Maxia ei ole ennenkään kiinnostanut mitä muut ajattelee, miksi tämä asia olisi poikkeus :D
Ihan höpöhöpö-juttuja ettei mikään muiden tekeminen kiinnostaisi tai vaikuttaisi myös Maxiin.
Maxia ei ole ennenkään kiinnostanut mitä muut ajattelee, miksi tämä asia olisi poikkeus :D
Päädyit kommentoimaan kuitenkin? Annat asialle kuitenkin huomiota, joten kyllä se hieman kiinnostaa. Keskustelun määrästä mikä asian ympärillä pyörii, niin voi päätellä sen että kiinnostaa muitakin ympäri maailman.Mua ei kyllä ainakaan kiinnosta vittuakaan, jos jotkut Hamilton fanit vinkuu kuinka oli väärin voitettu mestaruus yms ja tuskin kiinnostaa Maxiakaan yhtään enempää. Että en tiedä mitä hintaa tässä maksetaan.
Itsellä ainakin lähtee Viaplay pois tämän kuun jälkeen. 40€ vaan on liian suolainen hinta, Formulatkaan ei enää juuri kiinnosta Kimin eläköitymisen johdosta. Veikkaan että Viaplay ampuu itseään aika pahasti jalkaan mikäli eivät tarjoa mahdollisuutta räätälöimiseen.Ihmettelen, mikäli Viaplay ei jossain vaiheessa ala räätälöimään pakettiaan, koska tuo 40 € on kova hinta, ellei käyttäjä ole kiinnostunut muusta tarjonnasta. Onhan siellä mukana NHL ja Valioliiga, minkä lisäksi kattava määrä muuta urheilua.
Ovat näköjään palanneet taas tutumpaan hopeanharmaaseen sävyyn, vaikka toki mustaakin on tuo alaosa. Perus-Mersu.Mersu julkaisi uuden ajokkinsa. Twitterissä toki monella on mennyt aivot jostain syystä täysin solmuun kun ovat hämääntyneet siitä, että se oikea kilpuri ei näytäkään tismalleen samalta kuin mitä noissa tietokoneella tehdyissä mallinnuksissa.
Ensin Toto itkee että ei pidä päästää kierroksella ohitettuja ohi -> Masi antaa ohjeen ettei päästetä ohi -> redarijengi itkee radioon että Masi, mitä vittua, et sä voi näin tätä ratkoa -> Masi päättää että päästetäänkin osa ohi. Ehkä tässä kohti kabinettimestaruuksista puhuminen on vähän kornia, ongelmat liittyy suoraan Masiin joka menetti kontrollinsa ja toisaalta pitäisi vetää ne radiopiuhat poikki tai että tallit saisi ottaa kilpailujohtoon yhteyttä vain kilpailujohdon niin pyytäessä.Masin potkut = FIA myöntää Masin perseilleen ja rikkoneen sääntöjä = Max on kabinetti-"mestari"
Hamilton yritti murhata Verstappenin Silverstonessa ajamalla törkeästi perään ja Verstappen hengenvaarallisesti kohti ratavallia. Jos haluttaisiin oikeasti rangaista tästä sikailusta niin minimi olisi ollut elinikäinen kilpailukielto ja kaikkien saavutusten pyyhkiminen pois historiasta, mutta eipä FIA uskalla kultapoikaansa rangaista.
Verstappenin mestaruus oli ihan minimihyvitys mikä tuosta Hamiltonin törkytempusta piti saada.
Ei muistaisi Schumin kolaria Hillin kanssakaan, jos se ei olis tapahtunut viimeisessä kisassa. Samoin Schumacherilla olisi yksi MM hopea enemmän, jos ei olisi kolaroinut Villeneuven kanssa kauden viimeisessä kilpailussa, mutta kolaroi ja se muistetaan ikuisesti.Asiaahan ei kukaan muistaisi jos olisi tapahtunut keskellä kautta. Sen enempää kun Imolaa, Silverstonea, Spata tai Monzaa. Tai muutamia muitakaan. Vähän ulistaisiin nurkissa mutta kabinettimestareista ei kukaan puhuisi.
Joku saattaa silti erottaa turva-auton ja tahallisen kolaroinnin toisistaan.Ei muistaisi Schumin kolaria Hillin kanssakaan, jos se ei olis tapahtunut viimeisessä kisassa. Samoin Schumacherilla olisi yksi MM hopea enemmän, jos ei olisi kolaroinut Villeneuven kanssa kauden viimeisessä kilpailussa, mutta kolaroi ja se muistetaan ikuisesti.
Tämä selittely on sillä tavalla huvittavaa, kun Masi ei olisi tätä ratkaisua tehnyt kesken kauden, kuten ei Schumikaan omiaan, koska mestaruus ei olisi ollut pelissä. Silloin olisi menty sääntöjen mukaan, mutta koska mestaruus oli pelissä, niin joustettiin säännöistä.
Sen takiahan tätä keskustelua käydään, se on sitten ihan turhaa selittelyä, että montako voittoa Maxilla oli tai olisiko tämä aiheuttanut samanlaista kohua kesken kauden. Ei sillä ole väliä, vaan sillä että mestaruus ratkaistiin sillä että kilpailunjohtaja rikkoi sääntökirjaa.
Se on ikävä fakta, eikä sille enää mitään voi, eikä tuloksia muuteta. Ikävää faktaa se ei kuitenkaan poista, että shampanjat on ruiskuteltu ja voittaja kruunattu.
En verrannut kolarointia ja turva-autoa, vaan sitä miksi ratkaisuja tapahtuu nimenomaan viimeisessä kilpailussa ja miksi ne silloin herättävät kohua (+keskustelua), kuten tämä Masin tilanne. Mainitsin jo ettei Masi olisi tehnyt tätä päätöstä toiseksi viimeisessä kilpailussa, vaan turva-auton takana olis menty sääntöjen mukaan maaliin asti. Mitään syytä rikkoa sääntöjä ei olisi ollut. Nyt haluttiin "ratkaista mestaruus ajamalla", vaikka se ei sääntöjen mukaan ollut käytännössä mahdollista. Jos kisoja olisi ollut jäljellä, niin mitään näin typerää ei olisi ollut syytä tehdä.Joku saattaa silti erottaa turva-auton ja tahallisen kolaroinnin toisistaan.
Totuus on että mestaruus ratkeaa 22 kilpailun yhteistuloksella, jokainen kisa on matemaattisesti yhtä merkittävä.
Sellainen huomio muuten että voittoja olisi ollut kaiketi yhtä monta kummallakin, jos viimeinen kisa olisi ajettu sääntöjen mukaan loppuun.Joku saattaa silti erottaa turva-auton ja tahallisen kolaroinnin toisistaan.
Totuus on että mestaruus ratkeaa 22 kilpailun yhteistuloksella, jokainen kisa on matemaattisesti yhtä merkittävä.
Miten tässä vaan unohtuu se että ensin oltiin toton pyynnöstä lähdössä ajamaan kierroksella ohitetut välissä. Siinä kohti Masi oli jo menettänyt pelin, sitten vielä pyörsi senkin päätöksen. Ja siis perseelleenhän se meni, ei siinä.En verrannut kolarointia ja turva-autoa, vaan sitä miksi ratkaisuja tapahtuu nimenomaan viimeisessä kilpailussa ja miksi ne silloin herättävät kohua (+keskustelua), kuten tämä Masin tilanne. Mainitsin jo ettei Masi olisi tehnyt tätä päätöstä toiseksi viimeisessä kilpailussa, vaan turva-auton takana olis menty sääntöjen mukaan maaliin asti. Mitään syytä rikkoa sääntöjä ei olisi ollut. Nyt haluttiin "ratkaista mestaruus ajamalla", vaikka se ei sääntöjen mukaan ollut käytännössä mahdollista. Jos kisoja olisi ollut jäljellä, niin mitään näin typerää ei olisi ollut syytä tehdä.
Tilanne oli sääntöjen mukaan shakki-matti Hamiltonille ja Masi avaa sääntökirjan vastaisesti oven, jolloin ratkaisee koko kauden käytännössä yhdellä päätöksellä. Hamilton ei tuossa vaiheessa voi enää vaikuttaa aiempiin kilpailuihin, eikä tarvitsekaan kun oli tehnyt viimeisessä kilpailussa sen tarvittavan.
Käytännössä siis ajettiin 21 + 0,98 kilpailua ja lopuksi kilpailunjohtaja ratkaisee mestaruuden.
Pahoittelen jos sääntöjen ja urheilun päälle kuseminen ärsyttää sen verran, että jaksan tästä asiasta jankata. Välitän vain F1:stä sen verran, ettei tämä ratkaisu tai suunta oikein vieläkään mene jakeluun. Showpaini ja F1 erikseen, vaikka amerikkalaisten tuomista muutoksista olen pääosin pitänytkin.
Miten tässä vaan unohtuu se että ensin oltiin toton pyynnöstä lähdössä ajamaan kierroksella ohitetut välissä. Siinä kohti Masi oli jo menettänyt pelin, sitten vielä pyörsi senkin päätöksen. Ja siis perseelleenhän se meni, ei siinä.
Lähinnä se oli se hetki kun Masi jo mureni ja kertoo jo ongelmista mitä tuolla on, Maxiin tätä vaan on mielestäni vaikea kohdistaa vaikka moni niin tekee.Ei kai se mihinkään ole unohtunut, mutta se olisi kaiketi ollut ainoa sääntöjen mukainen vaihtoehto turva-auton perässä maaliin ajamiselle? Ja vaikka ei olisi ollutkaan sääntöjen mukaista, niin eipä se toteutunutta asiaa yhtään paremmaksi muuta.
Lähinnä se oli se hetki kun Masi jo mureni ja kertoo jo ongelmista mitä tuolla on, Maxiin tätä vaan on mielestäni vaikea kohdistaa vaikka moni niin tekee.
Enpä myöskään ole kovin luottavainen ennakkoon näiden kahden kiertävien kilpailujohtajien puolesta. Joku piti näköjään kuitenkin kenkiä ja kyllähän Masi periaatteessa on likasangollisen ansainnutkin tuosta päätöskisasta.
Tämän hetken tietojen mukaan Sochin kisa järjestetään normaalisti, mutta toki tilanne voi muuttua. Haasin kannalta huonompi homma jos Mazepinin rahat lähtisivät alta. Kannattaa varmaan alkaa etsimään uutta maksukuskia ihan kaiken varalta.Putinin sotaleikit varmaan vaikuttaa myös F1-kauteen, ekana tulee mieleen Sotchin kisa ja Haas/Ural Alkali, joihin suoraan vaikuttaa pakotteet.