Hamilton oli oudon vaisu. Eivätkö saaneet (etu)renkaita toimimaan vai mikä oli. Olisi kuitenkin hieman parantanut aika-ajossa ilman Leclercin punaista lippua, mutta oli muillakin sielä parempi vauhti, joten ehkä maksimissaan 3-5. ruutua olisi ollut tarjolla. Bottas oli koko ajan tasaisesti parempi ja ajoi muutenkin hyvin. Kisassa sitten Bottaksella hyvä lähtö, toki se osuu sille radalle missä ei ole tilaa kiihdyttää ohi. Barcelonassa tms olisi mennyt Maxin ohi. Nooh, sitten odottelemaan taktiikkaa. Max piti aika hidasta vauhtia ja Hamilton oli koko ajan siinä 15sek päässä, eli taktisesti tässä on Mersulle niin selkeä paikka pelata voitto Bottakselle. Ajellaan peräkkäin kärjessä, tai voidaan ottaa Bottas sisään hänelle sopivaan kohtaan, ettei jää stopin jälkeen ruuhkaan. Kunhan vain stoppi tehdään eri aikaan kuin Max. Vähän alkoi Bottaksen renkaat kulumaan taas, mutta olisi luullut, että Hamiltonilla oli vielä rengasta. Olisivat vain pitäneet Hamiltonin ulkona ja antaneet hieman hidastella Maxia stoppinsa jälkeen. Helppo voitto olisi ollut Bottakselle. Niinpä... En tiedä pakottiko rengaskuluma tekemään aikaiset stopit, ei haluttu uhrata Hamiltonia Bottaksen eteen vai mikä oli. Mutta jos tilanne oli toisinpäin eli Hamilton toinen ja Bottas 15sek päässä Maxista, niin olisiko Bottakselle sanottu "going long with this stint".
Aikaiset stopit oli sitten huono veto kun Mersu(t) oli menossa koville, mutta muut ajoivat softeilla, jotka oli vielä hyvässä kunnossa kun vauhti oli ollut kävelyä. Undercut yritys jäi pahasti piippuun. Hamilton ei saa stopin jälkeen renkaita toimimaan heti, muut ajaa softeilla nopeampia kiekkoja ja kas, siellä alkaa ulina radiossa kun tippuu muutaman sijan. Ymmärrän kyllä Hamiltonin kun sanoi itsekin, että rengasta olisi ollut vielä jäljellä, eli miksi mentiin ajoissa varikolle.
Mersu voisi ehkä miettiä jonkun päivityksen pulttipyssyyn, tyyliin ei anna avata jos ei ole hylsy oikein kiinni kannassa. Näytti siltä, ja hylsy sheivasi kannan sileäksi, siellä vaan lastu lensi ja äänestäkin kuuli että hylsy pyörii nyt paikoillaan mutterin kannan päällä. Jos olisi ollut kierteiltään väärin kiinni, niin uskon, että olisi lähtenyt irti ja kierteet heikoimpana antautuneet, eli ei olisi uusi mennyt enää paikoilleen. Ovatkohan vieläkään saaneet sitä irti.
En kuitenkaan lähtisi mollaamaan mitään Bottaksen jäähyväisiä. Molemmat keskeytykset johtuneet muiden töhöilyistä, aika-ajossa vauhti on hyvää ja kisassakin ajaa tallille hyviä pisteitä. Henkisesti toki kova paikka kun hyvää tulosta et saa millään, ja pitäisi saada näyttöjä tehtyä.