Siis sinun mielestäsi kuskien luonne on muuttunut sen vuoksi, että tiimiradiot ovat julkisia? Itse uskon, että kuskien käytös radiossa on rauhoittunut, kun niistä tehtiin julkisia. Aiemmin saattoi olla paljon rajumpaakin kielenkäyttöä. Näin olen myös ymmärtänyt, kun esimerkiksi Oikarinen on puhunut siitä miten kuskit käyttäytyivät hänen aktiivivuosinaan radiossa.Yhtä kaikki, lajista on tullut pienten marginaalien laji missä tänä päivänä kärpäsestä tehdään härkänen, oli kyseessä kolhu, pusu, yksittäinen lukkojarrutus tai liian hitaasti ajava turva-auto. Toki voi olla, että kuskit ovat aina ulisseet tiimiradioihin, mutta hieman epäilen.
Onhan tuo Red Bullin toiminta outoa, mutta toisaalta tämä luo viihdettä lajin ympärille. Kahden huipputallin välit huononevat ja siitä seuraa varmasti mielenkiintoisia tapahtumia kauden edetessä, kun taistellaan mestaruuksista.
No onhan tuo varsin epätavallista, että kisan jälkeen lähdetään hakemaan lisärangaistuksia. Kisan aikana siihen toki aina yritetään vaikuttaa, mutta yleensä asiat jätetään, kun on kisan jälkeen avauduttu medialle asiasta.Niin ja Silverstonen kisan aikana Wolff lähetteli jotain sähköpostiviestejä Michael Masille sun muuta. Tuleeko tuo nyt ihan oikeasti jollekin yllätyksenä, että Red Bull yrittää kääntää jokaisen kiven, jotta Hamiltonia rangaistaisiin enemmän? Ihan vastaavalla tavalla Mersu tai kuka muu tahansa mestaruudesta taisteleva talli toimisi tässä tilanteessa. Tuskin sieltä mitään lisäsanktiota Sir Lewisille enää tulee, mutta aina kannattaa yrittää.
Muistelisin Toton väläytelleen aikanaan Vettelille jotain kilpailukieltoa, kun ystävällisesti töytäisi Hamiltonia Bakussa 2017. Voi olla että muistan väärin.Milloin viimeksi joku talli olisi hakenut toiselle tallille lisärangaistuksia tällä tavoin kisan jälkeen? Itse en muista yhtäkään tapausta nyt äkkiseltään.
En ole varmaan yksin, jos veikkaan että jos tuo tilanne olisi mennyt toisinpäin (Hamilton olisi joutunut keskeyttämään ja Verstappen olisi päässyt jatkamaan), niin Verstappen tuosta olisi rangaistuksen saanut.Sinällään outoa että meni Red Bullilla noinkin kovaa tunteisiin kun oli lopulta melko normaali "kilpa-autoilu" tilanne jossa joku toinen tuomaristo olisi voinut ehkä myös Verstappenia syyttää. Hyvä että tunteita löytyy, toivottavasti ei myöskään mene siihen että tuomaristo ratkaisisi tuota nyt antamalla jotain lisärangaistuksia tai että joku muu tilanne ratkaisisi sen kun annetaan painetta tuomaristolle. Jotenkin veikkaan että vielä kolisee, saattaa olla että kakkoskuskeille tulee vielä oudompiakin rooleja tarjolle.
Erona toki se, että Schumi teki tämän jo aiemminkin Hilliä kohtaan. Ja molemmat olivat kuitenkin törkeitä, Hamiltonin tilanne enemmänkin kilpailutilanne. Jopa entiset ja nykyiset kuskit ovat sitä mieltä (myös muuan Mika Häkkinen), niin hankala on minun siihen vastaakaan sanoa että tilanne olisi jollain tasolla ollut törkeä...Schumacherin koko kauden tulosten diskaamisesta on tultu pitkä tie tähän Mersun ja Hamiltonin koskemattomuuteen.
Mikä ihmeen ennakkotapaus? Vastaavia kolareita tapahtuu useita joka vuosi. Normaali kilpailutilanne. Russel ei saanut mitään rangaistusta, kun ajoi Bottasta päin Imolassa ja Bottas joutui jättämään kilpailun kesken. Näitä vaan sattuu jatkossakin. Toinen lähtee rohkeasti ohittamaan ja toinen lähtee peittämään linjaa toivoen, että ohittaja nostaa jalan kaasulta. Verstappen on vaan aina luottanut siihen, että toinen antaa periksi ja niin ei vaan aina tapahdu jatkossakaan. Odotan mielenkiinnolla, kun LeClerc ja Verstappen taistelevat toisiaan vastaan.. veikkaan että tulevaisuudessa osumia tulee.Tuomaristo totesi Hamiltonin syylliseksi, mutta rangaistushan oli täysi vitsi ottaen huomioon, että radalle ei jäänyt kilpailukykyistä vastustajaa. Red Bullin jatkotoimista samaa mieltä aiempien kanssa. Nyt on sitten ennakkotapaus mitä tapahtuu, jos klikkaa mestarikanditaatin ulos. Se on 10 sekkaa. Jos kauden päätöksessä nähdään tilanne, että pisteissä niukasti kakkosena olevan voi nätisti ulostaa, niin en hetkeä epäile, etteikö tätä käytetä hyödyksi, oli kumpi kuski tahansa kyseessä. Schumacherin koko kauden tulosten diskaamisesta on tultu pitkä tie tähän Mersun ja Hamiltonin koskemattomuuteen.
Minkä ihmeen takia Maxin olisi pitänyt antaa Lewikselle joku kunniakuja, varsinkin kun tämä oli Lewiksen edellä Copseen tultaessa? Saa kyllä unohtaa mestaruudet jatkossakin, jos alkaa kumartelemaan muita radalla.Max olis selvinnyt tilanteesta jos olisi antanut Lewiksen mennä ja jahdannut myöhemmin kisassa sitten, thats it.
Minkä ihmeen takia Maxin olisi pitänyt antaa Lewikselle joku kunniakuja, varsinkin kun tämä oli Lewiksen edellä Copseen tultaessa? Saa kyllä unohtaa mestaruudet jatkossakin, jos alkaa kumartelemaan muita radalla.
Lewikselle oli taktiikan kannalta elintärkeää olla ensimmäisen kierroksen jälkeen kärjessä, kuten luonnollisesti Maxillekin. Toki olisi voinut Max himmata ja ajella kiltisti maaliin toisena, mutta mielestäni se sotii aika vahvasti kilpa-ajajan DNA:ta vastaan.Näki ja tiesi että Lewis ei nyt luovuta helpolla koska kotiyleisö. Olisi voinut ihan hyvin laskelmoida vähän pidemmälle tuossa tilanteessa ja välttyä osumalta. Lewis on antanut monesti tällä kaudella periksi ja ajatellut kokonaiskuvaa.
Ja kävihän siinä Hamiltonillakin aikamoinen munkki, ettei eturenkaansa lähtenyt Verstappenin mukaan seinään. Ei siinä kumpikaan miettinyt mitään himmailua siinä kohtaa. Racing incident, jonka jälkeen on alkanut henkinen sodankäynti radan ulkopuolellakin ja hyvä niin.
Vaikka Hamilton suorastaan jumalallisesti välillä ajaakin, niin tuskin nyt hänkään pystyy sentään adrenaliinihöyryissä arvioimaan, että mihin kohtaa Verstappenin Red Bullia kannattaa osua. :D ei ollut monesta sentistä kiinni, ettei olisi koko rengas lähtenyt mäkeen, nythän siellä oli jo eturenkaan vanteessa murtuma osuman johdosta.Tuossahan ei ole munkilla mitään tekemistä, Sir Lewiksellä on kokemusta F1:sistä ja varsinkin copse-mutkasta ja tiesi tasan tarkkaan hän ei ole se kenellä lähtee laitteet kirjoittamaan vaan korkeintaan menee etusiipi vaihtoon ja nykyään kun punaisia liputetaan niin sen voi vaihtaa varikolla.
Lewikselle oli taktiikan kannalta elintärkeää olla ensimmäisen kierroksen jälkeen kärjessä, kuten luonnollisesti Maxillekin. Toki olisi voinut Max himmata ja ajella kiltisti maaliin toisena, mutta mielestäni se sotii aika vahvasti kilpa-ajajan DNA:ta vastaan.
Verstappen meni mutkaan ensimmäisenä ja jätti Hamiltonille tarpeeksi tilaa sisälinjalle. En mä tuosta kolarista liiemmin kumpaakaan jaksa syytellä, mutta ihmetyttää miten tämäkin on osoitus jostain Maxin "nuoruuden höntyilyistä".Vaikka olisi kilpa-ajajan DNA:ta vastaan niin tuo tilanne on juuri se jossa mitataan että onko Verstappenista mestariksi ja mielestäni näytti vähän siltä että ei ehkä vielä tarpeeksi kasvanut, olisi kaverin voinut hyvin päästää ohi tuossa MM-tilanteessa ja vielä kun oma auto ehkä hieman nopeampi radalla niin olisi varikolla voinut mennä ohi.
Schumacherin koko kauden tulosten diskaamisesta on tultu pitkä tie tähän Mersun ja Hamiltonin koskemattomuuteen.