Jännä nähdä että saako Tsunoda superlisenssin jo ensi kaudeksi. Hän on nyt sijalla 3. ja hänen takanaan on 2p vähemmän keränneenä Lundgaard ja sitten Shwartzman sekä Mazepin, joilla kummallakin 7p vähemmän kuin Tsunodalla. Ja Tsunodan pitäisi siis olla vähintään neljäs jotta pisteet superlisenssiin riittäisivät.
Illot tarvitsee myöskin neljännen sijan, mutta on tällä hetkellä toisena, 22p Tsunodaa edellä. Kaikkinensa kaksi "kisaa" jäljellä, joista ilmeisesti jaossa yhteensä maksimissaan 96p, jos voittaa Feature- ja Sprintti-kisat, sekä ajaa nopeimmat kierrokset kummassakin ja kaiken lisäksi pitäisi vielä ajaa Feature-kisaan paalulle.
Kun katsoo noita tuloksia, niin ei 20-30p kisaviikonloput ole harvinaisia, niin keskeytys Feature-kisassa ja sitä kautta huono sijoitus Sprinttiin, tarkoittaa että paikat voivat muuttua hyvin äkkiä. Illotilla siinä tosin etua että neljästä hänen alapuolellaan olevasta kuskista, kolmen pitäisi hänet ohittaa jotta pisteet eivät riittäisi superlisenssiin ensi kaudella.
Shwartzmanilla pisteet sitten riittävät superlisenssiin ja Schumacherilla se jo onkin.
Mutta jos Tsunoda tippuu viidenneksi (tai alemmas) ja Red Bull palkkaa huhutusti Perezin, niin Alpha Taurilla ajaa sitten kaiketi Albon + Gasly ja Kvyat potkitaan pois sarjasta. Vai onko sitten niin että Albon jatkaa RB:llä, jos Tsunoda pärjää riittävän hyvin, jolloin hänet nostetaan Gaslyn kaveriksi? Tässäkin tapauksessa Kvyat potkitaan pois.
Ja itse haluan usko että Alfalla on ensi kaudella Kimi + Schumacher kuljettajina.
Haasilla on sitten valinnanvaraa, nykyiset kuljettajat ja varmaan Ferraria tarjoaa Shwartzmania ja/tai Illottia talliin, lisäksi on nuo Perez ja Hulkenberg, ehkä myös Kvyat. Saas nähdä koska sopimuksia aletaan julkistamaan, seuraavan F2-kisan yli tuo taitaa ainakin mennä, jotta Illotin tilanne alkaa varmistua ja mahdollisesti myös Tsunodan.