Kyllähän tuo Verstappenin keskeytys ja Hamiltonin voitto teki aivan älyttömän hyvää MM-sarjalle. Yli 30 pistettä oli jo eroa ja nyt kaventui mukavasti.
Edelleen Verstappen johdossa ja kaikki omissa käsissä. Red Bull vaikuttaa autonakin olevan vielä sen pienen napsun verran edellä.
Itse olen vähän jopa sitä mieltä, että nyt sai Verstappen maistaa omaa lääkettään. Niin monta sataa kertaa on tunkenut itse ahtaisiin väleihin vähät välittäen kilpakumppanista ja tullut sillä periaatteella, että jos et väistä niin sitten törmätään. No nyt Hamilton tuli sieltä ja tuloksena oli toisen päätyminen seinään. Tilaahan siellä oli kyllä, että ei nyt mikään älytön syöksy ollut, mutta kyllä tuon silti myöskin Hamiltonille enemmän laitan ja siitä toki rangaistuksensakin sai.
Hamilton on loppupeleissä aika reilu kuski, mutta nyt on hänkin käärinyt hihat eikä luovuta helposti. Red Bull on edellä ja nyt ei enää riitä, että antaa tilanteiden olla ja ajattelee vain sitä "kokonaiskuvaa" eli ajellaan varmasti selvässä MM-johdossa. Ennen kisaa sitä eroa oli sen yli 30 pistettä, joten nyt pitää alkaa suorittamaan. Varmasti vaikutti myös Hamiltonin ratkaisuun yrittää sitä ohitusta ja faktahan on se, että jos ei olisi tuossa kohtaa yrittänyt, niin tuskin olisi enää uutta saumaa kisassa saanut. Avauskierros on se paikka iskeä sijoitusten suhteen.
Olihan tuo nousu taas aivan maaginen lopussa. Mulla meni ihan oikeasti vähän jopa kylmät väreet katsoessani sitä jahtaamista ja ohitusta. Hattu pois päästä.
Tekee kyllä tämä accidentti muutenkin hyvää sarjalle. Verstappen ei tule antamaan tippaakaan periksi jatkossakaan ja tuskin osumiltakaan vältytään. F1 on urheilua, mutta se on myös draamaa. Ja tuskinpa tämä tämänpäiväinen haittaa F1-omistajia yhtään, kun jengi puhuu ja keuhkoaa minkä kerkeää. Lehdet huutaa otsikoita ja kansa on aktiivisena.
Vitutti taas katsella Valtterin ajamista. Kaksi kertaa lähtö vituiksi ja tänään sitä voittoa vähän niin kuin tarjottiin. Ekassa lähdössä jos olisit pitänyt paikkasi, niin olisi varmaan johtanut kisaa ja toisessakin oman paikan pitämällä olisi todennäköisesti ollut aika Hamiltonin perässä stopeille mentäessä. Toki Leclercin vauhti oli hyvää, että tiedä sitten olisiko ihan riittänyt. Stopeille mentäessä sitä eroa kuitenkin oli se joku kahdeksan sekuntia, eli aivan liikaa.
Mutta se hyvä puoli sentään, että tuo aika tasaisesti sen autonsa podiumilla (kolmantena) maaliin.
Kävi kyllä Mersulla kunnon lottovoitto. Ensin Perez puppeloi itsensä hännille eilen ja tänään sitten tämä. Hyvät pisteet Hamiltonille ja tallille. Taisi Bottaskin nousta Perezin edelle MM-sarjassa myöskin.
Mukava kausi tämä on seurata. Ei ole Hamilton MM-sarjassa omilla teillään ja Red Bull on jopa nopeampi auto Verstappenin toimesta. Lisäksi vielä McLaren on hyvässä vauhdissa ja Ferrarikin tietyillä radoilla. Leclercillä se pari paaluakin tältä kaudelta ja nyt tämän päivän suoritus, joka tuli kyllä aika puskista.