Mainos

Formula 1 – kausi 2019

  • 232 966
  • 1 280

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Parempi olla näin. Kyllä tuo silti vähän pelottaa kun maikkari mainosti, että herra vahvistaa asiantuntijatiimiä ja ennakkolähetyksiä. Herralla ei pitäisi olla studioon mitään asiaa. Kokkailkoot formulasirkuksessa jos haluaa. Se on nähty miten hirveitä studiot ovat olleet silloin, kun siellä on näitä saman tasoisia tuuraajia nähty. Tomi Tuominen ja muut kyllä vastaavat myös viihteestä, joten tuollaista burgerijätkää ei mukaan tarvita.

Joo nimenomaan tuo juuri että kyllähän se ihan ok että joku menee kiertämään kisaviikonloppuina paikkoja ja tekee oman kokkausohjelman siitä, mutta sillä ei pitäisi olla mitään tekemistä formuloiden kanssa ja niiden lähetyksillä.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Maikkarin sivuilla oli jotain Twitter julkaisunm kuvia ja 7 sek video Kimin ensikauden auton "värityksestä ? Lopullinenhan tuo ei välttämättä ole, mun mielestä "ei hyvä". Ne aiemmin nähdyt valkoinen / punainen oli parempi. Ainakin selkeämpi....

Linkki uutiseen
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Maikkarin sivuilla oli jotain Twitter julkaisunm kuvia ja 7 sek video Kimin ensikauden auton "värityksestä ? Lopullinenhan tuo ei välttämättä ole, mun mielestä "ei hyvä". Ne aiemmin nähdyt valkoinen / punainen oli parempi. Ainakin selkeämpi....

Linkki uutiseen

No eihän tuo lopullinen ole. Tuossa oli neliapilat ja sydämet sekaisin ystävänpäivän kunniaksi. Syön hatullisen pässin kiveksiä mikäli Alfa Romeo on tuon näköinen ensimmäisessä kisassa.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Noita sääntö muunnoksia on tullut niin osaako täällä joku sanoa onko kimillä oikeasti mitään saumaa pärjätä noita isompia vastaan? Ainakin iltalehden mielestä räikkönen on palkintokorokkeella jokaisessa kisassa mutta onko kimillä muka oikeasti mahdollisuus olla mukana kärkitaisteluissa? Tuntuu että nuo mersut voittaa joka ikisen kisan
Onhan Alfa Romeolla kenties sarjan paras moottori käytössä ensi kaudella. Toki mahdotonta vielä tietää onko Ferrarin moottori parempi kuin Mercedeksen, mutta tuskin mitään isoa eroa noiden kahden välillä on. Kyllä itse ainakin toivon ja mielelläni myös uskoisin, että Alfa Romeo olisi saanut hyvän auton tehtyä tuohon moottorin ympärille. Kuvien perusteella ovat ainakin hakeneet vähän erinlaista kuin muut, esimerkiksi etusiipeen ja ponttoneihin. Varsinkin alkukaudesta olisi mahdollisuus yllättää, mikäli Red Bullilla on vaikeuksia Hondan kanssa. Toivotaan parasta. Jos ei muuta niin ainakin tuurilla pitäisi olla mahdollista päästä podiumille, kuten Force India viime kaudella.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Noita sääntö muunnoksia on tullut niin osaako täällä joku sanoa onko kimillä oikeasti mitään saumaa pärjätä noita isompia vastaan? Ainakin iltalehden mielestä räikkönen on palkintokorokkeella jokaisessa kisassa mutta onko kimillä muka oikeasti mahdollisuus olla mukana kärkitaisteluissa? Tuntuu että nuo mersut voittaa joka ikisen kisan

Mercedeshän laittoi moottorinsa kokonaan uusiksi, eli luotettavuudesta ei ole tällä hetkellä kenelläkään mitään tietoa. Paitsi toki Mercedeksellä itsellään. Noin isossa muutoksessa on aina omat riskinsä luotettavuuden suhteen - aika näyttää miten Mersu kestää.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Jos ei muuta niin ainakin tuurilla pitäisi olla mahdollista päästä podiumille, kuten Force India viime kaudella.
Kaikki panokset siis Bakun kisaan ja muuten ajetaan kolmen kärkitallin jatkeena, kuten viime kausina nämä muut tallit. Toivottavasti kuitenkin jo(i)ssain muussakin kisassa tulee näkymään palkintopallilla kolmikon ulkopuoleisia talleja nyt kun kuskit vähän hajaantuivat.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Tässä (linkki twitter-kuvaan) erinomainen kuva tuosta uudesta Alfa Romeosta. Sauberin, siis Alfan suunnitteluosastolla oltu ainakin rohkeita, sillä etusiipi poikkeaa massasta täysin. Lisäksi moottorin ilmanottoaukko kuskin yläpuolella on huomattavan erilainen kuin muilla. Saas nähdä vaan miten nuo toimivat käytännössä.

Tähän asti julkaistuista autoista Renault (f1.com) näyttää toistaiseksi parhaimmalta. En vaan ole kovin luottavainen sen suhteen, että pystyisivät oikeasti haastamaan top3-tiimejä tänä vuonna.
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
En ole oikein ajatuksen kanssa paneutunut näihin tuleviin sääntömuutoksiin mutta mitä tuosta Alfasta ja sen ulkonäöstä nyt voi äkkiseltään sanoa, niin onkohan siellä lähdetty ns. kaikki tai ei asenteella ensi kauteen? Eli rohkeasti lähdetty hakemaan radikaalimpejakin ratkaisuja jotka voi olla joko jackpot tai täysi huti ja jälkimmäisessä tapauksessa kelkkaa on sitten vaikea kääntää kesken kauden.

Suunnittelijana toki Ferrarin vanha mies joten tietänee ainakin suurinpiirtein mitä on tekemässä ja ainakin hlökohtaisesti tykkään tällaisen pienemmän tallin kohdalla mikäli pyritään riskillä hakemaan parempaa tulosta versus tasapaksu esitys.
 

Trimmer

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ilmeisesti tuossa Alfa Romeon suunnittelussa on vedetty kaikki tai ei mitään mentaliteetillä. Jos sarjan parhaan moottorin ympärille on löydetty jotain aeroratkaisuja mitä muilla ei ole uskallettu yrittää niin ainakin muutamassa ekassa kisassa on ns. taivas auki. Uskoisin myös että Kimi on sopimusta tehdessään vaatinut että vedetään riskillä eikä rakenneta autoa mikä ajaa turvallisesti sijoilla 6-12. Olisihan AR:ltä aikamoinen paukku rakentaa sellainen Brawn GP:n tyyppinen tykki ja lyödä muutamassa ekassa kisassa jauhot suuhun muulle F1 sirkukselle.

Toivossa on hyvä elää.

Vähän pelottaa myös mersun iskukyky kun koko voimayksikkö on rakennettu uudestaan ja autosta ei kuvien perusteella löytynyt mitään ”uutta” vs Alfa ja Red Bull
 

Backhander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Johtuisiko Sauberin erinäköiset ratkaisut siitä että on suunniteltu autoa jolla voi mahdollisesti ajaa toisen auton takana.

Mersuhan on suunnitellut autot koko V6-ajan sillä mentaliteetilla että niillä ajetaan kärjessä. Varsinkin silloin alkuaikana Rosberg ja Hamilton eivät tahtoneet päästä millään edelle jos jäivät ensimmäisellä kierroksella jonkun taakse.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Johtuisiko Sauberin erinäköiset ratkaisut siitä että on suunniteltu autoa jolla voi mahdollisesti ajaa toisen auton takana.

Mersuhan on suunnitellut autot koko V6-ajan sillä mentaliteetilla että niillä ajetaan kärjessä. Varsinkin silloin alkuaikana Rosberg ja Hamilton eivät tahtoneet päästä millään edelle jos jäivät ensimmäisellä kierroksella jonkun taakse.
Jos vauhtia sattuisi löytymään ja tallilla on tämä tiedossa, niin toivottavasti vauhtia piiloteltaisiin testeissä. Muutenhan jokainen talli kopioisi etusiivet yms. Alfa Romeolta, ennen Australiaa.
Niinhän se tosiaan oli Mersulla, että huonon startin jälkeen nouseminen taakaa oli melkoista tuskaa. Suuri syy tähän kuitenkin auton sijaan oli Hamilton, joka tuntui olevan heti hädissään mikäil ajeli top 3 ulkopuolella ja teki tyhmiä ja hätäisiä liikkeitä.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Ferrarin uusi tallipäällikkö Binotto on vahvistanut, että Leclerc aloittaa kakkoskuskina. Aika harvinaisia tällaiset julkiset julistukset kuskijärjestyksestä. Toivottavasti Leclerc ei ole niin nössö, että alistuisi vaan laittaisi kunnolla vastaan radalla. Tässäkin mielessä ihmettelen, että pakkohan Leclercin on antaa taistella voitoista, tai mikä järki muuten oli Kimiä häneen vaihtaa? Jossakin Red Bullilla olisi ihan mahdotonta ajattaa jotain ykköskuskina, kun Verstappen ja Gasly ovat molemmat sen verran rasittavia etteivät tällaisia määräyksiä tottelisi. Olisi siis ollut ihan kiva nähdä joku "Alonso" Ferrarilla Vettelin tallikaverina. Toki jos Leclerc oikeasti on nopeampi kuin Vettel niin ei siinä taida määräykset auttaa, tai edes ole järkeä niitä käyttää.
No hyvä kuitenkin, että Räikkönen pääsi Ferrarilta pois. Varsinkin kun Arrivabene lähti pois niin enpä tiedä olisinko halunnut Kimiä enään mafian riveissä nähdäkkään.

Nyt muuten leviää huhuja Brasilian osakilpailun suhteen. Sopimus Interlagosin kanssa on päättymässä siis vuoteen 2020 ja huhujen mukaan 2021 Rio de Janeiro korvaa Interlagosin Brasilian GP:n järjestäjänä
 
Viimeksi muokattu:

BaronFIN

Jäsen
Sikäli erikoista sillä viime vuosina järjestään Ferrarin kisataktiikat oli rakennettu Vetteliä suosien ja Räikkönen oli tarvittaessa uhrattavissa ykköskuskin eduksi.

Henkilökohtaisesti uskon että meno pysyy aika samanlaisena: taktiikat suosii Vetteliä ja Charles tulee maaliin 3-5 sijoilla. Räikkösen kohdalla ulistiin joka kausi kolmen kisan jälkeen potkuja kesken kauden tai uran loppumista kauden jälkeen. Kuinkakohan paljon lehdistö antaa Charlesille armoa?

Toki jos Charles on koko ajan kymmenystä tai kahta nopeampi, niin sitten meillä on timantti käsissä.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ferrarin touhu tuntuu juuri nyt siltä että melkoisia sisäisiä taisteluja tallin sisällä menossa ja ihan hyvä että Kimi lähti menemään. Kyllähän Ferrarilla aina on ollut tuo ykköskuskin ja kakkoskuskin asetelma mutta että ihan vielä julkisesti sanotaan.
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
AR:n Instagramista löytyy nyt sitten viralliset kuvat uudesta kilpurista, omaan silmään "ihan OK" mutta vähän räväkämpääkin väritystä olisi voinut odottaa. No, ei sitä ulkonäöllä tietty vauhtia voiteta joten pääasia kunhan menopeli kulkisi asiallisesti.

Linkkiä Instaan
 

Jara76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Uskoisin myös että Kimi on sopimusta tehdessään vaatinut että vedetään riskillä eikä rakenneta autoa mikä ajaa turvallisesti sijoilla 6-12.

Luulen, että AR:llä otettaisiin ihan ilolla vastaan vakituisesti noilla sijoilla ajava auto. Suomalaismedian järjettömästä hehkutuksesta huolimatta Sauber oli kuitenkin viime kaudella kolmanneksi viimeinen, takana vain Williams ja niukasti Toro Rosso. Huippulahjakkuus Leclerc pistetaulukon 13. ja Ericsson 17.

En vain millään jaksa uskoa mihinkään suureen harppaukseen. Osa täällä haaveilee podiumien kärkkymisistä, mutta itse uskon Sauberin pyörivän enimmäkseen sijoilla 10-16. Toki jossain todellisessa kaaos-kisassa, joita sattuu ehkä kerran kahteen kauteen, on mahdollisuus podiumille jos vain kaikki taivaankappaleet osuvat juuri suotuisasti aina niin onnekkaalle Kimi Räikköselle.

Toivon tietenkin olevani väärässä ja että minun puheille voisi nauraa kauden mittaan jos Kimi pyörisikin siellä kelpo pistesijoilla jatkuvasti. Mutta vähän luulen, että median hehkutus on laittanut osan pään vähän sekaisin realistisista odotuksista.
 
Viimeksi muokattu:

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Luulen, että AR:llä otettaisiin ihan ilolla vastaan vakituisesti noilla sijoilla ajava auto. Suomalaismedian järjettömästä hehkutuksesta huolimatta Sauber oli kuitenkin viime kaudella kolmanneksi viimeinen, takana vain Williams ja niukasti Toro Rosso. Huippulahjakkuus Leclerc pistetaulukon 13. ja Ericsson 17.



En vain millään jaksa uskoa mihinkään suureen harppaukseen. Osa täällä haaveilee podiumien kärkkymisistä, mutta itse uskon Sauberin pyörivän enimmäkseen sijoilla 10-16. Toki jossain todellisessa kaaos-kisassa, joita sattuu ehkä kerran kahteen kauteen, on mahdollisuus podiumille jos vain kaikki taivaankappaleet osuvat juuri suotuisasti aina niin onnekkaalle Kimi Räikköselle.

Eihän Räikkönen ole kyennyt vaikuttamaan Alfan auton suunnittelemiseen mitenkään. Muistaakseni Sauber aloitti auton suunnittelun jo varsin varhaisessa vaiheessa. Enää ei mitään suuria mullistuksia ole odotettavissa - toki pientä hienosäätöä, mutta isot linjat on jo lukittu.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Tällä hetkellä Kimi on neljännellä sijalla ajalla 1:20,160. Kärjessä Vettel ajalla 1:18,161. Ihan hyvin Räikkönen on saanut kierroksia kasaan tässä viimeisen tunnin aikana. Ei näistä ajoista voi silti tosiaan mitään sanoa, kun esim Perez on tällä hetkellä toisena ja Red Bull Räikkösen takana. Voisi tuo toki huonommaltakin näyttää ja pääasia on, että saavat nyt kierroksia kasaan.
 

MadSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Habs
Paljonkohan edellisen kauden kuljettajilla ylipäätään on vaikutusta seuraavan kauden auton kehitykseen. Luulisi että se kuskin osuus on saada näistä talvitesteistä mahdollisimman paljon irti; ajaa vertailukelpoisia kierroksia, löytää säädöt ja antaa palautetta kehityskohteista.
Riippuu tapauksesta ja kuskin statuksesta. Tässä Räikkösen tapauksessa kuljettajan vaikutus on varmasti todella suuri. Mutta, tuskinpa Restalle tarvitsi lähettää mitään toivomuslistaa autoon liittyen, sillä tämä tiesi jo valmiiksi millainen auto Kimille pitää lähtökohtaisesti rakentaa.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Williamsilla ei tunnu kovin hyvin menevän, ilmeisesti pahoja talousongelmia ja auto muutenkin saadaan aikaisintaan keskiviikkona radalle. Voikohan koko kausi olla uhkana jäädä välistä?
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Williamsilla ei tunnu kovin hyvin menevän, ilmeisesti pahoja talousongelmia ja auto muutenkin saadaan aikaisintaan keskiviikkona radalle. Voikohan koko kausi olla uhkana jäädä välistä?
Claire Williams ei kuitenkaan näe mitään syytä mikseivät he voisi haastaa valmistajien neljättä sijaa. Uskookohan Claire edelleen myös joulupukkiin? Toki pitäähän sitä omasta tallistaan antaa mahdollisimman posiitivinen kuva, mutta tuollaiset ennustukset ovat täyttä bullshittiä.

Jonkun lähteen mukaan Williamsilla ei olisi Barcelonassa edes tämän vuoden autoa, vaan huputettu auto oli näiden viimevuotinen auto uusilla osilla. Jos näin tosiaan on, niin hienosti menee. Toki heidän resursseillaan tuskin kummoisia muutoksia viime vuoteen nähden on edes tullut.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joo ja isoin apu Williamsille viimevuosina tainnut olla nuo mersun voimalähteet. Toki eihän se yksinään kaikkea ole mutta samalla kun muut saanut kiinni voimasuhteissa niin sijoitus lähtenyt laskeen ja samalla myös tulovirta. Williamsin budjetti tähän kauteen taitaa olla jopa sarjan pienin tai pienimpiä, siinä samalla kun muut saanut mersun kiini niin pitäisi pystyä pienillä resursseilla se muukin osa autoista hyväksi. Sijoituksen sitten huomaa. Samalla viellä kaikenmaailman Strollit pyörinyt jotka ei auton kehityksestä todennäkisesti kovinkaan hyviä.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös