Joo sinne lähti Mauri.. Kaudesta 2015 lähtien ollut nousujohteista Ferrarin meno, poislukien Singaporen, Sochin ja Japanin väliset kisat tällä kaudella, mutta nuokin ongelmat ratkaistiin ja loppu kaudesta Ferrari oli taas tasollaan, mutta silti vain potkitaan pihalle, ensin Kimi ja sitten Arrivabene. Vaikea oikeasti käsittää, mitä tällä viimeisimmällä ratkaisulla oikein haetaan. Muutama kausi sitten jo näki, että nyt on tekemisen meininkiä Ferrarilla kun Vettel, Kimi ja Arrivabene olivat samassa tallissa, mutta nyt kun tulosta alkaisi tulemaan niin kaikki pistetään pihalle ja pilalle. Toivottavasti Ferrari tosiaan floppaa ensi kaudella.
En toki Hamiltonistakaan mestaria halua, mutta ehkäpä olisi wingmanin tai Red Bullin vuosi vaikkapa sitten.
Ihan ymmärrettävää tietyllä tapaa et Wihuri ei ennän sponssaa Bottasta...
Mielenkiintoinen kausi tulossa Valtterin kannalta. Nyt ajetaan tulevaisuudesta ?
Alle pitää saada huippu kausi. Voittoja on tultava useita ja sijoituksia podiumille. Top 3ssa on oltava kauden loputtua.
Muuten käy kuin maailman nopeimmalle Heikille. Mäklarenilta yhden Unkarin voiton miehenä Gaterhamin kautta ulos Formuloista
Mersulla on kuitenkin "tallin kirjoilla" nuoria lupaavia kavereita joilla pinkkakin on kunnossa.
Bottas tarvitsisi ehdottomasti rahakkaan sponsorin. Suomesta ei taida Super Celliä parempaa rahakasaa löytyä ?
Ai kuka maailman nopein Heikki ? No Kovalaisen Heikki..
Supercellin target-market ei taida olla perinteinen formulaniilo? Kaikki on toki aina mahdollista, mutta en kyllä ihan heti näe Supercelliä formulasponsseissa mukana. Varsinkaan Bottaksen. Eri asia voisi olla jos olisi vaikka kiinalainen F1-kuski.
Caterham oli se tiimi missä maailman mukavin Heikki ajeli ympyrää aikansa kuluksi.
Ihan ymmärrettävää tietyllä tapaa et Wihuri ei ennän sponssaa Bottasta...
Mielenkiintoinen kausi tulossa Valtterin kannalta. Nyt ajetaan tulevaisuudesta ?
Alle pitää saada huippu kausi. Voittoja on tultava useita ja sijoituksia podiumille. Top 3ssa on oltava kauden loputtua.
Muillakin foorumeilla olen jo sanonut, että Mauri toisi ryhtiä ja uskottavuutta Sauberille, vaikka pelkästään seisoisi tallissa tuima ilme naamalla ja kädet puuskassa. Toivottavasti siis siirto sinne toteutuisi, sillä olisihan se mahtavaa saada herra Kimin kanssa samaan talliin.Saksalainen Auto Bild huhuilee, että Sauber oltaisiin uudelleennimeässä Alfa Romeo Racingiksi ja että nämä "voisivat palkata" kenenkäs muunkaan kuin Maurizio Arrivabenen, suomalaisittain Rauta-Maurin. Nimimuutos luultavasti toteutuu, mutta saa nähdä päätyykö Mauri lopulta Sauberille. Tallipäällikön rooliin ei kuitenkaan olisi tulossa, vaan johonkin muuhun tehtävään.
Vaikea tuosta on eri mieltä olla. @Lätkä-Bongari Iso-E eikö tässä olisi hyvä paikka Suomen valtiolla ottaa vähän förskottia veikkausvoittovaroista ja varmistaa kisat KymiRingille tästä ikuisuuteen.Jos olisi pari miljardia taskun pohjalla, niin sarja tänne, halvat, vapaasti hengitettävät asiakasmoottorit takaisin, kulukuuri ja Mersun tuhannen hengen tallit kuuseen ja 80% kisoista Eurooppaan. Ei tää voi olla niin vaikeaa :)
Vaikka menee ensi kaudesta tältä osin offtopicciin niin vastaan silti tänne.Vaikea tuosta on eri mieltä olla. @Lätkä-Bongari Iso-E eikö tässä olisi hyvä paikka Suomen valtiolla ottaa vähän förskottia veikkausvoittovaroista ja varmistaa kisat KymiRingille tästä ikuisuuteen.
Mikä mahtaisi muuten olla ympäristövaikutus, jos sarja jättäisi yhden kaukoidän kisan ajamatta. Versus kaikki viherpesukikkareet joita sarjassa nyt on. Ja Anttonen voisi sponssata tankit täyteen RE85:ta.
KymiRingistä suomalainen autourheilu saa kansainvälisen areenan, joka mahdollistaa huipputason tapahtumien järjestämisen.
”Suomesta on puuttunut korkeimman tason autourheilun suorituspaikka, mikä tekee KymiRingin valmistumisesta äärettömän tärkeän asian Suomen koko lajikattaukselle. Ennen kaikkea KymiRing luo mahdollisuuksia: aiempaa laajempien kansainvälisten kilpailujen järjestämiselle, kansallisen toiminnan tason nostolle ja entistä laadukkaammalle valmennustoiminnalle. Nyt suomalainen autourheilu kokonaisuudessaan saadaan maailman näyttämölle, rallin lisäksi”, toteaa AKK Sports Oy:n toimitusjohtaja Tatu Lehmuskallio.
AKK Sports Oy on sopinut Formula One Groupin kanssa Suomen ja KymiRingin soveltuvuuden selvittämisestä F1-osakilpailun järjestämiseen. Virallinen dokumentti on allekirjoitettu ja yhteistyö aloitettu kesällä 2018.
”Olemme hakeneet OKM:n avustusta osakilpailuhaun vaatimusten selvittämiseksi. Emme pakonomaisesti aja kisan saamista vaan selvitämme, onko Suomella intressiä, mahdollisuuksia ja perusteltua syytä hakea osakilpailua tulevaisuudessa. Selvää on se, että saamme paljon oppia itse selvitystyöstä ja siitä, mitä kaikkein korkeatasoisin moottoriurheilukilpailu todellisuudessa vaatii”, Lehmuskallio toteaa.
Hesarin uutisen mukaan Liberty Media on jo hakemassa uutta omistajaa/ostajaa F1 sarjalle ja vanha kettu Ecclestone on mukana kuvioissa.
Sarjalla on todella paha identiteettikriisi päällä. Se haluaisi olla globaali ekologinen moottoriurheilu sarja, mutta ongelma on siinä, että vanhat fanit vihaavat Euroopan ulkopuolisia (uusia) ratoja pitäen hybridejä naurettavina ja uusia faneja ei näillä eväillä saada.
Jos olisi pari miljardia taskun pohjalla, niin sarja tänne, halvat, vapaasti hengitettävät asiakasmoottorit takaisin, kulukuuri ja Mersun tuhannen hengen tallit kuuseen ja 80% kisoista Eurooppaan. Ei tää voi olla niin vaikeaa :)
Toivottavasti joku muu kuin vanha ahne seliini ostaa oikeudet. Bernien takaisin tulo olisi varmaan lopullinen niitti koko lajille ja KymiRingin mukaan tulo varmaan vaikeutuisi tai kallistuisi aivan liikaa. Toki tämä vain omaa mutua.Niin, Libertyhan nimensä mukaan omistaa sarjan kaupalliset oikeudet. Saavat siis päättää osakilpailuista ja tv-sopimuksista.
Eipä noilla oikeuksilla sääntöjä muutella.
Sauber on jatkossa Alfa Romeo racing.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kimi-raikkosen-f1-tallin-nimi-vaihtuu/7265090#gs.n8QQ19ww
Näin jo silmissäni maikkarin uutisoivan asian jotenkin näin:Olisit rakentanut kunnollisen klikkipommin tyyliin:
Kimi Räikkönen ei ajakaan Sauberia ensi kaudella. Lisätietoa linkistä. (linkki toki sanaan upotettuna ctrl-v / ctrl-c sijaan).
Jos näin on, niin pahoittelut erheestä. Nyt kun aloin tutkiskelemaan (ts. otin pään pois perseestä), niin joka paikassa puhutaan vain auton värityksestä eli liverystä. No mutta, joka tapauksessa tyylikkäät värit autossa!EDIT: @Giroux Taisi olla niin, että HAAS esitteli vain värityksensä ja uusi auto nähdään kokonaisuudessaan vasta myöhemmin. Etusiipi lienee siis viime kauden tekele. Ensimmäinen virallinen 2019 auto nähdään maanantaina Toro-Rosson toimesta.