Formula 1 – kausi 2019

  • 232 411
  • 1 280

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei tämä kisa turva-autoon ratkennut, vaan siihen miksi Bottakselle vaihdettiin mediumit mediumien tilalle. Siksi Bottas joutui tekemään vielä yhden pysähdyksen. Olisi medium hardilla voinut vielä taistella voitosta. Miten on voitu tehdä päätökset kahdesta pysähdyksestä ja miksi sitä ei voitu muuttaa kesken kisan.

Vaikeetahan tuota on etukäteen kuitenkin tietää että turva-auto tulee radalle, ilman tuota varmaan 2 stopin taktiikka noilla renkailla olisi voinut toimia. Varsinkin kun Bottakselle tuntuu olevan jatkuvasti isoja ongelmia renkaiden kanssa. Toki isoin virhe taidettiin tehdä siinä että miksei myös Bottasta otettu varikolle kun turva-auto tuli radalle, käsittääkseni olisi pitänyt sijoituksensa jos sinne olisi käynyt ne hardin vaihtaan.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Ei tämä kisa turva-autoon ratkennut, vaan siihen miksi Bottakselle vaihdettiin mediumit mediumien tilalle. Siksi Bottas joutui tekemään vielä yhden pysähdyksen. Olisi medium hardilla voinut vielä taistella voitosta. Miten on voitu tehdä päätökset kahdesta pysähdyksestä ja miksi sitä ei voitu muuttaa kesken kisan.
Jos Hamiltonilla ja Bottaksella on samat kumit alla, niin Hamilton pystyy takomaan samanmittaisilla stinteillä kovempia kierrosaikoja (olettaen että stintti on sen pituinen että renkaan kuluminen alkaa näkymään). Jos Bottas ei kunnolla pärjännyt nyt mediumin kumeilla Hamiltonia ja hardeja vastaan, niin vaikea nähdä että olisi hardeilla pysynyt mukana kyydissä.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Ei tämä kisa turva-autoon ratkennut, vaan siihen miksi Bottakselle vaihdettiin mediumit mediumien tilalle. Siksi Bottas joutui tekemään vielä yhden pysähdyksen. Olisi medium hardilla voinut vielä taistella voitosta. Miten on voitu tehdä päätökset kahdesta pysähdyksestä ja miksi sitä ei voitu muuttaa kesken kisan. Leclerc vastaan Verstappen oli hienoa seurattavaa. Vettelin pitkä yö jatkuu ja ote tuntuu kirpoavan Leclercin eduksi.

Toisaalta, Valtteri myös tuhoaa kuminsa Hamiltonia nopeammin, joten tämäkin mahdollinen syy miksi useampi stoppi Valelle.

Ja taas tietty se, että vitunko väliä. Hamilton vie mennen tullen ja palatessa. Jos ei muuten niin sitten tuurilla. Vielä viimeisenä vittuiluna kuluneilla hardeilla nopein kierros ja ylimääräinen piste taskuun. Valtterin ilme kisan jälkeen oli melko järkyttyneen oloinen, ja ihmekö tuo, antaa kaikkensa mutta kun ei riitä.

Grazie tutti tykittää edelleen vahvaa settiä. Kaveri on aivan kujalla, enkä ihmettelisi jos oikeasti lopettaisi kauden jälkeen. Leclerc vie aivan pystyyn.

Kimiltä taas hieno suoritus, tuntuu repivän kaiken irti mitä Alfasta saa.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Vettel on kyllä aivan kuutamolla. Tiimiradio kolarin jälkeen oli kyllä hulvaton, kun menee kysymään mitä Verstappen tekee. Toivottavasti joku kertoi Vettelille, että Verstappen hiljensi tulevaan mutkaan, se on hyvin yleistä. Vettelin toiminta vaikuttaa vähän siltä, että ei enää latu mastuisi ja tosiaan voi olla, että Ferrarilla pitää etsiä uutta kuskia ensi kaudella Leclercin kaveriksi. Ferrari voisi vittuilla Mercedekselle edes sen verran, että ottaisivat Oconin sinne ajelemaan, mutta tällä hetkellä vaikuttaa vaihtoehdot olevan vähissä. Rahalla toki saa, mutta monet kuskit on lukittu sopimuksiin ja kenet sieltä gridiltä nyt edes kehtaisi raahata punaisen auton rattiin?
 

penalalli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Leeds United
Toisaalta, Valtteri myös tuhoaa kuminsa Hamiltonia nopeammin, joten tämäkin mahdollinen syy miksi useampi stoppi Valelle.

Ja taas tietty se, että vitunko väliä. Hamilton vie mennen tullen ja palatessa. Jos ei muuten niin sitten tuurilla. Vielä viimeisenä vittuiluna kuluneilla hardeilla nopein kierros ja ylimääräinen piste taskuun. Valtterin ilme kisan jälkeen oli melko järkyttyneen oloinen, ja ihmekö tuo, antaa kaikkensa mutta kun ei riitä.

Kuten Hamilton kisan jälkeen sanoi haastattelussa, Mercedestallissa on 2000 tyyppiä HÄNELLÄ töissä.
Siksi Valtterille toiset mediumit ja pakkokäynti varikolle.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: raju

markusst

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS | Miami Dolphins
Kauden lopussa ei enää kukaan muista, että kenellä kävi tuuri ja kenellä ei. Kovasti on ollut puhetta julkisuudessa että Bottaksen sopimusta ei uusita, tuntuu tosin hassulta ajatukselta että Ocon pystyisi haastamaan Hämppää paremmin. Tänään sen aikaa kun ajettiin oikeasti kilpaa niin Vale oli parempi.

Muissakaan talleissa ei pahemmin paikkoja ole auki, niin ensi kaudella Kimi saattaa olla ainoa suomalainen, ja Kimin lopettaessa päättyy myös suomalaisten pitkä yhtäjaksoinen F1-edustus kun mitään lähimainkaan F1-kelpoisia junnuja ei ole tiedossa. Ainakin sitten saa vihdoin katsoa kisoja ilman taattua sunnuntaivitutusta. Tai voi vihdoin jättää kokonaan katsomatta.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Kauden lopussa ei enää kukaan muista, että kenellä kävi tuuri ja kenellä ei. Kovasti on ollut puhetta julkisuudessa että Bottaksen sopimusta ei uusita, tuntuu tosin hassulta ajatukselta että Ocon pystyisi haastamaan Hämppää paremmin. Tänään sen aikaa kun ajettiin oikeasti kilpaa niin Vale oli parempi.

Valtteri kyllä väänsi varsin munakkaasti Hamiltonia vastaan ensimmäiset kierrokset, mutta minusta Lewis selkeästi jätti raon (kun huomasi ettei ohi pääse), ja kun Valtteri meni varikolle, lisäsi Lewis selvästi kyytiä. Harmittaa tuo turva-auto, olisi ollut mielenkiintoinen nähdä kisa ilman sitä. Vaikka en kyllä keksi miten Bottas olisi tuolla ylimääräisellä stopilla Lewiksen voinut voittaa.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas, Englanti
Paska maku jää tuosta Mercedeksen taktiikasta. Valtteri otetaan sisälle ja vaihdetaan toinen setti mediumeja, kun kaikki muut ympärillä vaihtavat hardit joilla ei ole mitään ongelmaa ajaa kisaa maaliin.
Hamiltonille tässä vaiheessa annetaan kaikki avaimet käsiin. Varmaan Hamilton olisi jokatapauksessa kisan voittanut, mutta tällä ratkaisulla Mercedes varmisti että Bottas ei tule Hamiltonia voittamaan etenkin kun Valtterilla ei ollut kun käytetyt softit jäljellä. Hienoa kisailua nähtiin, mutta Mercedeksellä haluttiin varmistaa se että Hamilton voittaa tänään.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Veikkaisin että Valtteri olisi tuhonnut hardin renkaat, jolloin olisi joutunut kuitenkin hakemaan ne softit lopussa. En millään jaksa uskoa kaikkiin salaliittoihin jotka ovat aina Valtteria tai Kimiä vastaan.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas, Englanti
Veikkaisin että Valtteri olisi tuhonnut hardin renkaat, jolloin olisi joutunut kuitenkin hakemaan ne softit lopussa. En millään jaksa uskoa kaikkiin salaliittoihin jotka ovat aina Valtteria tai Kimiä vastaan.
No ei se tuhonnut mediumeitakaan niin vähän perusteeton toi sun veikkaus.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Valtteri kyllä väänsi varsin munakkaasti Hamiltonia vastaan ensimmäiset kierrokset, mutta minusta Lewis selkeästi jätti raon (kun huomasi ettei ohi pääse), ja kun Valtteri meni varikolle, lisäsi Lewis selvästi kyytiä. Harmittaa tuo turva-auto, olisi ollut mielenkiintoinen nähdä kisa ilman sitä. Vaikka en kyllä keksi miten Bottas olisi tuolla ylimääräisellä stopilla Lewiksen voinut voittaa.

Toisaalta olisihan kisan luonne ollut erilainen ilman tuota turva-autoa, nyt Hamiltonin ei tarvinnut missään kohti ottaa renkaista kaikkea irti kun kukaan ei enää tuon turva-auton jälkeen ollut uhkana. Ilman tuota episodia olisi Hamilton ehkä menettänyt aikaa kun olisi saattanut pysyä radalla vielä useamman kieroksenkin ja renkaat pikkuhiljaa loppua. Lisäksi vaikka turva-auto ei kauan radalla ollut niin siinä kovalla renkailla ajavat sai hieman etua siihen nähden jos kokoajan täysillä olisi ajettu.

Kyllähän hyvä kuski lopulta sen hyvänkin onnen pitkällä tähtäimellä ansaitsee ehkä ainoa iso harmitus oli että mestaruuskamppailu taisi tässä lopullisesti ratketa. Voitolla olisi Bottas vielä ollut juuri siinä etäisyydellä että olisi vain 1 keskeytykseen varaa Hamiltonilla.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
No ei se tuhonnut mediumeitakaan niin vähän perusteeton toi sun veikkaus.
Olisi joutunut vähän eri tyyliin ajamaan Hamilton kanssa kilpaa siinä kohtaa. Ja yleensä Valella on juuri silloin renkaat sulaneet.

edit. Tarkennan sen verran että kun Hamilton on johdossa ja Bottaksen tarvii kuroa eroa umpeen.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Toisaalta olisihan kisan luonne ollut erilainen ilman tuota turva-autoa, nyt Hamiltonin ei tarvinnut missään kohti ottaa renkaista kaikkea irti kun kukaan ei enää tuon turva-auton jälkeen ollut uhkana. Ilman tuota episodia olisi Hamilton ehkä menettänyt aikaa kun olisi saattanut pysyä radalla vielä useamman kieroksenkin ja renkaat pikkuhiljaa loppua. Lisäksi vaikka turva-auto ei kauan radalla ollut niin siinä kovalla renkailla ajavat sai hieman etua siihen nähden jos kokoajan täysillä olisi ajettu.

Kyllähän hyvä kuski lopulta sen hyvänkin onnen pitkällä tähtäimellä ansaitsee ehkä ainoa iso harmitus oli että mestaruuskamppailu taisi tässä lopullisesti ratketa. Voitolla olisi Bottas vielä ollut juuri siinä etäisyydellä että olisi vain 1 keskeytykseen varaa Hamiltonilla.

Toki näinkin, mutta Valtterin olisi silti pitänyt ajaa +20sek kaula Lewikseen, jotta olisi pysynyt toisella stopilla edellä, tai edes lähellä Hamiltonia.

Kaikesta huolimatta arvostan Bottasta huomattavasti enemmän mitä viime kaudella. Antanut selvästi tälle kaudelle kaiken mitä kykenee, mutta vastustaja on vain turhan kova. Lewis tulee luultavasti jäämään historiaan kaikkien aikojen menestyneimpänä kuljettajana. Harmi kun kyseessä on melko vastenmielinen pr-automaatti.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Tämä kisa oli jälleen esimerkki siitä, että itse kisaamisessa ei ole mitään vikaa. Toki se voisi olla parempaa, mutta ainoa syy miksi tästä kisasta saisi tylsän on jälleen kerran tasoerot tallien välillä. Miettikää jos Mersuja ei olisi niin voitaisiin saada tuollaista taistelua voitosta mitä Ferrarit ja Red Bullit esittivät. Sama homma Ranskassa, jossa ilman kärkitiimejä oltaisiin nähty viimeisellä kierroksella huikea podiumkamppailu Norriksen, Ricciardon, Räikkösen ja Hulkenbergin kesken. Tämä ei siis ollut mitään turhaa jossittelua vaan oma mielipiteeni, että kisaaminen radalla on kunnossa ja tasoerot ovat ainoa suuri ongelma lajissa.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas, Englanti
Hienoja taisteluja nähtiin tänään radalla. Ensin Hamilton ja Bottas, sen perään Leclerc ja Verstappen usempaan otteeseen.
Gasly ajoi myös kauden parhaan kisansa ja toivottavasti vähän solmut aukesivat.

Tämän aasinsillan jälkeen
päästäänkin sitten Vettelin solmuihin. Kaikki alkoi vuosi sitten Saksasta jolloin oli mahdollisuus ottaa tukeva
ote mestaruustaistossa Hamiltonia vastaan. Sen jälkeen kokkaroinnit Monzassa ja Suzukassa.
Tähän kauteen lähti ykköskuskina, mutta nopea Leclerc on tainnut sekoittaa pasmat lopullisesti.
Montrealissa sortui kärkipaikalta virheeseen ja tänään sitten rookietason virhe Verstappenin kanssa.

Leclerc alkaa pisteissäkin jo hengittämään niskaan ja on ollut selkeästi vahvempi alkukauden vaikka
kakkoskuskin statuksella ajaakin.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vettel se vaan hymyili haastattelussa. Vähän alkaa haiskahtaa siltä, että oisko tehnyt päätöksen uran lopettamisesta? Sen verta sähläämistä muutenkin tuo ajaminen.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Penan ja Tamin joukkueet, KuPS
Vettel se vaan hymyili haastattelussa. Vähän alkaa haiskahtaa siltä, että oisko tehnyt päätöksen uran lopettamisesta? Sen verta sähläämistä muutenkin tuo ajaminen.
Voisihan se olla. Jos on tehnyt päätöksen lopettamisesta niin lopettaako tämän kauden jälkeen vaikka sopimus olisi vielä voimassa, vai kävisikö niin että ajaa vielä ensi kauden sopimuksen mukaan? Anyway, tämähän sitten mahdollistaisi sen Lewis Hamiltonin siirron Ferrarille viimeistään vuonna 2021. Siinä voisi olla Hamiltonillekin motivaatiota vielä jatkaa uraansa. Todennäköisesti mies tulee rikkomaan Schumin voittoennätyksen ensi kaudella ja hyvinkin mahdollisesti nousee myös seitsemään maailmanmestaruuteen kauden 2020 päätteeksi. Siitä sitten loogisena jatkumona vielä se yksi mestaruus Ferrarin puikoissa ja paikka kaikkien aikojen F1-kuskina on lopullisesti sinetöity.

2021 on siinä mielessä mielenkiintoinen kausi koska silloin tullaan näkemään enemmän muutoksia kuin mitä kaudelle 2020 tullaan näkemään. Hamilton on aiemminkin osannut haistella sen oikean paikan kun siirtyi McLarenilta Mersulle, joten ehkäpä Hamilton nostaisi Ferrarin jälkeen mestaritalliksi.

Hyvin pyörähtäisi kyllä kuskimarkkinat häränpersettä jos Vettel tosiaan lopettaisi tämän tai ensi kauden jälkeen. Hamilton Ferrarille ja Verstappen Mersulle? Tai sitten Hamilton jatkaa uransa loppuun Mersulla ja Verstappen Ferrarille. Who knows...
 

raju

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aaron Hakala , Hannu Jortikka
Eikai nyt Bottaksen tasoinen kuski voi ilman sopimusta jäädä ensi kaudelle vaikka Mersu ei uutta tekisikään. Siellä on esimerkiksi Haasilta Grosjean aika varmasti jo lähtökuopissa tallin puolelta kun ei saa mitään aikaiseksi. Sinne vain ajelemaan Kimin kanssa sijoista 8-15
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Penan ja Tamin joukkueet, KuPS
Eikai nyt Bottaksen tasoinen kuski voi ilman sopimusta jäädä ensi kaudelle vaikka Mersu ei uutta tekisikään. Siellä on esimerkiksi Haasilta Grosjean aika varmasti jo lähtökuopissa tallin puolelta kun ei saa mitään aikaiseksi. Sinne vain ajelemaan Kimin kanssa sijoista 8-15
No aivan varmasti Bottas saa paikan jostain tallista ensi kaudeksi. Pidän todennäköisimpänä jatkoa Mersulla, tämä kausi on kuitenkin osoittanut sen että Bottas on riittävä kuski tuomaan tallille maksimipisteet ja ajoittain on haastanut Hamiltoniakin.

Tänään puhuivat tuosta ensi kaudesta että tallit ikään kuin ajattelevat sen olevan "samaa kautta" tämän nykyisen kauden osalta, viittasivat siis siihen että sääntömuutoksia ei juurikaan tule ja autot ovat aikalailla samanlaisia tulevalla kaudella. Eli arvaukseni on että ensi kausi mennään varmaankin ilman sen isompia muutoksia kuskipaikoissa ainakin kärkitallien osalta, ellei nyt sitten tosiaan käy niin hurjasti että Vettel lopettaisi jo tämän kauden jälkeen.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Paska maku jää tuosta Mercedeksen taktiikasta. Valtteri otetaan sisälle ja vaihdetaan toinen setti mediumeja, kun kaikki muut ympärillä vaihtavat hardit joilla ei ole mitään ongelmaa ajaa kisaa maaliin.
Eikös noissa rengasvalinnoissa kuljettajalla ole se viimeinen sana? Näin olen ainakin ymmärtänyt. Valtterilla kävi nyt vaan huono tuuri, koska turva-auto sotki suunnitelmat.

Toisaalta, Bottas jäi Hamiltonista joka kierroksella turva-auton poistuttua radalta, vaikka Hamiltonilla oli kovat alla ja Bottaksella mediumit, joilla matkan pitäisi taittua nopeammin ainakin teoriassa. johtopäätöksenä voidaan pitää, että Bottas on hitaampi kuski, kuin Hamilton.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olisi joutunut vähän eri tyyliin ajamaan Hamilton kanssa kilpaa siinä kohtaa. Ja yleensä Valella on juuri silloin renkaat sulaneet.

edit. Tarkennan sen verran että kun Hamilton on johdossa ja Bottaksen tarvii kuroa eroa umpeen.
Olisi Hamiltonkin joutunut repimään renkaista enemmän irti ja kärsinyt vielä likaisesta ilmasta Valen takana. Valella on ajoittain ongelmia renkaiden kanssa, mutta ei aina.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Täällä ollaan kaivattu hiekkaturva-alueita, niin heti kun nyt sellaiset löytyi, jäi ajokuntoinen (?) auto sinne kiinni ja jouduttiin kutsumaan turva-auto. Ei tämäkään kauhean järkevältä kuulosta, joskaan ei ne asfalttioikomisetkaan.

Ärsyttää muuten viime lähetyksissä ohjaajan maaniset leikkakset heti katsojiin kun joku kärjessä ohittaa. Varsinkun kun usein ohitus kuitataan heti, voisi katsojien kuvaamisen jättää hidastuksiin.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Olisi Hamiltonkin joutunut repimään renkaista enemmän irti ja kärsinyt vielä likaisesta ilmasta Valen takana. Valella on ajoittain ongelmia renkaiden kanssa, mutta ei aina.
Siis jos Bottas olisi hakenut hardin renkaat tuossa kohtaa (toki tämä on hieman jossittelua, että koska ne hardit olisi haettu), niin turva-auto episodin jälkeen Hamilton olisi ollut kuitenkin edellä. Jolloin Hamilton ei olisi kärsinyt likaisesta ilmasta Valen takana. Tietysti (tuota jossittelua) jos Vale olisi pitkittänyt ekaa stinttiään, olisi hän voinut hyötyä myös turva-autosta ja pysyä Hamiltonin edellä tai sitten ei.
 
Siis jos Bottas olisi hakenut hardin renkaat tuossa kohtaa (toki tämä on hieman jossittelua, että koska ne hardit olisi haettu), niin turva-auto episodin jälkeen Hamilton olisi ollut kuitenkin edellä. Jolloin Hamilton ei olisi kärsinyt likaisesta ilmasta Valen takana. Tietysti (tuota jossittelua) jos Vale olisi pitkittänyt ekaa stinttiään, olisi hän voinut hyötyä myös turva-autosta ja pysyä Hamiltonin edellä tai sitten ei.

Kyllähän tuo Hamiltonin vauhti oli sitten loppujen lopuksi aika omaa luokkaansa. Aika vaikea uskoa, etteikö Lewis olisi pystynyt kiristämään tahtia jo paljon aikaisemmin, jos olisi ollut tarvetta, kun painoi kuitenkin ~26 kierrosta ajetuilla hardeilla kilpailun nopeimman kierroksen. Jos jossittelulinjalle lähdetään, niin ainoa vaihtoehto olisi ollut, että turva-auto olisi tullut radalle ennenkuin kumpikaan oli tullut varikolle (laittamaan hardit), Hamilton olisi joutunut odottelemaan vuoroaan ja perästä Leclerc/Verstappen/jne olisi päässyt tuon ansiosta vielä Hamiltonin edelle.

Henkilökohtaisesti toivon, että Mercedeksen kuljettajapari vaihtuisi ensi kaudeksi. En usko, että Bottaksesta on kaatamaan Hamiltonia, vaikka ajoittain pystyykin ajamaan paremmin. Kaksi ja puoli kautta samassa tallissa takana, voitot 5-27, pisteet 736-994. Joo, on huonoa tuuria, tallimääräyksiä, ykköskuskin valintoja ja mitä vaan, tuo on aika kylmä luku. Bottaksen ainoana mahdollisuutena pidän sitä, että Mersun auto ei olisikaan enää ylivertainen. Hamilton on kärkipäässä ajaessaan paras kuljettaja, pystyy kontrolloimaan tilannetta ja lyömään vaikka 10 kierrosta putkeen aika-ajokierroksia, kun se paikka tulee. En ole kuitenkaan varma, olisi Hamilton paras kisakuski, jos paikoista pitäisi oikeasti taistella. Verstappen on kilpailijana Hamiltonia edellä ja Leclercistä voinee sanoa samaa jo pikkuhiljaa. Kauden alussa Charles sortui vielä yliyrittämiseen, mutta onhan nämä kaksi edellistä kisaa ollut aikamoista taidonnäytettä junnulta, miten ajetaan miestä vastaan kilpaa. Hamilton ei ole vuosiin joutunut samalla tavalla ajamaan sijoituksista kilpaa.

Tuo Ferrarin kuskimuutos on yksi asia, mikä on tuonut reilusti lisää mielenkiintoa tämän kauden kilpailuihin. Samalla sitä on ruvennut miettimään, onko Hamilton oikeasti niin nopea versus Vettel tällä kaudella Leclercin käsittelyssä. En usko, että Vettel on hidastunut, Leclerc on röyhkeydeltään vain aivan eri luokkaa Kimin kanssa ja siinä missä Kimi antoi reilusti kaverille tilaa ja uhrasi suosiolla omaa kilpailuaan, Charles vetää niin raivopäänä, ettei Ferrari voi yksinkertaisesti keplotella Vettelin eduksi. Muutamissa ensimmäisissä kisoissa sitä yritti, mutta kun Leclerc on ollut niin paljon nopeampi, on ollut pakko tunnustaa tosiasiat ja antaa Leclercin mennä menojaan ja jättää Seb varjoon.

Ongelma vaan on, kenet siihen tilalle sitten voisi kuvitella? Kuka voisi oikeasti olla nopeampi kuin Bottas? Oconiin en usko, jäisi jalkoihin ainakin ensimmäisellä kaudella aika tylysti. Todennäköisesti kuumapäisenä kaverina kyllä saattaisi kolata jossain vaiheessa Hamiltoniakin, että sinänsä kelpaisi sekin vaihtoehto.
 

tsajari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Ongelma vaan on, kenet siihen tilalle sitten voisi kuvitella? Kuka voisi oikeasti olla nopeampi kuin Bottas? Oconiin en usko, jäisi jalkoihin ainakin ensimmäisellä kaudella aika tylysti. Todennäköisesti kuumapäisenä kaverina kyllä saattaisi kolata jossain vaiheessa Hamiltoniakin, että sinänsä kelpaisi sekin vaihtoehto.
Hamilton ja Bottas ovat kumpikin samantyylisiä kuljettajia. Jos joku aikoisi Hamiltonin voittaa niin täytyisi olla riittävän itsekäs ei pelkästään kilpailuissa vaan muuallakin. Vaatia saavansa parhaat mahdolliset strategiat, ei mitään kakkoskuljettajan statusta tietenkään. Rosberg tossa hetki sitten näytti kertoilleen eräässä haastattelussa, että hänen täytyi mestaruusvuonnaan käydä kallonkutistajalla opettelemassa olemaan mulkumpi. Heillähän sitten olikin omat draamansa, mutta ei hän Hamiltonia muuten olisi voittanut.

Hamilton on sarjan paras kuski, jonka jälkeen tulee Max Verstappen minkä jälkeen tulee muut kärkitallien kuskit samassa nipussa pl. Gasly. Verstappen vaikuttaa tarpeeksi mulkulta olemaan mahdollisesti uhka Hamiltonille. Harmi vaan, että lyöminen onnistuu vain samalla autolla ja ilmeisesti sinne ei ole asiaa kun on sopimusta Red Bullin kanssa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös