Mainos

Formula 1 -kausi 2021

  • 389 447
  • 3 286

Hexa

Jäsen
Mutta miten Max kun pitää ajatella vähän pidemmälle. Pahoin pelkään että menee tämä kausi oppirahpjen maksuun.
Oikeastaan ei saisi mennä enää. Ajaa kuitenkin jo seitsemättä kauttaan formula ykkösissä, niin kuin edellä todettiin. Onpas aika rientänyt. Ei tuolla kokemuksella mokailut ja turhan isot riskinotot ole enää oikein sallittuja, vaan pitäisi pystyä ajamaan myös järkevästi pisteitä keräten MM-tilanteen niin vaatiessa.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Aika aikaista sanoa, mutta Red Bullin auton rakentaminen vain ja ainoastaan Verstappenille alkaa olla aika ilmiselvää.
Nimenomaan liian aikaista sanoa. Onneksi Checo on tehnyt urotekonsa juurikin kisoissa eikä aika-ajoissa, joten kannattaa mielenkiinnolla seurata mitä #11 saa aikaiseksi huomenna.

Noin muuten mukavan positiivinen tulos ensimmäisiin aika-ajoihin. Vettel näköjään aivan hukassa vielä Aston Martinin kanssa ja Gaslyn Alpha Tauri juuri niin kova kuin testit antoivat olettaa. Mielenkiintoinen kausi luvassa!
 

Outsider

Jäsen
Brundlea olisin itsekin veikannut, kun tiedän miehen tehneen hommia Skylle. Varmasti asiantunteva tiimi kokonaisuudessaan, mutta ehkä vika on vaan minussa, kun lähtökohtaisesti en vaan kestä sitä, että urheilussa selostaja keskittyy hehkuttamaan niitä asioita mitkä itsekin näen.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo ei seitsemän vuoden jälkeen enää mitää oppirahoja makseta. Max on kypsynyt vuosien saatossa, tyhmät kolarit ja mokailut taakse jäännyttä elämää.
 

Badgers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tätäkin lajia on tullut aika kauan seurattua ja tämä kausi saa uuden mestarin, hän on Max Verstappen, nyt on Maxin aika. Hamiltonin putki katkeaa ja en oikein jaksa uskoa Bottaksen nousevan ykköseksi, on tallissaan edelleenkin se kakkoskuski, ykköseksi nouseminen vaatisi melkoisen määrän voittoja ja lisäksi Hamiltonin täytyisi epäonnistua todella pahasti, en vaan usko tätä tapahtuvan.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Max Verstappen - Kuskimestari
Mercedes - Tallimestaruus.

Eiköhän kausi ollut siinä.
 

Trimmer

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Joo ei seitsemän vuoden jälkeen enää mitää oppirahoja makseta. Max on kypsynyt vuosien saatossa, tyhmät kolarit ja mokailut taakse jäännyttä elämää.
Talteen ja huomenna lähdössä koheltaa itsensä ja Sir Lewiksen hiekalle.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Huomasiko joku muukin selvän muutoksen aiempaan C Moren studiossa? Mua on aina tossa lafkassa vituttanut se, että keinotekoisesti yritetään rakentaa jotain huumaa suomalaisten ympärille, mutta nythän asia ei niin ollut. Valtteri Bottaksesta puhuttiin ylipäätään aika vähän ja aika jopa tylyyn tyyliin. Mika Salo esim taisi todeta jotain tyyliin, ettei Verstappen näe Bottasta edes vastuksena.

Tämä on mielestäni oikea suunta. C More on mielestäni aiemmin vähätellyt suomalaisten F1-fanien älykkyyttä liiallisella hehkutuksella, vaikka kaikki tietää, miksi Bottas on tuolla tallissa. Ei se siellä mestaruutta ole voittamassa ja nyt C Morekin sen mielestäni aika suoraan sanoi ja keskittyi tuohon Hamilton-Verstappen- taisteluun, joka on mielestäni journalistisesti täysin oikein.

Mitä nyt itse kauteen tulee, niin vaikka itseäni ei koko laji juurikaan kiinnosta, niin olisihan se todella raikasta Jos Verstappen pyyhkisi hämiksellä lattiaa tällä kaudella. Voin vaan arvata, minkälaista itkua tulee herra ilmastonmuutos suoltamaan, kun tajuaa että ei saatana tässähän tulee takkiin nyt.
 

Trimmer

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
@Rocket Richard C morella, loppuu sopimus F1 oikeuksista tämän kauden jälkeen joten markkinointi ja suomalaisten hehkutus ei pelaa enään tulevaisuuden pussiin. Salo tutusti laput silmillä vaikka tosiasiassa Bottas hävisi tänään eturivin paikan siihen että joutui toimimaan tuulenhalkojana, siinä meni varmasti se 3-4 kymppää ja kakkosruutu. Räikkönen toki on edelleen se pyhälehmä, vaikka ottaa turpaan italialaiselta taksikuskilta puoli sekuntia.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Räikkönen toki on edelleen se pyhälehmä, vaikka ottaa turpaan italialaiselta taksikuskilta puoli sekuntia.

Joo, eipä Kimiä ole paljoa tosiaan kritisoitu. En muistanutkaan tuota, että sopimus loppuu. Se voi tosiaan selittää aika paljonkin tuota asiaa, mutta en tosin usko, että tilaajamäärät olisivat tippuneet yhtään aiemminkaan, jos asioista olisi ihan rehellisesti puhuttu jo aiemmin. On tuo Bottas-hehkutus vähentynyt paljon. Muistan joskus kausi tai kaksi sitten, kun studiossa pistettiin Bottaksen tappio ihan täysin epäonnen piikkiin, vaikka totuus oli ihan toisenlainen.
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
@Rocket Richard C morella, loppuu sopimus F1 oikeuksista tämän kauden jälkeen joten markkinointi ja suomalaisten hehkutus ei pelaa enään tulevaisuuden pussiin. Salo tutusti laput silmillä vaikka tosiasiassa Bottas hävisi tänään eturivin paikan siihen että joutui toimimaan tuulenhalkojana, siinä meni varmasti se 3-4 kymppää ja kakkosruutu. Räikkönen toki on edelleen se pyhälehmä, vaikka ottaa turpaan italialaiselta taksikuskilta puoli sekuntia.

Ei Bahrainissa ole noin iso tuo imuapu. Ainut mistä tuosta hyötyy on tuo etusuora ja se tuskin tuo 3-4 kymppää. Hamilton oli muistaakseni vieläpä aika kaukana Bottaksesta eikä täten hyötynyt todellakaan mitenkään massiivisesti imusta. Ehkä kympän MAX kaksi meni Bottakselta aikaa, kun oli ekana. Ei olisi Bottas ottanut kakkospaikkaa, vaikka järjestys olisi ollut toisinpäin.
 

Trimmer

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ei Bahrainissa ole noin iso tuo imuapu. Ainut mistä tuosta hyötyy on tuo etusuora ja se tuskin tuo 3-4 kymppää. Hamilton oli muistaakseni vieläpä aika kaukana Bottaksesta eikä täten hyötynyt todellakaan mitenkään massiivisesti imusta. Ehkä kympän MAX kaksi meni Bottakselta aikaa, kun oli ekana. Ei olisi Bottas ottanut kakkospaikkaa, vaikka järjestys olisi ollut toisinpäin.

On se tuossa tuulessa mikä aika-ajossakin oli. Brundle sanoi skyllä että ensimmäisenä ei halua kukaan ajaa koska vastainen on kova ja sen takia takana tuleva pääsee ajamaan ns tyhjässä ilmassa.
 

pussukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Olikohan Oikarinen joka studiossa totesi jossain vaiheessa päivää, että Honda on voimayksikköpuolella ottanut isoja askeleita eteenpäin. Tätä tukee se, että testeissä ja tämän viikonlopun aikana myös Alpha Tauri on näyttänyt vahvalta. Verstappen oli nopein tänään kaikilla sektoreilla, eli myös suoranopeutta vaativilla ykkös- ja kolmossektorilla. Hitaammalla kakkossektorilla eroa Hamiltoniin tulikin jo hurjat kolme kymmenystä.

Pitkä kausi on ihan liian nuori mitään julistaakseen, mutta kyllähän alkuasetelmat näyttävät siltä, että haaste Mersulle ja Hamiltonille on ihan erilainen kuin edellisillä kausilla. Kärki näyttää tiivistyneen, ja nyt kovin uhka tulee jo kiistatta muualta kuin omalta tallikaverilta, jolloin voittoon tarvitaan muutakin kuin tallimääräyksiä ja tallin omaa suhmurointia. Hamiltonin valtteina on kuitenkin ääretön tasaisuus ja sisuuntuminen pienenkin "epäonnistumisen" jälkeen eli jos on sijoittunut muualle kuin korkeimmalle korokkeelle. Kutkuttava kausi selvästi tulossa!

Aston Martin vaikuttaa olevan kauden suurimman floppipotentiaalin omaava. Mene ja tiedä, jokusen kisan päästä ollaan jo huomattavasti viisaampia.

Mazepin tulee ottamaan kisoissa monta kertaa sanktioita ja olemaan tuomariston hampaissa. Ainakin jos se on yhtään Mika Salosta kiinni. Aika raskaasti tänään puhkui tämän sankarin otteita peratessa.
 

Juhisjuhis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Jos tässä nyt käy niin, että mestaruustaistelun isoin uhka Mersun näkökulmasta tuleekin ulkopuolelta, on Bottaksen pakko pysyä mukana karkeloissa. Pitäisi aika nopeasti saada niskalenkki Hamiltonista, koska ei Mersukaan epäröi noita tallimääräyksiä ottaa käyttöön.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
En tiedä, mutta ihan siis vedonlyöntitoimistoa tarkoitin. Sori etten tajunnut vääntää rautalangasta.

Eihän tuossa nyt kauheasti vahtoehtoja ole.

Verstappen/Hamilton mestari ja RedBull/Mersu tallimestari. Näytti kuitenkin, että luotettavalla Perezillä onkin uutena kuskina vaikeaa menestyä Verstappenille rakennetulla autolla. Bottas taasen ei välttämättä edelleenkään pärjää elWikselle, mutta lienee se luotettava kakkoskuski ja tietyt asiat on ennallaan usemman Mersu-kauden jäljiltä. Pystyy tasaiseen ja luotettavaan suorittamiseen. Siihenhän Perezkin pystyy, mutta kummasti se tänään jäi sekuntikaupalla.

Todennäköistä on sekin, että kuskimestari ja tallimestari tulevat samasta tallista. Mutta paljon todennäköisempänä pidän sitä, että Mersun luotettavauus ja varmuus tuo Merkkimestaruuden ja ei välttämättä kuskimestaruutta, mitä toisinpäin.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Eihän tuossa nyt kauheasti vahtoehtoja ole.

Verstappen/Hamilton mestari ja RedBull/Mersu tallimestari.
Onhan tässäkin nyt huomattavasti enemmän vaihtoehtoja kuin siinä että julistit kauden "olevan siinä" ekojen aika-ajojen jälkeen. :)
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Onhan tässäkin nyt huomattavasti enemmän vaihtoehtoja kuin siinä että julistit kauden "olevan siinä" ekojen aika-ajojen jälkeen. :)

No sitä pidin todennäköisimpänä vaihtoehtona. F1 on yleensä niin tylsää kakkaa, että vaikka muuta yritetäänkin uskotella, niin se eka aika-ajo kertoo kaiken tulevasta kaudesta, jos säännöt eivät ole isommin muuttuneet. Ens kaudella en aio tuollaisia "julistella".
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
No sitä pidin todennäköisimpänä vaihtoehtona. F1 on yleensä niin tylsää kakkaa, että vaikka muuta yritetäänkin uskotella, niin se eka aika-ajo kertoo kaiken tulevasta kaudesta, jos säännöt eivät ole isommin muuttuneet. Ens kaudella en aio tuollaisia "julistella".
Mersua pidän itsekin todennäköisimpänä kuskimestarina, mutta en kyllä lähtisi Verstappenia vielä millään pitämään todennäköisimpänä kuskimestarina. Hamiltonin kanssa hyvinkin tasoissa toki, siihen en usko että tämän kaksikon ulkopuolelta sitä mestaria tulee.

Tällä kaudella ajetaan kuitenkin se poikkeuksellisen pitkä 23 kisan kausi ja näkisin tämän olevan Mersun ja Hamiltonin etu. Mercedeksellä on mielestäni enemmän varaa parantaa kauden aikana ja parhaat resurssit siihen. Oma perstuntuma on se että Red Bullin paras iskun paikka on heti kauden alkuun, mutta veikkaan Mersun ja Hamiltonin (valitettavasti) ottavan sen tylsän oman paikkansa sieltä kärjestä ennen pitkää.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Harmitti kun Kvyat menetti paikkansa, mutta Mazepin on ottamassa heti paikkaa allekirjoittaneen suosikkina heti suomikuskien jälkeen. Venäläisillä on uskomaton tapa tuoda väriä sarjaan.

Niin totaalirunkkarin oloinen jäppinen, että hyvää väriä tuo kieltämättä. Monestikohan spinnailee huomisessa kisassa?
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämähän on jo ihan klassista Hondaa, jos ja kun moottori ottanut isoja steppejä eteenpäin, että lähtevät kauden jälkeen menemään.
Eli eiköhän tässä jo tältäkin katsottuna ala Red Bullin valtakausi, jota siivittää tämä kausi vielä Hondan moottori ja seuraavat kaudet sitten "Red Bull engine", joka on siis Hondan moottori, jonka kehityksestä vastaava organisaatio on sitten Red Bullin hallussa.
2008 lähtivät kauden jälkeen menemään taaperruksen jälkeen ja seuraavalla kaudellahan sitten Hondan raunioille perustettu Brawn GP vei mestaruudet nimiinsä innovatiivisella diffuusorillaan.

Mielenkiintoinen pohja on kaudelle lyöty. Kyllä tässä varmaan itsekin täytyy vain yrittää nauttia mahdollisesta tiukasta Hamilton vs Verstappen mestaruustaistoista eikä niinkään miettiä aina, että mites se Valtteri.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
2008 lähtivät kauden jälkeen menemään taaperruksen jälkeen ja seuraavalla kaudellahan sitten Hondan raunioille perustettu Brawn GP vei mestaruudet nimiinsä innovatiivisella diffuusorillaan.
Brawn GP tosin käytti jo Mersun moottoreita, Honda ei tainnut enää kaudella 2009 olla minkään tallin taustalla moottorivalmistajana.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös