Mainos

Formula 1 -kausi 2023 – jatkuuko Verstappenin valtakausi?

  • 77 435
  • 574

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Kiva varmaan seurata tulevalla kaudella F1-kisoja, kun puolet gridistä ajaa mustalla autolla. Kiitos sen, että autot on nykyisin ihan jäätävän kokoisia busseja ja tuo hybriditekniikka painaa ihan älyttömästi, tallit yrittävät nyt saada epätoivoisesti saada autoja minimipainoihin jättämällä niistä isoja osia maalaamatta. Ja sitten loput vedetään mustalla maalilla, kun sillä saadaan kevyempi maalikerros.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Kiva varmaan seurata tulevalla kaudella F1-kisoja, kun puolet gridistä ajaa mustalla autolla. Kiitos sen, että autot on nykyisin ihan jäätävän kokoisia busseja ja tuo hybriditekniikka painaa ihan älyttömästi, tallit yrittävät nyt saada epätoivoisesti saada autoja minimipainoihin jättämällä niistä isoja osia maalaamatta. Ja sitten loput vedetään mustalla maalilla, kun sillä saadaan kevyempi maalikerros.

Tässä taisi käydä sillätavalla hassusti että FIA pakotti tallit vahvistamaan noita turvakaaria täksi vuodeksi Zhoun Silverstonen mällin vuoksi, mutta FIA unohti että tuosta aiheutuva painonlisäys kannattaisi kompensoida minimipainoon, niin tallit kompensoivat sitä nyt muilla keinoin.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Dino

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Tähän asti positiiviset yllätykset julkaistuista autoista: Mersu (lähinnä väritys), Ferrari, Aston Martin ja Alfa Romeo.

Se ei yllätä hetkeäkään, että viime kauden jälkeen autot alkavat muistuttaa entistä enemmän toisiaan ulkoisesti. Sivuponttooneissa sekä auton lattiassa taitaa tulla suurimmat erot, mutta jokaisen auton nokka on hyvin samankaltainen. Ei taida sääntöjen puitteissakaan olla keulassa kamalasti pelivaraa.

Ja mitä tulee autojen värityksiin, niin joku sääntöpykälähän sieltä on varmasti tuloillaan, koska muuten koko gridi ajaa kohta mustalla/tummalla autolla. Ehkä tuleville vuosille toivoisi myös vielä enemmän joustavuutta autojen ulkomuodon suhteen kuitenkaan nykyisistä aerosäännöistä liikaa tinkimättä.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Kyllähän tässä mielenkiinnolla odottaa alkavaa kautta. Toivottavasti Mersu ja RB ovat heti alussa tasaväkisiä, mitään yhden tallin ylivoimaa ei jaksaisi. Hamilton versus Max oli parasta formulaa miesmuistiin, vol.2 vaan tulille.

Mielenkiinnolla seuraamme myös mitä Ferrarin kikkapussista tälle kaudelle löytyy. "We go plan T, wet tyres, question?". Lajille tietysti olisi ihaninta, mikäli olisi aidosti kolme tallia taistelemassa mestaruudesta. Mutta luotto luigeihin on 0. Toivottavasti olen väärässä.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Ja mitä tulee autojen värityksiin, niin joku sääntöpykälähän sieltä on varmasti tuloillaan, koska muuten koko gridi ajaa kohta mustalla/tummalla autolla. Ehkä tuleville vuosille toivoisi myös vielä enemmän joustavuutta autojen ulkomuodon suhteen kuitenkaan nykyisistä aerosäännöistä liikaa tinkimättä.
Alpine ja Haas ovat ainoat tallit, joiden autoissa etusiipi on jonkun muun värinen kuin musta. Red Bullilla myös iso punainen RB-teksti etusiivissä, joka tuo vähän väriä. Mutta kaikilla muilla on tosiaan etusiipi musta, isolla osalla myös takasiipi ja podien etuosat ja monokokin sivuosa musta, joten autot tulee edestä katsoen näyttämään aika tummanpuhuvilta. Varsinkin vasta-auringossa. Sitten on esim. talleja kuten Alfa Romeo ja Ferrari, jotka näyttävät edestä päin katsottuna käytännössä täysin identtisiltä. Molemmilla punainen monokokin yläosa ja mustat siivet. Tulee olemaan selvästi vaikeampaa seurata kisoja, kun autoja on niin paljon vaikeampi erottaa toisistaan.

Jotain tuolle tosiaan pitäisi tehdä, että mahdollistettaisiin auton maalaaminen muutenkin kuin Henry Fordin opeilla. Mutta mininipainon nostaminen ei saa olla minusta enää se ratkaisu. Autot on jo nyt aivan liian suurikokoisia ja painavia, ja näyttävät takavuosien herkästi käyttäytyviin F1-autoihin verrattuna laiskanpulskeilta lahnoilta. Autoja pitäisi minusta lyhentää reilusti, ja minimipainoa saada selvästi pienemmäksi turvallisuudesta kuitenkaan tinkimättä. Tämä autojen pienentäminen auttaisi hieman myös tähän jo ikuisuusongelmaksi nousseeseen Monacon kisaan. Nythän autoilla on jo vaikeuksia kääntyä Monacon tiukimmissa mutkissa, ja se on yksi syy siihen miksi Monacon kisat on nykyisellään pelkkää jonossa ajamista.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Autoja pitäisi minusta lyhentää reilusti, ja minimipainoa saada selvästi pienemmäksi turvallisuudesta kuitenkaan tinkimättä.
Tämähän se olisi. Käsittääkseni nykyautot on kuitenkin todella turvallisia juurikin autojen koon takia, niin vaikea nähdä että autoja ainakaan hirveästi pienennettäisiin tulevaisuudessa.

Kilvanajon kannalta tuo minimipainon nostaminen ei edes haittaisi, mikäli se kuuluisa välitankkaus olisi jälleen mahdollista. En tiedä kuinka paljon vuoden 2026 voimayksiköt tulevat olemaan painavempia/kevyempiä nykyisiin nähden, mutta tuohon vuoteen asti on tuskin isoja muutoksia luvassa.
 

Binisteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Minnesota Wild, Real Madrid C.F., LA Lakers
Alpine ja Haas ovat ainoat tallit, joiden autoissa etusiipi on jonkun muun värinen kuin musta. Red Bullilla myös iso punainen RB-teksti etusiivissä, joka tuo vähän väriä. Mutta kaikilla muilla on tosiaan etusiipi musta, isolla osalla myös takasiipi ja podien etuosat ja monokokin sivuosa musta, joten autot tulee edestä katsoen näyttämään aika tummanpuhuvilta. Varsinkin vasta-auringossa. Sitten on esim. talleja kuten Alfa Romeo ja Ferrari, jotka näyttävät edestä päin katsottuna käytännössä täysin identtisiltä. Molemmilla punainen monokokin yläosa ja mustat siivet. Tulee olemaan selvästi vaikeampaa seurata kisoja, kun autoja on niin paljon vaikeampi erottaa toisistaan.

Jotain tuolle tosiaan pitäisi tehdä, että mahdollistettaisiin auton maalaaminen muutenkin kuin Henry Fordin opeilla. Mutta mininipainon nostaminen ei saa olla minusta enää se ratkaisu. Autot on jo nyt aivan liian suurikokoisia ja painavia, ja näyttävät takavuosien herkästi käyttäytyviin F1-autoihin verrattuna laiskanpulskeilta lahnoilta. Autoja pitäisi minusta lyhentää reilusti, ja minimipainoa saada selvästi pienemmäksi turvallisuudesta kuitenkaan tinkimättä. Tämä autojen pienentäminen auttaisi hieman myös tähän jo ikuisuusongelmaksi nousseeseen Monacon kisaan. Nythän autoilla on jo vaikeuksia kääntyä Monacon tiukimmissa mutkissa, ja se on yksi syy siihen miksi Monacon kisat on nykyisellään pelkkää jonossa ajamista.
Uskon, että viimeistään 2026 tämä lyhennys tapahtuu kunnolla, kun uusi voimayksikkö on kooltaan pienempi. Nykyiset limusiinit ovat tosiaan melko elottomia autoja loppupeleissä, eikä takavuosien tyylikkäitä peräpäiden tanssahteluja nähdä enää. Tai jos nähdään, niin auto on tuolloin jo seinässä.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Viaplay nostaa hintoja ja mikä parasta: sinun ei tarvitse tehdä mitään:

Vähän ehkä offtopic, mutta hyvä hinta palvelusta, jossa ei voi katsoa edes samaa lähetystä kahdessa eri osoitteessa. Onneksi on F1TV.

Testit saatiin käyntiin tänään ja eipä noista oikein mitään analyysiä voi vääntää, eikä pidäkään. Parasta antia oli F1TV:n lähetyksen lopussa Anthony Davidsonin imitaatiot Croftysta.
 

huhheijaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kyseessä on toki vasta testit, mutta aika pelottavan hyvältä tuo RB näyttää. Muut tekee töitä ja RB vain kruisailee tuolla kärjessä ongelmitta. McLaren ja mersu näyttävät olevan vähän heikompia kuin oletin, mutta mersu on aina testeissä vaikeuksissa ja viikossa auto on kasassa ekaa kilpailua varten. Aika paljon siellä taas mekaanikot saivat kuitenkin yötöitä tehdä. McLarenin nousuun en ihan hirveästi usko.

Astonin vauhti tuskin riittää varsinaisessa kisassa, mutta veikkaan, että on best of the rest. Auto näyttää vakaalta ja nopealta. Ihan kiva, jos Alonsolle saadaan toimiva auto alle.

Vika testipäivä, joten saatetaan nähdä oikeasti nopeita kierroksia tänään.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kauden avaustestit on nyt ohi. Niistä ei toki loppulisia johtopäätöksiä voi vetää, mutta jotain voi kuitenkin saada irti.

Red Bull vaikuttaa liian hyvältä. Ferrari myös ihan hyvässä vauhdissa, mutta RB vaikutti silti selkeältä ykköseltä. Mersu on kolmantena ja ehkäpä suurin positiivinen yllättäjä oli Aston Martin, joka oli Mersun kanssa aika tasoissa. Alfan testit sujuivat myös varsin hyvin ja testien jälkeen Alfaa pidetään mahdollisena yllättäjänä.

Alfan hyvä vauhti toki miellyttää näin suomalaisesta näkökulmasta, mutta kärkitaiston osalta huolestuttaa, että pystytäänkö RB:lle laittamaan kampoihin. Toivottavasti testit eivät kertoneet tämän osalta koko totuutta.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team

Aika-ajovauhti noiden mukaan Mersu ja Ferrari n. 0.3s perässä RB:tä, Aston Martin 0.46s perässä RB:tä ja sitten loput. Kisa-vauhdissa Ferrari kympän perässä RB:tä ja Mersu n. 0.3s RB:tä perässä. Aston Martin sitten 0.54s perässä RB:ta.

Toki päivityksiä tulee vielä autoihin ja testeissä on aina vähän mahdollista peittelyä. Mutta en kauhean kaukaa haettuna pidä tuota, jos Ferrari syö vielä renkaita, niin ei lainkaan mahdotonta että AA-vauhti heillä huomattavasti parempaa, mutta kisavauhti sitten tuon mukaista. Selkeältä kuitenkin vaikuttaa että RB:n johdolla mennään kausi, Ferrari ja Mersu kisaavat podium-paikasta ja valmistajien kakkossijasta.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Kyseessä on toki vasta testit, mutta aika pelottavan hyvältä tuo RB näyttää. Muut tekee töitä ja RB vain kruisailee tuolla kärjessä ongelmitta. McLaren ja mersu näyttävät olevan vähän heikompia kuin oletin, mutta mersu on aina testeissä vaikeuksissa ja viikossa auto on kasassa ekaa kilpailua varten. Aika paljon siellä taas mekaanikot saivat kuitenkin yötöitä tehdä. McLarenin nousuun en ihan hirveästi usko.

McLaren ilmoitti jo autonsa lanseerauksessa että eivät odota autolta alkukaudesta hyviä tuloksia ennen ensimmäisiä päivityspaketteja, eli siellä on tiedetty jo ennen testejä että autossa on jotain perustavanlaatuista pielessä. McLaren käytti vielä tämän kauden auton kehitykseen Toyotan Kölnin vanhaa tuulitunnelia ja tätä on pidetty tallin ongelmana, tuolla tunnelilla kun ei ilmeisesti saa simuloitua kaikkea mitä tämän maaefektikauden autot tarvitsevat. Wokingiin valmistuu ilmeisesti loppukesästä uusi moderni tuulitunneli tallin tarpeisiin.
 

ChosenTwo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset NHL:ssä
Barcelonan rataa on päivitetty tälle vuodelle poistamalla sen viimeinen shikaani. Palataan siis alkuperäiseen layouttiin tuon osalta ja nyt pääsuoralle saavutaan huomattavasti vauhdikkaammin. Kisat tuppaavat olemaan Barcelonassa aina puuduttavia, joten on todella hyvä, että rataa yritetään saada mielenkiintoisemmaksi.

Viime vuoden F2 mestaruuden voittanut brasilialainen Felipe Drugovich tuuraa Lance Strollia viikonloppuna, jahka jälkimmäinen ei ole kisakunnossa rannevamman vuoksi.
 

Kuuukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Kauden avaustestit on nyt ohi. Niistä ei toki loppulisia johtopäätöksiä voi vetää, mutta jotain voi kuitenkin saada irti.

Red Bull vaikuttaa liian hyvältä. Ferrari myös ihan hyvässä vauhdissa, mutta RB vaikutti silti selkeältä ykköseltä. Mersu on kolmantena ja ehkäpä suurin positiivinen yllättäjä oli Aston Martin, joka oli Mersun kanssa aika tasoissa. Alfan testit sujuivat myös varsin hyvin ja testien jälkeen Alfaa pidetään mahdollisena yllättäjänä.

Alfan hyvä vauhti toki miellyttää näin suomalaisesta näkökulmasta, mutta kärkitaiston osalta huolestuttaa, että pystytäänkö RB:lle laittamaan kampoihin. Toivottavasti testit eivät kertoneet tämän osalta koko totuutta.
Kuulostaa siltä, että olisi helmikuu 2022.

Valtteri tulee siis luultavasti napsimaan pisteitä taas alkukaudesta, kunnes vaipuu syvälle keskikastiin jossain 6-7:n kisan jälkeen
 

huhheijaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
McLaren ilmoitti jo autonsa lanseerauksessa että eivät odota autolta alkukaudesta hyviä tuloksia ennen ensimmäisiä päivityspaketteja, eli siellä on tiedetty jo ennen testejä että autossa on jotain perustavanlaatuista pielessä. McLaren käytti vielä tämän kauden auton kehitykseen Toyotan Kölnin vanhaa tuulitunnelia ja tätä on pidetty tallin ongelmana, tuolla tunnelilla kun ei ilmeisesti saa simuloitua kaikkea mitä tämän maaefektikauden autot tarvitsevat. Wokingiin valmistuu ilmeisesti loppukesästä uusi moderni tuulitunneli tallin tarpeisiin.
Mersullahan on vähän kai sama tilanne, että tämä nykyinen menopeli on kai heidän silmissään välimalli ja ekat päivitykset niin sitten on vasta varsinaisesti tämän vuoden auto. Siellä on yllätyspotentiaalia.

McLarenin osalta potkittiin tölkkiä eteenpäin jo ennen testejä, kun eivät kai päässeet mihinkään tavoitteisiin. Aika ongelmarikas oli kyllä koko testauskin heidän osalta, että tuskin tällä kaudella kärkikolmikkoa ainakaan kiinni ottavat.
 
Viimeksi muokattu:

Rautanaamio

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, New Jersey Devils
Mersullahan on vähän kai sama tilanne, että tämä nykyinen menopeli on kai heidän silmissään välimalli ja ekat päivitykset niin sitten on vasta varsinaisesti tämän vuoden auto. Siellä on yllätyspotentiaalia.

McLarenin osalta potkittiin tölkkiä eteenpäin jo ennen testejä, kun eivät kai päässeet mihinkään tavoitteisiin. Aika ongelmarikas oli kyllä koko testauskin heidän osalta, että tuskin tällä kaudella kärkikolmikkoa ainakaan kiinni ottavat.

Sikäli kuulostaa huonolta Mersun kannalta, koska rupesivat omien sanojensa mukaan keskittymään tämän kauden autoon todella hyvissä ajoin viime kaudella, kun kärki karkasi heiltä.

Nopeuttahan tuli kyllä lisää viime kaudella, kun ajokorkeutta koskevia sääntöjä sitten FIA:n toimesta muutettiin ja tämä helpotti Mersua huomattavasti. Jos ero tuota arvioitua 0,3 - 0,4 sek luokkaa alussa, niin kova työ on kiriä Red Bull kiinni. Helppoa ei tule olemaan.

Ferrari kaiketi on kuitenkin nopeampi kuin Mersu. Toki näin oli koko viime kauden, mutta näiden kahden tallin välisen eron kaventumisen syyt loppukaudesta olivatkin sitten aivan muualla.

Alkaisi jo !
 

Fresh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Käsittämättömän nopeasti taas tämä tauko mennyt ja hyvä niin. Kausi toki alkaa muutaman viikon aiemmin kuin viime kaudella mutta toisaalta viime kausi vedeltiin pakettiin etuajassa pois futiksen MM-kisojen tieltä joten ihan perinteisen pituinen tauko tässä on lusittu. Red Bull on taas pelottavan kova, ei taida ainakaan alkukaudesta löytyä haastajaa. Hauskasti tämä menee kun tasan kaksi vuotta sitten toivoi että Red Bull pystyisi vihdoin olemaan kärkiauto ja lyömään kapuloita rattaisiin Mersun vuosikymmenen dominanssille. Pari vuotta ja pari mestaruutta myöhemmin toivoo että joku laittaisi Verstappenille hanttiin. Mersulla tosiaan vissiin vähän hankalampaa ollut testeissä, joten eiköhän tässä ole viime kaudelta tuttu tilanne että Ferrarilla on kyytiä mutta täydellinen kyvyttömyys maksimoida tuloksia, ja taas Mersu siihen pystyy mutta vauhtia ei löydy.

Näiden takana tuntuukin järjestys vähän vaihtelevan sen mukaan keneltä kysytään. Aston Martin vaikuttaa aika hyvältä ja olisi kyllä komeaa jos Alonso pystyisi tuolla kärkipäässä vähän hämmentämään. Alpinella ollut heikot testit mutta toisaalta kisavedot olleet ihan hyviä. Sinänsä ei Alpinen pärjääminen kiinnosta mutta sen sijaan tuo Gasly/Ocon taistelu on sellainen jota innolla odottaa, joista ei kyllä yhtään pysty sanomaan etukäteen kumpi vie pidemmän korren, itse veikkaan kauden mitassa Oconia. McLarenilla on ollut myös vaikeuksia mutta siellä tiedossa että päivitysten myötä vasta odotetaan kunnon tuloksia. Saa nähdä miten Norris käsittelee tilanteen jos talli ottaa taas pari askelta alaspäin. En yllättyisi vaikka alkaisi tähyilemään kärkitalleihin päin pitkästä sopparista huolimatta.

Alfa Romeota jotkut veikkaileet neljänneksi nopeimmaksi ja Sky taas esimerkiksi pohjalle Williamsin kanssa. Jotenkin tuntuu että nähdään vähän samantyylinen kehitys kuin viime kaudella, Bottas keräilee alkukaudesta pisteitä mutta kesän tullen tahti hiljenee. Haas on vähän hajuton, mauton ja väritön eikä vähiten kuskiduon takia mutta sielläkin ihan mukavasti kulkenut. AlphaTaurista ei mitään käsitystä, viime kaudesta nyt on vaikea vetää ainakaan huonommaksi. Tsunoda sai tavallaan encore-vuoden kun junnut vetivät F2-puolella ihan miten sattuu joten nyt on tultava tulosta vihdoin De Vriesin rinnalla jos meinaa vielä vuoden päästä gridiin eksyä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mersulla hankalat testit ja ei hyvältä näytä. Koskakohan viimeksi ei olisi ollut näin? Aina pl viime kaudella ovat kuitenkin ajaneet horisonttiin. Jännä nähdä mikä se tilanne nyt on.
Toivottavasti nähtäisiin mahdollisimman tasaväkisiä autoja.

Ihan syliin tuli kyllä tämä kauden alku. Just näin jossain instagramissa tms julkaisun jossa oli että 12 to go ja ihmettelin että onko tosiaan vielä 12 viikkoa kauden alkuun vai mitä helvettiä, mutta se olikin 12 päivää ja nyt enää kolme päivää kun FP1 on täydessä käynnissä.
 

Fresh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Stroll on ajokunnossa viikonloppuna, hieno homma että on toipunut mutta itse olisin kyllä halunnut nähdä Drugovichin tositoimissa. Muutenkin olisi kiva välillä nähdä noita kolmoskuskeja kisaamassa edes kisa pari, mutta eipä noita huvikseen ajateta joten se vaatisi sen loukkaantumisen tai paskotaudin mitä tietenkään ei kenellekään toivo.

Tänään onkin sitten ensimmäiset vapaat harjoitukset ja huomenna aika-ajoissa sitten täys rähinä päälle. Vaikka vuosia kausi alkoi Australiassa ja nuo aikaiset herätykset kuuluivat kauden alkamiseen niin on tämä Bahrainkin kyllä jees. Kisat ovat pääosin viihdyttävämpiä siellä.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Vaikka vasta ensimmäiset harkat takana, niin jotenkin tuo Ferrari näyttää edelleen yhtä herkältä ajettavalta kuin viime kaudella. Säätöjen osuessa kohdilleen on varmasti RB:n tasoinen vehje, mutta noin muuten aikamoista luistelua on kummankin kuskin tekeminen. RB puolestaan tuntuu menevän kuin kiskoilla ja kellokin tykkää siitä.

Aston Martin nostanut vähän osakkeitaan Alonson kanssa, mutta F1TV:n Sam Collins kerkesi jo toppuuttelemaan, että ajoivat suhteellisen kevyellä auton ensimmäisen session. Huomennahan tuo sitten nähdään mikä on totuus. Noin muuten on kyllä hyvin vaikeaa ennustaa marssijärjestystä oikeastaan Red Bullin ja Ferrarin jälkeen.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Aston Martin nostanut vähän osakkeitaan Alonson kanssa, mutta F1TV:n Sam Collins kerkesi jo toppuuttelemaan, että ajoivat suhteellisen kevyellä auton ensimmäisen session. Huomennahan tuo sitten nähdään mikä on totuus. Noin muuten on kyllä hyvin vaikeaa ennustaa marssijärjestystä oikeastaan Red Bullin ja Ferrarin jälkeen.
En kutsuisi kovin vähäiseksi tuota osakkeiden nostamista, jos katsotaan mitä Aston on toistaiseksi esittänyt. Sam Collinsinkin mukaan Aston on muihin talleihin verrattuna sijoilla 2-3, joka on aivan valtava muutos, kun viime kaudella oli yksi koko ruudukon hitaimmista.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
En kutsuisi kovin vähäiseksi tuota osakkeiden nostamista, jos katsotaan mitä Aston on toistaiseksi esittänyt. Sam Collinsinkin mukaan Aston on muihin talleihin verrattuna sijoilla 2-3, joka on aivan valtava muutos, kun viime kaudella oli yksi koko ruudukon hitaimmista.
Ihan alkukausi oli toki Astonilta todella heikko, mutta sen ison päivityksen jälkeen en kyllä sanoisi, että olisi ollut enää ruudukon hitaimmista viime vuonna.

Näköjään myös toisen session jälkeen Astonin osakkeet nousseet entisestään. Oma arvioni pohjautui pelkästään ensimmäiseen osioon, jolloin jotkut saattavat näyttää vauhdillisesti kaiken ja osa ei mitään. En haluaisi liikaa innostua vielä tästäkään, vaikka kieltämättä todella positiiviselta vaikuttaa AM:n touhu.
 

ChosenTwo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset NHL:ssä

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Hieman ihmetyttää päätös ajattaa Strollia eikä Drugovichia, kun Lancen kädet eivät näytä todellakaan olevan kunnossa. Miten kisa voi onnistua, jos on harjoituksissakin noin vaikeaa? Toki eiköhän syy ole tässä se, että isä-Stroll antaa poikansa ajaa jos poika niin haluaa, mutta ei nyt näytä kyllä olevan Strollienkaan etujen mukaista tämä.
Stroll oli kuulemma vetänyt jo simulaattorissa kisamitan ongelmitta, toki oikea maailma on aina asia erikseen. Eipä näyttänyt olevan enää tänään FP3:ssa samanlaisia kipuja kuin eilen.

Alonso kertoi myös ajaneensa ison osan viime kaudesta kädet murtuneina. Kaikki kunnia Drugovichille, mutta tuskin oli lähelläkään kuskin paikkaa tänä viikonloppuna, jos oli vain pienikin mahdollisuus saada yli 100 GP:tä ajanut Stroll toiseen autoon. Ihan sama oli siellä kuinka isäpappa sitten hääräämässä omistajana.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös