Mainos

Formula 1 – kausi 2020

  • 276 731
  • 2 260

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Toisaalta, milloin viimeksi Bottas on ohitettu radalla, jos on johtanut ykkösmutkan jälkeen? Siis ihan ajamalla ohitettu? Itse en ainakaan muista. Kyllä mersu on niin nopea auto, että vaikeaa se on Bottaksenkin kohdalla.

Kyllähän Hamilton ainakin on Bottaksen ohi pyyhältänyt monet kerrat. Sitä ei vaan meinaa suomilasien takaa nähdä.
 

5hole

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, VGK, Savolaiset, Jokerit, CBJ?
Kyllähän Hamilton ainakin on Bottaksen ohi pyyhältänyt monet kerrat. Sitä ei vaan meinaa suomilasien takaa nähdä.
Bahrain 2019 toisella kierroksella löytyi YouTubesta, mutta muita en kyllä sieltäkään löytänyt näin äkkiseltään. Britannian gpssä samana vuonna pääsi kyllä ohi, mutta Bottas kuittasi heti perään, joten en sitä laskisi samaan. Nyt siis puhutaan nimenomaan ajamalla, ei tallimääräyksien, lähtöjen tai varikolla. Valaisetko useammalla meitä urpoja.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllähän Hamilton ainakin on Bottaksen ohi pyyhältänyt monet kerrat. Sitä ei vaan meinaa suomilasien takaa nähdä.
Esimerkkejä kehiin, kiitos. Nimenomaan ajamalla ohi ilman tallimääräyksiä. Ja puhe oli siitä, että Bottas on kärjessä ensimmäisen mutkan jälkeen.
 

Juhisjuhis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Toisaalta, milloin viimeksi Bottas on ohitettu radalla, jos on johtanut ykkösmutkan jälkeen? Siis ihan ajamalla ohitettu? Itse en ainakaan muista. Kyllä mersu on niin nopea auto, että vaikeaa se on Bottaksenkin kohdalla.
Tämä kyllä totta myös. En sitten tiedä mikä on tilasto 2014-2016 Rosberg vs. Hamilton kaksikolla tämän mittarin osalta. Mutta voitaneen todeta Mersun olleen ja olevan kisa-autona ylivertainen muihin nähden.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Aika paljon Bottas on suoraan startissa menettänyt sijoja Hamiltonille, kuin että olisi myöhemmässä vaiheessa kisaa ohitettu ihan radalla. Viime vuonna Silverstonessa toki Hamilton ohitti tämän radalla, mutta Porridge Boss kuittasi tuon samantien takaisin. Myöhemmin kisassa sitten vaihteeksi uskomaton tuuri Jeesuksen pojalle turva-auton kanssa käänsi tuon kisan hänelle.

Minkäs teet, kun tallikaverisi ei tee virheitä kuin kerran kahteen vuoteen ja omat pienetkin mokat näkyvät välittömästi joko sekuntikellossa tai viimeistään MM-pistetaulukossa.
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Silverstonessa Bottaksen kisa pilattiin tavallaan jo ennen turva-autoa kun hänet laitettiin uudestaan samanlaiselle rengassetille kuin alussa, joten Bottas joutui toistamiseen varikolle. Hamiltonille puolestaan laitettiin erilainen rengassetti omalla stopiĺla. Joten vaikka turva-autoa ei olisi tullut, tehtävä olisi ollut aika vaikea mikäli Hamiltonin taktiikka olisi pidetty samana kuin mitä se oli nyt.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Nürburgring tekemässä paluuta tämän kauden F1-kalenteriin.

Ei haittaa klassisten ratojen paluu yhtään. Imola on myös vahvasti huhuissa tekemässä paluuta, mutta toki on ohittamisen kannalta helvetin huono rata.
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Nürburgring tekemässä paluuta tämän kauden F1-kalenteriin.

Ei haittaa klassisten ratojen paluu yhtään. Imola on myös vahvasti huhuissa tekemässä paluuta, mutta toki on ohittamisen kannalta helvetin huono rata.
Jonkinlaisena koronakauden spesialiteettina voisivat ajaa kisassa Nordschleifen kanssa. Saattaisi olla kuskeillekin jännää. Nippu drooneja kuvaamaan Pohjoislenkkiä ylhäältä päin.
 
Viimeksi muokattu:

Perreault85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Nürburgring tekemässä paluuta tämän kauden F1-kalenteriin.

Ei haittaa klassisten ratojen paluu yhtään. Imola on myös vahvasti huhuissa tekemässä paluuta, mutta toki on ohittamisen kannalta helvetin huono rata.
Muutenkin Hocken tilalle kalenteriin saisi ottaa Nurburgringin, en oo koskaan tykännyt uudesta Hockesta, kun taas vanha oli siihen aikaan yksi suosikkeja. Tälle kaudelle on kyllä tulossa kunnon ratoja mukaan, jos kaikki toteutuu.
 

Juhisjuhis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Voipi olla kuoritakeille käyttöä lokakuisessa Nurburgringin ympäristössä. Taitaa keskilämpötilat pyöriä jossain 8-13 asteen tietämillä ja siihen eri muotoiset sateet päälle - ai että.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Jonkinlaisena koronakauden spesialiteettina voisivat ajaa kisassa Nordscheifen kanssa. Saattaisi olla kuskeillekin jännää. Nippu drooneja kuvaamaan Pohjoislenkkiä ylhäältä päin.
Missä kunnossa tuo Norre muuten noin yleisesti on? Ilmeisesti siellä pääsee omallakin autolla ajamaan ja jotain kestävyyskisoja ajetaan myös, mutta olisiko tuota edes teoriassa mahdollista valjastaa F1-kisaksi?
 

Juhisjuhis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Missä kunnossa tuo Norre muuten noin yleisesti on? Ilmeisesti siellä pääsee omallakin autolla ajamaan ja jotain kestävyyskisoja ajetaan myös, mutta olisiko tuota edes teoriassa mahdollista valjastaa F1-kisaksi?
Luulen et turvallisuuden kannalta ei oo mahdollista - välimatkat niin pitkiä. Sehän tais olla syy Hocken radan leikkaamiseen, kun lääkintäautoja olis pitänyt olla ihan jäätävästi keskellä metsää. Radan kunnon puolesta en osaa sanoa. Viime vuoden Austinin kisa ainakin osoitti, et jos on vähänkin pomppuja radalla niin heti hajoaa jousitukset.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Nyrren ja Imolan lisäksi kisakalenteriin oltaisiin tuomassa Portimaon rataa Portugalissa. Tässä linkki juttuun Racefans.net -sivustolle.

Jotain hyvää siis tässä koronassa, kun nähdään kerrankin oikeita ratoja kalenterissa.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Nordschleife on asfaltiltaan hyvässä kunnossa, ajetaanhan siellä paljon endurance-kisaa ja koppiautoluokkia. Turvallisuus ei tietenkään riitä nykyisin F1-sarjalle, mutta olisihan se hieno nähdä miten siellä oikeasti ajettaisiin kilpaa. Döttinger Höhe-Tiergarten väli DRS-alueeksi niin tulisi vähän huippunopeuksiakin siihen sillan alle. Kisaan sitten sopiva sekakeli, jossa osa radasta vaihtelevasti pienen sateen alla... ai että.

Tuo lokakuinen ajankohta voi olla säiden puolesta mitä vaan 20-asteen aurinkoisesta kelistä räntäsateeseen.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Muutenkin Hocken tilalle kalenteriin saisi ottaa Nurburgringin, en oo koskaan tykännyt uudesta Hockesta, kun taas vanha oli siihen aikaan yksi suosikkeja. Tälle kaudelle on kyllä tulossa kunnon ratoja mukaan, jos kaikki toteutuu.

Kyllähän se vanha kunnon Hocke tuhottiin, kun Tilke pääsi käyttämään lyijykynäänsä. Sääli. Vanha kunnon Hocke pitkine suorineen ja pari shikaania oli siistiä. Voisi nyky autoilla olla aika mielenkiintoinen. Niihin pitkien suorien päähän DRS alueet, niin ohituksia nähtäisiin varmasti.
Nykyinen "kastelukannu" on perseestä...
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nurren paluu olisi hieno juttu, sama Imola, joskin jälkimmäinen on ohitusten puolesta sellainen rata, että aika-ajoissa ratkaistaan tyyliin jo kisan voittaja.

Kovasti huhut kertoo, että Vettelin Aston Martin diili sinetöidään vkloppuna. Perez ottaa Kimin paikan Alfalta ja Kimi lyö hanskat naulaan.
 

ChosenTwo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset NHL:ssä

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers

Eli kalenteriin on nyt virallisesti lisätty kisat:
Nurburgring 11.10
Portimao 25.10
Imola 1.11

Yhteensä 13 kisaa kalenterissa tällä hetkellä.
Imolan viikonloppu on lisäksi kaksi päiväinen. Voi olla jännä kisa, jos on vain yhden harjoitukset ennen aika-ajoa ja kilpailua. Nyt loppukaudeksi kun saataisiin vielä Vietnam, Bahrain ja Bahrain Outer circuit, sekä Abu Dhabi niin hyvä kausihan tästä saatiin aikaan. Toki Kiinan kisa lienee vielä kysymysmerkki. Välillä uutisoidaan, että Kiina jää välistä ja taas välillä, että siellä pidettäisiin kaksi kisaa.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ihan mielenkiintoista kun noita vanhojakin ratoja on mukana, tästä jopa hieman tuli mieleen että voisiko kalenterissa olla ainakin yksi sinetöity paikka kiertävälle "klassikko radalle" jonka sitten kisamaksutkin olisi selkeästi muita edullisimpia. Jos kerta nytkin näissä on mahdollista ajaa niin miksei myöhemminkin.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Ihan mielenkiintoista kun noita vanhojakin ratoja on mukana, tästä jopa hieman tuli mieleen että voisiko kalenterissa olla ainakin yksi sinetöity paikka kiertävälle "klassikko radalle" jonka sitten kisamaksutkin olisi selkeästi muita edullisimpia. Jos kerta nytkin näissä on mahdollista ajaa niin miksei myöhemminkin.
Monacolla tuo jo on, kun sen ei tarvitse maksaa mitään. Onhan se legendaarinen rata mutta aika väärin muita kohtaan.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Mikäli se 15-18 kisaa on tavoitteena F1:llä, niin eiköhän tuolta tule tuplakisat Bahrainiin ja sitten kauden "huipennus" Yas Marinassa.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Puhdas veikkaus, kaksi kisaa vielä lisää kalenteriin ja molemmat ajetaan Yas Marinassa.

On kyllä kova kalenteri. Ei tuolla ole tylsiä ratoja kuin Barcelona ja Sotshi + tietysti Abu Dhapi jos sinne päädytään kausi päättämään.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Monacolla tuo jo on, kun sen ei tarvitse maksaa mitään. Onhan se legendaarinen rata mutta aika väärin muita kohtaan.

Mennyt itsellä ohi täysin tuo että ilmaiseksi ajetaan tuolla. Eikä oikein nykyään kun autot on niin pitkiä ja leveitä oikein mitään tekemistä kilpa-autoilun kanssa kun ei ole oikein edes sitä teoreettista ohitusmahdollisuutta vaikka toinen tekisi virheen. Oikeastaan lähtikin ajatus jo miettimään että kuinka paljon erilaisia kiertäviä ratoja saattaisikaan olla mahdollista tuon takia jatkossa ajaa jos olisi ilmaista kisan järjestäminen, saattaisi jopa Suomessa varmaan olla mahdollista vaikka koskaan sen yhden kisan jälkeen ei palattaisi tänne. Kisamaksun säästöllä kuitenkin aika paljon saa ratoja kunnostettua ja tarvitseeko sitten ihan jokaisen f1 radan ihan kaikkia tiettyjä vaatimuksia täyttää.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihan mielenkiintoinen tämä Portimaon rata. Korkeuseroja riittää ja etenkin ykkösmutkaan tullaan kunnolla alamäkeen.
Näyttää varmaan pirun hienolta, kun nykyformuloilla painetaan mutkat kaasu pohjassa menemään.

 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös