Itse tykkäsin tuosta Netflixin F1 dokumenttisarjasta. Muutamaan vuoteen ei ole F1 liiemmin kiinnostanut ja olen seurannut sarjaa vähän puolivaloilla. Nyt kuitenkin tuon sarjan ansiosta kiinnostaa tuleva kausi poikkeuksellisen paljon. Saa nähdä, että kuinka pitkän aikaa tuo kiinnostus pysyy yllä, mutta nyt monen vuoden tauon jälkeen jopa odottaa kauden alkamista. Etenkin, kun ohituksia pitäisi nyt tällä kaudella tulla aikaisempia kausia enemmän, jolloin kisoihin saadaan heti lisää mielenkiintoa.
Muutama asia, jotka ainakin itseäni kiinnostavat tulevassa kaudessa:
- Red Bull vastaan Renault. Horner vastaan Cyril, Verstappen vastaan Ricciardo ja Renaultin moottori vastaan Hondan moottori. Tämä taistelupari on todella mielenkiintoinen, joten on pakko toivoa, että Renault pystyy haastaamaan ihan tosissaan Red Bullin. Itse olen ainakin sympaattisen Cyrilin ja vekkulin Ricciardon bandwagonissa.
- Nuoret kuljettajat. Leclerc, Gasly, Norris, Albon ja Russell. Verstappen menisi ikänsä puolesta samaan porukkaan, mutta eiköhän hän ole jo näyttönsä antanut. Kaksi uutta nuorta kuljettaa myös kärkitalleissa, joten toivottavasti he onnistuvat yllättämään positiivisesti. Vettelin ja Hamiltonin dominointia on nähty jo ihan tarpeeksi pitkään, joten uusia huippukuskeja tarvitaan haastamaan nämä kaksi.
- Alfa Romeon suorituskyky. Mitä enemmän asiaa on mietiskellyt, niin tämä Kimin siirtyminen Alfalle tekee kaudesta paljon mielenkiintoisemman. Ferrarilla Kimi olisi ajanut varmasti keskimäärin paremmilla sijoituksilla, mutta mestaruustaistoon ei olisi ollut tulevallakaan kaudella mitään asiaa. Pystyisikö Kimi yllättämään kuten Lotuksella aikoinaan? Toivottavasti nähdään ainakin aggressiivisempaa ajamista Kimiltä.
- Bottaksen suoritukset ovat kiinnostaneet yhtä paljon kuin maailman nopeimman Heikin suoritukset aikoinaan, mutta nyt pitäisi vihdoin saada tuloksia aikaan. Jos tulevalla kaudella se yleisin sijoitus on viides kuten viime vuonna, niin jatkosta Mercedeksellä tuskin tarvitsee edes unelmoida. Nyt Valtterin pitää joko nousta luotettavaksi kakkoskuskiksi, joka on tasaisesti kolmen parhaan joukossa tai sitten pitäisi yrittää laittaa Hamiltonille kampoihin. Itse olisin toki jälkimmäisen vaihtoehdon kannalla. Valtteri voisi vaikka Melbournen kisan ensimmäisessä mutkassa kiilata Hamiltonin vittuun radalta ja kysellä sen jälkeen tiimiradiosta, että "mitä tuo Lewis oikein tekee".
- Mielenkiintoa herättää myös Lance Strollin otteet. Onhan se sympaattista, että isä ostaa F1-tallin, jotta poika saa vähän harrastella. Harmi vain, että tuon takia oikeasti hyviä kuskeja jäi ilman tallipaikkaa.
Heitetään vielä omat veikkaukset:
Tallit:
1. Mercedes
2. Ferrari
3. Renault
4. Red Bull
5. Haas
6. Alfa Romeo
7. McLaren
8. Toro Rosso
9. Racing Point
10. Williams