Mainos

Formula 1 – kausi 2019

  • 232 935
  • 1 280

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Tää on itseasiassa yksi kauden mielenkiintoisimpia asioita. Vetteliä on aina soimattu siitä että sai mestaruudet ylivoimaisella autolla. Toki Webber oli ihan hyvä tallikaveri. Nyt ja varmaankin ensi kaudella on aivan toisen tason seppä vastassa. Nyt mitataan saksalaista. Eli olisi vähän pakko alkaa laittaa paketti kuntoon. Ferrarille tietty hyvä tilanne. Joko Vettelin sipuli hajoaa täysin ja heille jää silti pirun kova Monacolainen tai sitten Vettel sisuuntuu noihin nuoruusvuosien parhaimpiin ajoihinsa. Vettelin ajotaitoja ei voida meinaan kiistää. Mies on parhaimmillaan ihan Hamiltonin veroinen rattimies, mutta kovin usein tyytyy ajamaan mukavuusalueella tai sortuu virheisiin.

Vettel on nopea ja voittaa kisoja. Silloin kun pääsee ajamaan kärjessä - ei ole voittanut yhtään kisaa startatessaan top3 ulkopuolta.

Tuo on aika erikoinen tilasto hänen osaltaan.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Vettel tekee kyllä hämmentäviä virheitä. Tuntuu, että kaverilla menee tietyissä tilanteissa ns lasit huuruun, eikä mies osaa ajatella kuin sitä käsillä olevaa tilannetta. Hamilton on näissä taas ilmiömäinen, osaa hyökätä (kuten tänään nähtiin), mutta osaa myös himmata ja lukea peliä.

Vettel oli varmasti tyytyväisempi kun Kimi oli tallissa, koska Kimiä tuskin kiinnosti erityisesti politikoida, eikä Kimi ollut kuin ajoittain haastaja vauhdillisesti. Tai okei, viime kauden lopun Kimi ajoi paremmin mitä Vettel, mutta kyllähän kauden alusta oli selvää että Vettel on Tallin nro 1, ja Kimi soittaa kakkosviulua. Mutta eipä nähty Kimiltä myöskään näyttänyt tälläistä hauista mitä Leclerc on nyt näyttänyt.

Jos on Bottaksella tulos tai ulos kausi, niin onhan tämä melkoisen iso kausi Vettelille. Jos nuori ja halvempi Leclerc vetelee päihin kunnolla, niin mikäs tarve Ferrarilla on Vetteliä pitää. Tai sitten mies alistuu Leclercin apuriksi.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Se ei muuten ole ihan sattumaa, että kun kärjessä sattuu ja tapahtuu, niin aika usein Hamilton on se joka laskettelee voittajaksi, vaikka ei olisi kovin vahvasti ollut voitossa kiinni ennen kisan loppupuolta. Paljon samaa on myös Kimissä, vaikka aina se lopputulos ei olisikaan voitto, niin muiden säheltäessä sieltä kairataan hyviä pisteitä kotiin, kun maltetaan ajaa järkevästi sitä omaa kisaa. Näissä kahdessa kuskissa on paljon eroavaisuuksia, mutta molemmat ovat kuitenkin nopeita, hyviä kehittämään autoa ja yleensä todella järkeviä kuljettajia kisatilanteissa.

Kuinkahan monta kertaa Hamiltonin tai Räikkösen kohdalla on sattunut keskeytyksiä tai valumisia lopputuloksissa selvästi alaspäin sen vuoksi, että ovat itse tehneet merkittäviä ajovirheitä, joista ei voi syyttää muita kuljettajia, autoa tai muita ulkopuolisia tekijöitä? Väittäisin, että prosentti on varsin pieni kummankin kohdalla.
 

1000

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara 2.0, Sasha & Patu
Kuinkahan monta kertaa Hamiltonin tai Räikkösen kohdalla on sattunut keskeytyksiä tai valumisia lopputuloksissa selvästi alaspäin sen vuoksi, että ovat itse tehneet merkittäviä ajovirheitä, joista ei voi syyttää muita kuljettajia, autoa tai muita ulkopuolisia tekijöitä? Väittäisin, että prosentti on varsin pieni kummankin kohdalla.
En tiedä montako, mutta tulee mieleen 2008 Montreal ja Lewis täräyttää Kimiä perään varikkosuoralla, Kimi olisi vienyt ton kisan ihan pystyyn. Myös 2007 loppu oli Hämiksellä kohellusta Kiinassa ja Brasiliassa.
 

5hole

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, VGK, Savolaiset, Jokerit, CBJ?
En tiedä montako, mutta tulee mieleen 2008 Montreal ja Lewis täräyttää Kimiä perään varikkosuoralla, Kimi olisi vienyt ton kisan ihan pystyyn. Myös 2007 loppu oli Hämiksellä kohellusta Kiinassa ja Brasiliassa.
Pitää muistaa että 2007 Hamilton oli tulokas, niin luonnollista on että virheitä tapahtuu. Oli se silti aika timanttien tulokas vuosi, kun pystyi kuitenkin Alonson haastamaan paremmin kuin kukaan uskalsi odottaa.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
En tiedä montako, mutta tulee mieleen 2008 Montreal ja Lewis täräyttää Kimiä perään varikkosuoralla, Kimi olisi vienyt ton kisan ihan pystyyn. Myös 2007 loppu oli Hämiksellä kohellusta Kiinassa ja Brasiliassa.

Vaikkei Hamilton ole lähellekään suosikkikuskejani, niin pitää kyllä todeta miehen olevan taitava sekä erittäin kypsä kuljettaja. Eikä hän niitä virheitäkään kovin paljoa ole tehnyt - mainitsemistasi virheistä on kulunut jo yli kymmenen vuotta. Vettel teki virheen viimeksi eilen.
 

Trimmer

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tulihan Hamiltonilla niitä virheitä ja murtui paineen alla kun Rosberg nappasi mestaruuden.
 

Jara76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Ennen kauden alkua suhtauduin Leclercin Ferkku-pestiin siten, että tavallaan toivoin ettei pärjäisi juurikaan Vetteliä vastaan. En tiedä miksi, ehkä siksi, jotta makaronit olisivat tajunneet, että Kimin kanssa olisi kannattanut tehdä jatkot. Eilisen esityksen jälkeen täytyy kyllä vähän ruveta kääntämään takkia ja toivoa, ettei Bahrain ollut vain yksittäinen hyvä rata Leclercille, niinkuin esimerkiksi Valtterille on Sotshi tai Itävalta. Etenkin Vettelin täydellinen rökittäminen ja kisan jälkeinen kypsyys tekivät vaikutuksen. Joku Verstappen itkisi ja haukkuisi moottoria vieläkin jokaiselle taholle.

Hamiltonilla on toki taito kerätä lähes aina maksimaalinen pistepotti kun siihen tulee vähääkään saumaa, mutta kyllähän kaverilla käy muita useammin järkyttävä tuuri etenkin onnekkaiden voittojen kanssa. Onko Hamiltonilta itseltä koskaan hajonnut auto kärjestä? Ehkä sen yhden kerran kun itki koko kauden yhtä moottoririkkoa, "jonka takia hävisi Nicolle mestaruuden"? Mersujen keskinäiset teknisestä murheesta johtuvat keskeytykset menivät tuolla kaudella 2-2, joten säälittävää selittelyä Hamiltonilta, joka tuskin vieläkään on päässyt yli tuosta kaudesta.

Edit. Muisti teki tepposet, Nico ei voittanutkaan 2014 mestaruutta, vaan 2016. Katsoin ylläolevia statseja väärältä kaudelta siis, joten teoriassa kyllä Hamilton hävisi tuohon yhteen keskeytykseen. Mutta herra on kyllä hyötynyt useana kautena muiden epäonnesta kiitettävällä prosentilla, joten se on vaan autourheilua Lewis, ettet ihan jokaisena kautena sentään ole ollut muita onnekaampi.
 
Viimeksi muokattu:

Trimmer

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kuinka monta virhettä Hamilton teki Rosbergin mestaruuskaudella ja kuinka monta kertaa tekniikka petti?

Tekniikka petti pari kertaa. Nicon kanssa ajellessa kilpaa sipuli petti myös. Espanja esimerkiksi. Teki myös paljon virheitä yrittäessään kaistapäisiä sukelluksia.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Tekniikka petti pari kertaa. Nicon kanssa ajellessa kilpaa sipuli petti myös. Espanja esimerkiksi. Teki myös paljon virheitä yrittäessään kaistapäisiä sukelluksia.

Laittaisitko kauden 2016 osalta esimerkit näistä "paljon virheitä" kohdista?

En ole ihan varma olemmeko katsoneet samaa kautta - tai ainakin se on nähty hyvin eri tavalla. Toki "paljon virheitä" voidaan määritellä monella tavalla.

Eihän Hamiltonkaan - tai kukaan - virheetön ole - mutta verrattuna esim. Vetteliin hän on melkoisesti eri tasolla itse aiheutettujen virheiden suhteen. Todettakoon nyt vielä, että en siis ole herra Hamiltonin fanipoika.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
Jännä kun tuntuu siltä, että tuosta Vettelistä puhutaan aivan kuin hän olisi jokin suhari, jolla ei koskaan pää kestä. Piti sitten oikein katsoa, kun muistelisin, että on se ainakin kerran voittanut maailmanmestaruuden. Noh, niitä olikin sitten neljä kappaletta (ja kaikki peräkkäin). Eli eikö hän aikaisemmin ole joutunut ajamaan kunnolla kilpaa pyttyjahdissa, vai onko hänestä vanhemmitten tullut varovainen ja/ tai hermoileva?
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Jännä kun tuntuu siltä, että tuosta Vettelistä puhutaan aivan kuin hän olisi jokin suhari, jolla ei koskaan pää kestä. Piti sitten oikein katsoa, kun muistelisin, että on se ainakin kerran voittanut maailmanmestaruuden. Noh, niitä olikin sitten neljä kappaletta (ja kaikki peräkkäin). Eli eikö hän aikaisemmin ole joutunut ajamaan kunnolla kilpaa pyttyjahdissa, vai onko hänestä vanhemmitten tullut varovainen ja/ tai hermoileva?

Kuten aiemminkin todettua, Vettel on nopea ja taitava kuski - kun hän pääsee aloittamaan 1. tai 2. rivistä. Hän ei ole siis kertaakaan voittanut kisaa startattuaan kolmosruutua kauempaa. Yksi ongelma Vettelillä vaikuttaa olevan tuo muiden autojen keskellä ajaminen ja jossain määrin ohittaminen.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Jännä kun tuntuu siltä, että tuosta Vettelistä puhutaan aivan kuin hän olisi jokin suhari, jolla ei koskaan pää kestä. Piti sitten oikein katsoa, kun muistelisin, että on se ainakin kerran voittanut maailmanmestaruuden. Noh, niitä olikin sitten neljä kappaletta (ja kaikki peräkkäin). Eli eikö hän aikaisemmin ole joutunut ajamaan kunnolla kilpaa pyttyjahdissa, vai onko hänestä vanhemmitten tullut varovainen ja/ tai hermoileva?

Vettel jos kuka on tyhjän radan prinssi. Oli toki oikeaan aikaan Red Bullilla, ja voitti parhaalla autolla neljä mestaruutta. Kyllähän kaveri todistetusti osaa ajaa, mutta kyllähän Ferrarillakin on vähän samaa menoa, että kun saa ajaa yksin kärjessä niin on loistava (tähän tietty viime vuoden Saksan gp), mutta kun pitää ajaa kilpaa muita vastaan, niin kolisee. Eikä tietenkää kolise aina, mutta verrattuna muihin huippukuskeihin, niin Vettel saa itsensä yllättävän useasti ongelmiin.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Laittaisitko kauden 2016 osalta esimerkit näistä "paljon virheitä" kohdista?
Huonoja lähtöjä oli ainakin useita.
Ja tietysti törmäilyjä, varsinkin Rosbergin kanssa, mutta niissä ei Hämis varmaan ollut yhdessäkään sinänsä syyllinen, vaikka ehkä vältettävissä olivatkin.
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Bakun kisaviikonloppu oli melkoinen katastrofi Lewikselle 2016. Erinäisten virheiden jälkeen pääsi hädintuskin Q2:sta jatkoon ja sitten veti Q3:ssa seinään. Kisasta sai sentään viidennen sijan.

Oikeasti kun miettii, niin minkä tahansa niukasti hävityn mestaruuskamppailun (=sanotaan vaikka eroa alle yhden voiton verran) voi helposti pistää yhden epäonnisen tapahtuman tai yhden oman virheen piikkiin, riippuen minkävärisin lasein asiaa katsoo.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kuinkahan monta kertaa Hamiltonin tai Räikkösen kohdalla on sattunut keskeytyksiä tai valumisia lopputuloksissa selvästi alaspäin sen vuoksi, että ovat itse tehneet merkittäviä ajovirheitä, joista ei voi syyttää muita kuljettajia, autoa tai muita ulkopuolisia tekijöitä? Väittäisin, että prosentti on varsin pieni kummankin kohdalla.

Kolaritilanteisiin toki yleensä tarvitaan se kaksi kuskia vaikka olisi toisen vika, mutta pistänyt jo Ferrarilla silmään että Kimi ei kovin riskillä lähde ohituksia hakemaan, tietenkin joissakin tilanteissa se maksaa hirveästi aikaa jos ollaan 20 kierosta toisen perässä, mutta toisaalta ei menetetä sijoja myöskään kuten Verstappenilla esimerkiksi käynnyt aika monesti. Nyt Alfalla se tuntuu vielä korostuvan, mutta ehkäpä sen takia juuri Kimi on MM-sarjassa 6 tilalla ja pitänyt Alfan keskikastin ykkösenä yksinään. Siinä missä Kimi ajoi varmasti itsensä maaliin tässäkin kilpailussa niin esim. Renaultit oli lähellä kilkata toisensa pihalle. Kimi roikkui aika pitkään Mclarenin perässä mutta ei lähtenyt hölmöilemään itseään kuitenkaan väkisin ohi.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Kolaritilanteisiin toki yleensä tarvitaan se kaksi kuskia vaikka olisi toisen vika, mutta pistänyt jo Ferrarilla silmään että Kimi ei kovin riskillä lähde ohituksia hakemaan, tietenkin joissakin tilanteissa se maksaa hirveästi aikaa jos ollaan 20 kierosta toisen perässä, mutta toisaalta ei menetetä sijoja myöskään kuten Verstappenilla esimerkiksi käynnyt aika monesti. Nyt Alfalla se tuntuu vielä korostuvan, mutta ehkäpä sen takia juuri Kimi on MM-sarjassa 6 tilalla ja pitänyt Alfan keskikastin ykkösenä yksinään. Siinä missä Kimi ajoi varmasti itsensä maaliin tässäkin kilpailussa niin esim. Renaultit oli lähellä kilkata toisensa pihalle. Kimi roikkui aika pitkään Mclarenin perässä mutta ei lähtenyt hölmöilemään itseään kuitenkaan väkisin ohi.

Nämä on taas niitä tilanteita, missä toivoisi Kimin menevän härskimmin ohi. Kimi vetää aika safetya, eikä edessä ajavan tarvitse edes isommin blokkailla kun tietää että ei sieltä mitään härskiä tule.

Toisaalta minä pidän esim Ricciardoa hitusen yliarvostettuna ohittajana. On kieltämättä hyvä, mutta aika useasti tekee kunnon jarrupommin, jolloin ohitettava ei voi kun väistää ettei kolise.
 

HMenthal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Edellä on jo tullut noita syitä, miksi Vettel ne neljä mestaruuttaan putkeen voitti. Red Bull oli helvetin hyvä auto tuolloin, kiitos Adrian Neweyn, ja toisaalta Vettelin tallikaverina oli "vain" Mark Webber. Alla linkki, josta voi tutkia Vettel vs. Webber tilastoja heidän yhteiseltä viiden kauden ajalta RB:lla. Paaluja sateli ja lähdöstä karkuun. Helppoja voittoja.

Insight: How close to Vettel did Webber get during five seasons at Red Bull?

Viimeinen kausi RB:lla tuotti Vettelille tappion tallikaverina olleelle Ricciardolle, joten siirto Fefelle Alonson tilalle.

Ferrarilla Vettel on ollut toisenlaisessa tilanteessa kuin mestaruuksiensa aikana. OK, tallikaveri oli hitaampi ennen tätä kautta, mutta auto ei ole ollut ainakaan yhtään Mersua parempi. Paalulta voittoon -strategian kanssa on ollut heikompaa. Ja nyt, kun auto oli paras testeissä, ja nopein taas oikeaalla moottoriradalla, niin tallikaveri näyttääkin perkele nopeammalta! Siihen päälle sitten vielä Hämäläisen suorittama ohitus, niin Vettel ei näytäkään olevan ollenkaan mukavuusalueellaan. Soikohan Maranellon kellot ennemmin Vettelin voitolle, vai Fefe-uran päätökselle?

On vaan pakko lainata itseäni tuolta ketjun sivulta 8, jonka haminoilla on muutamien miedän tänne kirjoittaneiden veikkauksia&hassutteluita juuri ennen kauden alkua. Yksi hassuttelukohta on osumassa osittain melko mukavasti "toiveen" mukaisesti nappiin.

- Leclerc pärjää heti alussa Sebulle ja spagettien johtama talli on ihan sekaisin. Ferrari on menestynyt, kun siellä on ollut jonkun muun maalainen päällikkönä, Todt ja Brawn.

Leclerc on vastannut heti huutoon ja Binotton täytyy jatkossa keksiä joku keino Leclercin hidastamiseksi. Eihän nyt saatana nuori tulokas tallissa voi olla nopeampi kuin tallipäällikön ykköskuskiksi nimittämä ex-maailmanmestari. Tai, tässä on myös toinen mahdollisuus. Lainaan Maikkarilta tekstiä.

"Ferrarin tallipäällikkö Mattia Binotto yllätti monet ennen talvitestejä sanomalla, että tiimi tulee priorisoimaan Vettelin edun Leclercin edelle niin kauan kuin tämä on paremmassa asemassa taistelussa Mercedeksen kuljettajia vastaan."

Jos nyt itse katson oikein tuota kuljettajien MM-pistetilannetta, niin Vettel ei ole enää paremmassa asemassa taistelussa Mercedeksen kuljettajia vastaan. Lisäksi näyttää siltä, ettei Leclerc edes tottele Fefen johdon käskyjä, vaan ajelee ihan vaan omaa kisaansa. Kaksi kierrosta piti kuulemma körötellä Vettelin perässä, mutta menikin jo seuraavalla suoralla ohi...

Nyt punnitaan johtamista Fefellä. Varsinkin, jos Leclerc on jatkossakin nopeampi kuin Vettel. Tilannehan ei ole mitenkään huono noin yleisesti Fefelle, sillä heillähän oli eilen kuitenkin radan nopein auto. Yllättäen se on kuitenkin Fefellä aina se "kakkoskuskin" auto, johon iskee ne tekniset viat, kun taas Vettel vaan keräilee noita omia ajovirheitä tililleen.

Koska kukaan ei pysty estämään juuri nyt hassuttelemasta, niin teen uuden veikkauksen. Kun Ferrarilla saavutetaan seuraava kuljettajien maailmanmestaruus, niin sen kuskin nimi ei tule olemaan Vettel. Siihen maailmanmestaruuteen on zäänsit jopa tällä kaudella, mutta Fefen pitää pystyä olemaan jatkossa edelleen nopeampi auto kuin Meisseli ja samalla myös luotettava.

Kisan seuraaminen jäi lopulta vähän vajaaksi, kun siihen päälle alkoi myös Poolin peli, niin sitähän piti katsoa enemmän, mutta sen minkä formuloita näin, niin onhan tuo keskipakka nyt todella tiivis. Ja kun tuolle veikkailu ja hassuttelulinjalle tuli lähdettyä, niin alle parit viivat.

Yllätykset kahden kisan jälkeen:
- McLaren ja Norris. Yhdessä ja erikseen.
- Leclerc, vaikka tätä tulikin tavallaan toivottua, että onnistuu heti kauden alusta, mutta silti. Paalu ja nopeampi kuin Vettel, sekä voiton menetys moottorin takia
- Haas on myös yllättävän hyvä, vaikka kuskikaksikko onkin pahimmillaan kovin töpeksivä

Negat:
- Alfa ei pärjää pelkästään Kimin pisteillä, eikä Giovinazzi näytä hääviltä kuskilta ainakaan näin alkuun
- Renault. Vauhti ei ihan siellä missä ehkä pitäisi, tai haaveissa olettaisi, ja näköjään luotettavuuskin vähän kyssäri
- Gasly. Parit tulokkaatkin ovat pyhkineet Gaslylla lattiaa muilla autoilla

Pari skabaa olisi vielä ajamatta, eikä mikään ole vielä ratkennut mihinkään. Toiveissa edelleen joku muu mestariksi kuin Hämäläinen. Vale vai Prinssi?

E. Lisätään se vielä, että olipas eilen melko kitkerät loput sekä rallissa että formuloissa. Kummassakin tapauksessa vielä ykkösestä kolmoseksi. Motorsporttia se.
 
Viimeksi muokattu:

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nämä on taas niitä tilanteita, missä toivoisi Kimin menevän härskimmin ohi. Kimi vetää aika safetya, eikä edessä ajavan tarvitse edes isommin blokkailla kun tietää että ei sieltä mitään härskiä tule.
Ferrarilla Kimi tuntui olevan kuin kahleissa, enkä koskaan ymmärtänyt sitä haluttomuutta ohitustilanteissa. Tuntui, että joku pidätteli Kimiä oikein kunnolla.

Mutta nyt Alfalla Kimi on ollut selvästi räväkämpi ohitustilanteissa, vaikka käyttää malttia ja järkeä edelleen. Eilen Kimi ohitteli kyllä hyvällä menestyksellä, kun ohituksia tarvittiin. Lopussa jäi Norris ohittamatta, mutta sitä taistoa ei juuri nähty, joten on vaikea sanoa miksi ohitus jäi tekemättä. Alfan suunnalta on myös saatettu esittää toiveita turhien riskien välttämiseksi, koska kaikki pisteet ovat tallille todella tärkeitä.
 

huhheijaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Toisaalta minä pidän esim Ricciardoa hitusen yliarvostettuna ohittajana. On kieltämättä hyvä, mutta aika useasti tekee kunnon jarrupommin, jolloin ohitettava ei voi kun väistää ettei kolise.
Aika vaikeita nekin on ajoittaa siten, että pääset ohi etkä kolaroi, vaikka kaveri väistelisi. Herkästi vedät myös liian leveäksi ja kaveri pääsee taas ohi. Ihan oma taiteenlajinsa tuokin.

Muutenkin esimerkiksi muuan Sennasta puhuttiin samaan tapaan, että laittoi kilpakaverit tilanteisiin, joissa piti antaa Sennalle tilaa tai kolaroida. Pidetään kuitenkin historian parhaimpana.
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Alfalla on kyllä tekemistä että saavat pidettyä tuota valmistajien neljättä sijaa hallussaan kauden edetessä. Ensinnäkin toki Gion pitäisi parantaa otteitaan mutta pitää myös muistaa että Kimi sai eilenkin helpotusta mm. Rellujen keskeytyksistä. Keskeytykset toki kuuluvat lajiin ja toisen epäonni on toisen onni mutta kyllä Alfalta ihan puhdasta vauhtia jonkin verran puuttuu. En oikein ota selvää noista Ferrarin mahdollisista moottoriongelmista ja onko niillä ollut mitään vaikutusta Alfan suorituskykyyn vai onko puhtaasti enemmänkin kyse esim. aerodynaamisista puutteista mutta sellainen yksi steppi eteenpäin pitäisi Alfan pystyä ottamaan että kisailisivat "turvallisesti" siitä noin kuudennesta sijasta ilman, että täytyy aina luottaa muiden epäonneen.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Aika vaikeita nekin on ajoittaa siten, että pääset ohi etkä kolaroi, vaikka kaveri väistelisi. Herkästi vedät myös liian leveäksi ja kaveri pääsee taas ohi. Ihan oma taiteenlajinsa tuokin.

Muutenkin esimerkiksi muuan Sennasta puhuttiin samaan tapaan, että laittoi kilpakaverit tilanteisiin, joissa piti antaa Sennalle tilaa tai kolaroida. Pidetään kuitenkin historian parhaimpana.

On toki, mutta minusta hienoimpia ohituksia on kunnon rengas vastaan rengasta käydyt väännöt, jossa mennään useampi mutka nahistellen.

Eikä oikein viitsi puhua Sennasta ja Ricciardosta samassa lauseessa :) Sennalla oli vähän muutakin näyttöjä kuin näyttäviä jarrupommeja.
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Alfalla on kyllä tekemistä että saavat pidettyä tuota valmistajien neljättä sijaa hallussaan kauden edetessä.

Nelossija nyt on Alfalle täysin utopistinen, vaikka nyt sillä sijalla ovatkin Kimin hienojen suoritusten takia. Kyllähän tähän asti nähdyn perusteella Rellun lisäksi Haas on edellä, ja ehkä myös McLaren. En kauheasti yllättyisi, jos Alfa olisi kauden lopussa sijalla 7, siinä toki parannusta yksi sija viime kauteen. Viitossija on ehdoton maksimi ja se olisi jo hieno saavutus. Kimille taas top-10 loppusijoitus.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
yksi steppi eteenpäin pitäisi Alfan pystyä ottamaan että kisailisivat "turvallisesti" siitä noin kuudennesta sijasta ilman, että täytyy aina luottaa muiden epäonneen.
No Rellun (ja Mäkin) epäonneen voi luottaa aika vahvasti. Samoin Haasin kämmeihin. Siinähän ne sitten onkin. No joo, kieltämättä vähän lisää vauhtia olisi poikaa. Kimi laittelee toistaiseksi Giovinatsia päihin aika alonsotyyliin, joten vähän vaikea arvioida mikä se auton todellinen iskukyky on.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös