Mainos

Formula 1 -kausi 2021

  • 390 783
  • 3 286

aatelisode

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Skellefteå, Capitals, Erik Karlsson
Pakko arvostaa brittiä myös siitä, että ei useinkaan menetä malttiaan. Välillä ihan hävettää mm. Verstappenin puolesta, kun radiosta kuuluu lapsellista kitinää ja kiroilua. Jos olisin tallipäällikkö, haluaisin juuri Lewiksen autoni rattiin. Ammattimies kaikilta osin, minkä vuoksi ärsyttää maksimaalisesti suomalaista F1-fania.

Siis mitä? Pahempaa radioon kitisijää, kuin Hamilton, saa koko gridiltä hakea. Johan se alkoi tänään ennen ensimmäistäkään ohitusta, miten ei pääse imuun ja renkaat eivät toimi. Tätä iloa oli tarjolla aivan koko kisa kiitos ohjaajan. Monacon kisa tältä vuodelta toimii taas kerran hyvänä esimerkkinä siitä, kun asiat eivät toimi niin miltä se Hamiltonin radio kuulostaa. Milloin viimeksi Verstappenin radiosta on edes kuultu mitään?
 

Kaukalonreuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Siis mitä? Pahempaa radioon kitisijää, kuin Hamilton, saa koko gridiltä hakea. Johan se alkoi tänään ennen ensimmäistäkään ohitusta, miten ei pääse imuun ja renkaat eivät toimi. Tätä iloa oli tarjolla aivan koko kisa kiitos ohjaajan. Monacon kisa tältä vuodelta toimii taas kerran hyvänä esimerkkinä siitä, kun asiat eivät toimi niin miltä se Hamiltonin radio kuulostaa. Milloin viimeksi Verstappenin radiosta on edes kuultu mitään?
Juu ja tänään Verstappenin auto ihan romuna, jossain vaiheessa kisaa inssi kysyi, siis joutui erikseen kysymään että mikä estää ajamasta kovempaa niin sitten Max raportoi että oikeastaan mikään ei toimi normaalisti. Miettikääpäs jos Hamiltonin auto olis menny tuohon kuntoon, sitä itkun määrää radiossa…ei olis inssin tarvinnut paljoa kysellä.
 

huhheijaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Vettel ja Ocon molemmat tuomareiden kuultavaksi. Joko Ocon käy viemässä pytyn Hamiltonille?

Vettel toimi väärin ennen kisaa ja Ocon sen jälkeen. Vettel ei ottanut paitaa pois, vaan piti sen jonkun pride-paidan ja Ocon taisi unohtaa mihin voittajan auto parkkeerataan. Eli kaiken järjen mukaan ei vaikuta kisatulokseen, mutta kolmosena on #Blessed, joten kaikki mahdollista.

Manitaan nyt vielä, että myös Sainz, Bottas ja Stroll tuomareiden kuultavaksi, kun eivät noudattaneet ohjeistusta ennen kisaa eli vastaavasta kuin Vettel.

E: Korjataan sen verran, että Sainz saattoi joutua siksi, että tiimi ohjeisti lämmittelykierroksella, mikä olisi todennäköisesti rangaistavaa. Vettel epäili itse syyksi tuota paitaansa, mutta jos onkin vastaavaa, niin voi tulla ihan mielenkiintoinen ilta vielä.
 
Viimeksi muokattu:

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Kisaa en pystynyt katsomaan ja tietysti silloin on tapahtumia. Startin näin äsken ja olihan suoritus Bottakselta. CHAPEU!!!
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Pakkohan sen paskan tuurin on osuttava Hamiltonin kohdalle loppukaudesta.
Mietitääs:

-2007 tulokaskaudella Kiinan GP:ssä olisi voinut varmistaa mestaruuden, luisui kuitenkin varikkosuoralla ulos ja keskeytti. Enempi kyllä varmastikin oma moka, mutta menkööt nyt osittain. Lopulta hävisi mestaruuden pisteellä Räikköselle.
-2016 Malesian GP:ssä Hamiltonin autosta räjähtää kone kärkipaikalta ja Nico Rosberg venyttää MM-johtoa taas sellaiseksi että pystyy itse hyvin kontrolloimaan tapahtumia. Hamilton häviää mestaruuden viidellä pisteellä Rosbergille, todennäköisesti ilman tuota tapahtumaa mestaruus olisi mennyt Hamiltonille.

Siinäpä äkkiseltään muistettuna se paska tuuri Hamiltonilla tässä koko uran aikana, laskin tähän nyt mukaan siis lähinnä ne tapaukset kun Hamilton on taistellut maailmanmestaruudesta. Muuten taitaa olla aika hiljaista, paskimmissakin tapauksissa Hamilton onnistuu saamaan aina jonkinlaisen torjuntavoiton ja muutamia kertoja on käynyt jopa sitäkin että vaikka Hamilton ajaa johonkin jämäsijalle niin se ainoa MM-sarjan uhkaaja jää sitten kokonaan ilman pisteitä.

Eli joo, en ihan henkeä pidättelisi Hamiltonin tapauksessa sen huonon tuurin suhteen. Toki joo, onnikin on ansaittava mutta olihan tuo nyt taas aivan uskomatonta että Bottas kolaa pari autoa ja se on tietysti hyvän lähdön saanut Verstappen joka tuosta kärsii. Hamiltonilta ei siis missään tapauksessa nyt sen kummemmin mitään pois, hyvä lähtö ja pääsi karkuun ja mutta ihan yhtälailla Verstappen sai hyvän lähdön mutta sitten tulee autoa kylkeen ihan kunnolla.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Bottakselle pisteet siitä, että järjesti sentään kunnon hulinat muuten ehkä tylsään Unkarin kisaan. Nyt oli autot ties missä järjestyksessä, eikä menty nopeusjärjestyksen mukaisessa letkassa.

Olihan tuo Valtteri kolari ihan jäätävä moka. Ensin sudit paskan lähdön TAAS KERRAN ja sitten taisi Bottas nostaa jo kaasua, kunnes Norris tuli melkein etusiipeen ja ohi ja sitten Valtteri kaasutti vielä lisää. Ja siinä tuli se virhe, kun olisi nimenomaan pitänyt jarrutella jo mutkaa varten.
Strollilta myös lähes yhtä paska suoritus ykkösmutkaan, kun aivan liian kovaa.

No, Valtterin kannaltahan tuo nyt meni MM-sarjan kannalta vielä ihan hyvin, kun Norris ja Perez jäivät tämän seurauksena myöskin pisteittä ja tallin/Hamiltonin kannalta hyvin, kun Verstappen jäi lopulta jämäpisteille hajonneella autollaan.

Hamilton olisi vienyt tämän kisan varmaan jollain kierroksen erolla muihin, mutta Mersu päätti pistää vähän Valtterin perään lisää jännitystä touhuun. Todella koomisen näköistä, kun Hamilton on yksin lähtöviivalla starttaamassa kisaan.
Hyvin se taas vaan ajoi. Hieno nousu podiumille ja taisi vain Alonso estää voiton tänään, kun pidätteli pitkään takana.
Ja oli muuten aivan mahtava seurata tuota Alonson ajoa. Siinä oli sitä vanhan mestarismiehen tyylinäytettä ja kahden legendan taistelua sijoituksesta.

Alfalta sitten oikein klassikko taas. Kunnon hulinakisa, ja kärkiautoja tippuu pois samantien niin mitä tapahtuu. Otetaan molemmille autoille turhat rangaistukset ja sitten siellä on joku saatanan Latifi ottamassa sen kolme MM-pistettä.
Miten se oikein tuntuukin, että aina kun on tälläinen romuralli hulinakilpailu, niin silti Kimi on on aina pisteiden ulkopuolella syystä X. Yleensä tallin perseiltyä jotain juuri väärään aikaan tms.

Oconin voitto lämmittää. Hieno ja varma ajo alusta loppuun. Ei päässyt Vettel oikein edes yrittämään ohitusta. Vetteliltäkin hyvä ajo. Hauska tilasto, että ukko ollut tällä kaudella vain neljä kertaa ylipäänsä pisteillä ja niistä kahdesti ottanut kakkossijat.
Bottaksella ei voittoja ole ja vain yksi kakkossija koko kaudelta. Toki kolmossijoja sitten onkin aika paljon.

Kyllähän tämä taas MM-sarjan tekee kutkuttavaksi. Edelleen pidän Red Bullin kisavauhtia hiukan kovempana kuin Mersun. Nyt on Hamilton MM-kärjessä ja puhetta aivan varmasti riittää siitä, kun "kakkoskuski" kolaa pahimmat kilpakumppanit ykkösmutkaan sivuun.

Harmi että nyt alkoi kesätauko. Kuukauden saa melkein odotella formuloita taas. Mutta hienot on lähtökohdat loppukauteen!
 
Suosikkijoukkue
HIFK
-2007 tulokaskaudella Kiinan GP:ssä olisi voinut varmistaa mestaruuden, luisui kuitenkin varikkosuoralla ulos ja keskeytti. Enempi kyllä varmastikin oma moka, mutta menkööt nyt osittain. Lopulta hävisi mestaruuden pisteellä Räikköselle.
Päätöskisassa Brasiliassa myös auto hyytyi puolen kierroksen ajaksi, johon se mestaruus suli. Tästäkään ei ihan satavarmuutta ole, että painoiko lopulta itse jotain nappia vai oliko autossa jotain vikaa.
Että nuo kaksi viimeistä kisaa 2007 Kimi käytti kaiken "tuurinsa" formuloissa. Muuten ollutkin enemmän ja vähemmän Via Dolorosaa, kun aina tulee jotain.
 

aatelisode

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Skellefteå, Capitals, Erik Karlsson
Mietitääs:

-2007 tulokaskaudella Kiinan GP:ssä olisi voinut varmistaa mestaruuden, luisui kuitenkin varikkosuoralla ulos ja keskeytti. Enempi kyllä varmastikin oma moka, mutta menkööt nyt osittain. Lopulta hävisi mestaruuden pisteellä Räikköselle.
-2016 Malesian GP:ssä Hamiltonin autosta räjähtää kone kärkipaikalta ja Nico Rosberg venyttää MM-johtoa taas sellaiseksi että pystyy itse hyvin kontrolloimaan tapahtumia. Hamilton häviää mestaruuden viidellä pisteellä Rosbergille, todennäköisesti ilman tuota tapahtumaa mestaruus olisi mennyt Hamiltonille.

Siinäpä äkkiseltään muistettuna se paska tuuri Hamiltonilla tässä koko uran aikana, laskin tähän nyt mukaan siis lähinnä ne tapaukset kun Hamilton on taistellut maailmanmestaruudesta. Muuten taitaa olla aika hiljaista, paskimmissakin tapauksissa Hamilton onnistuu saamaan aina jonkinlaisen torjuntavoiton ja muutamia kertoja on käynyt jopa sitäkin että vaikka Hamilton ajaa johonkin jämäsijalle niin se ainoa MM-sarjan uhkaaja jää sitten kokonaan ilman pisteitä.

Eli joo, en ihan henkeä pidättelisi Hamiltonin tapauksessa sen huonon tuurin suhteen. Toki joo, onnikin on ansaittava mutta olihan tuo nyt taas aivan uskomatonta että Bottas kolaa pari autoa ja se on tietysti hyvän lähdön saanut Verstappen joka tuosta kärsii. Hamiltonilta ei siis missään tapauksessa nyt sen kummemmin mitään pois, hyvä lähtö ja pääsi karkuun ja mutta ihan yhtälailla Verstappen sai hyvän lähdön mutta sitten tulee autoa kylkeen ihan kunnolla.


Tämä on kyllä ihan totta. Jotenkin vain tällä kaudella on nyt näitä tilanteita ollut niin monta, että eihän se jumalauta voi kaikesta aina selvitä ilman. Nuo punaiset liput sylettää ehkä eniten, tuo Imola oli ihan järjetön kun oli jo kierroksen perässä, mutta sai sen sitten anteeksi. Jopa itse Schumilta räjähti kone 2006 Japanissa kun kaikki näytti jo hyvältä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Päätöskisassa Brasiliassa myös auto hyytyi puolen kierroksen ajaksi, johon se mestaruus suli. Tästäkään ei ihan satavarmuutta ole, että painoiko lopulta itse jotain nappia vai oliko autossa jotain vikaa.
Että nuo kaksi viimeistä kisaa 2007 Kimi käytti kaiken "tuurinsa" formuloissa. Muuten ollutkin enemmän ja vähemmän Via Dolorosaa, kun aina tulee jotain.
Itse asiassa joo, unohdin vielä tuon Brasilian ihan kokonaan ja siellä tosiaan mahdollisesti juurikin tekninen vika. Ja Kiinassa sitten oma ajovirhe, laskettakoon nämä vaikka yhdeksi kun ei tuosta jälkimmäisestä ihan varmuutta ole :)
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Juu ja tänään Verstappenin auto ihan romuna, jossain vaiheessa kisaa inssi kysyi, siis joutui erikseen kysymään että mikä estää ajamasta kovempaa niin sitten Max raportoi että oikeastaan mikään ei toimi normaalisti. Miettikääpäs jos Hamiltonin auto olis menny tuohon kuntoon, sitä itkun määrää radiossa…ei olis inssin tarvinnut paljoa kysellä.
Oliko se pari vuotta sitten Hockenheimin kisa, kun Hamilton tuhosi etusiipensä viimeisessä mutkassa ja siitä syntynyt Mersun sekasorto varikolla aiheutti sen, että Hamilton suorastaan aneli loppukisan keskeyttämistä. Taisi lopulta kuitenkin päästä pisteille.

Eli joo, alkaa olemaan vähän väsynyttä väittää, että pelkästään Max kitisee edelleen radioon, kun tosiasiassa sitä tekevät ihan kaikki muutkin. Hyvähän se on kotisohvalta huudella sipsipussi kädessä, että voisi vähän rauhoittua ratin takana.
 
Hamiltonilla oli 2016 useita muitakin teknisiä ongelmia, alkukaudesta ainakin Kiinassa ja Venäjällä joutui niiden takia lähtemään perältä ja 10. ruudusta. Helposti olisi mestaruuden harjannut silloinkin ilman noita ja ennen kaikkea sitä Malesian moottoririkkoa.

Monesti on ollut onnekas joo, mutta kyllä tohon tämänpäiväiseenkin voi sikäli sanoa että "onni pitää ansaita", koska ajoi itse lauantaina paalupaikalle ja lähti hyvin viivalta päästen sen ansiosta ainoana karkuun keilapallona tullutta Bottasta.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olihan tuo Valtteri kolari ihan jäätävä moka. Ensin sudit paskan lähdön TAAS KERRAN ja sitten taisi Bottas nostaa jo kaasua, kunnes Norris tuli melkein etusiipeen ja ohi ja sitten Valtteri kaasutti vielä lisää. Ja siinä tuli se virhe, kun olisi nimenomaan pitänyt jarrutella jo mutkaa varten.
Lähtö oli tosiaan susipaska, mutta tuosta ensimmäisen mutkan kolarista korjaisin sen verran, että omien havaintojen mukaan Bottas aloitti jarruttamaan ennen Norrista, mutta ero tuli siitä, että Norriksen jarrutus onnistui, kun taas Bottaksella menivät renkaat luukkoon, eikä auto hidastunut lainkaan niin kuin olisi pitänyt. Se näyttää äkkiseltään siltä, että Bottas kaasuttaisi lisää, kun Bottas valuu renkaat lukossa Norriksen perään. Norriksen vauhti vain hidastui paljon paremmin, kun jarrutus onnistui kuten pitää.

Tuossa kelissä ja tilanteessa on aikalailla tuurista kiinni, että miten se jarrutus onnistuu. Toki taitoakin tarvitaan, mutta joskus renkaat lukittuvat ihan luvattoman helposti ja kuskilla ei ole mitään tehtävissä. Bottas teki ison virheen huonossa lähdössä ja toisen virheen jarrutuksessa, mutta ihan niin kaamea moka tuo ei ollut, miltä se äkkiseltään voi näyttää.
 

Juhisjuhis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Itse asiassa joo, unohdin vielä tuon Brasilian ihan kokonaan ja siellä tosiaan mahdollisesti juurikin tekninen vika. Ja Kiinassa sitten oma ajovirhe, laskettakoon nämä vaikka yhdeksi kun ei tuosta jälkimmäisestä ihan varmuutta ole :)
Tuosta jälkimmäisestä oli myös kunnon salaliittoteoriat. Kauden 2007 McLaren todettiin myöhemmin vakoiluskandaalin yhteydessä käytännössä laittomaksi, heitähän vietiin kaikki tallipisteet muistaakseni. Eli tuo vaihdelaatikon sammuminen epäiltiin olevan itse sabotoitua, jotta ei näyttäisi, että "laittomalla" autolla voitettaisiin mestaruus. Tuskin totta, mutta aika älytön teoria, oli miten oli.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Se näyttää äkkiseltään siltä, että Bottas kaasuttaisi lisää, kun Bottas valuu renkaat lukossa Norriksen perään. Norriksen vauhti vain hidastui paljon paremmin, kun jarrutus onnistui kuten pitää.
https://streamable.com/afjswq

Kyllä tuossa videolla ainakin kuuluu Bottaksen painavan vielä kaasua uudestaan jonkun puoli sekuntia, kun Norris on jo mennyt ohi. Kyllä tuossa mielestäni olisi pitänyt vähintäänkin kaasu nostaa pois ja alkaa himmailemaan.

– Ykkösmutkaan tultaessa ajoin aivan Landon perässä. Sitten lukitsin renkaat. Laskin jarrutuspaikan väärin, lukitsin renkaat ja törmäsin häneen. Sen jälkeen se oli sekasotku.
– Ei tietenkään mikään mahtava kisan alku, ekaan mutkaan jos kisa jää, niin se on aina harmi. Kaasutin vähän väärin jossakin kohtaa, piti jarruttaa, Bottas sanoi.


Mutta hemmetin helppo se on sohvalta kyllä huudella mitä pitäisi tehdä, että ei sen puoleen.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas, Englanti
Tuosta uusintastartin tilanteesta. Jos Hamilton olisi tullut varikolle niin sieltä olisi tullut koko jono ohi kun Mercedeksen pilttuu ensimmäisenä niin ei olisi ollut mahdollista päästää Lewistä pilttuusta matkaan. Joten loppu tulos olisi ollut todennäköisesti sama.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mietitääs:
Pelkästään viime kaudella oli kisoja, joissa oli huonoa tuuria. Esim. se Monzan kisa, jossa ei huomannut jotain varikkosignaalia ja joutui häntäpäähän varikkorangaistuksella.

Tällä kaudella Bakussa oli ajamassa voitosta, kun meni se yksi mutka leveäksi. En nyt muista varmaksi, oliko kyseessä tekninen vika, mutta ainakin sellaisella spekuloitiin silloin.

Nykypäivänä ei moottoririkkoja tule juuri koskaan, joten ei ole ihmekään, että keskeytyksiä on vähän. Kun ajat keulilla melkein koko kauden, niin ei siinä hirveästi jää mahdollisuuksia "huonolle tuurille".

Edit: ja kun nyt tuurista puhutaan, niin eikö se sitten ollut huonoa tuuria, että sadekelikikkailun myötä Hamiltonin lähtöruutu vaihtui ensimmäisestä viimeiseksi?
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Pelkästään viime kaudella oli kisoja, joissa oli huonoa tuuria. Esim. se Monzan kisa, jossa ei huomannut jotain varikkosignaalia ja joutui häntäpäähän varikkorangaistuksella.

Tällä kaudella Bakussa oli ajamassa voitosta, kun meni se yksi mutka leveäksi. En nyt muista varmaksi, oliko kyseessä tekninen vika, mutta ainakin sellaisella spekuloitiin silloin.
Nämäkin on vähän niin ja näin. Yleensä toki tiimin pitäisi nuo signaalit ilmoittaa kuskeille, mutta ei ollut Hamiltonilla tuossa kyllä silmät auki.

Bakussa sääti itse jarrubalanssin vituiksi vahingossa startissa. Tämä on jo ihan virallistakin tietoa.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
https://streamable.com/afjswq

Kyllä tuossa videolla ainakin kuuluu Bottaksen painavan vielä kaasua uudestaan jonkun puoli sekuntia, kun Norris on jo mennyt ohi. Kyllä tuossa mielestäni olisi pitänyt vähintäänkin kaasu nostaa pois ja alkaa himmailemaan.

– Ykkösmutkaan tultaessa ajoin aivan Landon perässä. Sitten lukitsin renkaat. Laskin jarrutuspaikan väärin, lukitsin renkaat ja törmäsin häneen. Sen jälkeen se oli sekasotku.
– Ei tietenkään mikään mahtava kisan alku, ekaan mutkaan jos kisa jää, niin se on aina harmi. Kaasutin vähän väärin jossakin kohtaa, piti jarruttaa, Bottas sanoi.


Mutta hemmetin helppo se on sohvalta kyllä huudella mitä pitäisi tehdä, että ei sen puoleen.
Totta puhut, kyllä siinä käytiin kaasulla. Omiin silmiin vaikutti siltä, että Bottaksella meni pasmat sekaisin kun Norris siirtyi siihen eteen, joka johti sitten tuohon virheeseen. Todella pienestä kiinni, kuten tässä lajissa virheet yleensä ovat.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Painoi ”magic”-nappia vahingossa, lukkojarrutus ja pisteiltä ulos. Eli oli Hamin oma vika. Tuo Baku siis
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Totta puhut, kyllä siinä käytiin kaasulla. Omiin silmiin vaikutti siltä, että Bottaksella meni pasmat sekaisin kun Norris siirtyi siihen eteen, joka johti sitten tuohon virheeseen. Todella pienestä kiinni, kuten tässä lajissa virheet yleensä ovat.
Joo, eiköhän tuossa tullut tietynlainen "paniikkimoodi" päälle. Lähtö viivalta taas aivan vituiksi ja ukkoa alkaa tulemaan ohi, Norris vie melkein etusiiven mukanaan ja ei nyt halua kuitenkaan liikaakaan himmailla, ettei siinä ykkösmutkassa tule vielä lisääkin ohi.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pelkästään viime kaudella oli kisoja, joissa oli huonoa tuuria. Esim. se Monzan kisa, jossa ei huomannut jotain varikkosignaalia ja joutui häntäpäähän varikkorangaistuksella.

Tällä kaudella Bakussa oli ajamassa voitosta, kun meni se yksi mutka leveäksi. En nyt muista varmaksi, oliko kyseessä tekninen vika, mutta ainakin sellaisella spekuloitiin silloin.

Nykypäivänä ei moottoririkkoja tule juuri koskaan, joten ei ole ihmekään, että keskeytyksiä on vähän. Kun ajat keulilla melkein koko kauden, niin ei siinä hirveästi jää mahdollisuuksia "huonolle tuurille".

Edit: ja kun nyt tuurista puhutaan, niin eikö se sitten ollut huonoa tuuria, että sadekelikikkailun myötä Hamiltonin lähtöruutu vaihtui ensimmäisestä viimeiseksi?
Monzan kisassa oli kyse Hamiltonin omasta virheestä, eikä huonosta tuurista.

Bakun kisassa tällä kaudella Hamilton teki itse virheen, eli ei ollut huonoa tuuria sekään. Mitään vikaa autossa ei ollut.

Tänään Hamilton teki jälleen itse virheen, eikä kärsinyt huonosta tuurista.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Nämäkin on vähän niin ja näin. Yleensä toki tiimin pitäisi nuo signaalit ilmoittaa kuskeille, mutta ei ollut Hamiltonilla tuossa kyllä silmät auki.

Bakussa sääti itse jarrubalanssin vituiksi vahingossa startissa. Tämä on jo ihan virallistakin tietoa.
Vastaavasti voi todeta, että Verstappen olisi voinut ajaa paalulle ja siten vähentää riskin tulla kolatuksi ykkösmutkassa. Ja olisi voinut ottaa renkaiden suhteen vähemmän riskiä Bakussa. Silverstonessa olisi voinut antaa enemmän tilaa Lewikselle.

En siis sano, että näin pitäisi välttämättä toimia, mutta ei se nyt mistään kosmisesta onnesta ole kiinni että yhdelle sattuu harvoin ja toiselle useasti (enkä tällä viittaa erityisesti Verstappeniin).

Bottas on esimerkki kuskista, jolla tuntuu koko ajan olevan "huono onni". Mutta sitten kun purkaa niitä kisasuorituksia, huomaa, että ei se pelkästä tuurista ole kiinni. Valtterin osalta lähinnä se Monacon mutterisekoilu oli selkeästi huonoa tuuria/tallin moka.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös