Mainos

Formula 1 -kausi 2022 – uusi aikakausi

  • 225 010
  • 1 681

raju

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aaron Hakala , Hannu Jortikka
Eikai sitä vielä kannata luovuttaa kauden suhteen, muutama virhe Leclerciltä tai Ferrarin varikkotiimiltä niin tilanne voi olla jo tasan. Mukavaahan tää on ku uusia naamoja on viimein saatu palkintopallille.
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Pannukakkukausi tuli kyllä tästä kaudesta kun ei oikeata MM-taistelua tule muodostumaan.
Mersu on aivan liian hidas siihen ja epäilen kovin että Max enää pystyy haastamaan Leclerciä.
Tai no, pidän vielä outside chancen siihen, että Mersu nopeutuu kauden mitassa mutta ei kuitenkaan tarpeeksi Ferraria haastamaan.
Sanoisin, että on hieman ennenaikaista vielä julistaa tällaista. Kausi on ennätyspitkä ja vasta kolme kisaa on ajettu. Mutta jo kolmen kisan perusteella voi sanoa, että sääntöuudistukset ovat onnistuneet ja osa kuljettajista näyttää edelleen opettelevan, kuinka näillä autoilla ajetaan. Ja jos pitää jotakin veikata, niin uskon, että Mersu on kauden puolivälin jälkeen kilpailemassa Ferrarin ja Red Bullin kanssa aika-ajosijoituksista 3-4 ja yksittäisissä kisoissa sitten taistelevat ihan voitoistakin. Tänään Mersut ottivat hyvät pisteet Verstappenin epäonnen ja Sainzin töhöilyjen vuoksi ja ovat alkukaudesta ottaneet ns. otettavissa olevat pisteet muiden epäonnen seurauksena pois. Mutta kyllä Mersu tuosta vielä nousee, kunhan karavaani suuntaan Eurooppaan.

Tänään ei voittotaistelusta tullut kovinkaan kiivasta, kun Verstappenin Red Bull jäi radan varteen. Silti kilpailu oli mielenkiintoinen ja kovaa taistelua oli varsinkin siinä sijojen 8-12 paikkeilla. Williamsilta hieno kisataktiikka ja Albonille yksi tärkeä piste. Alonso sitten vastaavasti varmasti sadatteli, että miksei Alpine tehnyt samoin. Tuli aika kalliiksi se VSC:n aikana tehty varikkopysähdys. Vettelin kannattaisi kohta tehdä Kimit ja ripustaa ajohaalarit naulaan. Karmea viikonloppu entiselle mestarille. Hulkenberg sitten tilalle.

Ehdottoman hyvä uudistus/selvennys sääntöjen osalta on myös se, että nyt ei saa turva-auton poistuessa radalta lähteä kiihdyttämään edellä ajavan rinnalta, vaan pitää olla edellä ajavan takana. Ihmettelin tätä jo viime kisassa (Verstappen) ja ajattelin, että eikös tähän pitäisi puuttua. No nyt puututtiin ja aivan oikein.

Lopuksi on pakko vielä kehua F1-Pron lähetystä jälleen kerran. Selostajat ovat perillä radan tapahtumista, eivät puhu toistensa päälle, eivätkä myöskään tiimien radioviestien päälle. Selostajat eivät korota turhaan ääntään vaan selostavat (ainakin tänään) kolmikkona tasaisen tyylikkäästi. Vähän vetävät kotiinpäin brittikuskien osalta, mutta pystyn sen kanssa elämään. Juuselan selostaessa en oikein jaksanut kuunnella sitä älytöntä suomalaiskuskien hehkutusta, en varsinkaan suomalaiskuskin voiton hetkellä. Yhä vähemmän ja vähemmän kiinnostaa Juuselan eläinvertaukset tai Mervi Kallion varikkohaastattelut ja ehdottoman hyvä asia on, että maksavana katsojana voin valita, mistä kisat katson.
 
Viimeksi muokattu:

Juhisjuhis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Itse kyllä uskon myös Mersun petraavan. Selkeä podium odottama kyllä vaatii aika rajun tason noston. Näkisin tämän päivän kisan olleen RB:n näkökulmasta alisuoritus mm. renkaiden kuluman näkökulmasta, minkä johdosta kisavauhti näytti suht tasaiselta. Ainakin Hamilton sanoi kisan jälkeen auton tuntuneen yhtä huonolta. Eli tuskin sieltä on löydetty mitään uutta.

Aika vähän mediassa puhutaan edes tuosta kulukatosta, sen käytöstä ja miten sitä yritetään mahdollisesti "kiertää". Olisi kiva tietää, kuinka paljon Mersu laittoi kehitystyöhön kesken kauden 2017 ja 2018, kun huomasivat olevansa takaa-ajajana. Nythän tuo ei yksinkertaisesti ole enää mahdollista. Kaikilla samat säännöt, ei voida laittaa miljardeja kiinni kehitystyöhön. Ja tuskin muutkaan tiimit vaan laiskottelevat samaan aikaan ja antavat saksalaisten tulla ilman vastusta takaisin kärkeen. Nytkin puheiden perusteella tunnutaan osittain laskevan "sattuman" varaan, että auton potentiaali tulisi näkyviin. Aika tarkkaan joutuvat miettimään rahojensa käytön tuon minimalistisen rungon suunnittelun suhteen.
 

Barney

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL-SaiPa
Kolme kisaa takana ja alkaa olla kausi ratkennut. Mersulla ei riitä vauhti ja Red Bullilla ei riitä luotettavuus. Sainz on omissa papereissani todella yliarvostettu kuski ja en näe hänellä mitään saumoja haastaa Leclerciä. Verstappen on ainut mahdollinen haastaja Leclercille tällä kaudella, mutta ero alkaa olemaan jo iso, joten vaikeaa tulee olemaan ellei Leclercin kasetti hajoa.

Monet olivat ennen kauden alkua tyytyväisiä Mersun huonosta vauhdista, mitä itse ainakin ihmettelin kovasti. Siellä olisi varmuudella yksi, ja mahdollisesti jopa kaksi, rattimiestä, jotka voisivat kilpailla kilpailuiden voitosta, mikäli auton vauhti vain riittäisi. Nyt Leclerc ja Verstappen (jos Red Bullin auto alkaa kestämään kasassa) ovat ne, jotka kilpailevat voitoista. Sainz ja Perez saattavat yksittäisissä kilpailuissa yllättää, mutta muiden autoissa ei riitä vauhti.

No jos ensi kaudella saataisiin sitten tasaiset autot Ferrarille, Red Bullille, Mercedekselle ja McLarenille. Siitä tulisi nimittäin hieno kausi.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Kolme kisaa takana ja alkaa olla kausi ratkennut.
Kolme kisaa ajettu ja 20 jäljellä.
Toki Leclerc ja Ferrari kärkiheppoina nyt, mutta vielä voi käydä aivan miten vain tuossa Leclerc-Verstappen ja Ferrari-Red Bull taistossa.

Se on yksi nollakisa Leclercille ja pari kakkossijaa Verstappenin voittaessa, niin tilanne onkin jo tasan. Ja sitten on vielä ne 17 kisaa missä voi käydä aivan miten vain jäljellä, noidenkin esimerkkien jälkeen.

Toki voi käydä myös sekin, että Ferrarin vauhti vain kiihtyy ja kaudesta tulee täyttä dominanssia.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kolme kisaa ajettu ja 20 jäljellä.
Toki Leclerc ja Ferrari kärkiheppoina nyt, mutta vielä voi käydä aivan miten vain tuossa Leclerc-Verstappen ja Ferrari-Red Bull taistossa.

Se on yksi nollakisa Leclercille ja pari kakkossijaa Verstappenin voittaessa, niin tilanne onkin jo tasan. Ja sitten on vielä ne 17 kisaa missä voi käydä aivan miten vain jäljellä, noidenkin esimerkkien jälkeen.

Toki voi käydä myös sekin, että Ferrarin vauhti vain kiihtyy ja kaudesta tulee täyttä dominanssia.

Olihan tässä muutama vuosi sitten Vettel Ferrarillaan hyvässä vauhdissa alkukaudesta mutta yhtäkiä alkoi meno hyytyä niin omien virheiden kun vauhdinkin puolesta, nyt vielä tosiaan sääntömuutokset voi tuoda isojakin muutoksia kunhan saavat tallit uusia päivityksiä autoon. Imolassa jo voi uusia päivityksiä tulla ja voimasuhteisiin muutoksia. Toki Ferrarilla sama mahdollisuus parantaa autoaan. Tuo iso kisojen määrä kyllä vielä tekee sen että paljon kerkee tapahtua ennenkuin mestaruus ratkeaa.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei hyvää päivää... Kolme kisaa ajettu ja 20 jäljellä, niin täällä puhutaan kauden ratkeneen ja eron olevan liian suuri Leclercin ja Verstappenin välillä? Siis ihan oikeasti?

Mitään ei ole vielä rakennut. Kausi on pitkä ja todella paljon ehtii vielä tapahtumaan. Pidemmälle mentäessä tekniikkamurheet astuvat myös isommin mukaan ja kukaan ei tiedä mikä talli niistä eniten tulee kärsimään.

Mersullakin on vielä aikaa nousta taistoon. Nyt on lyöty alkutahdit, mutta matka on vielä pitkä.
 

Outsider

Jäsen
Ei hyvää päivää... Kolme kisaa ajettu ja 20 jäljellä, niin täällä puhutaan kauden ratkeneen ja eron olevan liian suuri Leclercin ja Verstappenin välillä? Siis ihan oikeasti?

Mitään ei ole vielä rakennut. Kausi on pitkä ja todella paljon ehtii vielä tapahtumaan. Pidemmälle mentäessä tekniikkamurheet astuvat myös isommin mukaan ja kukaan ei tiedä mikä talli niistä eniten tulee kärsimään.

Mersullakin on vielä aikaa nousta taistoon. Nyt on lyöty alkutahdit, mutta matka on vielä pitkä.

Rallin puolella Rovanperän mestaruustaisto oli ohi jo Monten perjantaina, että pitkäänhän täällä maltettiin odottaa.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
On muuten ollut selkeästi huomattavissa, että Verstappen ei ole ollut erityisen aggressiivinen nyt ensimmäisissä kisoissa. Ei ole näkynyt sellaista touhua, mitä viime kaudella saatiin usein todistaa. Todennäköisesti on ymmärtänyt, että kauden alussa kannattaa malttaa ottaa rauhassa. Kyllähän se syö miestä, kun ajaa järkevästi ja yrittää saavuttaa ns. torjuntavoittoja, jos ei kärkivauhtiin kykene, mutta sitten auto pettää alta.

Saa nähdä missä vaiheessa se aggressiivisempi Max tekee paluun. Se on ihan varmaa, että koko kautta Max ei tule himmailemaan.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Muistelen että taannoisina vuosina tätä "tämä on Ferrarin vuosi"-mantraa on hoettu hyvän alkukauden jälkeen, mutta kyllä se on onnistuttu aiemminkin sössimään käsienheiluttajien puuhastellessa keskenään Maranellossa.
Jep, ei tarvita kuin pari voittoa Red Bullille, Sainz voittaa Leclercin jossain kisassa ja joku varikkohässäkkä ja Maranellossa alkaa lämpö nousemaan. Koetinkivi on siinä jos/kun muut tallit haastaa nopeudessa ja pitäisi autoon saada vauhtia lisää.

Nythän tilanne on aika stabiili kun toinen kuski onnistuu, ja auto on nopein. Mutta tuota status quoa ei kestä loputtomiin. Kausi on vielä pitkä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Lopuksi on pakko vielä kehua F1-Pron lähetystä jälleen kerran. Selostajat ovat perillä radan tapahtumista, eivät puhu toistensa päälle, eivätkä myöskään tiimien radioviestien päälle. Selostajat eivät korota turhaan ääntään vaan selostavat (ainakin tänään) kolmikkona tasaisen tyylikkäästi. Vähän vetävät kotiinpäin brittikuskien osalta, mutta pystyn sen kanssa elämään.
Jep, todella tyytyväinen olen ollut itsekin. Mukavan leppoisa, mutta samalla intohimoinen asenne näillä selostajilla, sekä tietysti höystettynä hyvällä asiantuntemuksella. Oikein mukavaa kuunneltavaa. Ei todellakaan ole yhtään ikävä Juuselaa tai mitään muutakaan suomalaisista lähetyksistä.

Myös selostajat ovat välillä turhautuneita, kun kuvissa ei näytetä jotain taistelua, mutta toisaalta edelleenkään varsinaisia ohituksia ei kuvissa mene juurikaan ohi, eli ihan ok työtä siellä ohjaajatkin tekevät. Onhan tuo hankala tilanne, kun radalla tapahtuu vähän joka puolella, että mitä milloinkin tuo kuviin. Ainakin siitä pahimmasta on päästy eroon, että näytettäisiin kärjessä yksin ajavaa kuskia, jolloin kuvissa ei tapahdu oikeastaan mitään.
 

Bread Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Kookoo ja Hull City
On muuten ollut selkeästi huomattavissa, että Verstappen ei ole ollut erityisen aggressiivinen nyt ensimmäisissä kisoissa. Ei ole näkynyt sellaista touhua, mitä viime kaudella saatiin usein todistaa. Todennäköisesti on ymmärtänyt, että kauden alussa kannattaa malttaa ottaa rauhassa. Kyllähän se syö miestä, kun ajaa järkevästi ja yrittää saavuttaa ns. torjuntavoittoja, jos ei kärkivauhtiin kykene, mutta sitten auto pettää alta.

Saa nähdä missä vaiheessa se aggressiivisempi Max tekee paluun. Se on ihan varmaa, että koko kautta Max ei tule himmailemaan.
Verstappen sanoi ottavansa mestaruuden hinnalla millä hyvänsä ja kaiken mestaruuden jälkeisen olevan pelkkää plussaa. Kenties se mestaruuden pakkomielen ollessa poissa pystyy Max ajamaan rennommin sekä viisaammin kun ainaista painolastia mestaruudesta ei ole harteilla. Saattaa se toki jossain vaiheessa läikkyä yli, jos alkaa pännimään auton huono suorituskyky ja mestaruustaiston karkaaminen.
 

Bread Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Kookoo ja Hull City
Leclerc 71/78 kaikista kauden pisteistä. Aika kova.
Eikä ollut kaukana Saudi Arabiankaan voitto, jolloin olisi voittanut kaikki kolme ensimmäistä kisaa. Viimeksi tämän tempun teki Schumi vuonna 2004 ja se kausi olikin täyttä Schumin dominointia.
 
Kaikenlaista sitä saakin lukea. ”Liian selvä voitto, kausi ratkaistu ja laji pilalla”

Eilisessä kisassa voimasuhteet olivat Leclercin eduksi melko selvät. Kisa voitosta ratkesi Verstappenin keskeytykseen. Tähän asti ja sen jälkeen Leclerc kontrolloi käytännössä kaikkea. Ainoa virhe oli uusintastartin kiihdytyksessä tehty pidon menetys, josta Verstappen pääsi lähelle yrittämään. Minä en olisi yrittänyt parantaa kierrosaikaa noin 10 kierros ennen maalia, koska sijojen 9-13 taistelu oli sen verran tiukkaa ja pito kuskeilla eri suuntaan menevää, että siinä olisi voinut rytistä ja sc radalla helposti. Eipä sillä, että Perez olisi pystynyt ohittamaan tai edes haastamaan, mutta tarpeetonta taistelua kierrosajasta. Loppujen lopuksi, täydellinen viikonloppu jota ei lopulta haastettu.

Verstappenista ja agressiivisuudesta: Niin, onko se nyt ollut erilaista agressiivisuutta jos ensimmäisessä kisassa ei malta ohittaa vasta yhdistelmäsuorien päätteeksi, vaan tuhoaa eturenkaansa yltiöagressiivisessa ja ennen aikaisessa ohituksessa lukkojarrutukseen? Toisessa kisassa oli oppinut, paineli voittoon ensin agressiivisuudesta seuranneen virheen, mutta sitten fiksun ohittamisen myötä. Eilisessä kisassa totesi haastattelussa, että oli säästellyt renkaita hyvin ennen keskeytystä.

Se ongelma tuossa eilisessä kisassa oli Verstappenin ja Redbullin kannalta, että koska Mercedes ja McLaren pystyi seuraamaan kuitenkin alle 20 sekunnan päässä kärjestä pitkälle kisan kolmannespituuteen asti, ei Redbullilla ollut käytännössä mahdollisuutta tehdä eri pysähdysstrategioilla taktisia valintoja Ferraria vastaan. Sarjan voimasuhteiden kritisoijien mielestä pitäisi siis kolmos-nelostallien olla kauempana kärjestä? Ei missään nimessä tietenkään.

Kärkikuljettajista Sainz epäonnistui raskaasti. Sainzin vahvuus omaa tallikaveri Leclerciä vastaan pitäisi olla tasaisuus. Nyt aika-ajossa virhe viimeisellä yrityksellä ja kisan alku vihkoon. Kisa olisi pudonnut kaukaakin omiin käsiin jos olisi vain antanut pudota. Klassinen esimerkki miten hävisi koko kisansa ensimmäisellä kierroksella, voitettavaa siinä ei ollut. Kakkoskuskin ajelua.

Alonso totesi kisan jälkeen olleensa ”epäonnekas”. Koko viikonlopun ajan auto nopea, sitten (osin mekaanisen vian myötä) aika-ajossa seinään ja kisa pilalla viimeistään kun huonoja valintoja renkaiden kanssa. Viikonloput saudeissa ja eilen antoivat katsojan silmään lupauksia jopa Alonson selkeästä p7 sijoituksesta, mutta tuloksena yhteensä ainoastaan keskeytys ja viimeinen sija. Oli nyt sitten huonoa tuuria vai mistä kyse, aina on Oviedon ohjuksella selitys valmiina.

Viihdyttävästä puheenollen, Mercedeksen välienselvittelyssä nähtäneen vielä rengas toista vasten. Russell kisan hannuhanhi, podium lopulta täysin kontrolloidusti omaan hanskaan ja kakkossija kuskien pisteissä. Russell tippui viime kaudella sijoitus sijoitukselta alas tulosluettelossa, mutta tällä kaudella kisavauhti on pysynyt samankaltaisena kuin aika-ajoissa, ei Hamiltonilla ollut mitään palaa päästä ohitusetäisyydelle. Jo tälläisenään näidän kahden keskinäinen taistelu tulee olemaan erittäin herkullista seurattavaa. Jos ja kun Mersu löytää vauhtiaan pomppimisongelmien ratkaisun myötä, voidaan nähdä erittäin viihdyttävää kilvanajoa palkintosijoituksista.

Kärjen takana tapahtuu paljon. McLaren selkeästi neljänneksi vahvin talli. Ferrarin asiakasmoottorit olivatkin kaukana aika-ajovauhdissa, mutta kisassa Bottas hallitusti pisteille. Kanadalaiset näyttivät miltä pro-am sarjat näyttävät, kumpikaan näistä miljonäärikuskeista olleet aika-ajon kolarissa edes nopealla kierroksella. Vetteliä käy sääliksi, näinköhän ajaa kautta loppuun?

Seuraava kisa Italiassa vajaan kahden viikon päästä. Ferrarin nousu ainakin tämän hetken parhaaksi talliksi nykyformuloiden hengessä sähköistää Imolan äärimmilleen. Rataprofiili vanhan ajan moottoriratoja, tuleeko muutoksia tähän mennessä nähtyihin voimasuhteisiin? Entä mitä sprinttikisa lähtöjärjestyksen selvittämiseksi tuo mukanaan? Nykyautoilla helpompi ajaa lähellä, mutta entä ohittaa juuri Imolassa? Eihän tässä malttaisi odottaa.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Verstappenista ja agressiivisuudesta: Niin, onko se nyt ollut erilaista agressiivisuutta jos ensimmäisessä kisassa ei malta ohittaa vasta yhdistelmäsuorien päätteeksi, vaan tuhoaa eturenkaansa yltiöagressiivisessa ja ennen aikaisessa ohituksessa lukkojarrutukseen? Toisessa kisassa oli oppinut, paineli voittoon ensin agressiivisuudesta seuranneen virheen, mutta sitten fiksun ohittamisen myötä. Eilisessä kisassa totesi haastattelussa, että oli säästellyt renkaita hyvin ennen keskeytystä.
Mielestäni se Bahrainin touhu oli Verstappenilta lähinnä huonoa arviointikykyä ja heikkoja ratkaisuja, eikä niinkään suurta aggressiivisuutta. Toki se raja näiden välillä on aika häilyvä.

Joka tapauksessa itse puhuin sellaisesta röyhkeästä aggressiivisuudesta, jolla pakotetaan kilpakumppani väistämään tai käy huonosti molemmille. En varsinaisesti tuota arvosta kuljettajassa, mutta onhan se viihdyttävää katsottavaa.
 

Derrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mersumies Toto Wulff ei näköjään pysty antamaan tuon Michael ''this is motor racing'' Masin keissin pölyttyä vaan tuo asiaa esille eri yhteyksissä varsinkin kun nyt ei huvittaisi puhua Mersun suorituskyvystä vaan siitä miten tikkari vietiin Abu Dhabissa suusta. Tuo oli ainakin minulle uusi tieto että Masi on australialainen. Ja onhan tuo nyt kieltämättä varsin erikoista että kilpailujohtaja ja tallipäällikkö lounastavat yhdessä ennen sarjan ratkaisutta osakilpailua. Ja missä oli tuolloin Christian ''I am feeling horny'' Horner.

Toto Wolffilta rajuja syytöksiä entistä F1-kilpailunjohtaja Michael Masia kohtaan – ”Hän oli sarjamme heikoin lenkki”
 

Rautanaamio

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, New Jersey Devils
Mersumies Toto Wulff ei näköjään pysty antamaan tuon Michael ''this is motor racing'' Masin keissin pölyttyä vaan tuo asiaa esille eri yhteyksissä varsinkin kun nyt ei huvittaisi puhua Mersun suorituskyvystä vaan siitä miten tikkari vietiin Abu Dhabissa suusta. Tuo oli ainakin minulle uusi tieto että Masi on australialainen. Ja onhan tuo nyt kieltämättä varsin erikoista että kilpailujohtaja ja tallipäällikkö lounastavat yhdessä ennen sarjan ratkaisutta osakilpailua. Ja missä oli tuolloin Christian ''I am feeling horny'' Horner.

Toto Wolffilta rajuja syytöksiä entistä F1-kilpailunjohtaja Michael Masia kohtaan – ”Hän oli sarjamme heikoin lenkki”
Perus mersu-nahkahousu. Hieman kun joutuu menemään vastatuuleen, niin alkaa naama punoittamaan. Autonsa kun on tämän kauden ihan statistin roolissa ja siunattu kuljettajansakin aivan pelkkä kuolevainen, niin onhan sitä jotain parkumista keksittävä. Antaisi olla jo.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Täällä on kyllä hätäistä porukkaa.

Kausi taputeltu eikä mitään saumoja enää kenelläkään saavuttaa Leclerciä, Vettel lyömässä saman tien haalarit naulaan jne.

Mielenkiinnolla jään katsomaan, toteutuuko.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Aika radikaaleja johtopäätöksiä kyllä esitetty. Ei Ferrari nyt mitenkään ylivoimaiselta näytä, RB:n luotettavuus toki herättää kysymysmerkkejä. Leclercistä ei vaan ole oikein mitään näyttöä sen puolesta, kestääkö koko kauden kovia paineita. Viime vuonna Verstappen jäi loppukaudesta täysin Hamiltonin jalkoihin (en jaksaisi avata sitä Pandoran lipasta), nyt Verstappenilla on kokemusta voittamisesta ja ajamisensa on näyttänytkin enemmän laskelmoivammalta. Imolassa on vieläpä sprinttikisa, yksi isompi murhe Leclercille ja peli muuttuu äkkiä.

Ja jos Mese nousee voittovauhtiin, pisteetkin jakautuvat eri lailla.

Muistetaan edelleen: Kimi Räikkönen oli perässä 26 pistettä seitsemännen kisan jälkeen, aikana jolloin voitosta sai suhteessa huomattavasti vähemmän pisteitä. Eikä Kimin oma suoritustaso varsinaisesti häikäissyt juuri missään vaiheessa kautta.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ainakin hyvän kuvan noista mahdollisuuksista mielestäni saa kun katsoo vedonlyöntitoimistoja, Coolbetillä Leclercin kerroin 1,6 mestaruuteen ja Verstappenin 2,75, Hamilton 11, eli melko avoimena tuossa kuitenkin pidetään mahdollisuutta että joku muukin vielä mestaruuden vie. Tietenkään mikään totuus nuo ole ja liikevaihdot eri kohteille muokkaa mestaruuden kerrointa mutta hyvää suuntaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös