Formula 1 -kausi 2021

  • 381 436
  • 3 287
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kova väite. Eiköhän Spassa menty ensisijaisesti jotkut muut asiat edellä. Mutta juu, tarkoitus lähinnä tuoda esiin, että ainahan ne johonkin ratkeaa. Minusta Silverstonen tilanne oli enemmän kilvanajoa kuin Spa.

Näinhän se on. Itse näen asian niin, että molemmissa tilanteissa toisenlainen ratkaisu olisi ollut parempi.

Tässä on tällä hetkellä molemmat leirit syvällä omissa poteroissa ja mielestään oikeassa.

Hienoa että F1 herättää taas näin paljon tunteita ja keskustelua. Nautitaan siitä.
 

Juhisjuhis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Eli Mersulla asiat vaan osataan paremmin. En näe sitä minään vikana, koko lajihan perustuu siihen, että rakennetaan nopein auto, jolla kisavoitot mahdollistetaan. Aplodit sinne pitäisi antaa hyvästä työstä
Ei kukaan sanonut, että siinä mitään vikaa on. Ensimmäinen kerta kahdeksaan vuoteen, kun joku pääsee koko kauden mittaan edes lähelle. Onko tämä 8v stintti seurausta vaan siitä, että asiat tehdään paremmin? Vai onko vaan eniten rahaa, henkilöresursseja jne, jolloin muiden on mahdotonta saada kiinni. Vai onko tuo etumatka 2014 eteenpäin mahdollistanut kaiken tämän?
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Hienoa että F1 herättää taas näin paljon tunteita ja keskustelua. Nautitaan siitä.

Kyllä tässä silti vähän väljähtäneen kaljan maku ainakin itselle on, kun pitää hakea tunne siitä että on Hamiltonia vastaan (mestaruuden aika vaihtaa omistajaa) kuin että voisi olla todellisuudessa jonkun puolella. Kahdesta huonosta Max tällä hetkellä pienempi paha kuin kaiken voittanut tuomariston suojeluksessa oleva jumalanpoika. Harmi että Valtteri on tuollainen puudeli joka ei pysty edes auttavasti haastamaan Hamiltonia koko sarjan ylivoimaisella autolla ja Kimi on jo jäähdyttelijä jonka autolla ei edes voi ajaa voitoista. Ja ensi kaudella mennään entistä heikompaan kun puudeli siirtyy Kimin heikkoon autoon niin sieltä ei ole luvassa edes sitä vähää mitä Kimiltä ollaan saatu.

No mestaruustaisto sentään ratkeaa käytännössä vikassa kisassa siihen kumpi tulee ekana maaliin, Max vai Lewis jos edes toinen on pisteillä, muuten Max juhlii mestaruutta enemmillä voitoilla.
 

aatelisode

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Skellefteå, Capitals, Erik Karlsson
Eli Mersulla asiat vaan osataan paremmin. En näe sitä minään vikana, koko lajihan perustuu siihen, että rakennetaan nopein auto, jolla kisavoitot mahdollistetaan. Aplodit sinne pitäisi antaa hyvästä työstä.

Palaan vielä @aatelisode siihen, kun totesit, että Red Bullin/Verstappenin pitää tehdä kaikki mahdollinen voittaakseen mestaruuden, sallit jopa tahalliset kolaroinnit. Tarkoitus siis pyhittää keinot, vai? Sulle lienee ok, jos liigan pleijareissa vastustajajoukkue hakkaa Kangasniemen, Jasekin, Smejkalin, Erosen ja Larmin ranteet poikki mailalla voittaakseen Pelsut?

Melko kehno esimerkki kun katselee miten monta formulakuskia loukkaantuu kaudessa vs lätkänpelaajat. Yksilölaji vs joukkuelaji. Jos niin käy niin sittenhän käy en tietenkään hyvällä sitä katsoisi. Formuloissa tilanne nyt vain sattuu olemaan se, että Hamilton on mielestäni niin vastenmielinen hahmo, että aivan sama millä keinoilla hänet voitetaan.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei kukaan sanonut, että siinä mitään vikaa on. Ensimmäinen kerta kahdeksaan vuoteen, kun joku pääsee koko kauden mittaan edes lähelle. Onko tämä 8v stintti seurausta vaan siitä, että asiat tehdään paremmin? Vai onko vaan eniten rahaa, henkilöresursseja jne, jolloin muiden on mahdotonta saada kiinni. Vai onko tuo etumatka 2014 eteenpäin mahdollistanut kaiken tämän?
Ainakin Ferrarilla ja Red Bullilla on koko ajan ollut vähintään yhtä paljon rahaa käytössä, kuin Mersullakin. Eikä se 2014 saavutettu etumatka itsestään tullut, vaan Mersulla osattiin hoitaa kehitystyö paremmin kuin muissa leireissä. Se etumatka ei myöskään ollut mikään mahdoton kiinniotettava, mutta muut eivät vain saaneet palasia loksahtamaan kohdilleen riittävän hyvin.

Ferrarillakin oli yhden kauden ajan eniten tehoa moottorissa, vaikka jälkikäteen kävikin ilmi, että ei ollut puhtaat jauhot pussissa. Silti Mersu vei mestaruuden tuollakin kaudella, eli ei tässä pelkästä moottorista ole ollut kyse.

Kyllä tämä 8v stintti on aika selkeästi seurausta siitä, että Mersulla on vain tehty asiat paremmin.
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Ei kukaan sanonut, että siinä mitään vikaa on. Ensimmäinen kerta kahdeksaan vuoteen, kun joku pääsee koko kauden mittaan edes lähelle. Onko tämä 8v stintti seurausta vaan siitä, että asiat tehdään paremmin? Vai onko vaan eniten rahaa, henkilöresursseja jne, jolloin muiden on mahdotonta saada kiinni. Vai onko tuo etumatka 2014 eteenpäin mahdollistanut kaiken tämän?

2014-16 olivat Mersun kannalta ylivoimaisia pitkälti sen takia, kun samalla kun hybridimoottorit otettiin käyttöön, luotiin myös tiukat rajoitukset siihen, miten paljon moottoreita oli mahdollista kehittää. Siinä vaiheessa sitten huomattiin, miten haitallisia rajoitukset olivat ja ne poistettiin, mutta aika paljon aikaa kesti, ennen kuin kukaan on päässyt lähelle.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Melko kehno esimerkki kun katselee miten monta formulakuskia loukkaantuu kaudessa vs lätkänpelaajat. Yksilölaji vs joukkuelaji. Jos niin käy niin sittenhän käy en tietenkään hyvällä sitä katsoisi. Formuloissa tilanne nyt vain sattuu olemaan se, että Hamilton on mielestäni niin vastenmielinen hahmo, että aivan sama millä keinoilla hänet voitetaan.
Sulla nyt seilaa ihan minne sattuu nämä kirjoitukset. Ensin Mersu pilasi lajin, johon oli näemmä syynä vain se, että ovat tehneet asiat muita paremmin. Nyt sitten vika onkin Hamiltonissa, joka on vastenmielinen hahmo.

En minäkään Hamiltonista pidä ja olin todella pitkään sitä mieltä, että ihan sama kuka voittaa, kunhan se ei ole Hamilton. Max on kuitenkin onnistunut kääntämään päätäni, kun ei kunnioita mitään sääntöjä radalla. Vaikka tämä jatkuva sääntöjen rikkominen onkin omalla tavallaan ihan viihdyttävää, niin parasta kilvanajoa se ei todellakaan ole ja pitkässä juoksussa alkaa käymään aika puuduttavaksi, kun kukaan ei pysty ajamaan Maxin kanssa rehellisesti kilpaa. Se ei vain ole mahdollista, kun Max ei välitä säännöistä.

Vaikka en pidä Hamiltonin persoonasta radan ulkopuolella, niin radalla Hamilton on pääosin kuitenkin järkevä ja rehti kuski, jonka kanssa voi ajaa kilpaa ihan tosissaan, eikä tarvitse pelätä jatkuvia törkytemppuja.
 

aatelisode

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Skellefteå, Capitals, Erik Karlsson
Sulla nyt seilaa ihan minne sattuu nämä kirjoitukset. Ensin Mersu pilasi lajin, johon oli näemmä syynä vain se, että ovat tehneet asiat muita paremmin. Nyt sitten vika onkin Hamiltonissa, joka on vastenmielinen hahmo.

En minäkään Hamiltonista pidä ja olin todella pitkään sitä mieltä, että ihan sama kuka voittaa, kunhan se ei ole Hamilton. Max on kuitenkin onnistunut kääntämään päätäni, kun ei kunnioita mitään sääntöjä radalla. Vaikka tämä jatkuva sääntöjen rikkominen onkin omalla tavallaan ihan viihdyttävää, niin parasta kilvanajoa se ei todellakaan ole ja pitkässä juoksussa alkaa käymään aika puuduttavaksi, kun kukaan ei pysty ajamaan Maxin kanssa rehellisesti kilpaa. Se ei vain ole mahdollista, kun Max ei välitä säännöistä.

Vaikka en pidä Hamiltonin persoonasta radan ulkopuolella, niin radalla Hamilton on pääosin kuitenkin järkevä ja rehti kuski, jonka kanssa voi ajaa kilpaa ihan tosissaan, eikä tarvitse pelätä jatkuvia törkytemppuja.

Seilaa miten seilaa. Lopputulos on joka tapauksessa se, että Mersu ja Hamilton ovat sitä samaa huttua jonka en halua voittavan yhtään mitään.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Seilaa miten seilaa. Lopputulos on joka tapauksessa se, että Mersu ja Hamilton ovat sitä samaa kurapaskaa, jonka en halua voittavan yhtään mitään.
Ymmärrän antipatiat, mutta en ymmärrä sitä, että olisi täysin hyväksyttävää, jos Max voittaisi törkyilemällä. Alkaa olemaan antipatiat aika järjettömissä mitoissa, kun tuollaista pitää hyväksyttävänä.

Voisin tuon jotenkin ymmärtää, jos Mersu ja Hamilton olisi saavuttanut mestaruuksiaan suurella vääryydellä. Näin ei kuitenkaan ole, niin näkemystäsi on kyllä todella vaikea ymmärtää. Minulle ainakin tässä lajissa on tärkeintä itse kilpa-ajaminen.
 

aatelisode

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Skellefteå, Capitals, Erik Karlsson
Ymmärrän antipatiat, mutta en ymmärrä sitä, että olisi täysin hyväksyttävää, jos Max voittaisi törkyilemällä. Alkaa olemaan antipatiat aika järjettömissä mitoissa, kun tuollaista pitää hyväksyttävänä.

Voisin tuon jotenkin ymmärtää, jos Mersu ja Hamilton olisi saavuttanut mestaruuksiaan suurella vääryydellä. Näin ei kuitenkaan ole, niin näkemystäsi on kyllä todella vaikea ymmärtää. Minulle ainakin tässä lajissa on tärkeintä itse kilpa-ajaminen.


No nämä ovatkin vain minun mielipiteitäni. En tässä oletakaan, että kukaan niistä pitäisi. Lajista tulee paljon hienompi siinä vaiheessa, kun Mersu ei enää voita ja Hamilton lopettaa.
 
Viimeksi muokattu:

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Mitähän tapahtuisi jos Max tai Lewis saisivat koronan nyt ennen viimeistä kisaa?
Aivan varmasti suosiolla ei kumpikaan kisasta pois jäisi vaan jokainen pykälä ja porsaanreikä lääkäreiden lahjonnasta asti käytäisiin läpi.
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Pitkään meni, että ymmärsin kuinka huikea kuski Lewis on. Huippu auto, mutta sillä autolla ei voiteta tiukoissa paikoissa jos kuski on tyyliä Valtteri tai Perez. Pitää olla paras kuski ja huippuauto, että pokaalin saa. Lewis mestariksi kiitos. Max saattaa olla kuski, joka ei koskaan voita mestaruutta vaikka perun hyvä onkin. Max ei ole Lewisin veroinen
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
En minäkään Hamiltonista pidä ja olin todella pitkään sitä mieltä, että ihan sama kuka voittaa, kunhan se ei ole Hamilton. Max on kuitenkin onnistunut kääntämään päätäni, kun ei kunnioita mitään sääntöjä radalla. Vaikka tämä jatkuva sääntöjen rikkominen onkin omalla tavallaan ihan viihdyttävää, niin parasta kilvanajoa se ei todellakaan ole ja pitkässä juoksussa alkaa käymään aika puuduttavaksi, kun kukaan ei pysty ajamaan Maxin kanssa rehellisesti kilpaa. Se ei vain ole mahdollista, kun Max ei välitä säännöistä.
Tämä on kuin omalta näppäimistöltä. En olisi koskaan ikinä milloinkaan uskonut, että tulen missään olosuhteissa Hamiltonia "kannattamaan", niin paljon olen miestä vuosien aikana inhonnut ja niin paljon on nuo getintherelewisit ja stillweriset vituttaneet. Voisi jopa sanoa, että viimeisen kymmenisen vuoden aikana edelle eivät ole päässeet kuin norjalaiset hiihtäjät ja porilaiset jääkiekkoilijat.

Mutta nyt on käynyt niin, että Maxin viimeaikaiset temput ovat aiheuttaneet sen, että olen Sir Lewisin puolella. Ei hänkään puhdas pulmunen ole, mutta Verstappen on likaisuudessaan ihan eri maata. Eikä asiaa auta se, että Christian Horner ja Jos Verstappen ovat myös läpimulkkuja äijiä, joille en mitään hyvää sen suuremmin toivo.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Red Wings, #65
Niin se rangaistusten huutokauppaus unohtui manata. Mitä helvettiä, ihan oikeasti? "Passaako tämä teille?".

Tuohan meni lopulta ihan oikein, Juusela ja Vilander tekivät siitä vain aivan liian ison numeron. Tuskin ovat vieläkään tajunneet mitä siinä tapahtui.

Verstappen siis oli syyllinen joten vaihtoehdot olivat antaa sijoitus takaisin tai aikasakko. Valitettavasti tuli punainen lippu ja sotki tuon, joten ajamalla ei voinut enää antaa paikkaa takaisin. Sen takia se sitten meni noin että antavatko paikan takaisin lähtöön vai ottavatko aikarangaistuksen. Harvinainen tilanne toki, mutta ihan normaalia ja oikein suoritettu.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Ei kukaan sanonut, että siinä mitään vikaa on. Ensimmäinen kerta kahdeksaan vuoteen, kun joku pääsee koko kauden mittaan edes lähelle.

Kyllähän Ferrari oli hyvinkin lähellä Mersua suorituskyvyssä 2017 ja 2018, jälkimmäisellä kaudella(jolloin Ferrari oli alkukaudesta nopeampi) vain Vettel päätti tuon Hockenheimin munauksensa jälkeen sulaa täysin henkisesti loppukaudeksi. Sittemmin hän Ferrarin suorituskyky katosi kuin pieru saharaan kun ilmeisesti FIA:n painostuksesta joutuivat muuttamaan moottoriaan perusteellisesti.

Pääsyyllinenhän nykytilanteeseen on FIA, joka ei ottanut huomioon yhden tallin teknisen ylivoiman mahdollisuutta luodessaan nykyiset testausrajoitukset. Loppupelissä simulaattori, moottoripenkki ja tuuli tunneli eivät millään riitä hyvillekään organisaatioille tuollaisen etumatkan syömiseen pois jos kokonaisuutta ei saa kokeilla tarpeeksi käytännössä. Tämän vuoden tasaisuus selittyy pääasiassa auton pohjaa koskeviin sääntömuutoksiin jotka oli suunnattu suoraan heikentämään Mersun(ja Aston Martinin) tyyliin Low Rake-ratkaisua käyttäviä konsepteja.
 
Viimeksi muokattu:

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tuohan meni lopulta ihan oikein, Juusela ja Vilander tekivät siitä vain aivan liian ison numeron. Tuskin ovat vieläkään tajunneet mitä siinä tapahtui.

Verstappen siis oli syyllinen joten vaihtoehdot olivat antaa sijoitus takaisin tai aikasakko. Valitettavasti tuli punainen lippu ja sotki tuon, joten ajamalla ei voinut enää antaa paikkaa takaisin. Sen takia se sitten meni noin että antavatko paikan takaisin lähtöön vai ottavatko aikarangaistuksen. Harvinainen tilanne toki, mutta ihan normaalia ja oikein suoritettu.
Lopputulos oli varmaankin ihan oikea, mutta minusta kuitenkin turhaa tuo ehdottelu. Ymmärrän, jos säännöt erityisesti sanovat, että tällaisessa tilanteessa tallille pitää antaa vaihtoehtoja, mutta en tiedä onko tällaista sääntöä.
Toki normitilanteessakin kuskilla on mahdollisuus olla päästämättä takaisin ohi, mutta ei sitäkään esitetä niin että päästättekö ohi vai laitetaanko tuomariston käsittelyyn. Eli minusta Masi (tai tuomaristo, kun kisa oli seis) olisi vaan voinut kertonut talleille, mitkä ruudut kellekin tulee, eli että Maxin ruutu on P3.
Toki se hyvä puoli tuossa on, että kun talli saa itse päättää, niin urputuksen ja varsinkin jälkiurputuksen luulisi olevan vähäisempää, mutta ei sekään nyt kuitenkaan onnistunut, vaan Horner kyseenalaisti Masin pätevyyden ja huuteli jopa tamimaisesti jäähytasapainon perään, kun ei ole kuulemma kivaa kun suurin osa tuomioista menee heitä vastaan (no vittu miksiköhän, toim.huom.).
 
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Red Wings, #65
Lopputulos oli varmaankin ihan oikea, mutta minusta kuitenkin turhaa tuo ehdottelu. Ymmärrän, jos säännöt erityisesti sanovat, että tällaisessa tilanteessa tallille pitää antaa vaihtoehtoja, mutta en tiedä onko tällaista sääntöä.
Toki normitilanteessakin kuskilla on mahdollisuus olla päästämättä takaisin ohi, mutta ei sitäkään esitetä niin että päästättekö ohi vai laitetaanko tuomariston käsittelyyn.

Miten tuollaisessa tilanteessa, kun kisa on keskeytetty punaisten lippujen takia, tallilla on mahdollisuus antaa sijoitus takaisin muuten kuin näin?

Tuohan on täysin sama asia kun kisatilanteessa. Jos ei anna sijoitusta niin rankkua tulee niinkuin Maxille sunnuntaina. Valinta on molemmissa tilanteissa tallin/kuskin.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tulee kyllä mielenkiintoinen finaali. Loppujen lopuksi en kuitenkaan usko että Verstappen lähtee kolaamaan Hamiltonia ulos radalta, mutta mitä tekee Sergio Perez? Käytetäänkö Perezia uhrilampaana joka kilkkaa Hamiltonia? Tästä ei varmaan voida Maxia lähteä rankomaan, mutta ihan hyvin mahdollista on se että Red Bull saisi tallina jotain sanktiota tästä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Miten tuollaisessa tilanteessa, kun kisa on keskeytetty punaisten lippujen takia, tallilla on mahdollisuus antaa sijoitus takaisin muuten kuin näin?

Tuohan on täysin sama asia kun kisatilanteessa. Jos ei anna sijoitusta niin rankkua tulee niinkuin Maxille sunnuntaina. Valinta on molemmissa tilanteissa tallin/kuskin.
Kuten sanoin, minusta tarjous oli turha, vaan olisi vaan ilmoittanut mikä on oikea lähtöjärjestys uusintastarttiin kun sääntöjenvastaiset ohitukset jätetään huomiotta. Ei Maxilta kisassa myöhemminkään Masi kysynyt että haluatko että laitetaan tuomariston käsittelyyn vaan Masi ilmoiti että vaihtakaa paikkoja (ja tuliko sitten vielä samasta tilanteesta lisäksi 5sek kun ei ollut eka rike kys. kisassa, vai tuliko se 5sek jostain muusta tilanteesta, en enää muista).
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Tulee kyllä mielenkiintoinen finaali. Loppujen lopuksi en kuitenkaan usko että Verstappen lähtee kolaamaan Hamiltonia ulos radalta, mutta mitä tekee Sergio Perez? Käytetäänkö Perezia uhrilampaana joka kilkkaa Hamiltonia? Tästä ei varmaan voida Maxia lähteä rankomaan, mutta ihan hyvin mahdollista on se että Red Bull saisi tallina jotain sanktiota tästä.
Tätä olen miettinyt voitaisiinko Perez uhrata. Palkkiona hänelle annettaisiin joku useampi miljoona eläkerahaa, koska Perezin ura olisi todennäköisesti tuon jälkeen mennyttä.

Toki ei sitä varmaan voi kovin räikeästi tehdä tai Horner ja Helmut saisivat kokea Briatoret kohtalon.
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Koko Red Bull on nyt niin suurennuslasin alla ja eiköhän siellä olla FIAn toimesta myös jotain palopuheita pidetty, etten itse usko ollenkaan mahdolliseen Hamiltonin kolaamiseen. Tiimi tietää varmasti että näillä keinoilla voitettu mestaruus otettaisiin hyvin todennäköisesti pois, joten ajamalla se pitää ratkoa.

Vähän sellainen fiilis, että hyvää vauhtia pitänyt meidän oma Valtteri on iskussa ja varmistaa Lewiksen karkaavan horisonttiin.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Tulee kyllä mielenkiintoinen finaali. Loppujen lopuksi en kuitenkaan usko että Verstappen lähtee kolaamaan Hamiltonia ulos radalta, mutta mitä tekee Sergio Perez? Käytetäänkö Perezia uhrilampaana joka kilkkaa Hamiltonia?
Yksi elementti on myös se, että AlphaTaurin kuljettajat saattavat osoittautua Hamiltonille varsin vaikeiksi kierroksella ohitettaviksi. Verstappenin kohdalla kyseistä ongelmaa ei tietenkään ole. Mersulla ei tällaista mahdollisuutta taida olla kuin Williamsin kautta.
 

Juhisjuhis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Kyllähän Ferrari oli hyvinkin lähellä Mersua suorituskyvyssä 2017 ja 2018, jälkimmäisellä kaudella(jolloin Ferrari oli alkukaudesta nopeampi) vain Vettel päätti tuon Hockenheimin munauksensa jälkeen sulaa täysin henkisesti loppukaudeksi. Sittemmin hän Ferrarin suorituskyky katosi kuin pieru saharaan kun ilmeisesti FIA:n painostuksesta joutuivat muuttamaan moottoriaan perusteellisesti.
Juu, lähellä käytiin. Siksi mainitsinkin alunperin "koko kauden mittaan". Ei voida puhua, että 2017&2018 olisi Ferrarin lento kestänyt kisojen määrässä edes puolia. Silloin Mersu&Hamilton selkeästi löysi vain lisää vauhtia, kun oli pakotettu löytämään. Nyt on kuitenkin about puolessa kisoista ollut Reb Bull nopeampi, riippuu miten laskee.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Juu, lähellä käytiin. Siksi mainitsinkin alunperin "koko kauden mittaan". Ei voida puhua, että 2017&2018 olisi Ferrarin lento kestänyt kisojen määrässä edes puolia. Silloin Mersu&Hamilton selkeästi löysi vain lisää vauhtia, kun oli pakotettu löytämään. Nyt on kuitenkin about puolessa kisoista ollut Reb Bull nopeampi, riippuu miten laskee.
Niin, vai oliko tuo lähinnä Hamiltonin ja Vettelin ero tuolloin? Kimi kuitenkin voitti Valtterin pisteissä, vaikka Kimi keskeytti neljä kisaa kauden aikana (Valtteri keskeytti kahdesti).

Onhan Lewis nytkin löytänyt vauhtia kun sitä on tarvittu eniten, mutta erona on se, että Max on pystynyt edelleen suorittamaan hyvin, toisin kuin Vettel tuolloin.
 

Juhisjuhis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Niin, vai oliko tuo lähinnä Hamiltonin ja Vettelin ero tuolloin? Kimi kuitenkin voitti Valtterin pisteissä, vaikka Kimi keskeytti neljä kisaa kauden aikana (Valtteri keskeytti kahdesti).

Onhan Lewis nytkin löytänyt vauhtia kun sitä on tarvittu eniten, mutta erona on se, että Max on pystynyt edelleen suorittamaan hyvin, toisin kuin Vettel tuolloin.
Boltterilla oli kyllä tuolloin 2018 vaan ihan jäätävästi paskaa tuuria omien virheiden lisäksi, loppukaudesta myös "mojo" hukassa. Lisäksi aika-ajovauhti oli surkeaa. Eli potentiaalia oli kyllä olla pistetaulukossa vähintään kolmas. Esimerkiksi Kiinassa talli möhli SC:n aikana, ja RB pääsi varastamaan voiton tuoreilla renkailla. Bakun rengasrikko vei varman voiton ja Itävallassa olisi myös ollut voittokamppailussa ilman vaihdelaatikkovikaa. Ranskassa Vettel kilkkasi ekalla kierroksella takakumin paskaksi. Tässä nyt mitä äkkiseltään tulee mieleen.

Kyllähän 2018 Monzasta eteenpäin Mersun kyyti vain oli parempaa. Tämän taisi Rauta-Mauri myöntää suoraan kauden lopussa. Oli myös Lewis virheetön. Ottamatta mitään pois.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös