Ajoi Botte kyllä tosi hyvän kisa, mutta ensimmäinen turva-auto kyllä pelasti kaverin. Siinä kohtaa näytti, että vauhti oli tippumassa ja renkaat (tuttuun tapaan) tuhottu, kun Hamilton oli kirinyt 7,5s eron siihen 3s tuntumaan. Tämä renkaiden kuluminen oli viime kaudella Botten perisynti. Katsoiko joku kisan Cmoren kautta - miten parivaljakko Juusela & Oikarinen tämän huomioi? Vai lakaistiinko tämä vaan maton alle kaiken kiiman keskellä?
Kyllä muistaakseni selostajat sitä manaili, että "Nyt on britin kyyti pelottavan vahvaa" ja vähän Juuselaankin kevyt pelko iski kaiken sen alun dominoinnin jälkeen.
On kyllä joo Bottaksen yksi heikkous tuo renkaiden pitäminen hyvässä kunnossa, etenkin jos ja kun joutuu ajamaan tallikaveria vastaan keulilla. Tiedä sitten johtuuko ihan vain siitä, että tavallaan Bottas joutuu ajamaan koko ajan aivan maksimaalisesti "taitojensa limiitillä", kun taas Hamilton sitten voi ehkä vähän iisimmin ajaa pitäen kuitenkin hyvän kyydin päällänsä.
Toki voihan se myöskin olla, että Bottas säästeli renkaita ja autoaan enemmän, kun taas Hamilton otti tuossa kohtaa kaiken irti. Vähän liikaa kuitenkin ja nopeasti se ero alkoi hupentumaan.
Hyvin kuitenkin Bottas otti lähdöt turva-autojen jälkeen joka kerta eikä Hamilton kuitenkaan päässyt edes yrittämään ohitusta.
Hamiltonilla on kyllä outo tapa aloittaa kautensa vähän vaisummin. 2015 kauden jälkeen ei ole voittanut avauskisaa kertaakaan. Toki viime kaudella voitti sitten kaksi seuraavaa kisaa ja ylipäänsä ensimmäisestä kahdeksasta kilpailusta kuusi...
Bottakselle myös on Itävalta sopinut erittäin hyvin, kun tuloksena on ollut jo kolme paalua, pari voittoa ja useampi palkintopalli.
Hamilton taas ei ole ollut kertaakaan edes palkintopallilla niillä kausilla, kun ovat Bottaksen kanssa olleet tallikavereita.
Sen suhteen ei vielä uskalla lippuja vetää salkoon. En jotenkin vieläkään usko Bottaksen tason riittävän Hamiltonia vastaan koko kauden kuvassa. Toki nyt on tynkäkausi varmaankin luvassa ja pari keskeytystä Hamiltonille johonkin kohtaan lisää mahdollisuutta. Nyt vain pitää ottaa niitä maksimaalisia pisteitä aina kun paikka on. Viime kaudella pari kisaa meni putkeen juuri vituiksi kauden puolivälissä, kun ensin Saksassa ajoi ulos juuri kun oli iso paikka kaventaa eroa MM-pisteissä ja sitten seuraavassa kisassa Unkarissa etusiipi otti osumaa ja nousi vain jämäpisteille lopulta. Toki Unkarissa Leclerc sen siiven leikkasi, mutta juuri tälläisiin pariin kisaan ei ole ollenkaan varaa.