Frans Tuohimaa HIFK:ssa

  • 118 223
  • 611

F#21

Jäsen
10 pelattua ottelua ja 87,96 %. Yksittäisiä maaleja voi pistää huonon tuurin ja hyvän viimeistelyn piikkiin.
Tämä viesti oli kirjoitettu 24.10 tuon kamalan SaiPa pelin jälkeen. Nyt Fränällä on takana 18 ottelua ja torjuntaprosentti noussut 90,87 %. Voittotilasto myös tuon ottelun jälkeen on komea 7-1! Mahtava tasonnosto!
Alkukausi selkeästi meni totutteluun uuden joukkueen ja pelituntuman osalta kun ei harjoituspeleihin päässyt.

Eikä ollut mikään lällättely viesti lainatulle käyttäjälle, vaan hyvä tilannpäivitys vähän yli kuukauden jälkeen.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Onnittelut uran ensimmäisestä nollapelistä IFK:n väreissä. Ei mikään hassumpi suoritus, etenkin kun se tuli järkyttävän jäätävässä vireessä ja voittoputkessa seilannutta Kärppää vastaan.
 

Jakke76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Boston Bruins, Man United, Darts
Silloin kun maalivahdilla kulkee, peli on helpon näköistä. Tällä hetkellä se on sitä Tuohimaalla. Ei paljoa kiekot pompi ja muutenkin tosi rauhallisen näistä torjumista.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Tuohimaa viimeiset 4 peliä: 105/109 torjunnat, 1 nollapeli, 96,29%
Olisko siinä vihdoin se meidän selvä ykkönen?
Ei kysymystäkään. Tuohimaa löytänyt nyt voittavan maalivahdin vireen. Todella mahtava seurata, kun helppoja lahjoja ei anneta. Vielä, kun saataisiin Aten pääkoppa johonkin kuntoon, että voisi antaa Fränälle lepoa tai miksei ihannetilanteessa haastaisi ykkösmaalivahdin paikkaa? Tällä hetkellä Engren vaan osastoa ”MarkusRuusu”, eli tietää jo ennen peliä, että 3-5 maalia menee omiin joka tapauksessa.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105
Uusi maski ja 120min pelattuna kahta liigan äärettömän kovaa jengiä vastaan, sekä tuloksena yksi maali omiin. Mitä saatanaa?? Tuolla tavalla kun koko viisikko pelaa, niin nollapelejä voi vielä muutama tulla lisääkin. KIITOS FRÄNÄ!!!
 

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
Nyt alkaa kuulostaa jo siltä miltä pitää. SaiPassa kun oli parhaimmillaan niin se oli juuri tätä mitä täältä nyt saa lukea. Jäätävän hyvä ja rauhallinen, luotettava nimenomaan. Jos ja kun nyt pääsisi taas sille omalle tasolleen niin tietää IFKlle hyvää.

Fränä on myös niitä joille toivoo vain pelkkää hyvää vaikka nyt pelaakin seurassa joka on ollut hlökohtaisesti aina vähän sellainen "inhokki" jostain syystä. Mutta se sivuun tässä kohtaa, toivoin Fränälle onnistumista kirkkaissa, ja nyt näyttää lupaavalta, toivottavasti kuuppa kestää. Nauttikaa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuohimaan taidot ja kyvyt veskarina tiedettiin, mutta siirto landelta takaisin stadiin ja kirkkaisiin valoihin on harvoin helppo, etenkään veskarille, kun jokainen virhe näkyy valotaululla. Melkoinen jäämies pitäisi olla, että kaikki sujuisi ongelmitta.

Nyt Fränällä paketti kasassa ja äijä huokuu itseluottamusta, jolloin näyttää jopa liian hyvältä Liigaan. Jälleen kerran, ihmisen henkiset voimavarat ovat mittaamattomat! Nopeasti kyllä muuttuu hommat päälaelleen alkukauden sysipaskasta sylkykupista eläväksi muuriksi! Cmon
 

Anzi

Jäsen
Tuossa alla pari tänne kirjoittamaani viestiä reilun parin kuukauden takaa. Vaikka Tapparan fani olenkin, niin silti voin sanoa, että hyvää tekee, että olin oikeassa Tuohimaasta, vaikka lukuisat HIFK-"fanit" täällä eri mieltä kanssani olivatkin. Oli toki myös oikeita ja tajuavia HIFK-kannattajia, heitäkin onneksi löytyi Tuohimaan vaikeina hetkinä= Oikeita Ja Todellisia Kannattajia.

Olisi hyvä miettiä vähän syvemmin, että mitä sanat fani ja kannattaja merkitsee.


Vaikka vieraisiin seuroihin huutelenkin, niin ei se muutaman vuoden jatkunut yli 90% puolessa vuodessa katoa tai unohdu.

Vähän nyt pitäisi fanien ja kannattajien kannattaa eikä elää hetken vallassa.
Suorastaan oksettavan hävytöntä "kannattajuutta". Miehellä on ollut nilkka sökönä kesän ja ei ole päässyt kunnolla treenaamaan. Nyt kun sitä kannattajuutta tarvittaisiin, niin itketään ja heitetään rekan alle, kun HIFK on syyskuussa muutaman pinnan kärkeä jäljessä uuden maalivahdin takia (jolla potentiaalia on) jonka nilkka on ollut koko kesän sökönä treenissä tapahtuneen loukkaantumisen takia. Tämän päivän pelissä HIFK:n puolustus sössi pahemmin kuin Tuohimaa.

Kyllä niitä maalivahdin epäonnen päiviä / sulamisia tulee seuraavien kauden noin 80 pelin aikana myös Ouluun ja Tampereelle ja Hämeenlinnaan ja muuallekin.

Frans Tuohimaa on maalivahti, jolla on vielä paljon annettavaa Suomen jääkiekolle.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Vaikka M.Keränen ja (paperilla/potentiaaliltaan/henkisesti) Järvinen sekä tasoaan nostaneet (esim. Tallberg, Varakas, Åsten) ovat olleet isoja vahvistuksia, kun vertailukohdaksi ottaa alkukauden, on Tuohimaa yksittäisenä pelaajana nostanut IFK:n menestysmahdollisuuksien osakkeita selvästi eniten. Nyt on valtakunnassa kaikki hyvin!
 
Viimeksi muokattu:

toveri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Idrottsföreningen Kamraterna i Helsingfors
Tuohimaa on tosiaan on ollut huimassa vireessä. Huomioni kiinnittyi miehen uuteen maskiin ja kuviakin löysin, mutta selitetäänkö jossain esimerkiksi maskissa olevia nimiä?
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Nyt kun voi kirjoittaa taas niin täytyy antaa arvoa. Joukkueen selvästi tärkein pelaaja viikonloppuna. Aivan huikeeta toimintaa. Hienoa.
 

Anzi

Jäsen
Nyt kun voi kirjoittaa taas niin täytyy antaa arvoa. Joukkueen selvästi tärkein pelaaja viikonloppuna. Aivan huikeeta toimintaa. Hienoa.

Mä olen nyt yli pari kuukautta odottanut sitä sun "maalivahtiasiantuntemusfaktaa" siitä, että maalivahti on aina läpiajotilanteessa vahvemmalla kuin pelaaja. Ei ole kuulunut eikä näkynyt "faktaa".

Kun löydät, niin laita ihmeessä jakoon. Ehkä sitten sen jälkeen näille sun "arvon annoille" löytyy katetta.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Mä olen nyt yli pari kuukautta odottanut sitä sun "maalivahtiasiantuntemusfaktaa" siitä, että maalivahti on aina läpiajotilanteessa vahvemmalla kuin pelaaja. Ei ole kuulunut eikä näkynyt "faktaa".

Kun löydät, niin laita ihmeessä jakoon. Ehkä sitten sen jälkeen näille sun "arvon annoille" löytyy katetta.
Odottle poika ihan rauhassa, Seuraa pelejä ja katso tilastoja. Sieltä ne löytyy. Kuinka monesta läpiajosta tulee maali ja kuinka monesta ei? Mieti sitä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: WPK

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
Mä olen nyt yli pari kuukautta odottanut sitä sun "maalivahtiasiantuntemusfaktaa" siitä, että maalivahti on aina läpiajotilanteessa vahvemmalla kuin pelaaja. Ei ole kuulunut eikä näkynyt "faktaa".

Kun löydät, niin laita ihmeessä jakoon. Ehkä sitten sen jälkeen näille sun "arvon annoille" löytyy katetta.
NHL:n puolelta tuosta löytyy faktaa. Rankuissa veska torjuu suurimman osan ja kannattaa muistaa ettei pelaaja voi viedä kiekkoa kuin yhteen suuntaan. Torjuntaprosenteista voi myös päätellä jotain — ja läpiajoissa tulee yksin läpi olevalle pelaajalle usein vieläpä painetta takaa, joka helpottaa veskan hommia.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: WPK

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
NHL:n puolelta tuosta löytyy faktaa. Rankuissa veska torjuu suurimman osan ja kannattaa muistaa ettei pelaaja voi viedä kiekkoa kuin yhteen suuntaan. Torjuntaprosenteista voi myös päätellä jotain — ja läpiajoissa tulee yksin läpi olevalle pelaajalle usein vieläpä painetta takaa, joka helpottaa veskan hommia.

Mitä olen edistyneitä tilastoita ja siihen perehtyneitä juttuja lukenut, niin rankkarit onnistuvat universaalisti keskimäärin noin 30% todennäköisyydellä. ”Paineettomassa” läpiajossa pelaajan etu nousee 10-15 prosenttiyksiköllä.

Minulla ei nyt ole mitään linkkiä tähän hätään heittää palstaveljille pällisteltäväksi, että voitte kyllä olla minua uskomattakin. En kuitenkaan lämpimikseni tule tänne valehtelemaan, jos se ketään helpottaa.

E: termistöä korjattu
 
Viimeksi muokattu:

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
Mitä olen edistyneitä tilastoita ja siihen perehtyneitä juttuja lukenut, niin rankkarit onnistuvat universaalisti keskimäärin noin 30% todennäköisyydellä. ”Paineettomassa” läpiajossa pelaajan etu nousee 10-15 prosentilla.

Minulla ei nyt ole mitään linkkiä tähän hätään heittää palstaveljille pällisteltäväksi, että voitte kyllä olla minua uskomattakin. En kuitenkaan lämpimikseni tule tänne valehtelemaan, jos se ketään helpottaa.
Kuulostaa suhteellisen järkevältä. Samanlaista muistan lukeneeni NHL:n tuottamasta artikkelista, jota en tähän hätään löytänyt.
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Liigan kuumin veskari tällä hetkellä.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Meillä on taas vaihteeksi maalivahti. Aika iso juttu muuten.
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Meillä on taas vaihteeksi maalivahti. Aika iso juttu muuten.

Vielä kun voisi tuon toisen kassarin heittää byyriin pelkäämättä, että se vaikuttaa negatiivisesti ottelun lopputulokseen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös