Rosvotalli se on mulle aina. Kaikki porsaanreiät on käytetty ja sääntöjä venytetty oikein urakalla punaisten eduksi etenkin Schumacherin aikakaudella.
Aina pitää pelata vastustajan kanssa samaa peliä tai jää rannalle ruikuttamaan.
Rosvotalli se on mulle aina. Kaikki porsaanreiät on käytetty ja sääntöjä venytetty oikein urakalla punaisten eduksi etenkin Schumacherin aikakaudella.
Mutta missä on Bottas 2.0?
Paskaa oli mun mielestä se, että ei pystynyt sillä hänen "vahvalla radalla" oikeen mitenkään haastamaan tallikaveria. Kommenteista kävi vähän ilmi, että ei oikeen löytynyt säätöjä missään kohtaa. Ei se rata/auto nyt vuodessa ole varmaan kauhean paljon muuttunut tai samanaikaisesti Hämis nostanut tasoaan nyt mitenkään voittamattomaksi. Hyvin puolusti kyllä Leclerciä, siitä kunnia. Mutta eikös aina toiloteta sitä, että tallikaveri on paras ja oikea mittari?Mikä tässä GP:ssä oli nyt sitä paskaa Bottasta? Jäi Hamiltonista, mutta ei siitä nyt kauheasti moittia. Valtterin pitäisi olla Senna/Schumacher -tason härkä, että tämänhetkistä Hämistä pystyisi haastamaan. Leclercin takana pitäminen helpohkon näköisesti on kuitenkin vähintäänkin kiitettävä suoritus.
Mutta missä on Bottas 2.0?
Australiassa huutaa taas whom may concernia ja näyttää keskisormea, kunnes viimeistään Vietnamissa ajaa tallin pyynnöstä seinään, jotta saadaan Safety car hyvään paikkaan Lewiksen kannalta, johon Mervin haastattelussa selittelee, että sama olisi tehty "as a team" autojen ollessa toisinkin päin.Oli ilmeisesti kohtuu buginen versio kun toimi vain hetken julkaisun jälkeen. 2.01 sitten 2020
Uskaltaisin väittää, että Valtteri kärsii suuresti siitä, että tallin toinen kuljettaja on ehkäpä kaikkien aikojen paras F1-kuljettaja. Jos Bottas olisi nyt mersulla ajanut jonkin Coulthardin tasoisen kuskin kanssa, niin olisi Bottas tallin selvä ykköskuski.Bottas ei ole mestarikuljettaja -eikä sellaiseksi nouse-, mutta Mercedekselle oiva kakkoskuljettaja. Hän pystyy parhaimmillaan aivan maagisiin suorituksiin olematta kuitenkaan liian suuri uhka Hamiltonille ja sitä kautta Mersun harmonialle. Siksi hänen paikkansa Mercedeksellä on erittäin perusteltu ja häneen kohdistettu arvostelu liiallista.
Suomessa näin selkeä kakkoskuljettajan asema on edelleen aika uusi juttu, kun olemme saaneet nauttia Häkkisen ja Räikkösen kaltaisista mestareista, jotka kyykyttivät Coulthardin ja Montoyan tasoisia rattimiehiä voittaen samalla mestaruuksia. Ykkösiin pääsy on jo ylipäätään niin valtavan työn takana, että Bottaksen voi sanoa tehneen uran, johon vain murto-osa siitä minimaalisen pienestä F1:n kuljettajapoolista ei tule ikinä pystymään.
Jos nyt mietitään että Felipe Massa oli aikoinaan mutkaa vaille maailmanmestari niin sinänsä ei ole mikään mahdollisuus tosiaan sille etteikö Bottaskin voisi mestaruudesta taistella ihan viimeiseen asti. Toki kuten sanoit niin Mersulla Hamiltonin aikana sitä ei varmastikaan tapahdu ellei nyt satu ihan uskomaton tuuri. Mutta jos nyt mietitään vaikka historian mestareita niin eipä nuo Jacques Villeneuve tai Damon Hill mitään varsinaisia ihmemiehiä olleet, mutta olivat kuitenkin oikeassa paikassa oikeaan aikaan.Bottaksen ainoa "vika" on tiimipelaaminen, eli suostuu ehkä hieman liian herkästi tekemään asioita tallin toivomalla tavalla. Toisaalta ajaa siinä ohessa todella hyvin ja mestaruuksia tavoittelevat tallit osaavat arvostaa kuljettajaa, joka pelaa tiimille Bottaksen tapaan. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että Bottaksesta ei olisi mestariksi, jos tilanteet kehittyvät hänelle suotuisaan suuntaan. Hamiltonin tallikaverina muutosta tuskin tapahtuu, mutta jos saa mahdollisuuden ajaa lähtökohtaisesti tasavertaisen (tallin hierarkiassa, ei välttämättä taidoiltaan) kuskin kanssa mersun tasoisessa tallissa, niin kaikki mahdollisuudet mestaruuteen on olemassa.
Mansell toki saavutti urallaan tuon mestaruuden lisäksi kolme kertaa MM-sarjan kakkospaikan ja esim. kaudella 1986 jäi ainoastaan kaksi pistettä Alain Prostille. Viimeiseen kisaan Mansell lähti kohtuu turvallisessa MM-johdossa mutta keskeytti kisan ja Prost nappasi mestaruuden voitettuaan kilpailun.Nostetaan tähän listaan myös Nigel Mansell ja vuosi 1992. Mestaruus taisi varmistua joko 4-5 kisaa ennen kauden loppua.
Pisteitä taisi olla jopa puolet enemmän kuin kakkosella
En kyllä sulkisi pois sitä vaihtoehtoakaan että Hamilton tähyilisi siirtoa Ferrarille ensi kauden jälkeen. Siellä kun Vettelillä loppuu sopimus samaan aikaan Ferrarilla kuin mitä Hamiltonilla Mersulla niin varmasti ainakin yrittävät saada miestä talliin ajamaan. Ja tuohan on ollut eräänlainen kestohuhu jo vuosia että Hämis vielä Ferrarin rattiin haluaisi hypätä.
Joo, muuten hyvä mutta kyseessä on Ferrari.Itse en millään jaksa uskoa että Hamilton ja Leclerc samaan talliin mahtuisi. Leclerc on Ferrarin tulevaisuus eikä siihen kuulu Hamiltonin tuomista mukaan, näin uskoisin.