Mainos

Formula 1 -kausi 2022 – uusi aikakausi

  • 225 794
  • 1 681

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki

Alonso ei ole hetkeen lähdössä mihinkään. Alpinen kuskiohjelmaan kuuluvalle Oscar Piastrille tämä on tietysti huono uutinen, koska Ocon on kiinnitetty pitkällä sopimuksella. Ratkaisu mitä en ymmärtänyt tekohetkellä enkä ymmärrä vieläkään. Ocon ei ole huono kuljettaja, mutta hänessä on hyvin paljon samaa kuin esimerkiksi Hülkenbergissä.

Alonson paluu on onnistunut yli odotusten, kyllä mies käyttäytyä osaa. Alpinella on tietysti tuttua porukkaa, jotka ovat tuntevat Alonson läpikotaisin, ja kyseessä on projekti. Toivottavasti Alpine nousisi kärkikastiin, muuten on uhkana että palaavat jälleen moottorinvalmistajaksi tai lähtevät kokonaan.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara

Alonso ei ole hetkeen lähdössä mihinkään. Alpinen kuskiohjelmaan kuuluvalle Oscar Piastrille tämä on tietysti huono uutinen, koska Ocon on kiinnitetty pitkällä sopimuksella. Ratkaisu mitä en ymmärtänyt tekohetkellä enkä ymmärrä vieläkään. Ocon ei ole huono kuljettaja, mutta hänessä on hyvin paljon samaa kuin esimerkiksi Hülkenbergissä.

Alonson paluu on onnistunut yli odotusten, kyllä mies käyttäytyä osaa. Alpinella on tietysti tuttua porukkaa, jotka ovat tuntevat Alonson läpikotaisin, ja kyseessä on projekti. Toivottavasti Alpine nousisi kärkikastiin, muuten on uhkana että palaavat jälleen moottorinvalmistajaksi tai lähtevät kokonaan.

Alonso on kuin Kimi. Auto löytynee niin kauan kun haluaa mukana olla.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
En kyllä tiedä minkä vaatii, että Mersu tuosta taantuisi merkittävästi.

Eiköhän näihin tuleviin aeromuutoksiin ole laitettu miljardi jos toinenkin kulisseissa kiinni, jotta ollaan taas 1,3s muita edellä Bahrainissa.

Niin siis, mikä kuvitelma tämä on kun Mersua vietiin ihan hyvin jo viime kaudellakin?

Mersu voi taantua tuosta sen verran että taantuu hopealle ja Red Bull vie merkkimestaruuden. Ei tarvi muuttua kuin 1 kymmenys viime kauden voimasuhteista.
 

BaronFIN

Jäsen
Puhumattakaan Mersun kakkoskuljettajasta, joka ei ole urallaan todistanut vielä mitään. Jos auto ei olekaan priima, kakkonen haluaa olla ykkönen tai onkin muuten vaan lapanen, niin kuinka monta kisaa pitää antaa ”aikaa sopeutua” ennen kuin voidaan huudella potkujen perään kesken kauden ja aloittaa huomattavan ennen aikainen spekulointi seuraajalla? Bottaksen kohdalla huhumylly alkoi yleensä kauden ensimmäisen tai toisen kisan jälkeen.
 

Juhisjuhis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Niin siis, mikä kuvitelma tämä on kun Mersua vietiin ihan hyvin jo viime kaudellakin?

Mersu voi taantua tuosta sen verran että taantuu hopealle ja Red Bull vie merkkimestaruuden. Ei tarvi muuttua kuin 1 kymmenys viime kauden voimasuhteista.
Eiköhän siellä opittu tämän kauden takapakista, taustalla investoitu kauden 2022 uudistuksiin loputtomasti Saksan markkoja, ja God Save The Gueen on taas tuttu hymni ensi vuonna.

Sen verran iso koneisto siellä nyt myllää, aika rohkea saat olla, jos betsaat heitä vastaan ensi kaudella.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eiköhän siellä opittu tämän kauden takapakista, taustalla investoitu kauden 2022 uudistuksiin loputtomasti Saksan markkoja, ja God Save The Gueen on taas tuttu hymni ensi vuonna.

Sen verran iso koneisto siellä nyt myllää, aika rohkea saat olla, jos betsaat heitä vastaan ensi kaudella.
Ei tuo ihan niin toimi, että laittamalla lisää rahaa kiinni saadaan automaattisesti parempaa. Kyllä Mersulla on panostettu jokaiseen kauteen ihan täysillä tähänkin asti, mutta kun samaa tekee jotakuinkin samalla budjetilla myös Red Bull, niin eipä siinä helposti kovinta kilpailijaa voiteta.

Lisäksi siellä on oikeasti tiukat rajat sille, miten paljon rahaa saa käyttää. Ja sitä oikeasti valvotaan todella tiukasti. Riskejä ei varmasti haluta tässä ottaa, koska pahimmassa tapauksessa käytetään hirvittävä määrä ylimääräistä rahaa, mutta jos siitä jäädään kiinni, niin tallin maine kokee ison kolauksen. Mersulle kuitenkin maine on kaikki kaikessa tässä leikissä.

Kyllä minäkin pidän Mersua ennakkosuosikkina seuraavalle kaudelle, mutta en pidä automaationa, että Mersu tulee olemaan nopein. Ei ainakaan isolla erolla.

Viimeksi kun sääntömuutosten jälkeen Mersu ampaisi kärkeen hirveällä erolla muihin, niin suurin syy oli Mersun moottorissa. Nyt moottorikehitys on niin tehokkaasti jäissä, että mitenkään järjellä ajateltuna tuollaista eroa ei saada syntymään. Jos sitten mennään aerodynamiikan puolelle, niin jokaisella tallilla on mahdollisuudet löytää uusista säännöistä porsaanreikiä, eikä Mersu ole sillä osastolla erityisesti muita isoja talleja edellä.
 

Huppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ei tuo ihan niin toimi, että laittamalla lisää rahaa kiinni saadaan automaattisesti parempaa. Kyllä Mersulla on panostettu jokaiseen kauteen ihan täysillä tähänkin asti, mutta kun samaa tekee jotakuinkin samalla budjetilla myös Red Bull, niin eipä siinä helposti kovinta kilpailijaa voiteta.

Lisäksi siellä on oikeasti tiukat rajat sille, miten paljon rahaa saa käyttää. Ja sitä oikeasti valvotaan todella tiukasti. Riskejä ei varmasti haluta tässä ottaa, koska pahimmassa tapauksessa käytetään hirvittävä määrä ylimääräistä rahaa, mutta jos siitä jäädään kiinni, niin tallin maine kokee ison kolauksen. Mersulle kuitenkin maine on kaikki kaikessa tässä leikissä.

Kyllä minäkin pidän Mersua ennakkosuosikkina seuraavalle kaudelle, mutta en pidä automaationa, että Mersu tulee olemaan nopein. Ei ainakaan isolla erolla.

Viimeksi kun sääntömuutosten jälkeen Mersu ampaisi kärkeen hirveällä erolla muihin, niin suurin syy oli Mersun moottorissa. Nyt moottorikehitys on niin tehokkaasti jäissä, että mitenkään järjellä ajateltuna tuollaista eroa ei saada syntymään. Jos sitten mennään aerodynamiikan puolelle, niin jokaisella tallilla on mahdollisuudet löytää uusista säännöistä porsaanreikiä, eikä Mersu ole sillä osastolla erityisesti muita isoja talleja edellä.
Eikös Hamilton aikamoisella rakettimoottorilla kauden päättänyt? Että on siinä muilla koneiden kanssa taas kiinnikuromista.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Eikös Hamilton aikamoisella rakettimoottorilla kauden päättänyt? Että on siinä muilla koneiden kanssa taas kiinnikuromista.

Ihan sama moottorihan se oli kuin aiemminkin, ei Mersu käyttänyt tuon auton kehittämiseen enää ollenkaan niitä poletteja kesän jälkeen. Oli toki tuore kone jolla uskalsi ajaa limitillä kun ei tarvinnut pelätä, että kauanko se kestää.
 

Huppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ihan sama moottorihan se oli kuin aiemminkin, ei Mersu käyttänyt tuon auton kehittämiseen enää ollenkaan niitä poletteja kesän jälkeen. Oli toki tuore kone jolla uskalsi ajaa limitillä kun ei tarvinnut pelätä, että kauanko se kestää.
Se että haluaako uskoa niitä juttuja että mersu muka lopetti kehitystyön... No niin. Ei kenelläkään muulla uusi kone tuollaisia tehoja tuonut, kyllä siihen oli jotain kivaa keksitty.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Se että haluaako uskoa niitä juttuja että mersu muka lopetti kehitystyön... No niin. Ei kenelläkään muulla uusi kone tuollaisia tehoja tuonut, kyllä siihen oli jotain kivaa keksitty.
Poletteja mersu ei käyttänyt, se taitaa kuitenkin olla selvää. Mäkin leiristä kommentoitiin että #44 rakettimoottori-kone ei vaikuttanut sisältävän mitään ihmeellistä. Muutenhan olisi asiakastallit pyytäneet samanlaista. Suurin ero taisi tulla siitä että saivat jousituksen toimimaan
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Se että haluaako uskoa niitä juttuja että mersu muka lopetti kehitystyön... No niin. Ei kenelläkään muulla uusi kone tuollaisia tehoja tuonut, kyllä siihen oli jotain kivaa keksitty.
Nämä salaliittoteoriat ovat kyllä aika absurdeja. Tuolla valvotaan kehitystyötä ja muita sääntöjä niin paljon, että on käytännössä mahdotonta rikkoa sääntöjä sillä tavoin kuin jotkut väittävät Mersun tehneen. Sama kone oli käytössä myös Mersun asiakastalleilla ja kehitystyötä siihen ei tehty.

Muutenkin tuota moottoriasiaa on loppukauden osalta liioiteltu. Jonkin verran Mersu sai puristettua enemmän irti, kun ei tarvinnut varoa koneen kestävyyttä, mutta pääosin auto kulki hyvin, koska se oli kokonaisuutena hyvä ja Lewis ajoi perkuleen hyvin. Jos koneessa olisi ollut tehoja ihan älyttömästi, niin eihän Maxilla olisi ollut mitään palaa, mutta nyt kuitenkin laittoi hanttiin kauden lopussakin oikein tehokkaasti.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Aika paljon oli juttua siitä, että Mersun "monsterimoottori" oli kuin olikin tehokkaampi, mutta ongelmaksi tuli, että se ei ollut sellainen kovin pitkäikäisesti ja luotettavuuden kanssa alkoi tulla ongelmia, kun taas Hondan kone Red Bullilla antoi samaa tehoa paljon pidempään ja tasaisesti.

Selvästihän Mersu käytti Valtteria koekaniinina kauden loppupuoliskolla ihan testimielessä, että miten ja kuinka tuoretta mottia sinne Hamiltonille voidaan lyödä kiinni.
 

PokerJoker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Verstappenin kohdalla itseä kiinnostaa nähdä, että olisiko mestaruus tuonut tietynlaista kypsyyttä tekemiseen. Verstappen-Hamilton -taistelupari ja kiilan lyöminen Hamiltonin ja Mercedeksen dynastiaan toi varmasti paljon katsojia takaisin F1:n pariin. Itsekin taisin katsoa jopa lähemmäs kymmenen kilpailua kokonaan ja siihen päälle vielä aika monesta kilpailusta startit ja noin ~50 pinnaa kisasta.

Hamilton on tästä kaksikosta luonnollisesti iän ja kokemuksen myötä kypsempi ajaja. Max vetää ohitustilanteissa usein turhan kovalla riskillä, puolustaessaan sijaa sitten jopa niitä sääntöjä rikkoen. Jo viime kaudella Max olisi saattanut olla päätöskisaan mentäessä varmistanut mestaruutensa, mutta kauden aikana oli pari sellaista tilannetta, jossa Max ryssi oikeastaan itse tilanteen.

Se Silverstonen ulosajo oli osoitus siitä, että Verstappen puolustaa omaa sijoitustaan ihan viimeiseen asti. Tuossa kun olisi vain antanut sen sijoituksen selkeästi nopeammalle Hamiltonille niin Verstappen olisi voinut kamppailla vielä ainakin kakkossijasta, kenties jopa voitostakin oikealla taktiikalla. Hamilton sai tuosta tilanteesta aikasakon, mutta ainakin omasta mielestä Verstappenin olisi kannattanut katsoa peiliin tuossa tilanteessa.

Italiassa Verstappen pilasi sitten molempien kisat ajamalla Hamiltonin päälle. Verstappenilla oli aikalailla yhtä nopea auto (ellei jopa nopeampi auto) ja rengasetu (Hamilton oli tullut juuri varikolta uusien renkaiden kanssa), joten jos Verstappen olisi vain malttanut ajaa tuon shikaanin Hamiltonin perässä niin Verstappen olisi päässyt Hamiltonin kantaan nopeaan kolmosmutkaanmutkaan ja siitä vielä sitten pitkälle suoralle ennen nelosmutkaa niin sijoitus olisi ollut kuitattuna viimeistään siinä. No, Verstappen veti todella uhkarohkeasti ja päätti molempien kilpailun avausmutkaan.

Hamiltonilla ei oikein vastaavia tilanteita ollut (tai ei nyt ainakaan itsellä tule mieleen, toki se Bakun jarrutusvirhe oli todella iso henkilökohtainen moka), mutta en oikein itse siedä sitä Hamiltonin kiukuttelua ja valittamista kun kaikki ei menekään käsikirjoituksen mukaan. Etenkin se Turkin GP oli tältä osalta Hamiltonia "parhaimmillaan" kun Sir käski tyyliin pitämään turvat kiinni ja olemaan hiljaa radiossa. Not so mature, Sir.

Tämä taistelupari sai kyllä molemmista osapuolista ne parhaat ja huonot puolet esille. Ja vaikka nyt itse kritisoin molempien huonoja puolia niin kyllähän viime kausi tarjosi kokonaisuudessa erinomaista viihdettä. Katson itse jatkossakin mieluummin Verstappenia ohitustilanteen jälkeen seinässä tai Hamiltonia huutelemassa shut upia radion välityksellä kuin sitä tylsää Mersun dominointia, jossa mestaruuskamppailu on taputeltu kauden puoliväliin mennessä.
 

Stolk-2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nämä salaliittoteoriat ovat kyllä aika absurdeja. Tuolla valvotaan kehitystyötä ja muita sääntöjä niin paljon, että on käytännössä mahdotonta rikkoa sääntöjä sillä tavoin kuin jotkut väittävät Mersun tehneen. Sama kone oli käytössä myös Mersun asiakastalleilla ja kehitystyötä siihen ei tehty.

Muutenkin tuota moottoriasiaa on loppukauden osalta liioiteltu. Jonkin verran Mersu sai puristettua enemmän irti, kun ei tarvinnut varoa koneen kestävyyttä, mutta pääosin auto kulki hyvin, koska se oli kokonaisuutena hyvä ja Lewis ajoi perkuleen hyvin. Jos koneessa olisi ollut tehoja ihan älyttömästi, niin eihän Maxilla olisi ollut mitään palaa, mutta nyt kuitenkin laittoi hanttiin kauden lopussakin oikein tehokkaasti.

Jos vertaillaan vaikka Mc Larenia ja Mercedestä, niin suoranopeudet olivat kaudella aikalailla samanlaisia. Mercedes sai sitten puristettua lisää tehoja moottoristaan mutkaisilla osuuksilla vai oliko kyseessä auton muut ominaisuudet kyseessä mutkaisilla osuuksilla.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hamiltonilla ei oikein vastaavia tilanteita ollut (tai ei nyt ainakaan itsellä tule mieleen, toki se Bakun jarrutusvirhe oli todella iso henkilökohtainen moka), mutta en oikein itse siedä sitä Hamiltonin kiukuttelua ja valittamista kun kaikki ei menekään käsikirjoituksen mukaan. Etenkin se Turkin GP oli tältä osalta Hamiltonia "parhaimmillaan" kun Sir käski tyyliin pitämään turvat kiinni ja olemaan hiljaa radiossa. Not so mature, Sir.
Monia asia Hamiltonissa ärsyttää, mutta tätä en ihan sille listalle laittaisi. Se jatkuva renkaista valittaminen on kyllä ärsyttävää, mutta muutoin kisojen aikana yleensä ymmärrän Hamiltonin reaktiot ja sanomiset.

Kimikin on tunnettu tuosta "leave me alone" -jutusta, enkä tiedä, että kukaan muistelisi sitä negatiivisesti. Itsekin tiedän sen, että jos jotain urheilua tai muuta kilpailullista toimintaa harrastan, niin huonoilla hetkillä fiilis ei ole kovin hyvä ja haluan vain keskittyä omaan tekemiseen täysillä. Parempi silloin sanoa ihan suoraan, että nyt olisi hyvä jättää minut rauhaan. Samalla toki tekee mieli ilmaista omat mielipiteet tilanteista, jotka eivät omasta mielestä mene oikein.
 

PokerJoker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Monia asia Hamiltonissa ärsyttää, mutta tätä en ihan sille listalle laittaisi. Se jatkuva renkaista valittaminen on kyllä ärsyttävää, mutta muutoin kisojen aikana yleensä ymmärrän Hamiltonin reaktiot ja sanomiset.

Kimikin on tunnettu tuosta "leave me alone" -jutusta, enkä tiedä, että kukaan muistelisi sitä negatiivisesti. Itsekin tiedän sen, että jos jotain urheilua tai muuta kilpailullista toimintaa harrastan, niin huonoilla hetkillä fiilis ei ole kovin hyvä ja haluan vain keskittyä omaan tekemiseen täysillä. Parempi silloin sanoa ihan suoraan, että nyt olisi hyvä jättää minut rauhaan. Samalla toki tekee mieli ilmaista omat mielipiteet tilanteista, jotka eivät omasta mielestä mene oikein.

Itse näen tuon Kimin "leave me alone" -kommentin enemmänkin siinä valossa, että Kimiä ilmeisesti vähän turhautti se Lotus-tallin jatkuva muistutus siitä, että mikä on ero Alonsoon ja Kimi halusi vain keskittyä ajamiseen. Hamilton oli varmasti myös turhautunut, mutta ulosanti sai tuon kuulostamaan kiukuttelulta. En nyt tarkalleen muista sanasta sanaan, että miten se keskustelu meni Turkissa, mutta rivien välistä se oli tulkittavissa siten, että "kiitos kun pilasitte kisan" ja radiohiljaisuus päälle. Tämä siis liittyen siihen viimeiseen varikkopysähdykseen, joka tiputti Hamiltonin sijalle viisi. Olisi tuon voinut tosiaankin hoitaa kypsemmin vaikka ratin takana tuo tilanne v*tutti varmasti.

Itse arvostan Hamiltonia kyllä kuljettajana korkealle, Brasilian GP:sta eteenpäin Lewis oli aivan suvereeni. Tuo "kiukuttelu"/p*ska ulosanti ja muiden syyttäminen nyt pienenä miinuspuolena, joka on varmasti yksi syy sille, että miksi Lewis saa niin paljon vihaa niskaansa.
 

Derrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jaahas, isä Stroll taitaakin olla oikea F1 velho, ensin lähti Otmar Szafnauer ja nyt on lähdössä pääsponsori BWT. Nämä molemmat on ilmeisesti menossa Alpinen kelkkaan.

Kuka sitten paikkaa näitä: Lawrence Sheldon Strulovitch
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Entinen McLarenin pomo Martin Whitmarsh liittyi talliin jokunen kuukausi sitten, joten en yllättyisi jos hän tulisi tuohon Szafnauerin paikalle.
 

Lättykiekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dayton Bombers
Hamilton täytti eilen vuosia ja tuli sen innoittamana tutustuttua Lewiksen parhaimpiin suorituksiin Youtuben maailmassa. En ole aiemmin pahojen, 2007 ja 2008 aikana syntyneiden antipatioiden takia tutustunut tarkemmin Lewiksen uraan - mutta se on aivan uskomatonta kuinka paljon käsittämättömiä suorituksia löytyy recordista.

Olen kirjoittanut jo aiemmin että viime kauden lopun tapahtumien ansiosta olen hypännyt Lewiksen fanikelkkaan, mies näytti viidessä viimeisessä kisassa että on yksinkertaisesti vain edelleen maailman paras, ja kun omalla elinajalla pääsee vielä seuraamaan niin täytyy ottaa ilo irti ja hypätä rehellisesti fanittamaan. Maailman parhaat ovat maailman parhaita ja ansaitsevat kunnioituksen värilaseista ja aiemmista antipatioista huolimatta!

Maxille myös hattu pois päästä, Jeddahin syöksy esimerkkinä lähdössä kolmosruudusta kärkeen oli yksi modernin aikakauden upeimmista suorituksista.

Samalla ratkesi ongelma kun suomalaisia ei ole kärkitalleissa, eli Abu Dhabin synkällä pilvellä oli lopulta hopeareunus.

Michael Masi ulos ja autot radalle, en malta odottaa kauden alkua varsinkin kun myös lähetyksissä puhaltaa varmasti Viaplayn myötä raikas tuuli!
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Entinen McLarenin pomo Martin Whitmarsh liittyi talliin jokunen kuukausi sitten, joten en yllättyisi jos hän tulisi tuohon Szafnauerin paikalle.
Tämä olisi kyllä hyvä peliliike Astonilta. Szafnauer on tehnyt mahtavan työn Astonissa sekä sen lukuissa inkarnaatioissa, mutta olisiko hän ollut oikea mies johtamaan tallia, joka tähtää mestaruuksiin? Yleensähän tällaisissa isoissa projekteissa vaihdetaan ensiksi juuri tallipäällikkö alleviivaamaan, kuinka nyt laitetaan hommat isolle. (Jaguar vaihtoi kolmesti, ei onnistunut)

Whitmarshista jäi kuva ammattilaisena, joka joutui yksinkertaisesti mahdottomaan paikkaan. Suhde Mercedekseen oli jo heikentynyt hänen aloitettuaan tallipäällikkönä, taustalla Dennis hinnoitteli sponsorit ulos, koska eli edelleen tupakkayhtiöiden aikaa. Whitmarshin isoin virhe oli lähinnä se, että hän yritti liian radikaalisti modernisoida toimintakulttuuria Ronin autoritaarisuudesta. Sellainen hyppy ei tapahdu hetkessä.

Hassua sinänsä, että kahdesta "päätallista" McLaren on yrittänyt liian montaa kertaa uudistua, Ferrari taas on väkisin elänyt menneessä. Onneksi McLarenilla on ollut nuoli ylöspäin, Ferrarista ei tiedä kukaan. Toivottavasti nousisivat, sillä kilpailua tarvitaan aina ja ennakkoon Ferrarilla on sarjan vahvin kuskikaksikko.
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Noniin, nyt se lähestyy. FIA julkisti uuden organisaatiokaavion josta puuttuu Michael Masi ja Nikolas Tombasiz. Molemmat olivat aiemmassa organisaatiokaaviossa vielä mukana.
Ilta-Sanomissa myös mielenkiintoista spekulaatiota tämän asian ympärillä. En yllättyisi, mikäli tällainen sopimus Mersun ja FIA:n välillä olisi menty tekemään.

Hamilton vetää varsin tyylikästä radiohiljaisuutta ja vie samalla jatkuvasti huomiota pois Verstappenin mestaruudelta. Tällä hetkellä kaikki tuntuvat kirjoittavan lähinnä siitä, jatkaako Hamilton vai ei, eikä Verstappenin mestaruudesta kirjoiteta laisinkaan. Olisikohan ihan laskelmoitu temppu Lewikseltä vai voiko mestaruuden vieminen oikeasti ottaa kupoliin kuten sitä kuuluisaa pientä talvioravaa.

Itse en epäile hetkeäkään etteikö Lewis olisi taas mukana, kun kausi jatkuu. Sen sijaan Masin jatkaminen ihmetyttäisi minua ja kovasti. Sen verran tuli rapaa FIA:lle ja koko lajille yhden henkilön toimesta, että jatkaminen tuossa tehtävässä tuntuu mahdottomalta. Ja sitä tuomarilta edellytettävää uskottavuutta ei ole jäljellä enää pätkääkään.

Ja saakohan Formuloita katsottua Suomessa sen F1 tv:n vai mikä se nyt on kautta? Viasat ei oikein innosta.
 
Viimeksi muokattu:

Lättykiekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dayton Bombers
Täyttä mediapelleilyä Hamiltonin osalta. Primadonna mikä primadonna. Toki Verstappen varmasti vähät välittää, miten paljon hänen mestaruudestaan uutisoidaan.

Asian voisi kääntää myös niin päin, että mikä velvollisuus Lewiksella on olla julkisuudessa tai antaa lausuntoja?

Olen samaa mieltä @Analyytikko_ kanssa että tämä radiohiljaisuus on varsin tyylikäs. Lewis veti kisan jälkeen kuten suuren mestarin kuuluu, mutta tämän jälkeen mitä Lewiksen pitäisi kommentoida?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös