Mainos

Formula 1 -kausi 2021

  • 389 125
  • 3 286

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas, Englanti
On kyllä puusilmäistä porukkaa kaikki Jatkoajan Lewiksen fanipojat. Väännetään nyt ihan rautalangasta:
- RB antoi Maxille käskyn päästää Lewis ohi
- Max hidasti ja jätti vasemmalle väylän auki. Lewis ei halunnut ohi ennen DSR-zonea joten Max hidasti vielä lisää, jotta Lewis tulisi ohi
- Lewis ei uskaltanut ottaa riskiä DSR:n suhteen eikä ollut hereillä Maxin hidastaessa, seurauksena peräänajo ja Toton kasetin pettäminen ja luonnollisesti koska Lewis kyseessä, autolle ei käynyt juuri mitään
Jumalauta, jos tuomaristo on telemetriasta nähnyt Maxin tarpeettoman hidastamisen niin ei siinä mitään fanipoikia tarvita puusilmäilemään.
Myös osuman jälkeen Max kaasutti samantien maisemaan.
 

Perreault85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Saiko Hamilton Bakussa joskus 2017 jonkun rangaistuksen, kun se teki saman Vettelille? Silloin tosin ajeltiin turva-auton perässä.

Silverstonessa Verstappenin kisasta poisto oli 10s arvoinen, joten tänä eilinen oli ilmeisesti yhtä vakava rike.
Ei Hamilton silloin tehnyt edes rikettä, Vettelin oma moka. Silverstone meni vähän molempien piikkiin, joten aika huono verrata edes tähän ja vaikka vertaisikin, niin kyllä nämä sikailut aina kyllä pahempia on, jos verrataan kisatilanteisiin. Verstappenin eilisellä esityksellä 15 sekuntia rankkua on todella vähän, sillä rangaistus seuraavaan kisaan olisi kai ollut myös mahdollinen, nyt ei saanut käytännössä mitään.
 

jalperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa,sympatiat Itä-Kaakkois-Suomi-Turku akselille
Itse toivon Verstappenin mestaruutta, mutta kyl toi FIAn touhu näyttää jatkuvasti menevän naurettavampaa suuntaa. Kyllähän jarrutestistä pitäis hylky tulla. Ihan väärin että mestaruudesta kamppaileville on eri säännöt kun muille, enkä nyt viittaa pelkästään tuohon.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eiköhän Mersun tiimissä lueta sääntökirjaa tiheällä kammalla ja harkita protestia tuosta jarruttelusta. Tahallista kolarointia sieltä koitetaan osoittaa ja sitä kautta hylkäystä Maxille.

On kyllä puusilmäistä porukkaa kaikki Jatkoajan Lewiksen fanipojat. Väännetään nyt ihan rautalangasta:
- RB antoi Maxille käskyn päästää Lewis ohi
- Max hidasti ja jätti vasemmalle väylän auki. Lewis ei halunnut ohi ennen DSR-zonea joten Max hidasti vielä lisää, jotta Lewis tulisi ohi
- Lewis ei uskaltanut ottaa riskiä DSR:n suhteen eikä ollut hereillä Maxin hidastaessa, seurauksena peräänajo ja Toton kasetin pettäminen ja luonnollisesti koska Lewis kyseessä, autolle ei käynyt juuri mitään

Kyselin jo liveseurannassa tuosta ohi ajamisesta ja sen ajankohdasta eli voiko ohittaja valita sen ajankohdan? Kumpikin kuljettaja ajattelee luonnollisesti omaa etua, joten siinä mielessä ymmärrän, ette Ham halunnut ohi, jos Ver saa heti perään drs-edun.

Kolarin aiheutti Verstappen jarruttamalla.
 
Viimeksi muokattu:

torreira#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Arsenal
FIA:n pitäisi nyt tehdä selväksi, että minkäänlaista sikailua ei viimeisessä kilpailussa suvaita. Olisihan se helvetin nolo päätös kaudelle, jos jotain tahallista kylkeenajoa nähtäisiin. Maxin pitää nyt olla mies ja yrittää voittaa ajamalla, ja mikäli se ei onnistu, niin niellä se paska sitten. Varmasti tällaisessa tilanteessa Max hylättäisiin koko touhusta. Voisihan sitä sitten uhata rangaistuspisteiden täyttymiselläkin, ja muutaman kisan ajokiellolla ensi kauden alkuun. Mutta kun tietää, että taustalla madmanit Jos ja Horner lyövät vielä löylyä, niin enpä menisi vannomaan, että rehtiä kisailua nähtäisiin.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kyselin jo liveseurannassa tuosta ohi ajamisesta ja sen ajankohdasta eli voiko ohittaja valita sen ajankohdan? Kumpikin kuljettaja ajattelee luonnollisesti omaa etua, joten siinä mielessä ymmärrän, ette Ham halunnut ohi, jos Ver saa heti perään drs-edun.

Kolarin aiheutti Verstappen jarruttamalla.
Maxillehan ohjeistettiin että tee ohipäästö strategisesti. Ts ohitsepäästäjä päättää tavan ja paikan, ja Maxhan sen sitten myöhemmin näyttikin miten homma tehdään strategisesti niin että pääsee siiven kanssa takaisin ohi ja vähän karkuunkin.
Varmaan tuota sääntöä olisi syytä tarkentaa, vaikka niin että ohipäästämisen jälkeen ei saa samalla kierroksella tai jonkun aika/mutka/drs-määreen sisällä ohittaa uudelleen.
Sitä en osaa sanoa, missä kohtaa ohitsepäästämisvelvollisuus päättyy, jos ohi ei haluta tulla. Kisan johtaja sen sitten varmaan ratkoo. Masikin varmaan oppi että jatkossa ensin kerrotaan takana olevalle, että ohitsepäästämiskäsky on tulossa ja vasta sitten annetaan se käsky edessämenevälle. Hommahan lähti menemään mönkään jo siinä kun Masi lähti tekemään niitä tarjouksiaan lähtöruuduista.
 
Viimeksi muokattu:

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Varmaan tuota sääntöä olisi syytä tarkentaa, vaikka niin että ohipäästämisen jälkeen ei saa samalla kierroksella tai jonkun aika/mutka/drs-määreen sisällä ohittaa uudelleen.
Eipä sitä juuri tarvitse tarkentaa, kun säännöt ovat selvät. Kun joudut päästämään toisen auton ohi, niin uudelleen ohitusta ei saa toteuttaa vielä seuraavassa mutkassa. Tämä sääntöhän tuli voimaan jo Belgiassa 2008, kun Hamilton ja Räikkönen kamppailivat voitosta ja tuon takia Lyyisiltä vietiin lopulta voitto.

Tämänhän Max mokasi siinä kisan aikana, kun ohitti Lyyisin viimeiseen mutkaan tultaessa ja DRS:n avulla pääsi karkuun. Taisi kiehua niin paljon kypärän sisällä, että tarkoitus oli vaan näpäyttää Sir Lewisia.

Mutta jos sieltä telemetriasta on nyt paljastunut Verstappenin tarpeeton hidastaminen, niin eipä siinä hirveästi kannata lähteä enää vänkäämään vastaan. Edelleen tosin ihmettelen sitä miksi Hamiltonin piti sijoittaa autonsa juuri Maxin takakonttiin ennen tuota? Olisi sen DRS:n saanut hänen vierelläänkin.
 
Viimeksi muokattu:

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mutta jos sieltä telemetriasta on nyt paljastunut Verstappenin tarpeeton hidastaminen, niin eipä siinä hirveästi kannata lähteä enää vänkäämään vastaan. Edelleen tosin ihmettelen sitä miksi Hamiltonin piti sijoittaa autonsa juuri Maxin takakonttiin ennen tuota? Olisi sen DRS:n saanut hänen vierelläänkin.

Yli 2 g:n hidastus, eli siellä on ihan painettu jarrua eikä vain hidastettu. Max on satavarmana tiennyt mitä on tehnyt ja nyt FIAn uusi lellikki sitten selviää siitä jollain nimellisellä 10 sekunnin rangaistuksella. Aika läppä.
 

Zapp

Jäsen
Suosikkijoukkue
JVDT, Suur-Lukko
Tulipa viihdyttyä formuloiden äärellä eilen illalla. Onhan nämä lajin suola tällaiset vähän likaiseksi menneet mestaruustaistot. Se mikä eilisessä kisassa kuitenkin eniten häiritsi, oli se tunne siitä ettei tuomaristolla ole homma mitenkään kontrollissa ja että kisan lopputulos ei välttämättä tule olemaan oikeudenmukainen. Eilisen kisan lopputulos varmaankin oli ihan oikeudenmukainen, mutta se oli enemmän tuomariston onnea kuin taitoa.

Tuomaristolta tuntuu ensinnäkin puuttuvan resursseja. Taaempana tapahtui eilisessä kisassa ja mahtoiko esimerkiksi Kimin ja Vettelinkin tilanne mennä tutkintaan, mutta sitten siitä ei kuulunutkaan enää mitään kun kärjessä alkoi sekoilu. Ei sillä että siitä olisi mitään kuulunut tullakaan, mutta että joku päätös edes. Tai Tsunodan ja Vettelin tilanne, tulikohan siitäkään mitään vai menikö vaan multa ohi. Eivätkä nämä olleet ainoita epäselviä tilanteita taka- ja keskijoukossa. Joka tapauksessa vähemmän tärkeät asiat sivuutetaan helposti tällaisissa kisoissa, vaikka tuomaroinnin pitää olla samanlaista kaikille ja samalla aikataululla toteutettuna.

Sitten Masin huutokaupat, sijoituksista sekaisin oleminen sun muu. Ennenkin vituttanut kyseinen herra ja tämä nyt oli vähän niin kuin kirsikka kakun päälle. En tiiä, jotain muutoksia kuuluisi tulla.

Kisan ehdoton highlight oli Toton kuulokkeiden lentoon lähtö. Todella esteettinen suoritus täydellisesti heiton kanssa synkronoidulla "fuck" -huudolla höystettynä. Ihan kuin jostain viimeisen päälle hiotusta elokuvasta.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Minä olen ainakin jo nähnyt ihan riittävästi tuota hopeanharmaata paskaa kärjessä. Koko hybridiaika on ollut ylivoimaisesti paskinta aikaa koko sarjan historiassa. Aivan sama millä keinoilla se saadaan loppumaan.
Sehän loppuu ensi kisaan joka tapauksessa, eli sinulle on samantekevää miten se loppuu, vaikka Hamiltonin ja Mersun mestaruuteen?
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eipä sitä juuri tarvitse tarkentaa, kun säännöt ovat selvät. Kun joudut päästämään toisen auton ohi, niin uudelleen ohitusta ei saa toteuttaa vielä seuraavassa mutkassa. Tämä sääntöhän tuli voimaan jo Belgiassa 2008, kun Hamilton ja Räikkönen kamppailivat voitosta ja tuon takia Lyyisiltä vietiin lopulta voitto.

Tämänhän Max mokasi siinä kisan aikana, kun ohitti Lyyisin viimeiseen mutkaan tultaessa ja DRS:n avulla pääsi karkuun. Taisi kiehua niin paljon kypärän sisällä, että tarkoitus oli vaan näpäyttää Sir Hamiltonia.
No perhana, ajattelinkin että voiko olla ettei tällaista sääntöä jo ole. Hämäännyin varmaan tuosta Maxin toilailusta.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Max on satavarmana tiennyt mitä on tehnyt ja nyt FIAn uusi lellikki sitten selviää siitä jollain nimellisellä 10 sekunnin rangaistuksella.
No tietysti on tiennyt, siltähän se näytti jo livenä. Edelleen vaan ihmettelen miksi noissa nopeuksissa Sir päätti fiksummaksi sijoittaa autonsa aivan Maxin takakonttiin kuin ajaa hänen vierellään.

Eli vaikka Hamilton oli tässä tarinassa se uhri, niin tuskinpa häntä olisi kamalasti haitannut, vaikka Verstappen olisi kokenut isompiakin vaurioita tuosta. Oli toki kisan jälkeen muistanut myös sanoa, että "for me we both need to finish".
 

BaronFIN

Jäsen
Kyllä Max teki itsensä harvinaisen leveäksi parhaalla ajolinjalla ja liike ei ollut tuossa 0,5 sekunnin reagointiajassa mitenkään tulkittavissa että mihin helvetin suuntaan se on siinä menossa. Toki voi näyttää selkeältä liikkeitä helikopterista katsottuna, mutta tuossa ajassa, vauhdissa ja maantasolta ei mitenkään selvä.

+ tähän kaikki aikaisemmin tapahtuneet Virtual Safty Car kruisailut ja pelko perseessä siitä että mitä vittua siellä rännissä on seuraavaksi poikittain, niin ilman tietoa miksi toinen hidastaa keskellä suoraa keskellä ajolinjaa, niin ohi en heittämällä menisi. Toinen tehosti sitten ilmiötä jarrupolkimella, niin avot!

Mutta jos on puhetta riittänyt Suzuka -89, Adelaide -95 ja Jerez -97, niin Jedda -21 mahtuu oikein hyvin mukaan.
 

Juhisjuhis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Jos nyt unohdetaan tuo kolarointi yms. ja keskitytään vaan kisavauhtiin, niin on kyllä Mersulla etu.

En tiiä olisiko Maxilla ollut mahkuja edes taistella Hardeilla, mutta oli kyllä Mersun suoravauhti oli taas täysin ylivoimaista. Tässä nyt selkeä trendi jatkuu ja vaikea nähdä, että viikossa tapahtuu mitään muutosta toiseen suuntaan. Hyvässä paikassa ovat löytäneet oikean formin.
 

Jules W.

Jäsen
Suosikkijoukkue
MLSE
Kun kysytään miksi Hamilton ei mennyt ohi, niin tuo tilannehan tuli siksi että edellisessä ohitusyrityksessä Verstappen ajoi mutkan suoraksi ja melkein aiheutti kolarin, koska ei halunnut päästää ohi. Hamilton oli varmasti todella varuillaan Verstappenin kanssa tuon jälkeen, kuten joku täällä sanoikin niin tuosta ohittamisesta olisi varmaan kannattanut ensin informoida Hamiltonia eikä Verstappenia.

Maxin kiihkeimmillä fanipojilla on hienosti konseptit sekaisin, kun melkein se unelmoitu kolari nyt tuli ja siitäkin yritetään Hamiltonia syyttää. Verstappen olisi oikein mielellään varmasti ottanut mestaruuden tuolla tempulla, sehän melkein onnistui.

En toivo Hamiltonille toisaalta yhtään mestaruutta lisää ja tämä Mersun ylivoima on tylsää, mutta ajamalla nämä pitäisi ratkaista eikä kolaroimalla. Jos mennään rengas renkaassa ja väännetään niin ok, mutta nämä blokkailut ja jarruttelu pitäisi saada pois.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Apa

BaronFIN

Jäsen
Kunniamaininta eilisestä pitää antaa vielä Perezille, joka nyt pääsee huomion osalta kuin koira veräjästä. Bottashan olisi vastaavalla suorituksella suolattu ja teurastettu jo moneen kertaan (@Weekend_Warrior ), mutta Sergio saa paljon anteeksi olemalla aina niin race smart, kokenut ja tasainen suorittaja. Mutta et sä nyt jumalauta voi tässä vaiheessa kautta vetää yhtä hyödyllisenä kakkosena kuin Coulthard aikanaan.

No, tämä taisi maksaa tallimestaruuden Red Bullille ellei kaikki mene Red Bullin kannalta putkeen viikon päästä.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ihan oikeasti, katso kerran yläkamerasta ja ymmärrät ettei reunempaan oikeastaan pääse. On board -kamera vaan aiheuttaa perspektiiviharhaa. Mutta käy kerran katsomassa yläkamerasta niin ei ihan älyttömiä juttuja tarvitse laukoa. Cmoren lähetyksessä lähdettäessä kierrokselle 42 näytetään uusinta yläkamerasta, sieltä ainakin voi etsiä.
Sanomani pätee edelleen. Tutkinta toi sen verran lisää infoa, että tilanteen alkaessa kyse oli tuosta DRS-hivutuksesta. Max yritti (jälleen sääntöjen harmaata aluetta hyväksi käyttäen) päästää Hamiltonin suoran alussa ohi ja sitten kuitata heti ensimmäiseen mutkaan takaisin.

Voit katsoa sekä yläkamerasta että on board -kamerasta, miten Maxin auto on törmäyshetkellä käytännössä keskellä tietä. Siinä alkuvaiheessa hän toki köröttelee normaalilla ajolinjalla, jolloin Hamiltonilla on tilaisuus mennä vasemmalta ohi. "Obviously, do it strategically" oli ohjeistus, jota Max lähti noudattamaan.

Jarrutustietojen perusteella Max olisi mielestäni pitänyt hylätä kisasta. Mutta koska tämä on ison rahan bisnestä, rangaistukset valitaan draamankaarta mukaillen. Vaikka sinällään pidän jännittävistä tilanteista, tämä eilinen Saudi-kisa alkoi mennä tuomariston ja tallien osalta ala-arvoisen puolelle.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Apa

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas, Englanti
Kyllä Max teki itsensä harvinaisen leveäksi parhaalla ajolinjalla ja liike ei ollut tuossa 0,5 sekunnin reagointiajassa mitenkään tulkittavissa että mihin helvetin suuntaan se on siinä menossa. Toki voi näyttää selkeältä liikkeitä helikopterista katsottuna, mutta tuossa ajassa, vauhdissa ja maantasolta ei mitenkään selvä.

+ tähän kaikki aikaisemmin tapahtuneet Virtual Safty Car kruisailut ja pelko perseessä siitä että mitä vittua siellä rännissä on seuraavaksi poikittain, niin ilman tietoa miksi toinen hidastaa keskellä suoraa keskellä ajolinjaa, niin ohi en heittämällä menisi. Toinen tehosti sitten ilmiötä jarrupolkimella, niin avot!

Mutta jos on puhetta riittänyt Suzuka -89, Adelaide -95 ja Jerez -97, niin Jedda -21 mahtuu oikein hyvin mukaan.
Näinhän se on. Vaikka nyt vaahdotaan niin muistellaan tätäkin kamppailua kaiholla 10 vuoden päästä.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas, Englanti
Bottas ajoi yhden kauden parhaista kisoistaan, piti Maxin takanaan alussa ja oikeastaan Mersun taktinen kömmähdys ottaa Valtteri myös sisällä safety carin aikana saattoi viedä Mersulta kaksoisvoiton. Lopussa tärkeät ohitukset Ricciardosta ja Oconista jotka varmistivat MM-sarjan kolmostilan ja merkkipisteissä tilanne on se että RB tarvii käytännössä kaksoisvoiton ja toisen mersun pitää epäonnistua totaallisesti.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Vittu mikä kausi, kunnolla menoa ja meininkiä. Aivan mahtavaa.

Vähän sellainen fiilis, että Max ja Red Bull hukkasi pallon totaalisesti eilen. Punaisten lippujen kanssa kävi tietysti valtava tuuri, koska ilman punaisia, Max olisi ollut totaalisen kusessa. Lewis ja Valtteri takana uusilla renkailla, ei olisi millään ehtinyt ajamaan kaulaa niin paljoa, että olisi voinut pysähtyä järkevästi. Nyt kävi tietysti hyvin, mutta äärettömän rohkea ja erikoinen veto.

Toinen silmiin pistävä asia oli se, miten Maxin ympärillä pyöri jatkuvasti joku. Ehkä tämä ei Maxia häiritse, mutta tuntuisi että tuossa vaiheessa isukin ja Markon kannattaisi antaa pojan keskittyä täysin ajamiseen.

Jos raakaa nopeutta katsoo, niin Max on jo luultavasti gridin nopein. Maxin isoin heikkous on pelisilmän puute, mies yrittää edelleen voittaa joka mutkan, eikä ymmärrä, milloin kannattaa antaa periksi. Nyt mies on kaikkien suurennuslasin alla, koska hän tekee jokaisessa ohituksessa typeryyksiä. Mikä idea oli vaikkapa Brasiliassa kikkailla, kun Lewis oli niin paljon nopeampi? Jos Max osaisi ajatella isossa kuvassa, niin hänellä olisi viimeiseen osakilpailuun näitä temppuja "jemmassa". Nyt on selvää, että jos hän tekee yhtään mitään säännöistä poikkeavaa, niin penaltia tulee. Ihailen tuota halua ja poltetta voittaa, mutta kyllä mies tekee asiat todella vaikeaksi itselleen.

Lewis on taas paineen alla aivan suvereeni kuljettaja. Kyllä Lewis osaa myös ajaa harmaalla alueella, mutta tekee sen niin paljon fiksummin kuin Max.

Tämä on ollut yksi kaikkien aikojen kausista, ja siitä kuuluu kiitos Lewikselle sekä Maxille. Muut tulevat kaukana perästä.

Ja Ainiin, Bottas varmisti pronssin. Perez on täysin Bottaksen takataskussa. Hyvä Vale!
 

Juhisjuhis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Bottas teki eilen yhden kauden parhaista kisoistaan, piti Maxin takanaan alussa ja oikeastaan Mersun taktinen kömmähdys ottaa Valtteri myös sisällä safety carin aikana saattoi viedä Mersulta kaksoisvoiton. Lopussa tärkeät ohitukset Ricciardosta ja Oconista jotka varmistivat MM-sarjan kolmostilan ja merkkipisteissä tilanne on se että RB tarvii käytännössä kaksoisvoiton ja toisen mersun pitää epäonnistua totaallisesti.
Oli kyllä ihme, että se Bottaksen hidastelu ensimmäisen SC:n kohdalla meni täysin maton alle. Siinä venähti selkeästi ero Hamiltoniin varmaan viiteen sekuntiin.

Nykyään kun on tarjolla kaikenmaailman AWS käppyröitä kisan aikana, niin noita kuskien delta-aikoja voisi kyllä vähän enemmän tuoda näytille. Ja miten paljon tuota liikkumaa sitten sallitaan. Onhan tuo nyt objektiivisesti vähän hullunkurinen, että voit sääntöjen rajoissa hidastella takana-ajavaa, jotta double stack onnistuu.
 

Huppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tämänhän Max mokasi siinä kisan aikana, kun ohitti Lyyisin viimeiseen mutkaan tultaessa ja DRS:n avulla pääsi karkuun. Taisi kiehua niin paljon kypärän sisällä, että tarkoitus oli vaan näpäyttää Sir Hamiltonia.
Sir ei sanota koskaan pelkän sukunimen kanssa. Eli Sir Lewis tai Sir Lewis Hamilton muttei koskaan Sir Hamilton.

Sanomani pätee edelleen. Tutkinta toi sen verran lisää infoa, että tilanteen alkaessa kyse oli tuosta DRS-hivutuksesta. Max yritti (jälleen sääntöjen harmaata aluetta hyväksi käyttäen) päästää Hamiltonin suoran alussa ohi ja sitten kuitata heti ensimmäiseen mutkaan takaisin.

Voit katsoa sekä yläkamerasta että on board -kamerasta, miten Maxin auto on törmäyshetkellä käytännössä keskellä tietä. Siinä alkuvaiheessa hän toki köröttelee normaalilla ajolinjalla, jolloin Hamiltonilla on tilaisuus mennä vasemmalta ohi. "Obviously, do it strategically" oli ohjeistus, jota Max lähti noudattamaan.

Jarrutustietojen perusteella Max olisi mielestäni pitänyt hylätä kisasta. Mutta koska tämä on ison rahan bisnestä, rangaistukset valitaan draamankaarta mukaillen. Vaikka sinällään pidän jännittävistä tilanteista, tämä eilinen Saudi-kisa alkoi mennä tuomariston ja tallien osalta ala-arvoisen puolelle.
Ei päde tippaakaan eikä ole koskaan pätenyt jos puhutaan väitteistä ajolinjan suhteen. Hetkellisesti Max mutkan aikana käy vähän keskemmällä mutta on koko ajan keskilinjan oikealla puolella, ei missään vaiheessa "keskellä". On board -kamerasta et voi tätä katsoa koska siitä tulee perspektiiviharhaa liikaa.

Säännöt kieltävät seuraavaan mutkaan ohituksen mutta varmasti yritys oli pysyä niin lähellä että voi heti hyökätä. Mutta kyllä siinä vähän kiltimmin oltiin sijoitusta antamassa kuin seuraavalla kerralla jolloin selvästi jo kiehui yli.

Sen sijaan jarrutus on tietysti selvä asia rangaistuksen suhteen.

Oli kyllä ihme, että se Bottaksen hidastelu ensimmäisen SC:n kohdalla meni täysin maton alle. Siinä venähti selkeästi ero Hamiltoniin varmaan viiteen sekuntiin.

Nykyään kun on tarjolla kaikenmaailman AWS käppyröitä kisan aikana, niin noita kuskien delta-aikoja voisi kyllä vähän enemmän tuoda näytille. Ja miten paljon tuota liikkumaa sitten sallitaan. Onhan tuo nyt objektiivisesti vähän hullunkurinen, että voit sääntöjen rajoissa hidastella takana-ajavaa, jotta double stack onnistuu.
Toki mutta nämä on juuri niitä temppuja jotka mersulta on vuosien aikana hyväksytty. Kannattaisi joskus muidenkin kokeilla mutta kun Perezin panos esimerkiksi on ollut sen verran heikko ettei ole ollut juuri mahdollisuuksia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös