Mainos

Formula 1 – kausi 2019

  • 232 908
  • 1 280

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
FORZA FERRARI!!!
Kun Scuderia Ferrari ottaa kaksoisvoiton maailma on mallillaan. Maranellossa soi kellot jo kolmatta kisaa putkeen.
 

ChosenTwo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset NHL:ssä
Kertoo kaiken oleellisen Singaporen eilisen kisan kiinnostavuudesta, kun tänne on tullut ainoastaan yksi kommentti kisan jälkeen ja sekin palstan viralliselta Ferrari-fanilta*, johtuen tallin kaksoisvoitosta. Eihän siellä tainnut tosiaan kukaan edes ajaa seinään, mikä on pitkälti ainut viihde mitä tuolla voisi tapahtua. Turva-auto toki aiheuttaisi normaalisti mukavaa variaatiota kisaan, mutta kun tuolla köröteltiin kiltisti letkassa ja kaikki olivat jo ehtineet ennen ensimmäistä turva-autoa varikolla käydä, niin eipä tuosta aiheutunut muuta kuin ilmeisesti Kimin ja Magnussenin renkaiden muuttuminen ajokelvottomaksi.

Puitteet ovat komeat ja rahaa tuntuu löytyvän, niin miksi eivät sitten voisi tehdä rataan muutoksia, jotka mahdollistaisivat ohittelun?

* Ei siis nyt minään vittuiluna tai kritiikkinä tämä titteli.
 

Jara76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Olipahan kyllä taas unilääkettä iltapäivään. Sääli, että raha puhuu ja kaikenmaailman Singaporet vie kalenterista paikkoja Hockenheimilta ja muilta radoilta, joilla kilvanajoa saattaisi jopa nähdä. Muistan kun Imola vielä oli mukana ja se oli yksi kauden unettavimpia kisoja silloisessa kalenterissa, mutta nykyään se varmaan kuuluisi sarjan top 8 viihdyttävimpiin ratoihin.

Vituttaa myös tiettyjen nykykuskien syöksyohitukset ja ettei niihin puututa. Kovaa kilvanajoa tietenkin kaikki haluaa nähdä, mutta onhan esimerkiksi selostuskopin masturboimat Ricciardon jarrupommit ihan omasta maailmasta. Eihän siinä ole mitään tolkkua ettei ohitettavalle jää mitään muuta vaihtoehtoa kuin ajaa mutka suoraksi ellei halua aussikuskilta kontaktia. Senna olisi vetänyt turpaan aika monta kertaa jos tuolla aikakaudella joku olisi tehnyt vastaavia temppuja. Entisillä kuskeilla + parilla vanhemmalla kaverilla nykygridissä on vielä tyyliä ja kunnioitusta näissä tilanteissa.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olipahan paska kisa. Osasihan tuota odottaa, mutta hieman toivoin enemmän romurallia ja turva-auton tuomaa sekoilua, mutta liian myöhään alkoi tapahtumaan.

Onneksi tällä viikolla jatketaan heti perään, niin ei tarvitse kauaa tätä Singaporen kisaa murehtia. Venäjän rata on ainakin ihan mielenkiintoisia kisoja tuottanut aiemmin, joten parempaa lienee luvassa.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Puitteet ovat komeat ja rahaa tuntuu löytyvän, niin miksi eivät sitten voisi tehdä rataan muutoksia, jotka mahdollistaisivat ohittelun?

Oletettavammin vähän samasta syystä kuin Monacon rataan ei tehdä ohittelun mahdollistavia muutoksia - katurataa ei nyt ole ihan yhtä helppo muutella kuin moottorirataa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Vettelin voitto lämmitti kyllä mieltä. Enpä olisi uskonut, että näin tulen sanomaan.

Jonoajeluahan tuo Singapore aina on, mutta turva-autot ja kolarit saattaa sitä pakkaa sekoittaa, mutta eilen ei kolmesta turva-autosta huolimatta pakka juurikaan sekoittunut.

Bottaskin joutui sitten hidastelemaan, jotta Hamilton pääsee varikolta takaisin edelle. Saatiinhan sieltä taas kerran uusi "-Valtteri, it's James..."-meemi aikaiseksi.
Toki Albon oli aivan Bottaksen perässä tuossa kohtaa, niin olisi saattanut tämäkin ohittaa Hamiltonin ilman tuota hidastelua.
Mutta olihan tuo nyt irvikuva, että ensin tulee tuo radioviesti halutuista kierrosajoista (hitaampia, kuin Valtteri ajoi) ja sitten katsot Hamiltonin varikolletullessa, että näyttäisi eroa olevan vielä sen verran, että kyllä Bottas edelle kerkee. No sitten kamera kuvaa pääsuoran päästä ja mystisesti Valtteria ei tunnu kuvissa näkyvän...
Olisi mielenkiintoista tietää kuinka hitaasti Bottas veti tuon Hamiltonin varikkopysähdyskierroksen. Vika sektori varmaan sekuntia normivauhdista pois...
Kisan jälkeen Valtteri sanoi, että tiimissä on sellainen sopimus, että toinen kuljettaja ei saa hyötyä toisen kuljettajan epäonnistuneesta taktiikasta tms.
Arvatkaapa toimiiko tilanne näin, jos olisi ollut toisinpäin? Ei varmasti.
Jonkun otsikon tänään jo luin, että Bottas sanoi ettei aio enää tehdä jotain, oletan että liittyy tähän "kunnioitukseen".
Hamiltonhan veti aika-ajossakin Bottaksen ohi juuri ennen viimeisiä vetoja, joka on myöskin ilmeisesti no-no sisäisissä sopimuksissa.

Bottaksen edellisestä voitosta on kulunut taas jo 11 kilpailua. Toivottavasti nyt Venäjältä saisi sen voiton revittyä, vaikka toki MM-sarjan kannalta ei sillä nyt niin väliä ole.
Alkukaudella Mersu oli ihan omassa luokassaan, joten 1-2 sijoitukset tallille oli aika helppoja. Toki Bahrainissa saivat vähän onnellakin sen, mutta pääosin ekan puoliskon Mersu vei aika leikitellen.
Nyt on kilpailijat saaneet hommasta otettua ja eroa kurottua, niin mielenkiintoista nähdä loppukausi.

Jos nyt voi sanoa, niin ehkä siinä se Hamiltonin ja Bottaksen ero tulee. Homma kun on tasaisempaa, niin Hamilton onnistuu silti repimään itsensä sinne eturiviin ja maaliin vähintään podiumilla, kun Valtteri sitten pyörii sijoilla 4-5.
Tämä nyt kohta kolmen kauden analyysi.

Mutta onhan se kova paikka, kun tallikaverina on yksi kaikkien aikojen parhaista ja viisinkertainen maailmanmestari.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Mitenköhän mahtaa loppukisat mennä Ferrarin "sisällä"... Alkaako jäsenten väliset ?
Ensi kausi voi olla kanssa aika mielenkiintoinen mikäli Vettel ei lopeta tähän kauteen. Leclercin vauhti varmasti nousee ja Vettelin "taso" kun on mitä on niin siinä saa tallipäällikkö olla varuillaan.
Leclerc ei todellakaan suostu apupojan rooliin samalla tavalla kun Bo77as ?
Ei nyt sentään McLarenin Senna / Prost settiä
 

ChosenTwo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset NHL:ssä
Oletettavammin vähän samasta syystä kuin Monacon rataan ei tehdä ohittelun mahdollistavia muutoksia - katurataa ei nyt ole ihan yhtä helppo muutella kuin moottorirataa.

Joo no alunperin tuota lausettani pyörittelinkin, että kai tuolla nyt voisi vaikka parit kerrostalotkin pistää kumoon ratamuutosten tieltä, kun rahaa löytyy. En vaan voi ymmärtää, että mitä järkeä on pitää sarjassa mukana ratoja joilla ohittaminen on enemmän tai vähemmän mahdotonta.

Monacohan sitten on tosiaan vielä Singaporeakin tylsempi rata, jolla ei ole mitään järkeä ajaa enää tänä päivänä - oli sillä sitten kuinka legendaarinen historia tahansa.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Tuo Singaporen kisa vaatisi sadetta aina, jotta saataisiin viihdettä. Kolme turva-autoa, mutta ei silti mitään isompaa dramatiikkaa.

Olen iloinen Vettelin puolesta. Vaikken miehen suuri fani ole, mutta ansaittu voitto, ja kirkastaa vähän tummunutta sädekehää. Toivottavasti saa itseluottamuksen tätä myötä takaisin, ja nähdään loppukaudesta parempi Vettel. Ferrari muutenkin tehnyt melko stepin eteenpäin, tämän piti olla täysin Mersun rata, mutta kaksoisvoitto ja Mersujen edelle kiilasi vielä Max. Lupaa loppukaudelle hyvää.

Mersulla tehtiin marssijärjestys selväksi, Lewis veti ensin aika-ajossa Valtterin edelle ennen viimeistä mutkaa, ja nyt pyydettiin Valtteria ajamaan hitaita kierroksia jotta Lewis tulee varikolta edelle. Jos herrat olisivat olleet radalla toisinpäin, niin luultavasti hidastamisen sijaan Lewis olisi saanut "hammertime"-käskyn, joten mihinkään ei saa hyötyä toisen taktisesta kämmistä paskaan en usko. Eikä siinä mitään, tilanne on kaikille paitsi Juuselan Nikille ollut jo selvä kuukausia sitten, Lewis voittaa mestaruuden ja Bottas soittaa toista viulua. Nyt Bottaksen olisi aika perkeleen tärkeä varmistaa kuljettajien toinen sija. Siellä roikkuu Vettel, Leclerc ja Verstappen jo turhan lähellä, ja jos Ferrarin meno jatkuu tällä tahdilla, niin Valtteri jää taas sijoille 4-5, mikä on jo oikeasti todella paska suoritus.

Kimin vahva syksy sai hienosti jatkoa. Jos Kimi ei itse perseile jotain, niin joku toinen tekee sen sitten hänen puolesta. Turhan optimistinen syöksy oli Kvyatilta, enkä usko että olisi saanut käännettyä autoa mutkaan vaikka osumaa ei olisi tullutkaan. Mutta rehellisesti on Kiminkin meno ollut aika mitäänsanomatonta. Sellaista tasaisen harmaata, jota toki mieheltä on tottunut näkemäänkin, mutta nyt on tullut omiakin virheitä paljon. Jos taaperrus jatkuu tälläisenä, niin jännä nähdä ajaako mies enää ensi kaudella.

Grosjeanin jatkolle naurua. Oli aikanaan tunari, on tällä hetkellä tunari, eikä mikään viittaa etteikö olisi jatkossakin tunari. Aivan vitun aivottomia virheitä. Eilen kisassa mietiskelin että milloinkohan viimeksi on turva-auton takana sählätty seinään, kunnes muistin että Grosjeanhan se muutama vuosi sitten Bakussa teki näin. Miehen tuoma rahallinen tuki Haasille täytyy olla aivan posketon.
 

Juhisjuhis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Jostain olin lukevinani tuosta Singaporen rataprofiilin mahdollisesta muutoksesta, että viimeistä sektoria vedettäisiin uusiksi. Eli poistettaisiin käytännössä mutkat 16-19. Saataisiin tällöin yksi suora + DRS-alue lisää. Voisi ainakin teoriassa tehdä ohittamisesta ainakin helpompaa. Taisi Hamilton myös sanoa jossain sivulauseessa, että viimeinen mutka on ihan turha ja, että siitä voitaisiin tehdä esim. neulansilmä. En kyllä ymmärrä mitä tämä muutos oikein ratkaisee. Mutta silti jotain olisi kiva kyllä muuttaa.

Hauskaa kyllä vertailla, kuinka eri tyylillä maailman mediat kirjoittavat kisan jälkeen tapahtumista. Maikkarilla (tottakai) keskitytään vahvasti nostamaan Mersun tallimääräys jalustalle ja, että kyllä nyt Botten kisa vietiin röyhkeästi käsistä. Puolestaan brittien yle eli BBC keskittyy lähinnä korostamaan, kuinka onnekas Vettel voiton suhteen oli ja vähät välittää Mersun sijoitusten kikkailusta. Eipä Vettel itse tehnyt päätöstä tulla varikolle, mutta jotenkin kaiken tämän kohun keskellä raportoinnissa unohtuu mainita se, että ihan hyvinhän kaveri ajoi lopulta siellä kärjessä sinne päästyään. Mutta kaipa se kuuluu asiaan, maassa maan tavalla.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Vettelhän on aina ollut kuningas kun saa kärjessä ajaa (okei, eräs saksan gp sanoo terve). Mutta johtoasemassa mies on ollut aina todella kova. Eilinen oli vanhaa kunnon Vetteliä, ei jäänyt paljoa surkuttelemaan Gaslyn tai Giovinazzin perään, vaan tylysti edelle ja voitto kotiin.

Eilen näkyi tilasto, että Vettel ei ole koskaan voittanut kisaa jos on lähtenyt TOP-3 ulkopuolelta. Aika karu tilasto, mutta harvassa on ne Räikkösmäiset nousut viimeisestä ruudusta voittoon ylipäätänsä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Eilen näkyi tilasto, että Vettel ei ole koskaan voittanut kisaa jos on lähtenyt TOP-3 ulkopuolelta. Aika karu tilasto, mutta harvassa on ne Räikkösmäiset nousut viimeisestä ruudusta voittoon ylipäätänsä.
Näinhän se on, olen itsekin tätä tilastoa muutamat kerrat ihmetellyt. Toki Vettelin puolustukseksi on sanottava että eipä niitä loppupeleissä Hamiltonillakaan paljoa ole, viisi kertaa on noussut voittoon jos on lähtenyt huonommasta kuin kolmosruudusta. Sieltä tosin löytyy kruununa juurikin tuo viime vuoden Hockenheim jossa lähtöruutu oli 14. Kaksi voittoa löytyy nelosruudusta ja sitten vitos- ja kutosruuduista yhdet voitot. Kuusi voittoa on kolmosruudusta ja loput on sitten ruuduista yksi ja kaksi. Voittoja on yhteensä 81.

Vertailuksi sitten vaikka tuo Räikkönen, niin Kimillä 21 voittoa ja näistä paalulta on kuusi, kakkosruudusta viisi ja kolmosruudusta kaksi. Myös nelosruudusta on kaksi voittoa, ja sitten sijoilta sijoilta kuusi, 10 ja 17 on yksi voitto per lähtöruutu. Hämmentävin tilasto on se että eturivin ruutujen jälkeen Kimille suotuisin paikka on ollut seitsemäs ruutu josta on kolme voittoa.

Otetaan vielä listoille yksi eli Michael Schumacher. Schumilla 91 voittoa ja näistä top-3 lähtöruudun ulkopuolelta on tullut seitsemän, eli ei niitäkään nyt loppupeleissä montaa ole. Näistä voitoista kutosruuduista on tullut kolme voittoa, ja sitten yhdet voitot ruuduista 4, 5, 7 ja 16.

Summa summarum, kyllähän nuo paljon kisoja voittaneet on pääsääntöisesti ajaneet myös sellaisilla autoilla että lähtöruudut on olleet siellä kärkipäässä. Räikkösellä toki prosentuaalisesti kova määrä voittoja muualta kuin top kolmosesta, mutta kuitenkin. Siltikin tuo Vettelin tilasto on kyllä jopa hämmentävä että edes vahingossa ei ole tullut sitä voittoa muualta kuin kärkiruuduista, koska onhan niitä voittoja todella paljon.

EDIT:

No mainitaan vielä Ayrton Senna, voittoja 41 ja ainoastaan kaksi voittoa hänelläkin top-3 lähtöruudukon ulkopuolelta eli kerran sijoilta neljä ja viisi. Paalulta itse asiassa voittoja peräti 29, olisikohan jopa suhteessa enemmän mitä vaikkapa Hamiltonilla?

EDIT 2:

Itse asiassa on, Senna voitti rapiat 70% kisoistaan paalulta ja Hamilton on tähän mennessä voittanut n. 62% kisoistaan paalulta.
 
Viimeksi muokattu:

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Ja totuushan on, että Mersulla on ollut kaluston puolesta varmasti viimeisen viiden vuoden aikana helpointa nousta kaukaa takaakin kärkeen. Varsinkin kauden alkupuoliskoilla nopeahuoli on ollut viime vuosina täysin pitelemätön.
Näinkin, mutta faktahan on se että jos ei lasketa tuota Hamiltonin nousua voittoon viime vuonna Hockenheimeissa lähtöruudusta 14, niin eipä niitä ihmenousuja Mersuillakaan ole. Kaudesta 2014 alkaen Hamilton on voittanut kerran ruudusta viisi ja kerran ruudusta kuusi. Bottas on voittanut kolmesti paalulta, kerran kakkosruudusta ja kerran kolmosruudusta.

Otetaan vertailuun Nico Rosberg vielä loppuun, hänellä voittoja on yhteensä 23 ja näistä 15 tuli paalulta. Kuusi voittoa kakkosruudusta ja kaksi kolmosruudusta. Eli hänelläkään ei yhtään voittoa top-3 lähtöruudun ulkopuolelta.

Ehkäpä tämä korostaa sitä Mersun ylivoimaa entisestään.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joo ja pitää toki muistaa että osa kuskien nousuista on tullut sen jälkeen kun voinut tippua joukon hännille startin jälkeen, että tilastot ei vielä kaikkea kerro siitä miten nousua pystyy tekemään.
 

Juhisjuhis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Näinkin, mutta faktahan on se että jos ei lasketa tuota Hamiltonin nousua voittoon viime vuonna Hockenheimeissa lähtöruudusta 14, niin eipä niitä ihmenousuja Mersuillakaan ole. Kaudesta 2014 alkaen Hamilton on voittanut kerran ruudusta viisi ja kerran ruudusta kuusi. Bottas on voittanut kolmesti paalulta, kerran kakkosruudusta ja kerran kolmosruudusta.

Taisi tuokin Hockenheim nousu olla seurausta tästä ensimmäisestä "Valtteri, it's James.." -episodista joten sitäkin voidaan tottakai arvioida vähän kriittisesti.

Hauskoja tilastoja. Kertoo kyllä vahvasti siitä, että kyllä kärkitallit ja kuskit myös osaavat hyvällä prosentilla aina ajaa sinne top3 lähtöruutuihin. Mikä tosin varsinkin Mersuilla on ollut viimeisen 5v aikana varsin helppoa.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Näinhän se on, olen itsekin tätä tilastoa muutamat kerrat ihmetellyt. Toki Vettelin puolustukseksi on sanottava että eipä niitä loppupeleissä Hamiltonillakaan paljoa ole, viisi kertaa on noussut voittoon jos on lähtenyt huonommasta kuin kolmosruudusta. Sieltä tosin löytyy kruununa juurikin tuo viime vuoden Hockenheim jossa lähtöruutu oli 14. Kaksi voittoa löytyy nelosruudusta ja sitten vitos- ja kutosruuduista yhdet voitot. Kuusi voittoa on kolmosruudusta ja loput on sitten ruuduista yksi ja kaksi. Voittoja on yhteensä 81.

Vertailuksi sitten vaikka tuo Räikkönen, niin Kimillä 21 voittoa ja näistä paalulta on kuusi, kakkosruudusta viisi ja kolmosruudusta kaksi. Myös nelosruudusta on kaksi voittoa, ja sitten sijoilta sijoilta kuusi, 10 ja 17 on yksi voitto per lähtöruutu. Hämmentävin tilasto on se että eturivin ruutujen jälkeen Kimille suotuisin paikka on ollut seitsemäs ruutu josta on kolme voittoa.

Otetaan vielä listoille yksi eli Michael Schumacher. Schumilla 91 voittoa ja näistä top-3 lähtöruudun ulkopuolelta on tullut seitsemän, eli ei niitäkään nyt loppupeleissä montaa ole. Näistä voitoista kutosruuduista on tullut kolme voittoa, ja sitten yhdet voitot ruuduista 4, 5, 7 ja 16.

Summa summarum, kyllähän nuo paljon kisoja voittaneet on pääsääntöisesti ajaneet myös sellaisilla autoilla että lähtöruudut on olleet siellä kärkipäässä. Räikkösellä toki prosentuaalisesti kova määrä voittoja muualta kuin top kolmosesta, mutta kuitenkin. Siltikin tuo Vettelin tilasto on kyllä jopa hämmentävä että edes vahingossa ei ole tullut sitä voittoa muualta kuin kärkiruuduista, koska onhan niitä voittoja todella paljon.

EDIT:

No mainitaan vielä Ayrton Senna, voittoja 41 ja ainoastaan kaksi voittoa hänelläkin top-3 lähtöruudukon ulkopuolelta eli kerran sijoilta neljä ja viisi. Paalulta itse asiassa voittoja peräti 29, olisikohan jopa suhteessa enemmän mitä vaikkapa Hamiltonilla?

EDIT 2:

Itse asiassa on, Senna voitti rapiat 70% kisoistaan paalulta ja Hamilton on tähän mennessä voittanut n. 62% kisoistaan paalulta.
Mielenkiintoisia tilastoja, etenkin tuo Räikkösen poikkeavuus tässä. Kertoo omaa kieltään siitä, että Kimi on aina loistanut eniten kisakuskina, eikä niinkään aika-ajoissa. Tämä seikka on myös omiaan tekemään kuljettajasta mielenkiintoisemman, vaikka Kimi nyt on mielenkiintoinen tapaus muutoinkin. Ei kuitenkaan varmasti ole haitannut Kimin nousua huippusuosituksi kuskiksi kannattajien keskuudessa.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Viikonlopun F1-kisa(kin) tarjolla ilmaiseksi maksuttoman C More-viikonlopun aikana.

 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Jumalauta tämä laji alkaa taas pikkuhiljaa kiinnostaa kun nopeimmat eivät enää olekkaan harmaata massaa. Nyt se onkin sielukas Ferrari ja uusi superkuljettaja Leclerc josta kuoriutuu kovaa vauhtia uusi Schumacher!

Uskomaton tasonnosto loppukaudeksi Ferrarilta ja vielä uskomattomampi suoritus nuorelta Monacolaiselta. Kesällä varmaan Maranellossa puhuttiin että Vettel on nähty. Annetaanko A-auto Lecille.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mitenhän Leclerc olisi ajanut viime kaudella jos se vaihto kesken kauden Kimiin olisi toteutunut? Olisi voinut Sebin suorituksetkin näyttäytyä eri valossa.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Jos tosiaan on niin että diili oli että Leclerc ei saa yrittää blokata Vetteliä jos hän saa hyvän lähdön ja pääsee imuun niin sitten Vettel perunasäkkiin ja koko yö pieksentää kepeillä kun ei tajua joukkupelistä mitään. Sitten vielä paskoo autonsa. Vanhuudenhöperö Räikkönenkin olisi Vetteliä parempi vaikka ei hänkään tiedä mitä lähdössä kuuluu tehdä.

Juusela on myös paskin selostaja miesmuistiin. Kuvittelee että F1 on jotain kuskien välistä yksilöurheilua.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Valtteri on kyllä upea kaveri Mersulle. Tekee tälläkin kaudella tunnollisesti ja uskomattomalla antaumuksella töitä tallin eteen. Ei haasta missään tilanteessa todellisuudessa tallin ehdotonta ykkös kuljettajaa. Ottaa kaiken määräyksen vastaan ja silleen.
Kerää pisteet tallille jne.
Saa tosin ehkä voittaa muutaman kisan, mutta niin kauan kun ajaa Mersulla ( tai no missä tahansa tallissa ), ei Hamiltonin aikana ( ja tuskin senkään jälkeen ) tule voittamaan maailman mestaruutta !!!!
Ferrari on tulevaisuudessa rakennettu täydellisesti Leclercin ympärille. Sinne on turha edes yrittää jos jatkoa Mersulla ei tule.
Hamilton on niin "kunnian himoinen" kuljettaja, että haluaa saavuttaa ainakin saman määrän mestaruuksia kuin Schumacher saavutti.
Ensi kisan jälkeen niitä on jo 6 kpl, jossa ottaa 7 pinnaa enemmän kuin Leclerc !

Sääli sinänsä että Bottas on "ajautunut" tilanteeseen, jossa on esim. Barrichellon kaltainen apukuski. Mutta peiliin saa katsoa ? Eikö tällä kaudella Valtterin pitänyt olla uhmakas ja raju Valtteri. Kasvatettiin parta ja silleen. Pari kisaa voitti kauden alussa, mutta sitten sitä samaa massaa kuin aiemmillakin kausilla.
 
Viimeksi muokattu:

Byvajet

Jäsen
Eikö tällä kaudella Valtterin pitänyt olla uhmakas ja raju Valtteri. Kasvatettiin parta ja silleen.

Mitäpä se auttaa, kun perusnopeus ei riitä? Uhmakkuus johtaa ainoastaan yliyrittämiseen, mistä seuraa stressiä, paineita ja virheitä.

Ei tilanne ykkösissä ole perusteiltaan sen kummoisempi kuin MM-kisojen maratonilla. Juoksija voi lähteä tasoonsa nähden liian kovaan vauhtiin "voittavalla asenteella", mutta siitä seuraa vain Vainiot. Reaaliteetit tunnustamalla tulee parempi tulos.

Sama koskee Bottasta. Mitä paremmin hän tyytyy kakkosen rooliinsa, sitä parempia suorituksia tulee.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas, Englanti
Jos tosiaan on niin että diili oli että Leclerc ei saa yrittää blokata Vetteliä jos hän saa hyvän lähdön ja pääsee imuun niin sitten Vettel perunasäkkiin ja koko yö pieksentää kepeillä kun ei tajua joukkupelistä mitään. Sitten vielä paskoo autonsa. Vanhuudenhöperö Räikkönenkin olisi Vetteliä parempi vaikka ei hänkään tiedä mitä lähdössä kuuluu tehdä.

Juusela on myös paskin selostaja miesmuistiin. Kuvittelee että F1 on jotain kuskien välistä yksilöurheilua.
On kyllä käsittämätöntä miten Ferrari joka oli alkukaudesta nopein auto ja kesätauon jälkeen ollut taas nopein auto on onnistunut tyrimään tämän kauden Mersulle. Kuinkahan monta voittoa on mennyt auton epäluotettavuuteen tai makaroonien taktisiin kämmeihin. Tosin tuolle rosvotallille kaikki epäonni on vain plussaa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: raju

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
On kyllä käsittämätöntä miten Ferrari joka oli alkukaudesta nopein auto ja kesätauon jälkeen ollut taas nopein auto on onnistunut tyrimään tämän kauden Mersulle. Kuinkahan monta voittoa on mennyt auton epäluotettavuuteen tai makaroonien taktisiin kämmeihin. Tosin tuolle rosvotallille kaikki epäonni on vain plussaa.

Alkukauden nopein auto, makaroonit, rosvotalli... onko kaikki hyvin?
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas, Englanti
Alkukauden nopein auto, makaroonit, rosvotalli... onko kaikki hyvin?
Vähän polvi vaivaa ja kylki kramppaa kiitos kysymästä. No oli se nopein. Kaikenlainen hölmöily ja tekniikan pettäminen satoi Mersun laariin. Kyllä Ferrari on ihan itse hölmöillyt tämän kauden Mersulle lahjoittamalla voitot esimerkiksi Bahrainissa, Bakussa ja Montrealissa.
Rosvotalli se on mulle aina. Kaikki porsaanreiät on käytetty ja sääntöjä venytetty oikein urakalla punaisten eduksi etenkin Schumacherin aikakaudella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös