Eniten ehkä mietityttää myös että pystyykö kaikki tallit kehittämään autoa samaan tahtiin muiden kanssa jos tietyissä maissa on rajoituksia vaikka työssäkäynnin suhteen? Eli voisiko sieltä yllättäää joku talli jos keksii jotain ja toiset taas on jumissaan työntekijöiden kanssa. Myös tuo että mitä vähemmän kisoja niin todennäköisesti mestaruuskamppailu ratkeaa vasta viimeisissä kisoissa. Saattaa jopa Bottakselle olla nyt ainoa mahdollisuus viedä mestaruus.
Näen tässä myös sen riskin, että kun kausi lyhenee, niin Mersulla on isompi paine lähteä yhden kärjen taktiikalla liikkeelle. Jos Hamilton ja Bottas vääntävät keskenään, saattaa tynkäkaudella Ferrari tai Red Bull päästä iskemään väliin. Eli lähdetään Hamilton edellä kauteen, koska Mersu haluaa voittaa Lewiksen kanssa ja nousta Schumin kanssa tasoihin. Seuraava kausi on jossain määrin arvoitus, kun säännöt menevät uusiksi. Toki Mersu on luultavasti silloinkin todella kova, mutta isojen myllerryksien myötä voi hommat mennä myös perseelleen.