Olen muutenkin diggaillut ihan älyttömästi miltä uudet autot näyttävät. Erittäin hyvää työtä tiimeiltä ja varsinkin Ross Brawnin työryhmältä, joka nuo säännöt rukkasi uuteen uskoon.
Uudet autot ovat pitkästä aikaa jo "oikean" formulan näköisiä. Vuoden 2009 sääntömuutosten myötä tuli pitkä korpivaellus autojen ulkonäön osalta ja varsinkin dildo-kauden menopelit olivat kamalia. Omaan silmään kauneusmokia on vieläkin pari, en pidä etusiiven auramuodosta sekä korkeista päätykappaleista ja eturenkaiden päällä olevat härvelit (ilmeisesti lokasuokiksi kutsuvat) ovat myös esteettisesti rumat, halosta nyt ei tarvi erikseen mainitakaan. Onko joku löytänyt tietoa ovatko nämä uudet autot nyt merkittävästi pienempiä mitä edeltäjät, näin oli ainakin tarkoitus jossain vaiheessa? Helpottaisi kummasti ohittamista ja Monacoon mahtuisi paremmin.
Ferrari on jälleen luonut tyylikkäimmän liveryn ja nyt on oikeasti todella hieno! Lapsuuden Ferrarit olivat juuri tuollaisia, siivet mustia ja runko punainen ja se oli pienen pojan suuri suosikki. Ei puutu kuin Agipin keltaiset täplät.
Aston Martin on myös tyylikäs ja top kolmosen täydentää pitkästä aikaa Williams, joka on jättänyt valkoisen vähemmälle. Sitten Martinin lähdön heidän autonsa ovat olleet hyvinkin heikkotasoisia, myös maalauksen osalta.
Suurin pettymys tässä kohtaa, vaikkei testituloksille liikaa pidä antaa painoarvio, on järjestyksen lähes täydellinen muuttumattomuus. Inhokkitallit Mercedes ja Red Bull on valitettavasti viime kauden mestaruustaistoon satsaamisesta huolimatta jälleen keulilla ja sekös meinaa harmittaa. Toivottavasti Ferrari ja McLaren ovat edes saaneet eroa pienemmäksi, jottei ihan kahden tallin väliseksi mene.
Toivoin, että joku kärkitalli olisi mokannut isosti ja joku altavastaaja tulisi puun takaa, mutta haaveeksi taitaa jäädä. Saa nähdä tuoko budjettikatto pidemmällä tähtäimellä muutoksia.