Aika-ajoissa ja yhdellä kierroksella Valtteri on nopea, eikä välttämättä siinä häviä Hamiltonille yhtään, mutta kuten sanoit, niin renkaiden elossa pitämisen suhteen on suuria ongelmia. Lisäksi vaikuttaa siltä, että Hamilton kykenee ajamaan kuluneilla renkailla kovempaa. Hamilton osaa siis käsitellä ja hyödyntää renkaita kaikin puolin paremmin.Valtterilla tuntuu olevan ongelmia pitää renkaat elossa. Aika monesti ottaa ihan kunnolla turpaan aina stintin lopussa. Ranskassakin pysyi noin ekan puolikkaan stintistä siinä perus kolmessa sekunnissa, mutta sitten muutama kierros myöhemmin ero olikin jo joku kymmenen sekuntia. Tänään taas vaikutti vähän samalta, että ei vain saa pidettyä kunnossa loppuun asti.
Toki kolmas sija varmistui ja Mersu on jo kommentoinut, että jäähdytyksen kanssa oli isoja huolia heillä, joten ymmärrettävää vetää tehoja alas ja varmistella maaliinpääsyä. Hamilton joutui lopussa painamaan, koska Vettel tuli kovaa. Toki vähän liian lähellä pääsi molemmat herroista Bottastakin ja samahan kävi Ranskassa LecLercin kanssa ihan lopussa.
Hamilton tuntuu olevan renkaiden kanssa paremmassa tikissä. Taitaa ajaa stintin alussa sitä 90 % tahtia samalla kun Bottas taitaa joutua pistämään ihan tosissaan renkaita kuluttaen. Sitten kun Hamilton lyö muutama kierros ennen stoppia hanaa, niin Bottas on jo tuhlannut renkaansa ja ottaa ajallisesti isosti turpaan.
Tämä on se oma mielikuva tilanteissa, joissa Mersut menevät kaksoisjohdossa Hamilton edellä jne.
Renkaiden kanssa Valtterilla ei ole aina ollut tällaisia ongelmia, joten voi olla, että nykyinen auto ei vain sovellu Valen ajotyylille rengaskuluman suhteen.