Formula 1 -kausi 2022 – uusi aikakausi

  • 220 074
  • 1 682

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
KMagin paluu on kyllä mahtava homma, yhden välivuoden jälkeen on taas erittäin helppoa sympata Haasia.

Se olisi kuulkaas palstaveljet enää reilu puolitoista viikkoa, niin it's lights out and away we go! Tässä jo ihan täpinöissään odottaa tulevan viikonlopun testejäkin.
 
Viimeksi muokattu:

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mercedes toi sitten radalle täysin erillaisen auton mitä aiemmin. Sivuponttoonit puuttuu käytännössä kokonaan ja muuta kivaa. Ei kerkeä muut enää kopioimaan.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Haasin uutisessa puhuttiin monivuotisesta sopimuksesta, mutta ei tarkennettu kuinka monesta vuodesta puhutaan. Tämäkin on hieno juttu, että ei vain otettu hätäavuksi tälle kaudelle, vaan Haasia voidaan nyt rakentaa kokeneen kuskin kanssa useamman kauden ajan.
 

Falling Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Christian Horner avasi heti suunsa. Mercedeksen auto on kuulemma täysin laiton.
Jos peilien alla olevat osat eivät ole siivekkeitä, niin olen joko pihalla sanan merkityksestä tai sitten se ei tarkoita samaa kuin ennen. Jos nuo ovat sääntöjen mukaiset niin ihmettelen kovasti. Edellinenkin versio toki kulki, että kovin isoa katastrofia heille ei tule, vaikka tässä olisi laittomuuksia.

Magnussenin paluu tuli puskista ja oli loistava uutinen verrattuna alkuperäishuhuihin. Tanskalainen vaikutti avauskaudellaan paljon paremmalta, mitä uran luvut toistaiseksi näyttää. Paljon oli tietysti väärässä paikassa väärään aikaan -kuviota, mutta alku antoi odottaa enemmän. Ilman muuta kuitenkin gridille ajotaidoiltaan kuuluva mies ja nyt on hyvä mittari Schumacherille. Hävitä ei kyllä passaisi, tai voi isommat ovet pysyä kiinni.
 

EinoJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Milan, Chicago Blackhawks, ALBA Berlin
Näyttää olevan 2 päivää session jälkeen nykyisellä sopimuksella, c moren aikaan oli 2 viikkoa
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Jos peilien alla olevat osat eivät ole siivekkeitä, niin olen joko pihalla sanan merkityksestä tai sitten se ei tarkoita samaa kuin ennen. Jos nuo ovat sääntöjen mukaiset niin ihmettelen kovasti. Edellinenkin versio toki kulki, että kovin isoa katastrofia heille ei tule, vaikka tässä olisi laittomuuksia.
Kai ne on pakolliset sivutörmäysrakenteet, jotka samalla vahingossa varmaan auttaa aeroakin. Ennenhän (ja muilla talleilla) nuo oli/on katteiden alla pääosin piilossa, nyt tuo olematon kylkiponttooni mahdollistaa tuollaisenkin osan lisähyödyntämisen.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Testit ohi. Verstappen laittoi sellaisen kierroksen tiskiin lopussa, että koko pilttuu hymyili Helmut Markoa myöten. Muutenkin näiden auto näyttänyt eilisestä lähtien todella hyvältä.

Muista kärkitalleista McLaren ei ole näyttänyt oikein vauhtiaan, Ferrarilla saattaa olla ässä hihassa ja Mersu tulee varmasti parantamaan viikon aikana.

Bottas ajoi todella hyvän kierroksen C3 seoksella (medium) ja heti tuon jälkeen auton vaihdelaatikko irtisanoi itsensä. Vaikuttaisi siltä, että autossa on jonkun verran potentiaalia ja uskonkin, että hyvänä aika-ajajana Bottas saattaa yllättää muutamaankin otteeseen. Kunhan vaan auto pysyisi ehjänä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mersu vetää testeissä aina miten sattuu, niin ei voi oikeasti päätellä testituloksista Mersun osalta mitään, mutta ainakin voi toistaiseksi elätellä toiveita, että Mersu ei olisi ihan nopeimpien joukossa.

Kunhan mikään talli ei osoittaudu ylivoimaiseksi, niin tulee hieno kausi.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Mersu vetää testeissä aina miten sattuu, niin ei voi oikeasti päätellä testituloksista Mersun osalta mitään, mutta ainakin voi toistaiseksi elätellä toiveita, että Mersu ei olisi ihan nopeimpien joukossa.
Mun silmiin näytti siltä, että Mesessä riittää kyllä vauhtia, mutta ainakin Russellin onboardista välittyi sellainen kuva, ettei tällä ollut autoonsa yhtään luottoa. Meinasi karata hyppysistä milloin missäkin ja pomppii holtittomasti suorilla. Hamiltonin käsissä auto näytti paljon vakaammalta, mutta ajoivatkin toki erilaisilla ohjelmilla.

Mario Isola heitti haastattelussa, että tulevat todennäköisesti muuttamaan joillekin radoille asetettuja rengasseoksia pehmeämpään. Sen voi jo ainakin näiden testien perusteella sanoa, että edessä ajavaa autoa on todellakin helpompi seurata.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Muista kärkitalleista McLaren ei ole näyttänyt oikein vauhtiaan, Ferrarilla saattaa olla ässä hihassa ja Mersu tulee varmasti parantamaan viikon aikana.
McLarenilla oli Bahrainin testeissä massiivisia ylikuumenemisongelmia jarrujen kanssa, mikä johti siihen että pystyivät ajelemaan vain lyhyitä stinttejä. Ilmeisesti on epävarmaa saadaanko asiaa korjattua ennen ensimmäistä kisaa. Lisäksi Mesimäyrällä todettu covid.
 

Arturo

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Seattle Kraken, Chelsea
Hamilton taas jo antanut lausuntoja, että heillä on paljon suurempia ongelmia kuin aikasempina vuosina ja että tämän hetken Mersulla ei hänen mielestään taistella voitoista. Uskoisko..
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Hamilton taas jo antanut lausuntoja, että heillä on paljon suurempia ongelmia kuin aikasempina vuosina ja että tämän hetken Mersulla ei hänen mielestään taistella voitoista. Uskoisko..
Jos Mersulla olisi oikeita ongelmia niin tuskin suostuisi mihinkään haastatteluihin, vaan kiukuttelisi ja pakenisi vuorille.
Tämän jälkeen faninsa valittelisivat Instagramissa, kuinka on epäreilua ettei Hämis saa ajaa parhaassa autossa.
 

Juhisjuhis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Ihan kun tätä ois kuultu joskus aiemminkin. Vai kuvittelenko vaan?
Ihan perus kauraa. Aina jaksetaan selitellä et ei tästä tuu mitään. Sitten tullaankin ekaan aika-ajoon ja ero kolmoseen 0,8s. Ja kukaan ei jaksa ikinä kysellä aiemmista kommenteista mitään. Voidaan sitten kiitellä tehdasta ja kaikkia serkkuja. Ja Saksan hymni kajahtaa koko vuoden.

Nojoo. Ferrari voisi kerrankin olla vahva. Jos nyt jotain toivoo. Mutta eiköhän luigit oo taas menny metsään suunnittelun kanssa, kun tosipaikka tulee.
 

EinoJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Milan, Chicago Blackhawks, ALBA Berlin
Minusta vaikuttaa, että Mersu ei ole nyt vahvimmillaan vielä uuden autonsa kanssa, mutta varmasti aggressiivisen suunnitteluratkaisun kanssa on olemassa potentiaalia nousta. Red Bull vaikutti tänään hyvältä molempien kuskien alla, etenkin Maxin. Ferrari ollut kans tasaisen varma. Oma tuntuma on että Red Bull on hieman Ferrarin edellä, Mersu hieman perässä, mutta potentiaalia on tasaiseen kolmen kärkeen. Mäkki on vähän arvoitus, voivat olla myös tasaisia kärkitaistoon, mutta vaativat luotettavuutta. Muut tallit kärkkyvät myös aika tasaisessa joukossa, ainakaan vielä ei ole ilmennyt että yksittäinen talli olisi umpisurkea verrattuna muihun vaan ajat ovat aika tasaisia, voidaan saada tasainen taisto tällä kaudella pistesijoista. Ehkä heikoin tähän saakka on ollut Nicholas Latifi Williamsillaan, jopa Guanyu Zhou vaikuttanut paremmin vakuuttavan silmääni kuin kanadalainen. Haas taistelee tällä kaudella pisteistä ainakin ajoittain, samoin Bottas. Etenkin tämä yksi kierros C3 renkailla oli hieno. Kunhan vaan saisivat Alfan kestämään...
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mäkin oon taipuvainen uskomaan, että Mese ei oikeasti ole niin vahva kuin esim. Red Bull. Tulevat satavarmasti kyllä kirimään, ei siinä.

Tosi siistiä, että pitkästä aikaa nähdään myös varmasti teknisiä keskeytyksiä kun autoissa on ihan uudenlaisia ratkaisuja.
 

DonTirri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilaiset jengit sarjasta ja lajista riippumatta
Se mikä näistä testeistä jäi eniten mieleen oli Haasin vauhti. Tiedä sitten oliko kyseessä ns. "glory run", mutta Magnussen kakkospäivän nopein ja pikkuschumi kolmospäivän toisiksi nopein antoi lupaavia merkkejä että Haas saattaa olla ellei kärkitalli niin ainakin vakituinen pistesijatalli.

Viimekauden autoahan ei kehitetty pätkääkään julkasun jälkeen koska talli pisti resurssit kiinni 2022-autoon.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Tiedä sitten oliko kyseessä ns. "glory run", mutta Magnussen kakkospäivän nopein ja pikkuschumi kolmospäivän toisiksi nopein antoi lupaavia merkkejä että Haas saattaa olla ellei kärkitalli niin ainakin vakituinen pistesijatalli.
Kannattaa huomioida sekin, että Haas ajoi melkein tuplasti vähemmän kierroksia koko testeissä yhteensä kuin Ferrari. Vaikka autossa olisikin vauhtia, niin luotettavuus voi olla ihan mitä tahansa.

Alpha Tauri on lentänyt tutkan alla koko testien ajan, mutta ajanut Red Bullin kanssa lähes identtisen määrän kierroksia näissä talvitesteissä ja silmähavainnon perusteella auto näyttäisi kulkevan hyvin kummankin kuskin käsissä. En pitäisi suurena yllätyksenä, vaikka Gasly yltäisi urotekoihin viikon päästä.
 

EinoJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Milan, Chicago Blackhawks, ALBA Berlin
Se mikä näistä testeistä jäi eniten mieleen oli Haasin vauhti. Tiedä sitten oliko kyseessä ns. "glory run", mutta Magnussen kakkospäivän nopein ja pikkuschumi kolmospäivän toisiksi nopein antoi lupaavia merkkejä että Haas saattaa olla ellei kärkitalli niin ainakin vakituinen pistesijatalli.

Viimekauden autoahan ei kehitetty pätkääkään julkasun jälkeen koska talli pisti resurssit kiinni 2022-autoon.
Toki myös Haasin nopeimmat kierrokset ajettiin ns. virallisen testiajan jälkeen illalla, jolloin olosuhde on erilainen, viileämpi ja sopii paremmin pehmeämmille renkaille.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös