Mainos

Formula 1 -kausi 2021

  • 389 130
  • 3 286

Derrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Nonnis, syy Williamsin hitauteen on löytynyt. Tiimipäällikkö Simon Roberts. Kenkää. Alle vuoden pesti. Muutenkin Williamsilla ollaan nähtävästi byrokraatteja vaikka auto ei kulje, se ei ole minun vika se on sinun vika.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Mistäs nyt tuulee, kun Toto Wolff veti sanansa takaisin Bottaksen syyttämisessä Monacon pieleen menneestä varikkopysähdyksestä. Salaliittoteorioiden mukaan tämä tarkoittaa siis yhtä kuin Bottaksen jatkoa Mersulla. No joka tapauksessa Toto toimi ihan reilusti nyt, myöntämällä itse tehneensä mokan Bottasta arvostellessaan.
Tohtisiko Toto vielä tunnustaa, että Bakun jarrumoka oli Hamiltonin itsensä virhe, ehkä jo Ranskan GP:n jälkeen.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vähän kyllä ihmettelen Toton halua ajaa Bottas bussin alle. Pitkä yhteinen tausta heillä ja Valtteri on osoittautunut ihan maailmanluokan kakkoskuskiksi ja tuonut lukemattomat tärkeät pisteet kotiin ja tarvittaessa suostunut tallimääräyksiin kiukuttelematta. Oli Russell tallin tulevaisuus kuinka hyvänsä, miksi alkaa syyllistämään ja "dissaamaan" hyvää luottohevosta?
 

Derrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tohtisiko Toto vielä tunnustaa, että Bakun jarrumoka oli Hamiltonin itsensä virhe, ehkä jo Ranskan GP:n jälkeen.
Toton mukaan Lewis ei tee virheitä, joten aika vaikeaa on henkilöltä joka ei tee virheitä tehdä virhe.

Sen sijaan Toto on nyt löytänyt uuden syyllisen huonolle suorituskyvylle: koko talli (todennäköisesti Lewis on kuitenkin saanut synninpäästön).

En tiedä mistä moinen sekoilu johtuu, lieneekö syynä Netflix jonka seuraavaan sarjaan pitää saada jotakin skuuppeja kun Haas ja Gunter Steiner on jo kulutettu loppuun.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Oopi

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vähän kyllä ihmettelen Toton halua ajaa Bottas bussin alle. Pitkä yhteinen tausta heillä ja Valtteri on osoittautunut ihan maailmanluokan kakkoskuskiksi ja tuonut lukemattomat tärkeät pisteet kotiin ja tarvittaessa suostunut tallimääräyksiin kiukuttelematta. Oli Russell tallin tulevaisuus kuinka hyvänsä, miksi alkaa syyllistämään ja "dissaamaan" hyvää luottohevosta?
Omituiselta tuo Toton ja Bottaksen suhde on aina vaikuttanut. Joskus Toto väläyttelee tukea ja luottamusta, sekä tietysti jatkopahveja tullut kouraan mukavasti, mutta yleensä Toto on vaikuttanut suhtautuvan Bottakseen varsin nihkeästi. Miksi tehdä vuodesta toiseen jatkoa, jos ei syystä tai toisesta ole välit kohdallaan?
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Ei nuo kommentit kuitenkaan alkuperäiseltään sävyltään ole niin synkkiä, kuin miten ne sitten lopuksi käännetään. En nyt 100% varmaksi sano, kun en tarkalleen muista sitä alkuperäistä uutista, mutta ei sekään ollut ihan sellainen kuin iltapäivälehdet tai klikkiurheilusivut ovat sen vääntäneet.
 

Derrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jaahas, britti George Russell ilmoitti että ensi vuoden sopimus pitäisi olla allekirjoitettuna ennen kesätaukoa, ja viimeistään ennen kesätauon päättymistä. Perustelee että se on näin parempi hänelle, että asiat on selvillä ja voi täysillä keskittyä vesijetteilyyn ja drinksujen nauttimiseen Välimerellisissä maisemissa.

Nähtäväksi jää pystyykö George työntämään Valtterin ulos Mersulta, kerran hän jo sai Valtterin työnnettyä radalta. Jostain syystä Toto ei tuolloin jostain syystä tajunnut syyttää kolarista Valtteria, Monacossa lähti sitten lausunto nopeasti ja varoittamatta.
 
Viimeksi muokattu:

Wenzel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelikanat
(1)
  • Tykkää
Reactions: Oopi

Hexa

Jäsen
Tylyt arviot Valtteri Bottaksen ympärillä voimistuvat – kilpailijatallin pomo lataa: "Bottaksen ei tarvitse soittaa meille" Tohtori Helmut lähettää Red Bullin suunnalta terveisensä Nastolaan: ”ei kiinnosta.” Siltä se nyt vaan vaikuttaa pahasti, että Bottakselle kävi maailmanmestaruuden voittamisen sijaan ”Kovalaiset”.
Tohtori Helmut Markolle tiedoksi, että eihän Bottas itse soitakaan, vaan manageri. Heh heh.

Sinällään mielenkiintoista, että Tohtori osallistui itsekin kymmeneen Formula 1 -osakilpailuun kausilla 1971–1972. Toinen ”tohtori” joka ajoi F1:ssä oli britti Jonathan Palmer ja jolla on ja oli siis oikeasti lääketieteen tutkinto jo ajovuosinaan.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United

Eli Red Bullin/Astonin rengasrikkojen osasyynä on ilmeisesti se että tallit ajattivat autoja liian alhaisilla rengaspaineilla saadakseen nopeushyötyä. Eikä mielestäni olisi ensimmäinen kerta kun autoja syöksyy "mystisten" rengasrikkojen vuoksi ulos radalta, muistaakseni ainakin muutaman kerran aiemmin tallit käyttivät camber-kulmaa jonka Pirelli varoitti olevan renkaan kestävyyden kannalta vaarallinen ja yllätys, yllätys tuolloinkin Pirelli sai syyt niskaansa kun tallit ignorasivat nuo varoitukset.
 

Derrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jaahas, ei ole Ocon Mersulle tulossa, joten ei tarvitse Valtterin olla Estebanista ”to whom it...” huolissaan.

Ocon jatkaa Alpinella 2024 loppuun.

Entä jatkaako Yrjö Williamsilla ?
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Jaahas, ei ole Ocon Mersulle tulossa, joten ei tarvitse Valtterin olla Estebanista ”to whom it...” huolissaan.

Ocon jatkaa Alpinella 2024 loppuun.

Entä jatkaako Yrjö Williamsilla ?
Tuskinpa on Ocon ollut realistinen vaihtoehto Mersulle enää ainakaan vuoteen. F1-uransa jatkosta Ocon on ennemminkin taistellut kuin Mersu paikasta. Siinä mielessä yllättävää on näinkin pitkä sopimus. Kai sitten kansalaisuus tuossa vaikutti, vaikka olisihan siellä Gasly ollut vapaana. Gaslynkin tulevaisuutta tämä kyllä mutkistaa.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Gaslynkin tulevaisuutta tämä kyllä mutkistaa.

Joo ja aika paljon. Ties kuinka mones vuosi paikoillaan Alpha Taurilla. Ei ole yksinkertaisesti paikkoja vapaana, ellei Red Bull nyt yhtäkkiä päätäkkin siirtää Perezin sivuun, mille annan 0,1% todennäköisyyden.

Alfalla Kimi päättää mitä tekee, sen jälkeen siellä ratkeaa hommat. Mick Schumacher jatkanee Haasilla, Mazepinilla on jo diili. Ja Williams pitänee Latifin jos ei saa muualta vielä enemmän fyrkkaa.

Ja tietysti sitten Mercedes. Jotain huhua on nyt ollut että Valtteri neuvottelisi Williamsin kanssa.
 

Jukule

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Tuskinpa on Ocon ollut realistinen vaihtoehto Mersulle enää ainakaan vuoteen. F1-uransa jatkosta Ocon on ennemminkin taistellut kuin Mersu paikasta. Siinä mielessä yllättävää on näinkin pitkä sopimus. Kai sitten kansalaisuus tuossa vaikutti, vaikka olisihan siellä Gasly ollut vapaana. Gaslynkin tulevaisuutta tämä kyllä mutkistaa.
Aavistuksen outo kuvio kyllä tämä Ocon. Tarjolla olisi kuitenkin ollut GAS jolla vyöllä on osakilpailun voittoa ja podiumia yms paljon hyviä kisoja. Ja sitten valittiin Ocon, joka nyt on sellainen average joe. Vai tiedetäänkö sitten Rellulla Gaslyn jatkosta jotain mitä ei ole vielä juliksessa tiedossa, kenties. Bottakselle tämä on myös huono uutinen ellei Alnosoa nyt halua lopettaa kesken sopimuskauden.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ensikauden jälkeen voi olla isompiakin siirtoja kärkitalleissa niin voisiko olla että Gasly jää vielä kaudeksi kyttäilemään muita mahdollisia vaihtoehtoja.
 
Jos pitäisi rakentaa paras mahdollinen yhdistelmä

- ykköskuski
- kakkoskuski
- talli
- moottori

Niin millaisen kombonaation rakentaisit? Ehdolla että jos vaikka otat kuskiksi Hamiltonin, et saisi ottaa Mercedeksen tallista bottasta kakkoskuskiksi, etkä moottoria tai muuta tallia.

Asetelmahan on keinotekoinen jo lähtökohtaisesti aika monestakin syystä, mutta toimii formulamaailmassa ihan hauskana aina silloin tällöin tehtynä ajatusleikkinä. Itse rakentaisin auto edellä kombinaation valiten parhaan jäljellä olevan kuljettajakaksikon.

- Charles Leclerc
- Esteban Ocon
- talli Redbull
- moottori Mercedes
 

Sawo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jos pitäisi rakentaa paras mahdollinen yhdistelmä

- ykköskuski
- kakkoskuski
- talli
- moottori

Niin millaisen kombonaation rakentaisit? Ehdolla että jos vaikka otat kuskiksi Hamiltonin, et saisi ottaa Mercedeksen tallista bottasta kakkoskuskiksi, etkä moottoria tai muuta tallia.

Asetelmahan on keinotekoinen jo lähtökohtaisesti aika monestakin syystä, mutta toimii formulamaailmassa ihan hauskana aina silloin tällöin tehtynä ajatusleikkinä. Itse rakentaisin auto edellä kombinaation valiten parhaan jäljellä olevan kuljettajakaksikon.

- Charles Leclerc
- Esteban Ocon
- talli Redbull
- moottori Mercedes
Minun tallina olisi Mclaren.
Kuljettajina olisivat Hamilton ja Räikkönen.
Moottoriksi ottaisin Hondan.
Pääsponsorina olisi Marlboro eli auton väritys olisi legendaarinen puna-valkea.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Kokeilen katsoa tulevaisuuteen, kai tämä menee sääntöjen puitteissa ja tällä kombinaatiolla palkintopöytä tyhjäksi:

- Ykkössentteri Leclerc
- Kakkosviulussa Norris
- Tallina Red Bull. Mersu on niin harmaan ja kankea, ihan kuin minäkin.
- Mersun megamoottori, Hondasta hajoaa jotain.

Bonuksena pääsponsori: John Player Special ja kaunis mustakeltainen väritys.
 
Lisään tähän myös perus suomalaisen version eli paskin mahdollinen yhdistelmä. Talliksi pakko valita Williams koska haasilta on poimittava jotain vielä huonompaa. Moottoreista siten täytyy ottaa Renault kone. On vähän sitten epäselvää kuka tallissa on ykkös- ja kuka kakkoskuski, jos kuljettajat tasavahvoja. Olisin ottanut kakkoskuskiksi tuohon parhaaseen kokoonpanooni norriksen jos näkisin hänet kakkosena.

Listani siis Williams Renault ja kuljettajina Mick Schumacher - Antonio Giovinazzi.

Kuskeista paskin lienee ehdottomasti huonoin sysihuono Mazepin, mutta kun miettii kakkoseksi tätä, pitäisi ykköskuskiksi valikoitua melko hyväkin kuljettaja kuten Räikkönen. Valitsemani yhdistelmä on ehdottomasti kaikista huonoin mahdollisista.

edit vielä kaikista rumin paint job tähän vielä päälle, eli kauden 2007 Honda maapalloväritys.
 

Liitteet

  • 3C507D36-28EB-430D-BF4D-3DD3B4351200.jpeg
    3C507D36-28EB-430D-BF4D-3DD3B4351200.jpeg
    210,6 KB · kertaa luettu: 122
Viimeksi muokattu:

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Lisään tähän myös perus suomalaisen version eli paskin mahdollinen yhdistelmä. Talliksi pakko valita Williams koska haasilta on poimittava jotain vielä huonompaa. Moottoreista siten täytyy ottaa Renault kone. On vähän sitten epäselvää kuka tallissa on ykkös- ja kuka kakkoskuski, jos kuljettajat tasavahvoja. Olisin ottanut kakkoskuskiksi tuohon parhaaseen kokoonpanooni norriksen jos näkisin hänet kakkosena.

Listani siis Williams Renault ja kuljettajina Mick Schumacher - Antonio Giovinazzi.

Kuskeista paskin lienee ehdottomasti huonoin sysihuono Mazepin, mutta kun miettii kakkoseksi tätä, pitäisi ykköskuskiksi valikoitua melko hyväkin kuljettaja kuten Räikkönen. Valitsemani yhdistelmä on ehdottomasti kaikista huonoin mahdollisista.
Öh, siis jos paskinta mahdollista hakee, niin miksi pitäisi toiseksi kuskiksi valita muuta kuin paskin mahdollinen vaihtoehto? Meni vähän ohi tämän osalta tuo logiikka.

Oma "huonoin mahdollinen" kuskikaksikko olisi tuon tallin ja moottorin kanssa Mazepin - Tsunoda.
 
Öh, siis jos paskinta mahdollista hakee, niin miksi pitäisi toiseksi kuskiksi valita muuta kuin paskin mahdollinen vaihtoehto? Meni vähän ohi tämän osalta tuo logiikka.

Oma "huonoin mahdollinen" kuskikaksikko olisi tuon tallin ja moottorin kanssa Mazepin - Tsunoda.
Mielestäni Schumacher aivan selkeä ykköskuski, ja paljon huonompi ykköskuski kuin yksikään toinen vaihtoehto. Eipä näissä ole kuin mielikuvituksen sisäinen logiikka, jota noudattaa. Ehdotuksesi rikkoo sitä, vastausta ei hyväksytty.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos pitäisi rakentaa paras mahdollinen yhdistelmä

- ykköskuski
- kakkoskuski
- talli
- moottori

Niin millaisen kombonaation rakentaisit? Ehdolla että jos vaikka otat kuskiksi Hamiltonin, et saisi ottaa Mercedeksen tallista bottasta kakkoskuskiksi, etkä moottoria tai muuta tallia.

Asetelmahan on keinotekoinen jo lähtökohtaisesti aika monestakin syystä, mutta toimii formulamaailmassa ihan hauskana aina silloin tällöin tehtynä ajatusleikkinä. Itse rakentaisin auto edellä kombinaation valiten parhaan jäljellä olevan kuljettajakaksikon.

- Charles Leclerc
- Esteban Ocon
- talli Redbull
- moottori Mercedes
Itse rakentelisin näillä ehdoilla seuraavanlaisen yhdistelmän:

- Lando Norris
- Carlos Sainz
- Moottoriksi Renault
- Talli RedBull
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Öh, siis jos paskinta mahdollista hakee, niin miksi pitäisi toiseksi kuskiksi valita muuta kuin paskin mahdollinen vaihtoehto? Meni vähän ohi tämän osalta tuo logiikka.

Oma "huonoin mahdollinen" kuskikaksikko olisi tuon tallin ja moottorin kanssa Mazepin - Tsunoda.
Noista kumpikaan ei ole ykköskuski. Schumacher-Tsunoda olisi oma valintani kuskeiksi. Williams Rellun koneella, vaikka se legendaarinen yhditelmä onkin.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mielestäni Schumacher aivan selkeä ykköskuski, ja paljon huonompi ykköskuski kuin yksikään toinen vaihtoehto. Eipä näissä ole kuin mielikuvituksen sisäinen logiikka, jota noudattaa. Ehdotuksesi rikkoo sitä, vastausta ei hyväksytty.
Aivan, joo. Omiin ajatuksiin tuntuu oudolta asetella jokaisen tallin kuskeja ykkös- ja kakkoskuskeiksi. Schumi ja Tsunoda sitten. Pidän Giovinazzia paljon Tsunodaa parempana tällä hetkellä.

EDIT: Kannattaisi tosiaan ehtoihin laittaa, että haluat ykköskuskin jostain tallista ja kakkoskuskin toisesta, koska nythän sitä ei ehdoissa millään tavoin ole mainittu. Ajattelin, että kuskit saa vapaasti valita kahdesta eri tallista, eikä tarvitse ajatella heidän asemiaan ko. talleissa tällä hetkellä.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös