Mainos

Formula 1 -kausi 2021

  • 389 221
  • 3 286

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
En ymmärtänyt tätäkään aiemmin mutta Valtterihan on palannut 1,5 vuoden aikana nyt sille tasolle jolla oli 2017 ja 2018 - silloinhan huomio keskittyi vain Valtterin sijaan ensisijaisesti Kimiin sekä HAM-VET mestaruustaisteluun jolloin Bottas pääsi lentämään monen suomalaisen tutkan alla. Tämä ei tee hänestä huonoa kuljettajaa vaan väitän että on kyllä heti siinä absoluuttisen kärjen takana. Muistakaa mitä tapahtui maailman nopeimmalle Heikille, Lyyis tuhosi kaverin uran kun taas Valtteri pystyy hyvänä päivänä aidosti haastamaan ja voittamaan puhtaasti ajamalla Lewiksen.
Rupesin nyt taas pohtimaan tuota Bottaksen "paikkaa", lähtökohtaisesti kuitenkin Hamilton-Verstappen ovat kaikkia muita edellä. Sen jälkeen melkein tulisi nämä tulevaisuuden supertähdet Leclerc-Norris-Russell. Bottom5 olisi taas Schumacher-Mazepin-Latifi-Ocon-Giovinazzi. <- Oconin tai Giovinazzin paikkaa voisi toisaalta vaihtaa paikkaa myös Tsunodan kanssa, kolme ensimmäistä oli yhtä helppo nimetä kuin kaksi parasta.

Eli sijat 6-15 olisivat tuon jälkeen jäljellä. Bottas on tämän hetken Räikköstä kovempi kuski. Tsunoda jää taakse, eikä Strollikaan pärjää millään mittarilla. Sijat 6-12 jäljellä. Gasly on tehny hyvää työtä Alpha Taurilla, Sainz on myös ollut hyvä. Vettel-Ricciardo-Alonso kolmikko on myös alkanut saamaan juonesta kiinni, mutta Perez on ollut pari kisaa laskusuunnassa. Vielä mietityttää että kuinka vaikea auto tuo RB lopulta on, kun Perez ei parin kauden aikana kauhean montaa virhettä muistaakseni tehnyt. Mutta melkein Sainz + Gasly menisi Bottaksen edelle, jolloin Bottaksen voisi sijoittaa 8-12 sijoille. Alonso ja Vettel ehkä menevät osin vanhoilla ansioilla ja Ricciardo ei ole vielä häikäissyt, mutta viime kaudellakin oli hyvä, kuten myös RB:llä.
 

aatelisode

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Skellefteå, Capitals, Erik Karlsson
Näin suomalaisena kieltämättä vaihdan tuon Räikkösen mestaruuden 2007 ja siihen liittyvän Hamiltonin Kiinan sekä Brasilian epäonnen ihan koska vaan tähän tilanteeseen että Lewis ei keskeytä ikinä ja voittaa vaikka 10 mestaruutta. Ja tältä se kieltämättä tuntuu että kaveri ei keskeytä ikinä, uskomattoman luotettava kuski.

Tuo täysin käsittämätön säkä selittää tätä myös osaltaan. Sunnuntaina olisi kaiken järjen mukaan pitänyt auto mennä siihen kuntoon, että kisa jää kesken ja näin olisikin jäänyt ellei punaisia lippuja olisi tullut. Punaisen lipun aikana pitäisi olla mielestäni Parc Ferme-sääntö. Mikäli autoa joudutaan korjaamaan tuona aikana pitäisi lähteä kisaan varikolta tai vähintään viimeisestä lähtöruudusta. Nyt tuossa välissä saa korjailla autoa miten haluaa ja mitään ei menetä.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mä pidin Bottasta Williams-vuosina tulevana maailmanmestarina (ehkä värilasein) ja olin ihan fiiliksissä vielä vuoden 2017 jälkeen. Kimin koko toinen Ferrari-stintti oli jo tuolloin mielestäni pelkkää jäähdyttelyä, eikä miehen otteet hirveästi kiinnostaneet. Uusi seurattava oli siis erittäin tervetullut.

Mutta eihän Bottas vaan ole riittävän hyvä ja ajaminen sarjan parhaalla autolla sarjan parasta kuskia vastaan sen on osoittanut. Siihen päälle vielä trullimainen "nopea aika-ajoissa, lampaanperse kisoissa"-suorittaminen on kääntänyt kiinnostuksen äijää kohtaan aika nolliin. Hyvä kuski, parhaana päivänään vain hiukan terävimmän kärjen takana. Koko kauden aikana kuitenkin liian kyvytön ja niin harmillista kuin se onkin, tuntuu Mersulla vain paikan haaskaukselta. Katselisin Russellia siellä todella paljon mieluummin.

Formulat eivät ole itselle olleet Häkkisen päivien jälkeen myöskään mitään oman maan kuskien kannattamista vaan mielenkiintoisten persoonien seuraamista. Sarja on tulevaisuudessakin kiinnostava kiitos Russellin, Norriksen, Leclercin, Sainzin ja tietysti Verstappenin. Ehkä Schumacherkin voi nousta seurattavaksi hahmoksi, ken tietää. Kiva jos siellä on joskus vielä suomalaisia, mutta pakko ei ole.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Katselisin Russellia siellä todella paljon mieluummin.
Niin aika moni muukin, mutta Mersu itse välttämättä ei. Siellä halutaan voittaa mestaruuksia, jolloin Bottaksen kaltainen kakkoskuski on todella arvokas. Russell saattaisi olla viihdyttävämpi vaihtoehto, mutta samalla saattaisivat mestaruudet mennä kilpailijoille.

Vieläkään ei kuljettajavalintoja tässä lajissa tehdä fanien fiilispohjalta.

Jännä huomio muuten, että Bottasta tunnutaan arvostavan Suomen ulkopuolella aika paljon ja hänestä on tullut kiinnostava kuljettaja Mersun huonon kohtelun ansiosta.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Rupesin nyt taas pohtimaan tuota Bottaksen "paikkaa", lähtökohtaisesti kuitenkin Hamilton-Verstappen ovat kaikkia muita edellä. Sen jälkeen melkein tulisi nämä tulevaisuuden supertähdet Leclerc-Norris-Russell.
Minusta Leclerc on jo samaa tasoa kuin Verstappen ja Hamilton. Toissakaudella eniten paalupaikkoja ja otti viime kaudella valtavasti irti hirveästä Ferrarista. Varsinkin jos Russelliin vertaa, näytöissä on luokkaa valovuosi eroa. Leclerciltä vaan puuttuvat viime ajoilta säkenöivät kilpailusuoritukset (pl. Silverstone), kun ajaa varsin piilossa hyviä sijoituksia. B-sarjassa Norris ja aika-ajoissa Russell keräävät hypen.

Kimin koko toinen Ferrari-stintti oli jo tuolloin mielestäni pelkkää jäähdyttelyä, eikä miehen otteet hirveästi kiinnostaneet
Mielenkiintoinen määritelmä jäähdyttelylle. Tottakai Räikkösen taso oli sysisurkea verrattuna miehen parhaisiin päiviin ja Kimi itsekin tiedosti, ettei mestaruudesta enää ajeta, mutta kovasti häntä tuntui ajaminen tuolloinkin kiinnostavan.

Jos Kimi jäähdyttelisi, hän ajaisi jotain urheiluautosarjaa muutaman kerran kaudessa, ei formuloissa.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mitä muuta Kimin ajaminen on kuin jäähdyttelyä - katsojan näkökulmasta? Kyllähän äijä itse siitä tykkää, se on selvä. Kuten sanoi itse jo muutama vuosi sitten, kyseessä on hänelle harrastus. Tuskin on aitoa paloa ollut silti siinä määrin kuin nuorempana.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Mitä muuta Kimin ajaminen on kuin jäähdyttelyä - katsojan näkökulmasta? Kyllähän äijä itse siitä tykkää, se on selvä. Kuten sanoi itse jo muutama vuosi sitten, kyseessä on hänelle harrastus. Tuskin on aitoa paloa ollut silti siinä määrin kuin nuorempana.
Kimin tyyli nyt on lievästi sanoen sarkastinen, en ottaisi aivan tosissaan. Mikäli F1 ei kiinnostaisi, ei Räikkönen jaksaisi mölytä häntä pelkäävälle (siltä välillä kuulostaa) insinöörille tai ajaa jämäpisteistä. Räikkönen on perheellinen mies, hänelle löytyisi valtavasti helpompia sarjoja kuin supertiivis F1, jossa reissataan lähes joka viikko.

Räikkösen ajaminen voi toki näyttää jäähdyttelyltä, eikä hänen läsnäolonsa ole mikään välttämättömyys. Todennäköisesti jotkut Hülkenberg tai Magnussen toisivat suurin piirtein samanlaiset tulokset kuin Kimi - ja eittämättä halvemmalla. Hän kuitenkin yhä kykenee taistelemaan auton potentiaaliin nähden hyvistä sijoista.

Ylipäätään nykyisenkaltaisessa sarjassa ei ole yhtään harrastajaa, ne jäivät sinne ysärille, jolloin penkeistä käytiin huutokauppaa. Tänä päivänä summat ovat niin isoja, että vaikka kuinka olisi oma poika rakas, pitää rahalle saada jotain vastinetta.
 
Kimin tyyli nyt on lievästi sanoen sarkastinen, en ottaisi aivan tosissaan. Mikäli F1 ei kiinnostaisi, ei Räikkönen jaksaisi mölytä häntä pelkäävälle (siltä välillä kuulostaa) insinöörille tai ajaa jämäpisteistä. Räikkönen on perheellinen mies, hänelle löytyisi valtavasti helpompia sarjoja kuin supertiivis F1, jossa reissataan lähes joka viikko.

Varmasti kiinnostaa, harrastusmielessä.

Kuka ei nyt tekisi samaa jos nelikymppisenä joku maksaisi miljoonia ja kaikki reissut ympäri maailmaa päälle että pääset harrastelemaan sitä mistä tykkäät ja käsittääkseni perhe usein mukana.

Meille tavan tallaajille moinen on vain utopistinen haave.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Formulat eivät ole itselle olleet Häkkisen päivien jälkeen myöskään mitään oman maan kuskien kannattamista vaan mielenkiintoisten persoonien seuraamista. Sarja on tulevaisuudessakin kiinnostava kiitos Russellin, Norriksen, Leclercin, Sainzin ja tietysti Verstappenin. Ehkä Schumacherkin voi nousta seurattavaksi hahmoksi, ken tietää. Kiva jos siellä on joskus vielä suomalaisia, mutta pakko ei ole.

Joo täällä täysin sama. Sarjan mielenkiintoiset persoonat on se juttu. Sen jälkeen kun Kimi lähti Ferrarilta, niin ei ole oikeastaan ollut suosikkia, tai on, Kimi Alfalla, mutta ei oikein mitään mielenkiintoa Valtteria kohtaan. Nautin ihan täysin siemauksin tällä hetkellä tästä Lewis vs. Max ja Mercedes vs. Red Bull taistosta.

Red Bull on muuten palkannut asianajajan, joka tutkii vielä porsaanreiät miten Hamiltonia voisi mahdollisesti rankaista lisää.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Red Bull on muuten palkannut asianajajan, joka tutkii vielä porsaanreiät miten Hamiltonia voisi mahdollisesti rankaista lisää.

Aika hyvin näyttäisi Hamilton päässeen Verstappenin ja Red Bullin ihon alle, toivottavasti keskittyminen ei mene ihan vääriin asioihin tai tämä alkaa kääntymään yhä enemmän ja enemmän Hamiltonille ja Mersulle.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Dev

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Oliko se Ocon vai kuka joskus kolaroi sijoilta ynnä-muut Maxin kanssa, taisi myös olla sisäpuolella ja Max käänsi päin? Ja eikös Ocon (jos se siis oli Ocon) saanut kaiken lisäksi siitä rangaistuksen? Kilpailun jälkeen Hamilton taisi puhella vielä Maxille että mitä riskejä kannattaa ottaa. Vieläkin Maxissa näkee sen kypsymättömyyden, viime kaudella ilmeisesti Mersun ja RB:n ero oli sen verran suuri että Max vain vaikutti olevan kypsempi.

edit. Olisi kiva seuraavassa kivassa nähdä lähtöjärjestyksenä Max-Bot-Ham, Bottas ottaisi hyvän lähdön ja pääsisi mutkaan sisäpuolelle. Olisi mielenkiintoista nähdä että lähteekö Max painamaan kohti vai hiljentäisikö ja jättäytyisi jälkeen. Jos lähtisi painamaan kohti, niin mikäs hienompaa kuin Maxille toinen keskeytys ja nähtäisiin miten pääkoppa kestää pistejohdon menettämisen tauon jälkeen. + Jos-isukin, "tohtorin" ja Hornerin itkut kesätauolla olisi pientä plussaa.
 
Viimeksi muokattu:

aatelisode

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Skellefteå, Capitals, Erik Karlsson
Oliko se Ocon vai kuka joskus kolaroi sijoilta ynnä-muut Maxin kanssa, taisi myös olla sisäpuolella ja Max käänsi päin? Ja eikös Ocon (jos se siis oli Ocon) saanut kaiken lisäksi siitä rangaistuksen? Kilpailun jälkeen Hamilton taisi puhella vielä Maxille että mitä riskejä kannattaa ottaa. Vieläkin Maxissa näkee sen kypsymättömyyden, viime kaudella ilmeisesti Mersun ja RB:n ero oli sen verran suuri että Max vain vaikutti olevan kypsempi.

Tässä nyt oli sellainen aivan pieni twisti, että Ocon oli jäänyt kierroksella juuri Maxille. Sitä tilannetta ei olisi kukaan pystynyt ennakoimaan, mutta hyvä, että kaivoit tämänkin tähän, jotta pystytään vielä huomaamaan kuka sen rangaistuksen sai tuolloinkin.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas, Englanti
Tässä nyt oli sellainen aivan pieni twisti, että Ocon oli jäänyt kierroksella juuri Maxille. Sitä tilannetta ei olisi kukaan pystynyt ennakoimaan, mutta hyvä, että kaivoit tämänkin tähän, jotta pystytään vielä huomaamaan kuka sen rangaistuksen sai tuolloinkin.



Kyllä toikin lopulta menee Maxin omaan piikkiin. Täysin vältettävissä oleva kolari ja takaa tulee kaveri uusilla softeilla joka haluaa päästä takaisin johtokierrokselle.
Miksi riskeerata heidän kanssa.

E linkki youtube en jossa näkyy oconin ja maxin kolari
 

aatelisode

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Skellefteå, Capitals, Erik Karlsson



Kyllä toikin lopulta menee Maxin omaan piikkiin. Täysin vältettävissä oleva kolari ja takaa tulee kaveri uusilla softeilla joka haluaa päästä takaisin johtokierrokselle.
Miksi riskeerata heidän kanssa.

E linkki youtube en jossa näkyy oconin ja maxin kolari


Varmaan siksi, että johto tuossa vaiheessa oli vain muutamia sekunteja taaksepäin ja kilpailu oli kovaa. Kuinka usein noin muutenkin kesken kisan kierroksella ohitettu hitaampi pyrkii edes uusilla renkailla johtajan ohi? Sainz hoiti tämän homman tyylikkäästi Itävallassa ensin kysymällä tallilta voiko ohittaa Hamiltonin ja lupa tuli Hamilton toki ei johtanut kisaa, mutta ideana sama. Myös Hamiltonia ohjeistettiin radiossa tästä. Hyvin kyllä Ocon yritti antaa näyttöjä Mersulle, mutta vähän jäi kuitenkin vajaaksi.

Ja kummasti se rangaistus tuli taas sille toiselle osapuolelle.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Ja kummasti se rangaistus tuli taas sille toiselle osapuolelle.
Tuomaristo on kuitenkin saanut kehuja johdonmukaisesta toiminnastaan ja on tunnettu siitä että toimivat reilusti. Joskus Hamilton oli pyhä lehmä, nyt on muutaman vuoden Max ollut samassa asemassa. Esimerkkinä se jarrutus Ricciardon kanssa
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas, Englanti
Varmaan siksi, että johto tuossa vaiheessa oli vain muutamia sekunteja taaksepäin ja kilpailu oli kovaa. Kuinka usein noin muutenkin kesken kisan kierroksella ohitettu hitaampi pyrkii edes uusilla renkailla johtajan ohi? Sainz hoiti tämän homman tyylikkäästi Itävallassa ensin kysymällä tallilta voiko ohittaa Hamiltonin ja lupa tuli Hamilton toki ei johtanut kisaa, mutta ideana sama. Myös Hamiltonia ohjeistettiin radiossa tästä. Hyvin kyllä Ocon yritti antaa näyttöjä Mersulle, mutta vähän jäi kuitenkin vajaaksi.

Ja kummasti se rangaistus tuli taas sille toiselle osapuolelle.
Joo tuli rangaistus Oconille ei siinä mitään ja ei ollut mikään järkiliike tuo ohitus, mutta kuitenkin Max olisi voinut helposti tuon onnettomuuden välttää maltilla.
Oikeastaan sama tilanne Silverstonessa Verstappen ei osannut katsoa isoa kuvaa. +30 pisteen mm-johto. Kannattaako riskeerata avauskierroksella mitään kun auto on kuitenkin ainakin sillä radalla nopeampi kuin vastustajan. Aikaa olisi ollut odottaa ekoihin varikkopysähdyksiin asti ja sen jälkeen hyökätä mikäli tilaisuus tulee. Pahimmassa tapauksessa otat 7-9pisteen tappion kisassa sen 25 pisteen sijaan mikä nyt oli tuloksena.
Racecraft, Racecraft.
 

OLLI58

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Netissä on useampia videoita joissa tuota kolaria analysoidaan, ja ainakin yhdessä on ohjaamokuvaa molempien autoista.
Niistä näkyy varsin selvästi että kun Max alkaa kääntää mutkaan, Lewis on jo siellä.
Max kääntää hetkeksi vasempaan mutta sitten uudestaan enemmän oikealle ennen kuin tömähtää.
Siitä voidaan vängätä kumman vika oli enemmän, mutta Max olisi kyllä voinut välttää tuon kontaktin jos olisi vähän käyttänyt harkintaa eikä yrittänyt sulkea toista siinä vaiheessa kun Lewisin etusiipi on oman auton etupyörän vieressä.
 

5hole

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, VGK, Savolaiset, Jokerit, CBJ?
Joo tuli rangaistus Oconille ei siinä mitään ja ei ollut mikään järkiliike tuo ohitus, mutta kuitenkin Max olisi voinut helposti tuon onnettomuuden välttää maltilla.
Oikeastaan sama tilanne Silverstonessa Verstappen ei osannut katsoa isoa kuvaa. +30 pisteen mm-johto. Kannattaako riskeerata avauskierroksella mitään kun auto on kuitenkin ainakin sillä radalla nopeampi kuin vastustajan. Aikaa olisi ollut odottaa ekoihin varikkopysähdyksiin asti ja sen jälkeen hyökätä mikäli tilaisuus tulee. Pahimmassa tapauksessa otat 7-9pisteen tappion kisassa sen 25 pisteen sijaan mikä nyt oli tuloksena.
Racecraft, Racecraft.
Max kääntää hetkeksi vasempaan mutta sitten uudestaan enemmän oikealle ennen kuin tömähtää.
Siitä voidaan vängätä kumman vika oli enemmän, mutta Max olisi kyllä voinut välttää tuon kontaktin jos olisi vähän käyttänyt harkintaa eikä yrittänyt sulkea toista siinä vaiheessa kun Lewisin etusiipi on oman auton etupyörän vieressä.
Jep. Tuskin tälläkään hetkellä Maxia lämmittää se, että vaikka "vika" oli toisessa niin menetti johdosta 25 pistettä. Molemmat tilanteet identtisiä siltä osin että olisivat helposti olleet vältettävissä jo pelkästään ajattelemalla pidemmälle kuin 10 sekunnin osalta.
Vertaisin melkein siihen, että kävelijä näkee ettei auto tule väistämään mutta silti kävelijä kävelee suojatielle eteen koska on oikeassa. Minua ei ainakaan lämmitä se tieto sairaalassa maatessa, että olin oikeassa.

Omana kokemuksena; olisin mielelläni väistänyt ja välttänyt moottoripyörällä kolarin auton kylkeen, jos se vain mitenkään olisi ollut mahdollista. Jopa silti, vaikka autoilija olikin 100% syyllinen kolariin.
 

sloke

Jäsen
Netissä on useampia videoita joissa tuota kolaria analysoidaan, ja ainakin yhdessä on ohjaamokuvaa molempien autoista.
Niistä näkyy varsin selvästi että kun Max alkaa kääntää mutkaan, Lewis on jo siellä.
Max kääntää hetkeksi vasempaan mutta sitten uudestaan enemmän oikealle ennen kuin tömähtää.
Siitä voidaan vängätä kumman vika oli enemmän, mutta Max olisi kyllä voinut välttää tuon kontaktin jos olisi vähän käyttänyt harkintaa eikä yrittänyt sulkea toista siinä vaiheessa kun Lewisin etusiipi on oman auton etupyörän vieressä.
Viitsitkö laittaa linkkiä sellaiseen, jossa näkyisi molempien ohjaamot?
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mitä muuta Kimin ajaminen on kuin jäähdyttelyä - katsojan näkökulmasta? Kyllähän äijä itse siitä tykkää, se on selvä. Kuten sanoi itse jo muutama vuosi sitten, kyseessä on hänelle harrastus. Tuskin on aitoa paloa ollut silti siinä määrin kuin nuorempana.
Minä ainakin näen asian siten, että paloa täytyy olla aika paljon, että perheellinen mies jaksaa tuon sirkuksen mukana edelleen pyöriä, kun rahan takia sitä ei tarvitse enää tehdä. Lisäksi kun Kimi ei erityisesti pidä median kanssa työskentelystä ja muusta ylimääräisestä hömpötyksestä, niin kyllä siihen itse ajamiseen täytyy olla voimakasta paloa, että mukana edelleen pysyy.

Ja siltä se mielestäni myös katsojan näkökulmasta näyttää. Kyse ei todellakaan ole mistään jäähdyttelystä, vaan Kimi on mukana täysillä ja tekee kaikkensa tallin eteen. Tämä heijastuu myös joka kerta kun joku Alfan henkilökunnasta kommentoi Kimin tekemisiä ja olemusta tallin sisällä.

Kimin kommentti harrastuksesta viitannee juurikin siihen, että rahan takia ei tarvitse hommaa enää tehdä. Vaikka jonkun asian näkee harrastuksena, niin se ei tarkoita, että sitä ei voisi ottaa tosissaan. Minä ainakin suhtaudun harrastuksiini intohimoisesti ja täysillä, koska siitä harrastuksissa tietyllä tapaa on kyse - tehdään vapaaehtoisesti jotain mistä itse tykätään, jolloin siinä usein ollaan mukana täydellä sydämellä.
 
Kylläpä jaksaa talli nimeltä Red Bull itkeä vieläkin Silverstonen tapahtumista. Red Bull on kasannut uusia todisteita, jotta Hamiltonille saataisiin kovempi rangaistus. Jutussa mainitaan mm. ''seuraavassa kilpailussa varikon läpiajorangaistus tai kilpailukielto seuraavaan kilpailuun''.

Ymmärtäisin, jos Silverstonessa tapahtunut incident olisi ollut tyyliä teloitus, mutta nyt oltiin erittäin erittäin kaukana siitä. Itsellä ainekin aikamoiset antipatiat alkaa kasaantua ko. tallia kohtaan em. tapauksen johdosta. Jos Hamilton on joidenkin mielestä tekopyhä, niin Red Bull on minun mielestäni erittäin tekopyhä ja lapsellinen.

Eteenpäin.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kylläpä jaksaa talli nimeltä Red Bull itkeä vieläkin Silverstonen tapahtumista. Red Bull on kasannut uusia todisteita, jotta Hamiltonille saataisiin kovempi rangaistus. Jutussa mainitaan mm. ''seuraavassa kilpailussa varikon läpiajorangaistus tai kilpailukielto seuraavaan kilpailuun''.

Ymmärtäisin, jos Silverstonessa tapahtunut incident olisi ollut tyyliä teloitus, mutta nyt oltiin erittäin erittäin kaukana siitä. Itsellä ainekin aikamoiset antipatiat alkaa kasaantua ko. tallia kohtaan em. tapauksen johdosta. Jos Hamilton on joidenkin mielestä tekopyhä, niin Red Bull on minun mielestäni erittäin tekopyhä ja lapsellinen.

Eteenpäin.
Onhan tuo Red Bullin toiminta outoa, mutta toisaalta tämä luo viihdettä lajin ympärille. Kahden huipputallin välit huononevat ja siitä seuraa varmasti mielenkiintoisia tapahtumia kauden edetessä, kun taistellaan mestaruuksista.
 

BaronFIN

Jäsen
En jaksais oikein edes ottaa viihteenä tuota Red Bullin ulinaa kun on vertailukohtaa Hill/Schummacher tai Prost/Senna töhöilyistä ja noissa sentään ratkottiin mestaruudet oikeasti tahallisilla päälleajoilla.

En tiedä mitä maailmassa tapahtui 1997 kun Villeneuve/Schummacher kolarista alkoi uskomaton taivastelu kuinka törkeää Schumilta moinen oli. Senna on kuitenkin koskematon. Ja sittemmin näitä linjoja ja ajamista on katsottu tarkemmin ja tarkemmin frame framelta.

Yhtä kaikki, lajista on tullut pienten marginaalien laji missä tänä päivänä kärpäsestä tehdään härkänen, oli kyseessä kolhu, pusu, yksittäinen lukkojarrutus tai liian hitaasti ajava turva-auto. Toki voi olla, että kuskit ovat aina ulisseet tiimiradioihin, mutta hieman epäilen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös