Mainos

Formula 1 -kausi 2022 – uusi aikakausi

  • 225 132
  • 1 681

haribo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Itseäni kyllä naurattaa aina kun esimerkiksi Juusela aina välillä ottaa kiinni siitä että Russel olisi ajanut jotenki paljon paremmin kuin Hamilton tällä kaudella. Juuselakin katsoo ja selostaa jokaisen kisan, luulisi olevan parempi käsitys todellisuudesta. Imola oli nyt ensimmäinen kisa missä Russell oikeasti oli nopeampi kun Hamilton jos otetaan kaikki tekijät huomioon, ja niinhän se Valtterikin aina silloin tällöin oli nopeampi. Sijoitukset kylläkin myös vääristävät todellista eroa Russelin ja Hamiltonin välillä Imolassa.
 

Merovingi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Blue Jackets
Russellin persoonaan liittyen, että hänestähän käytetään pilkkanimeä PR65, koska antaa täysiä PR-vastauksia eikä osoita aitoutta. Maine kyllä laskenut myös kansainvälisesti viime vuoden tekojen jälkeen eikä ole samalla tavalla pidetty nuori kuljettaja kuin ennen.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Russellin persoonaan liittyen, että hänestähän käytetään pilkkanimeä PR65, koska antaa täysiä PR-vastauksia eikä osoita aitoutta. Maine kyllä laskenut myös kansainvälisesti viime vuoden tekojen jälkeen eikä ole samalla tavalla pidetty nuori kuljettaja kuin ennen.
Jep. Eroa korostaa, kun toinen nuori britti on Norriksen kaltainen avoin ja mielenkiintoinen persoona, joka tuntuu olevan Russellin täydellinen vastakohta.

Ei ole vaikea kuvitella, että brittiyleisö siirtyy vahvasti Norriksen puolelle, jos Russell ei taistele merkittävästi paremmista sijoituksista.
 

DonTirri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilaiset jengit sarjasta ja lajista riippumatta
Russellin persoonaan liittyen, että hänestähän käytetään pilkkanimeä PR65, koska antaa täysiä PR-vastauksia eikä osoita aitoutta. Maine kyllä laskenut myös kansainvälisesti viime vuoden tekojen jälkeen eikä ole samalla tavalla pidetty nuori kuljettaja kuin ennen.
Eli siis täydellinen Hamilton 2.0.
Russell/Norris on samantasoinen ero kuin Hamilton ja Button. Toinen on epäaito PR-kone, toinen on oikeasti pidettävä ja aito.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itseäni kyllä naurattaa aina kun esimerkiksi Juusela aina välillä ottaa kiinni siitä että Russel olisi ajanut jotenki paljon paremmin kuin Hamilton tällä kaudella. Juuselakin katsoo ja selostaa jokaisen kisan, luulisi olevan parempi käsitys todellisuudesta. Imola oli nyt ensimmäinen kisa missä Russell oikeasti oli nopeampi kun Hamilton jos otetaan kaikki tekijät huomioon, ja niinhän se Valtterikin aina silloin tällöin oli nopeampi. Sijoitukset kylläkin myös vääristävät todellista eroa Russelin ja Hamiltonin välillä Imolassa.

Joo ja Immollasakin olisi hamiltonilta voinut kohtuullisempi sijoitus tulla jos olisi aikaisemmin käynnyt varikolla ja jos ohittaminen ei olisi noin vaikeaa (kostea rata ja vähän ohituspaikkoja). Muutenkin vähän uskon että näissä ekoissa kisoissa Hamilton on enemmän ottanut riskejä auton säätöjen kanssa ja yrittänyt hakea viimeiseen asti sitä pelastusta jolla kärkikamppailuun pääsisi mukaan. Meno todennäköisesti kyllä paranee kun vaan saa autosta paremmin sen irti mitä otettavissa eikä yritä liikaa isoja muutoksia hakea. Siihen vielä jos joku punainen lanka ongelmiin löytyy niin tiedä vaikka vielä pystyisi ainakin haastamaan Ferraria ja Red Bullia. Säänöt on vielä niin uusia ja kausi alussa että uskon että yllättävänkin isoja eroja on mahdollista kuroa.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Ja pakko siellä poikkeavassa ratkaisussa on potentiaalia olla kun sitä eteenpäin vain ajavat. Sivuponttooneihin (tai niiden puutteeseen) liittyen. Ei se 0.5s parannus mahdoton ole, pelkästään pomppisen saamisella kuriin, tarkoittaen sitä että alkaisi huomattavasti kovemmassa nopeudessa ja loppuisi myös nopeammin.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eli siis täydellinen Hamilton 2.0.
Russell/Norris on samantasoinen ero kuin Hamilton ja Button. Toinen on epäaito PR-kone, toinen on oikeasti pidettävä ja aito.
Russell on tietyiltä osin jopa pahempi kuin Hamilton, sillä Lewis sentään tuntuu yleensä kunnioittavan muita kuljettajia puheissaan. Russellista ei todellakaan voi sanoa samaa. Lewis on lipevä, epäaito ja ärsyttävä, mutta ei yleensä kuitenkaan epäkunnioittava muita kohtaan.
 

haribo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Russellin persoonaan liittyen, että hänestähän käytetään pilkkanimeä PR65, koska antaa täysiä PR-vastauksia eikä osoita aitoutta. Maine kyllä laskenut myös kansainvälisesti viime vuoden tekojen jälkeen eikä ole samalla tavalla pidetty nuori kuljettaja kuin ennen.
Ainakin viimekaudella antoi ihan aidon tuntuisia vastauksia esimerkiksi koskien Valtteri Bottasta. Itse tykkään Russellista, vaikkakaan en koskaan arvosta epäkunnioittavaa käytöstä. Kunnianhimoiset ja röyhkeät nuoret kuljettajat niinkuin esimerkiksi Russell tuovat niin paljon Formula ykkösille. Russelin persoonallisuudella on potentiaalia luoda erittäin mielenkiintoisia taisteluita varsinkin tulevaisuudessa. Esimerkiksi kamppailu maailmanmestaruudesta Verstappenin ja Russelin välillä olisi mahtava.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ainakin viimekaudella antoi ihan aidon tuntuisia vastauksia esimerkiksi koskien Valtteri Bottasta. Itse tykkään Russellista, vaikkakaan en koskaan arvosta epäkunnioittavaa käytöstä. Kunnianhimoiset ja röyhkeät nuoret kuljettajat niinkuin esimerkiksi Russell tuovat niin paljon Formula ykkösille. Russelin persoonallisuudella on potentiaalia luoda erittäin mielenkiintoisia taisteluita varsinkin tulevaisuudessa. Esimerkiksi kamppailu maailmanmestaruudesta Verstappenin ja Russelin välillä olisi mahtava.
Kuljettaja voi olla kunnianhimoinen ja röyhkeä radalla, ilman että on epäkunnioittava mulkku radan ulkopuolella. En arvosta Russellia ollenkaan, vaikka ihan pätevä kuljettaja onkin.

Hyvänä esimerkkinä Leclerc. On todella kunnianhimoinen ja röyhkeä radalla, mutta radan ulkopuolella antaa itsestään ihan hyvän kuvan. Onhan sielläkin kulisseissa ilmeisesti tapahtunut, mutta siitä on paha sanoa tarkemmin, kun homma on pysynyt kulisseissa.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP

Pottajofa

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Laitetaan nyt tänne:
Olin ilmeisesti väärässä, kun luulin ettei ne molemmat tule. No kait sitten tulevat.
Tämähän on hieno uutinen. Tosin vielä hienompi olisi, jos olisivat tulleet kokonaan omilla talleilla. Nythän huhujen mukaan Porsche olisi tulossa Red Bullin kaveriksi ja Audikin kovasti haluaisi McLarenin. Ilmeisesti Audi on myös muiden kanssa tosin keskustellut, kun McLaren ei vielä ole osuutta myynyt.

Varmasti haluavat menestyä heti ja sen suhteen varmasti helpompi aloittaa valmiin laatutallin kanssa. Jospa tämä sitten aktivoisi myös kilpakumppaneita mukaan liittymään sarjaan, sillä kyllähän tuolla lisätalleille tilaa on ja varsinkin kärkikamppailuun olisi hienoa saada lisää osanottajia.
 

Tinppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, F1, WRC, Kokudo Keikaku, Cleveland Crusaders
Tämähän on hieno uutinen. Tosin vielä hienompi olisi, jos olisivat tulleet kokonaan omilla talleilla. Nythän huhujen mukaan Porsche olisi tulossa Red Bullin kaveriksi ja Audikin kovasti haluaisi McLarenin. Ilmeisesti Audi on myös muiden kanssa tosin keskustellut, kun McLaren ei vielä ole osuutta myynyt.

Varmasti haluavat menestyä heti ja sen suhteen varmasti helpompi aloittaa valmiin laatutallin kanssa. Jospa tämä sitten aktivoisi myös kilpakumppaneita mukaan liittymään sarjaan, sillä kyllähän tuolla lisätalleille tilaa on ja varsinkin kärkikamppailuun olisi hienoa saada lisää osanottajia.
Vaikka eivät omina talleinaan olekaan tulossa, niin kyllähän tässä on silti potentiaalia saada neljä tallia jotka tasaveroisesti pystyy voitoista ja mestaruudesta taistelemaan, jos/kun Audi tulee Mclarenin taakse. Olisiko siinä Mclarenin viimenen steppi kärkikahinoihin? Vaatii tietysti myös sen, että Mersu ei lopeta toimintaansa F1:ssä ennenaikojaan, jotain tällaisia huhuja on ollut muistaakseni liikkeellä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vaikka tuo jahtipelleily onkin sitä itseään, niin muutoin odotan kyllä tämän viikonlopun kisaa keskimääräistä enemmän. Uusi rata vaikuttaa mielenkiintoiselta ja Miami on ylipäätään sijaintina mielenkiintoinen.

Ennakkoon ei pysty sanomaan mitään varmasti, mutta rata vaikuttaa ohitusten kannalta erittäin hyvältä. Löytyy pari pitkää suoraa, hyvät DRS-alueet ja mielenkiintoista mutkaisempaa osuutta. Varmasti jenkeissä on ajateltu viihdyttävyyttä, kun rataa on suunniteltu.

Uusi rata tarkoittaa myös sitä, että se on oikeasti jokaiselle kuskille uusi, joka saattaa johtaa mielenkiintoiseen vaihteluun kuskien voimasuhteissa. Jotkut omaksuvat uuden radan toisia nopeammin ja kaikilla ei ole samanlaista kiinnostusta simulaattoriharjoitteluun.

Mielenkiinnolla siis kohti huomista ja ensimmäisiä harjoituksia.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
En muista koskaan nähneeni F1:n rakentavan näin suurta pöhinää uuden radan ympärillä kuin nyt Miamissa. Onhan puitteetkin kohdallaan tuosta feikkisatamasta huolimatta, eikä rataprofiilikaan vaikuta itse asiassa hassummalta.

Ainahan näin suuren ennakkohypen myötä itse päätapahtuma jättää jollain tavalla vähän kylmäksi, mutta odotan että nähdään taas Leclerc vs Verstappen ihan sinne ruutulipulle asti. Vettäkin pitäisi ripotella jonkun verran kisaviikonlopun aikana, mutta saa nähdä vaikuttaako mitenkään radalla.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Jep aika isot PR-tapahtumat olleet jo monta päivää, kaiken maailman julkaisuja, esiintymisiä, vierailuja jne. Yksi tuttava on kisaviikonloppuna palomiehenä siellä, postaillut paljon kuvia ja näyttää ihan hienolta paikalta. Piti kuitenkin ohjeistaa, että Vettelille voi antaa sammuttimen suoraan operoitavaksi ja pitäkää omat skootterit lukittuna.
 

Fresh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Hamilton vetää taas ihme showta. Uhkailee ettei aja jos tuota korukieltoa ei kumota, en ihan bonjaa mitä ne korut hyödyttävät ajaessa. Vähän ymmärrän tuota että jos ei ne ole ennen haitanneet niin miksi nyt, mutta onhan tuo perusteltavissa turvallisuusnäkökulmalla. Uskomattoman lapsellista pelleilyä, jos tehdään sääntö mikä ei miellytä niin uhkaillaan jättää leikki kesken. Ei ihme kun tulee turpaan Russellilta jos focus menee tollaseen.

Jonkun verran olen Hamiltonia arvostanut huolimatta tekopyhyydestä, koska teot radalla ovat kiistattoman huikeita mutta kyllä tämä on aika pohjaveto.
 
Viimeksi muokattu:

Tinppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, F1, WRC, Kokudo Keikaku, Cleveland Crusaders
Ennakkoon ei pysty sanomaan mitään varmasti, mutta rata vaikuttaa ohitusten kannalta erittäin hyvältä. Löytyy pari pitkää suoraa, hyvät DRS-alueet ja mielenkiintoista mutkaisempaa osuutta. Varmasti jenkeissä on ajateltu viihdyttävyyttä, kun rataa on suunniteltu.
Onko nyt siis pääsuoran lisäksi nuilla kahdella pitkällä suoralla DRS käytössä?
 

Tinppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, F1, WRC, Kokudo Keikaku, Cleveland Crusaders
Joo, mittauspisteet ovat suorien alussa, varsinainen DRS-alue on suorien viimeiset 2 kolmasosaa.
Tyhmä kyselee lisää: Onko tämä ensimmäinen kerta, kun mittauspisteet ovat suorien alussa eikä edeltävien mutkien alussa? En ainakaan muista, että näin olisi koskaan aiemmin ollut. Toki hyvä juttu siinä mielessä, että verstappenmaiset peippailut loppuu, kun sekä ohitettavan että ohittajan on pakko tulla mittauspisteelle kaasu pohjassa.
 

Vepe21

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kiekko-Vantaa, Mainz 05
Tyhmä kyselee lisää: Onko tämä ensimmäinen kerta, kun mittauspisteet ovat suorien alussa eikä edeltävien mutkien alussa? En ainakaan muista, että näin olisi koskaan aiemmin ollut. Toki hyvä juttu siinä mielessä, että verstappenmaiset peippailut loppuu, kun sekä ohitettavan että ohittajan on pakko tulla mittauspisteelle kaasu pohjassa.
Varmaksi en osaa sanoa, mutta luultavasti näin. Ei ainakaan tule mieleen yhtään kertaa.

Mutta joo, ekat harjoitukset purkissa. Harmi tuo Bottaksen kolari, kun jäi puolet harjoituksista ajamatta, toivottavasti ei hajonnut kovin pahasti auto. Russelilta kova veto, alle kymmenys Leclercistä. Sopiikohan Mersu tänne Miamin radalle paremmin vai olikohan kyse vain eri ohjelmista tallien välillä? Samaten Hamiltonin vauhdin puute verrattuna Russeliin ihmetyttää edelleen, melkein alkaa jo käydä sääliksi tuo (suhteellinen) rämpiminen... Eikö auto sovi käteen vai onko moti mennyt?
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tyhmä kyselee lisää: Onko tämä ensimmäinen kerta, kun mittauspisteet ovat suorien alussa eikä edeltävien mutkien alussa? En ainakaan muista, että näin olisi koskaan aiemmin ollut. Toki hyvä juttu siinä mielessä, että verstappenmaiset peippailut loppuu, kun sekä ohitettavan että ohittajan on pakko tulla mittauspisteelle kaasu pohjassa.
Joo ei tule mieleen, että näin olisi aiemmin ollut millään radalla. Ehkä tässä on opittu siitä naurettavasta DRS-kikkailusta, mitä joissain kisoissa on nähty.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös