Olen alkanut seuraamaan käyttäjän
@obi-wan analyyseja, kun aina tuntuu kykenevän pukevan sanoiksi tämän veskapelin mysteerisen maailman. Ja siltä onkin tuolla hyvä analyysi siitä mikä piti ottaa ja mikä ei.
Tuohimaa itse post game - haastattelussa sanoi, että pari olisi pitänyt ottaa. Se on hyvä merkki. Ei ole tyyytyväinen tähän tasoon ja tietää, että mestaruuden voittamiseen tason pitää olla kovempi. No, aika monta kuukautta aikaa hioa tuota peliään. Hyvässä vauhdissa tällä hetkellä.
Noista maaleista:
Omaa silmään eka olisi pitänyt ottaa. Vaikka veto taisi lähteä jaloista, niin matkaa oli silti niin paljon, että kyllä joku osa kehosta pitää mennä eteen. Hassusti se kiekko eli ilmassa, mutta vaikka veto olikin hyvä, niin tuollaisten torjumisella pitää veska joukkueen itseluottamuksen korkealla.
Toinen maali oli hieman kummajainen. Taas oli maskia ja luulen, että tuossa tullaan kehittämään enemmän sitä miten hyökkääjät häiritsee Puljujärveä tai vastaavia vetäjiä. Haastava tilanne veskalla, kun ukkoa on edessä ja kiekko on sarjan yhdellä parhaimmalla pelaajalla. Ja tämä saa kaikessa rauhassa lukea miltä puolelta veska kurkkii. Tuohimaa varmaan soimaa itseään siitä, että kurkki väärältä puolelta niin kuin Obi-Wan heitti.
Kolmas maali oli kyllä hieno enkä pysty pistämään oikein Tuohimaan piikkiin. Miten sä luet veskana, että mihin se veto on menossa? Käytännössä ilmasta lyöty täydellinen osuma. Sanon, että enemmänkin oli Ahosen maali. Ei pitäisi päästää kääntämään lusikan puolelle vaan ohjata Pyörälää haastamaan rystyltä.
Mutta on kyllä vahva luotto, että Tuohimaa on keväällä todella kova. Iso veska, joka auttaa viisikkoa pelaamaan tietynlaista puolustusta. Ja nythän vasta tutustutaan ja opetellaan ohjaamaan vetopaikat juuri sieltä mistä Frans haluaa niiden tulevan.