Gostisbehere
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Philadelphia City of Brotherly Love

Uusi väite Kimi Räikkösen ajokunnosta – ”Mitä Kimille on tapahtunut, se on mysteeri”
Kimi Räikkösen huhutaan loukkaantuneen ennen Belgian GP:tä.

Onko Kimi kunnossa?
Tilanne vaikuttaa olevan täysin auki vielä. Ericsson on paikalla varmuuden vuoksi ja Kimi testaa jalan kuntoa harjoituksissa.F1 forumille joku oli postannut kuvan Kimistä jalka paketissa. Ei mikään iso paketti, vaan joku tuki. Mutta toi vois olla syy Erickssonin paikalle roudaamiseen. Eli Kimi ei ajane Spassa.
Samassa jutussa myös Steiner kertoo, että Haas on kiinnostunut Hulkista mikäli eivät jatka Grosjeanilla. Magnussenista ei tosin mitään mainintaa, joten näinköhän tanskalainen jää kuitenkin tiimiin vielä? Olisi kyllä huikeaa nähdä Hulk ja Magnussen samassa tiimissä.Ja Ocon korvaa Hulkenbergin seuraavalla kaudella renaultilla: Ocon to Renault for 2020: Ocon secures F1 return with Renault for 2020 in place of Hulkenberg | Formula 1®
Joo, tokihan satojen miljoonien F1-talli tekee kuljettajavalintojaan säälistä.Mä toivoin Bottaksen lähtöä Mersulta. Ai perustelut? No on tuo nyt vähän säälittävää, että jatkoa venytetään ja venytetään. Ihan säälistä pitivät. Nolo homma. Mä toivon, että kiitokseksi löysässä hirressä roikottamisesta Valtteri kolaa molemmat Mersut pihalle ekassa mutkassa Spassa. Sitten sanoisi, että mä vaan tsemppaan kun Toto sitä niin kovasti toivoo.
Mä veikkaan tätä skenaariota, mutta sen sijaan että Hämis lopettaa niin hän saattaa kokeilla Ferraria - riippuu toki miten 2020 heiltä menee.Tai sitten Hämis lopettaa uransa ja Russell tulee Bottaksen tallikaveriksi.
Toisaalta jos Ferrarit pääsee starttaamaan kärjestä ja määräävät vauhdin ekalla stintillä, niin ainakin toinen auto voisi kompensoida rengaskulumaa laittamalla kovimmat renkaat alle ja pitää undercutin avulla kärkipaikan hallussa. Mutkissa tulee sitten mersuille tukkaan, mutta ihan sama jos suorilla meset jää telineisiin Ferrariin verrattuna.Pitkien vetojen perusteella Ferrarilla näyttäisi olevan rengaskuluma liian kova verrattuna Mercedekseen. Eli ei tuntuisi mitenkään mahdottomalta, että Ferrarit valtaavat eturivin ja Mercedes juhlii voittoa kisassa.
Sinällään ei väliä vaikka vähän jäikin. Kutosruudustahan Kimi joka tapauksessa rankkujen takia lähtee. Toki mm ne Rellut ois hyvä pitää takana.Huomiseksi onkin sitten luvattu mahdollisesti vesisadetta ja lämpöä noin 13-16 astetta. Melkoinen droppi siis tämän päiväisestä ja luultavasti suosii Mersua. Kimillä oli kyllä hyvä vauhti aika-ajojen läpi, mutta harmillisesti Q3 yritykset jäivät vähän piippuun. Luulisin että kisavauhdissa voisi olla kuitenkin Renaultien edellä.
Ja jos jotain vielä kärkinelikosta, niin Vettel oli koko viikonlopun vauhdillisesti aivan hukassa. Leclerc dominoi jo aika-ajoissa ja tänään onneksi Vettel tajusi pelata tiimipeliä päästäessään Leclerin ohi ilman turhia viivyttelyjä, ja tämä toi lopulta Leclercille ansaitun voiton. Hamiltonilta perinteistä Jeesus-meininkiä ja Bottas oli tänään HMValtteri.