Pointtina se että Maxin suurimmat pistetappiot tuli kyseenalaisissa tilanteissa. Silloin kun ajettiin ilman kommervenkkejä oli Max selkeästi parempi.
Tämähän voi olla totta, varmaan riippuu kyllä ihmisestä sekin, eli miten arvottaa vaikka Span, Silverstonen tai Monzan tapahtumat, Hyvinkin Max oli koko kauden otannalla nopein, mutta sehän ei ole mikään mestaruusperuste sinänsä.
Täällä käydään minusta ihan hyvää sääntökeskustelua ja -spekulaatiota tuosta eilisen kisan lopusta, ja se on täysin toinen asia kuin se, kuka ansaitsee mestaruuden tms. Myös "turha fanipoikien itkeä" on aika mälsä suhtautuminen, kun aika asiallisesti tässä minusta asialla spekuloidaan. Minä en ainakaan ole niin kova "Hamiltonin fanipoika" että viitsisin sen takia aiheesta kovin montaa viestiä kirjoittaa, mutta säännöt ja oikeudenmukaisuus kiinnostaa aina.
En tosiaan usko että FIA:n tai Masinkaan mielestä tuo loppu meni optimaalisesti, mutta tämä tietysti ihan vain arvailua, tuskin hän edes voisi sitä myöntää.
Luin. Ja kirjoitit mm. "Voi olla että jopa luuli Hamiltoninkin hakeneen uudet renkaat". Ei Masin tarvitse miettiä millaiset renkaat kullakin kuskilla on sillä hetkellä alla tehdessään päätöksiä. Miksi varikko olisi pidetty kiinni? Onko esim. tällä kaudella ollut yhtään tilannetta, jossa turva-autotilanteessa olisi pidetty varikko kiinni? Jos ei, niin miksi nyt olisi toimittu toisin? Kuten aina turva-autotilanteessa, saatat hyötyä ratapositiostasi turva-autotilanteessa tai sitten et. Välillä oma suosikki ei tästä hyödy, mutta vähän noloa siinä vaiheessa itkeä, että se olisi jotenkin hirveän epäreilua koska toi sai vaihtaa renkaat mutta me ei, tai oltaishan mekin saatu mutta me ei nyt vaan vaihdettu, silti ihan epäreilua kun tolla on paremmat renkaat alla.
Varikko olisi pidetty kiinni, koska sillä tavalla olisi saatu tasapuolisin/urheilullisin tilanne kun kisa jatkuu. Minusta tasapuolisuudella/urheilullisuudella pitäisi olla jotain merkitystä Masille, eikö sinusta? Toki lähtökohtaisesti kärjessä horisonttiin ajanut kuski kärsii turva-autosta, mutta se on osa lajia.
Muistaakseni jossain kisassa hiljattain varikko oli SC/VSC aikana kiinni ja se avattiin juuri kun Hamilton kurvasi varikon portin kohdalle. Olikohan tällä tai viime kaudella, osui muistaakseni Bottaksen kannalta aika ikävästi.
Minusta tuo voisi olla vaikka sääntökin, että jos tulee turva-auto viimeisellä kymmnellä kierroksella niin varikko pysyy kiinni, koska niin karmean edun takanatuleva saa (riippuu toki sekin erosta seuraaviin jne), kun ei tarvitse edes miettiä sitä rengastaktiikkaa loppukisan ajaksi kuten keskellä kisaa sattuvassa turva-autoepisodissa. Punainen lippu myös hyvä vaihtoehto. Masia kun kuitenkin kiinnosti erityisesti saada tuohon mestaruustaistoon ajamalla ratkaisu kun hän ajatti autot pois juuri siitä välistä ja otti turva-auton sisään kierrosta aiemmin kuin säännöt
ohjeistaa (olisiko tämä oikea sanamuoto) ja nämä ennennäkemättömät valinnat meni kaikki Verstappenin eduksi ja Hamiltonia vastaan, niin on vähän erikoista kysellä sen perään että koska on nähty suljettu varikko.