Leclercille voitto ja Maxille 5 sekkaa penalttia.
https://cdn.discordapp.com/attachme...8444/5126e5b4-67d2-43b4-bfea-615beed91c25.png
Tämä on feikki.Leclercille voitto ja Maxille 5 sekkaa penalttia.
https://cdn.discordapp.com/attachme...8444/5126e5b4-67d2-43b4-bfea-615beed91c25.png
Joo samaa näköjään muutkin epäilevät jo. Otetaan siis kuitenkin komento vielä hetkeksi takaisin. Hearing oli kuitenkin muistaaksenki 30min sitten. FIA:n sivut toki kanssa jumissa.Feikki.
Valtterilla tuntuu olevan ongelmia pitää renkaat elossa. Aika monesti ottaa ihan kunnolla turpaan aina stintin lopussa. Ranskassakin pysyi noin ekan puolikkaan stintistä siinä perus kolmessa sekunnissa, mutta sitten muutama kierros myöhemmin ero olikin jo joku kymmenen sekuntia. Tänään taas vaikutti vähän samalta, että ei vain saa pidettyä kunnossa loppuun asti.Vähän Bottakselta jotain munaa puuttuu tuosta ajosta, nytkin tuli juuri ja juuri tallikaverin edelle vaikka etusiipeä ja muuta ongelmaa oli Hamiltonilla.
Perustuu joo samaan dokumenttiin tai sitten maikkarin toimittajat ovat useita minuutteja kaikkia tiukempia f1-toimittajia edellä. Oli jotenkin FIA viestiryhmässä ollut, mutta tosiaan dokumentin numerointikin kertoi, että ei totta.https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli...anin/7466364?mtv_ref=twb_urheilu_f1#gs.mi36sf
Nyt Maikkari uutisoi rankkua. Mahtaako olla lähteenä sama dokumentti
Linkki mtv:n f1 sivustolle.
Verstappen saa pitää voittonsa.
Oikea tuomio.
Verstappen onnistui kuitenkin samassa tilanteessa edellisellä kierroksella jättämään tuon tilan, mutta kun Leclerc sai sitten ohitettua takaisin, niin jotenkin seuraavalla kierroksella sitä tilaa ei jaksettukaan antaa. Olihan tuo vähän sellainen, että ensin yritti rehdillä pelillä, mutta kun ei onnistunut niin sitten sääntöjen rajamaille. Mikä tekee tilanteesta vielä naurettavamman kun stewardsien mielestä molemmat eivät olisi mahtuneet samaan mutkaan rinta rinnan, vaikka nätisti onnistui tasan kierros sitten.Näkisin korkeimmalla korokkeella paljon mieluummin Leclercin kuin Verstappenin, mutta jos tuollaisesta kilpailutilanteesta aletaan antaa rangaistuksia, niin koko lajin voisi saman tien muuttaa pelkäksi aika-ajoksi. Käsittääkseni F1-sarjan perusperiaate on kilvanajo, ja kun kilpaa ajetaan, väkisinkin joskus onneksi mennään rengas rengasta vasten, eikä tällaisista tilanteista voida ruveta arpomaan voittoa millimetrin ratinliikkeen perusteella. Tuloskirjaa ei vaan saa eikä voi ruveta mikrotuomaroimaan.
Kukaan muu kuin Verstappen itse tuskin tietää, oliko auto ohjattavissa syvemmälle sisälinjalle, vai menikö jarrutus sen verran tiukalle, ettei käännös enää onnistunut, mutta juuri tämä spekulointi ja sillä rankaiseminen pitää saada lajista kitkettyä. Tahallisia ja tahattomia osumia on tullut aina, mutta vasta viime kausina niiden pilkkuja nussimalla on yritetty pilata loputkin hienosta lajista. Kukaan ei halua nähdä kamikazemaisia Schumacher --> Häkkinen -poistoyrityksiä à la Spa 1998, mutta tämänpäiväisen kaltainen kilpailu on todella syytä sallia.Verstappen onnistui kuitenkin samassa tilanteessa edellisellä kierroksella jättämään tuon tilan, mutta kun Leclerc sai sitten ohitettua takaisin, niin jotenkin seuraavalla kierroksella sitä tilaa ei jaksettukaan antaa. Olihan tuo vähän sellainen, että ensin yritti rehdillä pelillä, mutta kun ei onnistunut niin sitten sääntöjen rajamaille.