hyökkäyksen osalta katsoa, mihin esim. Felix Unger Sörumista, Bradly Nadeausta ja Jackson Blakesta on. Miksei jopa Ryan Suzukista, jos nyt entinen ykköskierroksen varaus kerrankin saisi treenata koko kesän terveenä.

Puolustukseen Skjein ja Pescen tilalle kaksi halvempaa miestä. Lisäksi on plussaa, että Gostisbeherelle kyseessä on jo tuttu seura sekä pelityyli. Puolustus ehkä heikkeni hieman, mutta ei tuo nyt vieläkään huonolta vaikuta. Vuoden päästä sitten parhaimmassa tapauksessa Burnsin ja Orlovin tilalle voivat heittää nuoremman kaksikon Scott Morrow & Alexander Nikishin, niin puolustuksesta vapautuu samalla ainakin vuodeksi yli 10 miljoonaa muualle.

Kannattaa myös huomioida, että nyt on vasta ensimmäinen päivä heinäkuuta. Vielä on paljon aikaa kasata joukkuetta lokakuulle. Ja toisaalta kyllä sitä hienosäätöä toki kaivataankin.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
En käsittääkseni niin väittänytkään? Hymähdin vain, kun kaikki tilastot (molemmin puolin) käännellään niin päin, että tukevat omaa näkemystä.
Miten olen käännellyt tilastoja? Kun alkuperäinen väite oli, että absoluuttiset huiput tuppaavat voittamaan ennemmin cupin kuin häviämään ja on lyöty pistepörssin kärkeä, on nyt lyöty sinun huomautuksesta myös pakkienkin osalta sitä jne. ja aina sama kaava toistuu, että 75 - 80 % noista nimistä voittaa cupin urallaan, niin miten minä olen nyt käännellyt näitä tilastoja?

E: Ja pitää nyt huomioida, että tartuit nimen omaan minun viestiini, kun halusit rupea huomauttelemaan kuinka on helppoa kaivaa tilastoja tukemaan omaa agendaa. Ja sitten kuitenkaan et ole minun kanssani erimieltä?
 

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Miten olen käännellyt tilastoja? Kun alkuperäinen väite oli, että absoluuttiset huiput tuppaavat voittamaan ennemmin cupin kuin häviämään ja on lyöty pistepörssin kärkeä, on nyt lyöty sinun huomautuksesta myös pakkienkin osalta sitä jne. ja aina sama kaava toistuu, että 75 - 80 % noista nimistä voittaa cupin urallaan, niin miten minä olen nyt käännellyt näitä tilastoja?
Mainittiin useampi pelaaja, ja totesit, että heistä vain x on tietyllä ajanjaksolla kuulunut pistepörssin TOP-20:een. Sopivasti unohdit mainita, että ko. listassa oli mukana myös veskaria ja pakkia. Toki kyseenalaistamisen jälkeen ihan ansiokkaasti otit pakitkin mukaan, mutta oman agendan ajamisen keskellä se meinasi hieman unohtua.

Alkaa olla jo selvää, että monet näkevät Nashvillen liikkeet hyvinä, mutta sinä et usko niihin. Alkaa olemaan hieman raskasta luettavaa tämä yhden miehen sota ja vänkääminen jokaista kommentoijaa vastaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös