Verstappenin kohdalla itseä kiinnostaa nähdä, että olisiko mestaruus tuonut tietynlaista kypsyyttä tekemiseen. Verstappen-Hamilton -taistelupari ja kiilan lyöminen Hamiltonin ja Mercedeksen dynastiaan toi varmasti paljon katsojia takaisin F1:n pariin. Itsekin taisin katsoa jopa lähemmäs kymmenen kilpailua kokonaan ja siihen päälle vielä aika monesta kilpailusta startit ja noin ~50 pinnaa kisasta.
Hamilton on tästä kaksikosta luonnollisesti iän ja kokemuksen myötä kypsempi ajaja. Max vetää ohitustilanteissa usein turhan kovalla riskillä, puolustaessaan sijaa sitten jopa niitä sääntöjä rikkoen. Jo viime kaudella Max olisi saattanut olla päätöskisaan mentäessä varmistanut mestaruutensa, mutta kauden aikana oli pari sellaista tilannetta, jossa Max ryssi oikeastaan itse tilanteen.
Se Silverstonen ulosajo oli osoitus siitä, että Verstappen puolustaa omaa sijoitustaan ihan viimeiseen asti. Tuossa kun olisi vain antanut sen sijoituksen selkeästi nopeammalle Hamiltonille niin Verstappen olisi voinut kamppailla vielä ainakin kakkossijasta, kenties jopa voitostakin oikealla taktiikalla. Hamilton sai tuosta tilanteesta aikasakon, mutta ainakin omasta mielestä Verstappenin olisi kannattanut katsoa peiliin tuossa tilanteessa.
Italiassa Verstappen pilasi sitten molempien kisat ajamalla Hamiltonin päälle. Verstappenilla oli aikalailla yhtä nopea auto (ellei jopa nopeampi auto) ja rengasetu (Hamilton oli tullut juuri varikolta uusien renkaiden kanssa), joten jos Verstappen olisi vain malttanut ajaa tuon shikaanin Hamiltonin perässä niin Verstappen olisi päässyt Hamiltonin kantaan nopeaan kolmosmutkaanmutkaan ja siitä vielä sitten pitkälle suoralle ennen nelosmutkaa niin sijoitus olisi ollut kuitattuna viimeistään siinä. No, Verstappen veti todella uhkarohkeasti ja päätti molempien kilpailun avausmutkaan.
Hamiltonilla ei oikein vastaavia tilanteita ollut (tai ei nyt ainakaan itsellä tule mieleen, toki se Bakun jarrutusvirhe oli todella iso henkilökohtainen moka), mutta en oikein itse siedä sitä Hamiltonin kiukuttelua ja valittamista kun kaikki ei menekään käsikirjoituksen mukaan. Etenkin se Turkin GP oli tältä osalta Hamiltonia "parhaimmillaan" kun Sir käski tyyliin pitämään turvat kiinni ja olemaan hiljaa radiossa. Not so mature, Sir.
Tämä taistelupari sai kyllä molemmista osapuolista ne parhaat ja huonot puolet esille. Ja vaikka nyt itse kritisoin molempien huonoja puolia niin kyllähän viime kausi tarjosi kokonaisuudessa erinomaista viihdettä. Katson itse jatkossakin mieluummin Verstappenia ohitustilanteen jälkeen seinässä tai Hamiltonia huutelemassa shut upia radion välityksellä kuin sitä tylsää Mersun dominointia, jossa mestaruuskamppailu on taputeltu kauden puoliväliin mennessä.