Mainos

Formula 1 – kausi 2019

  • 232 939
  • 1 280

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
McLarenille tullessaan hän oli poikanen ja pääsi sarjan parhaaseen talliin. Ferrarilla pääsi hyötymään Schumacherin kehitystyöstä ja voitti mestaruuden. Seuraavalla kaudellahan auto oli jo heti heikompi kun Kimi oli päässyt työstämään sitä. Lotukselle tuli hyvään aikaan taas kun auto pystyi yllättämään kaikki. Ferrari lähti nousemaan vasta Vettelin tultua talliin ja Sauber oli jo viime kaudella samoilla sijoilla kuin nyt.
En nyt kyllä sanoisi, että kauden 2008 Ferrari oli mitenkään edelliskautta huonompi. Mielestäni McLaren oli paras auto 2007, mutta sitten kaudella 2008 Ferrari ja McLaren olivat suhteellisen tasoissa ja siihen kolmantena puski vielä BMW, joka söi pisteitä molemmilta. Yleensä kun Kimi on johonkin talliin mennyt niin siellä on alkanut tulosta tulemaan, johtui se sitten Kimistä tai ei.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
No tuskin Räikkönen sitä autoa on rakentanut. Toisesta näkökulmastahan homma meni näin:

McLarenille tullessaan hän oli poikanen ja pääsi sarjan parhaaseen talliin. Ferrarilla pääsi hyötymään Schumacherin kehitystyöstä ja voitti mestaruuden. Seuraavalla kaudellahan auto oli jo heti heikompi kun Kimi oli päässyt työstämään sitä. Lotukselle tuli hyvään aikaan taas kun auto pystyi yllättämään kaikki. Ferrari lähti nousemaan vasta Vettelin tultua talliin ja Sauber oli jo viime kaudella samoilla sijoilla kuin nyt.
Räikkösen vahvuutena ei kai koskaan ole pidetty auton kehittämistä, totta, mutta kyllä tässäkin nyt vedetään mutkia suoriksi.

Millä logiikalla McLaren oli sarjan paras talli Kimin mennessä sinne? Ferrari oli ollut edellisellä kaudella täysin ylivoimainen ja jatkoi samaa 2002. Mitä Kimin ensimmäiseen Ferrari-visiittiin tulee, niin tallin suorituskykyhän laski oikeastaan vasta 2009*, kun 2008 talli vei ajamalla (kaikkihan tietävät miten 2007 meni) merkkimestaruuden ja Massa hävisi kuskien tittelin viimeisessä mutkassa.

* Tuo 2009 oli muuten pirun hieno kausi, vaikka suomalaisittain päättyikin surullisimmalla mahdollisella tavalla. Voimasuhteet vaihtelivat Brawnin dominoinnin loputtua hyvinkin paljon, ja Toro Rossoa lukuun ottamatta kaikki tallit saivat podiumin.
 

MadSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Habs
Ferrari oli ollut edellisellä kaudella täysin ylivoimainen ja jatkoi samaa 2002. Mitä Kimin ensimmäiseen Ferrari-visiittiin tulee, niin tallin suorituskykyhän laski oikeastaan vasta 2009*, kun 2008 talli vei ajamalla (kaikkihan tietävät miten 2007 meni) merkkimestaruuden ja Massa hävisi kuskien tittelin viimeisessä mutkassa.
Jep. Ferrarin 2008 auto oli parempi kuin 2007. Hyvä muistaa myöskin se ns. "Kimin auto", eli McLaren MP4-20(2005), joka oli ylivoimaisuudellaan yksi hirviömäisimmistä autoista viimeiseen pariin vuosikymmeneen. Ei tosin kovin luotettava. Montoyan mukaan yksi huonoimmista F1-autoista millä ajanut.

McLaren MP4-20 - Pure Onboard Sound V10 Engine [2005 F1 season] Tuo vapaasti hengittävä kymppi... Oi niitä aikoja :(
 
Viimeksi muokattu:

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Pirellillä vaan uudet sileät muotit. Tai jotain tällaista Skyllä selittivät.

Voisiko myös sillä että nyt renkaita ei saa esilämmittää ennen varikkokäynnin vaihtoa olla jotain tekemistä asian kanssa?
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Iltasanomat kertoo että tiistaina Lontoossa ois kokous jossa tallit ja Liberty media keskustelee sääntömuutoksista tulevaisuudessa
McLaren uhkaa kaiketi lähteä sarjasta jos sitä ei "miellytä" ?

Kauaksi on talli vajonnut huippuajoista. Sääli sinänsä mutta aina ei voi olla huipulla

linkki
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Iltasanomat kertoo että tiistaina Lontoossa ois kokous jossa tallit ja Liberty media keskustelee sääntömuutoksista tulevaisuudessa
McLaren uhkaa kaiketi lähteä sarjasta jos sitä ei "miellytä" ?

Kauaksi on talli vajonnut huippuajoista. Sääli sinänsä mutta aina ei voi olla huipulla

linkki

Saapa nähdä mitä sääntöjä ne keksii, ei tuo palkkakatokaan välttämättä mikään kestävä ratkaisu ole, isoimmat haluaa kuitenkin aina isoimpia olla ja keksivät myös varmasti kiertää sääntöjä joltain osin. Tulojakojakin jos lähdetään muuttamaan niin tietänee sitten mahdollisesti taas esim. williamsin menoa ja mahdollisemmaksi esim. ferrarin lähtemistä sarjasta pois, toisaalta olisihan se reilua jos puhtaasti menestyksen kannalta menee.

Jos pitäisi keksiä enemmän tapoja jolla voimasuhteet muuttuu niin autoista pitäisi ehdottomasti olla enemmän hajoavia ja kesken kauden kehitettäviä osia enemmän jolla voimasuhteita voi kaventaa. renkaistakin voisi enemmän varianssia olla jolla sitten joku voisi pärjätä yksittäisellä radalla helpommin. Testaamistakin voisi lisätä esim. viikonlopun jälkeen jäädä ajamaan useammin testiä tai lisätään vaikka joku oma testikuski sessio tietyille radoille jossa testikuski voisi ajaa vaikka muiden kuskien vanhoilla moottoreilla ym..
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
McLaren on siis nyt neljäs talli Red Bullin, Ferrarin ja Mercedeksen lisäksi, joka on jossain vaiheessa uhkaillut sarjasta vetäytymisellä vuonna 2021.

2021 tulee olemaan se kuuluisa vuosi, kun moottorit muuttuvat todennäköisesti yksinkertaisimmiksi. V6 hybridi säilyy edelleen, mutta kierroksia nuo myllyt ottavat enemmän kuin nykyiset, joten kovempi ääni ainakin on luvassa. Jotkut osat tulevat olemaan moottoreissa standardoituja ja tämä kuulemma saattaa tuoda mukanaan uusia moottorivalmistajia.

Mikäli olen oikein käsittänyt, niin eniten näissä 2021 vuoden sääntömuutoksissa hiertää se mahdollinen tuleva kulukatto. Rahalla mässäilevät isot tallit eivät halua toimintojensa rajoitettavan, kun taas pienemmät tallit ottavat mahdollisen uudistuksen avosylin vastaan. Ferrarille maksetaan myös käsittämätöntä 68 miljoonan bonusta pelkästään sarjaan osallistumisesta. Näitä bonuksia sun muita turhia kuluja F1:n päättävät elimet luonnollisesti haluavat rajoittaa.

EDIT: muutettu palkkakatto kulukatoksi.
 
Viimeksi muokattu:

HMenthal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Palkkakattoa formuloihin tuskin tulee, koska kyllä ne suurimmat kulut tulee kaikista niistä muista asioista, eikä kuskien palkoista. Vai laittaako @-pasi-, ja näköjään myös @Giroux, palkkakaton myös koko tallin muullekin henkilökunnalle? Kunhan nyt vaan halusin vittuilla, vaikka tiesin, mistä puhutaan.

Kulukatto on mielenkiintoinen setti ja Mesen, Fefen ja RB:n närkästymisen ymmärtää sinällään, mutta mitenköhän Liberty meinaisi tuota kulukattoa valvoa? Ja sehän ei ole edes mikään täysin saumaton kulukatto, kun Libertyn ehdotuksessa moottorin kehityskuluja, kuljettajien ja johtajiston palkkoja sekä tallien markkinointikuluja ei laskettaisi tuon kulukaton alle.

Onhan se tietty aika kovaa settiä, jos Meisseli laittoi viime kaudella palamaan n. €400m ja kaudella -21 pitäisi pärjätä n. €163m budjetilla, plus tietty noi ohi menevät kulut. Ja tuosta katto romahtaisi niskaan, kun kaudella -23 budjetti saisi olla enää n. €120m.

Fefen puuhasteluihin mulla on sellainen mielipide, että jos haluavat lopulta lähteä F1:stä, niin siitä vaan, ei tule ikävä. Talli on saanut jo vuosia suurimman potin kakusta mutta missä se näkyy?!! Merkkimestaruus viimeksi 2008 ja kuljettajien osalta se vuotta aiemmin tullut Kimin mestaruus. Ja noi saa vittu kaikista eniten rahaa vain, koska ovat Scuderia Ferrari? Joo, on paljon faneja ja ainoana ollut mukana koko ajan, mutta pärjääkö ne nyt edes tuon vähän vain siksi, että saavat ihan vitusti muita enemmän massia tulonjaossa? Jee jee. Uhkaavat lähdöllä F1:stä. Mitäs sitten? Kuvittelevatko ne tosiaan, että ne pärjäisi itse ilman F1:siä? F1 meinaan pärjää lopulta myös ilman Fefeä. Sama koskee lopulta noita muitakin, jos tuokulukatto toteutuu.

Kyllähän noista kaikista seteistä tietenkin pippelimiekkailua tulee, mutta olisihan noi setit jo aika päivittää ja tuulettaa tuota systeemiä. Ruumiita taitaa tulla väkisinkin, mutta laji menisi todennäköisesti eteenpäin ja hommaan voisi tulla vähän enemmän järkeäkin.
 
Viimeksi muokattu:

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Palkkakattoa formuloihin tuskin tulee, koska kyllä ne suurimmat kulut tulee kaikista niistä muista asioista, eikä kuskien palkoista. Vai laittaako @-pasi-, ja näköjään myös @Giroux, palkkakaton myös koko tallin muullekin henkilökunnalle?

Jäi varmaan jääkiekosta tuo termi itsellä päähän, mutta kulukattoa toki tarkoitin. Se jos siihen ulkopuolelle jää moni muu asia kuitenkin niin äkkiähän se menee että jotkut käyttää silti älyttömiä määriä vaikkapa moottorin valmistukseen ja kuskeihin pistetään isoja rahoja kiini. Erot vaan isojen välillä melkein kasvaa. Valvonta vaikeaa jne..

Itse lähtisin kyllä siitä että nähtäisiin enemmän kolareita, ulosajoja virheistä ja tulisi yllätyksiä auton kestävyyden takia. Kaikki muut säänöt on vain turhaa valtapelitaistelua.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Tulojakojakin jos lähdetään muuttamaan niin tietänee sitten mahdollisesti taas esim. williamsin menoa ja mahdollisemmaksi esim. ferrarin lähtemistä sarjasta pois, toisaalta olisihan se reilua jos puhtaasti menestyksen kannalta menee.

Sanan "reilu" käyttäminen on aina vähän niin ja näin. Viimeksi kun Ferrari oli isolla metelillä lähtemässä sarjasta niin monza, monaco ja spa olivat lähdössä mukaan ja jos Ferrari laittaisi kilpailevan sarjan pystyyn jossa tallit saisivat kaikki tv-tulot niin mukaan tulisi varmasti monta automerkkiä ja eurooppalaisia legendaarisia ratoja joista nykyF1 kokajan erkanee.

Vaikka täällä monet näköjään kovistelee että laji kestaa Ferrarin lähdön niin tuskin ymmärtävät mitä puhuvat.
 

HMenthal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Jos F1 kaatuu siihen, ettei Fefe suostu kaavailtuihin tulonjakosetteihin, tai moottorisäännöksiin, ja Fefe poistuu sarjasta, niin sitten F1 kaatuu siihen. Sarjan tulevaisuus on muutenkin vähän siinä ja siinä, kun pakka tuntuu olevan lopulta hyvinkin käymistilassa, eikä tuota uutta sopimusta sarjan jatkosta ole vielä olemassakaan, niin mitä tahansa voi tapahtua. Tuskin huomisessa kokouksessa saavat kaikkia asioita sovittua, kun niitä tuntuu olevan niin paljon ja isoja, joten kuulostellaan, millaisia kommentteja ensi viikonloppuna Bahrainissa jaellaan.

Mersu menee jo mukaan sähköpuolelle, eikä F1:n tulevaisuus näyttäisi kovin vakaalta ilman Meisseliäkään. RB:lla on näppinsä pelissä niin monessa muussakin lajissa, ettei niille olisi ongelmaa miettiä jotain muuta. F1:n ongelma/t ei yksin kulminoidu Fefeen, vaan kyllä siinä on paljon muutakin. Huomisen kokouksen jälkeen on paljon helpompi taas spekuloida hommaa eteenpäin, kun uutisia alkaa kuulumaan.

Formuloiden tulevaisuuden kannaltahan noin yleisesti tämä F1:n hieman ongelmallinen tilanne ei ole mikään maailmanloppu, kun Fefellä on kerran valmius pyöräyttää oma sarja tulille. Oikeastaanhan tässä ei pitäisi olla edes mitään ongelmaa. Antaa sopparin loppua ja uutta sarjaa kehiin. Ja jos monia autonvalmistajia on lähdössä tuohon uuteen sarjaan mukaan, niin aina parempi. Kisoja saattaisi tietysti joutua viemään myös Euroopan ulkopuolelle laajemman näkyvyyden ja suurempien TV-rahojen takia, mutta se tuskin on ongelma. Omassa sarjassaan Fefellä ei olisi myöskään ongelmia näiden nykyisten kiistaa herättävien kohtien kanssa.

Vielä tätä Fefen omaa sarjaa ei ole kuitenkaan ilmaantunut, vaikka uhkauksia F1:n jättämisestä on esitetty jo ainakin vuodesta 2004 saakka. Onkohan aina sattumoisin juuri tuon sopparin päättymisen lähestyessä, en ole varma, kun ei noita aiempia uhkauksia kuitenkaan itse muista. Joko nyt sitten aika olisi kypsä sille, että Fefe myös käytännössä toteuttaa tämän uhkauksensa, sen me näemme myöhemmin. Tosin nythän Marchionnen kuoltua on ollut vähän hiljaisempaa, mutta sehän voi hyvinkin olla tyyntä myrskyn edellä. Ehkäpä jotain konkreettista suuntaan tai toiseen tulee jo huomisen kokouksen jälkeen.

Joitain muutoksia on oletettavasti väkisinkin tulossa kaudesta -21 alkaen, mutta kauinka radikaaleja ne lopulta ovat, sen kertoo myöhemmät ajat.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Vielä tätä Fefen omaa sarjaa ei ole kuitenkaan ilmaantunut, vaikka uhkauksia F1:n jättämisestä on esitetty jo ainakin vuodesta 2004 saakka. Onkohan aina sattumoisin juuri tuon sopparin päättymisen lähestyessä, en ole varma, kun ei noita aiempia uhkauksia kuitenkaan itse muista. Joko nyt sitten aika olisi kypsä sille, että Fefe myös käytännössä toteuttaa tämän uhkauksensa, sen me näemme myöhemmin.

Ecclestone on ymmärtänyt uhkauksen seuraukset ja antanut Ferrarille enemmän rahaa joten sopu on säilynyt. Nyt tosiaan Eccleä ei enää ole joten eletään "mielenkiintoisia" aikoja.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ferrari elää näkyvyydestä, jonka se F1:stä saa. Kovasti ne käsiään heiluttelivat joskus lähtemisestä, mutta mihin menisivät? Ei ketään kiinnosta Ferrarin oma sarja. F1 selviää kyllä ilman Ferrariakin.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Ferrari elää näkyvyydestä, jonka se F1:stä saa. Kovasti ne käsiään heiluttelivat joskus lähtemisestä, mutta mihin menisivät? Ei ketään kiinnosta Ferrarin oma sarja. F1 selviää kyllä ilman Ferrariakin.

Joo ja Ecclestone hyvää hyvyyttään maksoi heille enemmän ja muut mukisematta hyväksyvät tämän koska tietävät kuka sen rahan lajiin kantaa.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Ferrari elää näkyvyydestä, jonka se F1:stä saa. Kovasti ne käsiään heiluttelivat joskus lähtemisestä, mutta mihin menisivät? Ei ketään kiinnosta Ferrarin oma sarja. F1 selviää kyllä ilman Ferrariakin.

Sama, tuo myytti siitä että F1 kuolee ilman Ferraria menee myös toisinpäin, Ferrari ei selviä ilman F1:tä vaikka kovasti muuta yrittääkin esittää. Italialaisten huono itsetunto vain vaatii noita väitteitä välillä
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Joo ja Ecclestone hyvää hyvyyttään maksoi heille enemmän ja muut mukisematta hyväksyvät tämän koska tietävät kuka sen rahan lajiin kantaa.

Ecclestone oli ajamassa Formula 1:siä muutenkin täysin suohon, sen seniilin päätöksistä pitääkin päästä mahdollisimman kauas.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Ecclestone oli ajamassa Formula 1:siä muutenkin täysin suohon, sen seniilin päätöksistä pitääkin päästä mahdollisimman kauas.

Olen samaa mieltä. Laji on ollut omasta mielestäni syöksykierteessä siitä asti kun testaamista ja kehitystyötä alettiin rajoittaa Ferrarin valtakauden kukoistaessa.

Luulempa kuitenkin ettei nämä uudetkaan omistajat ala ruokkivaa kättä puremaan ja Ferrari nauttii jatkossakin suurempaa slicea.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ferrari elää näkyvyydestä, jonka se F1:stä saa. Kovasti ne käsiään heiluttelivat joskus lähtemisestä, mutta mihin menisivät? Ei ketään kiinnosta Ferrarin oma sarja. F1 selviää kyllä ilman Ferrariakin.

Joo ja ajankohtakaan ei olisi kovin otollinen uuden sarjan tekemisen kanssa, valmistajat haluaa mennä yhä enemmän tuonne hydridi ja sähköformuloiden pariin mutta tuskin sitä tuo sarja tulisi olemaan. Aika harva varmaan haluaisi lähteä kelkkaan mukaan vaikka kulut voisi paljon matalemmat olla. Muutama vuosi sitten tilanne olisi voinut ollakin eri.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Alfa Romeo on tuomassa Bahrainiin nähtävästi päivityspaketin, joka oli alunperin tarkoitus ottaa käyttöön jo talvitesteissa, mutta failasi, josta syystä sitä ei saatu kauden avaukseen. Hieno homma, kun Kimi sai jo "beta-versiolla" pisteitä melbournessa, joten parempaa voidaan odottaa. Toivottavasti Ferrarin moottoreissa ei ole mitään isompaa ongelmaa niin kuin on huhuiltu. Ikävästi Alfa olisi kärsijän roolissa ilman omaa syytään.
 

MadSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Habs
Alfa Romeo on tuomassa Bahrainiin nähtävästi päivityspaketin, joka oli alunperin tarkoitus ottaa käyttöön jo talvitesteissa, mutta failasi, josta syystä sitä ei saatu kauden avaukseen. Hieno homma, kun Kimi sai jo "beta-versiolla" pisteitä melbournessa, joten parempaa voidaan odottaa. Toivottavasti Ferrarin moottoreissa ei ole mitään isompaa ongelmaa niin kuin on huhuiltu. Ikävästi Alfa olisi kärsijän roolissa ilman omaa syytään.
Jep. Kyse taitaa olla vieläpä nimenomaan "paketista", eli kohtuu isosta setistä. Toivottavasti tällä kertaa toimisi.

Eikös Ferrarin ja Haissin kohdalla se "moottorivika" ole pakoputki-ratkaisussa ?
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Kimiltä hyviä kommentteja Alfa Romeon tavoitteisiin liittyen

"Kuka sanoo, että emme voi voittaa? Me teemme työmme niin hyvin kuin voimme. Emme ole huipputalli, mutta tiimissämme on hyviä ihmisiä.Tarkoituksemme on rakentaa loistava auto. Minun tehtäväni on nostaa talli eturiviin, Räikkönen lataa Speedweekin haastattelussa."

Näinhän se on, että tavoitteiden pitää olla korkealla ja voittamisen aina tavoite. Hankalaa se toki on, mutta olen itse kyllästynyt näihin lässyttäjiin, joiden tavoite on olla joku keskikastin "paras" tms. Kunnianhimoisen kuljettajan ja tallin tavoite ovat vain kärkisijat. Muuten saa jäädä kotiin.

Williamsin huono vire sen sijaan jatkuu myös Bahrainissa, kun Kubica ilmoitti että kanttareita pitää varoa tänäkin viikonloppuna, koska varaosia ei ole.
 
Viimeksi muokattu:

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Williamsilla ei ole varaosia Bahrainin kisaan.

Mahtaakohan talli saada koko kauden ja kaikki kisat rämmittyä läpi molemmilla autoilla? Taitaa munakello käydä kupin nurin menemiseen aika tiuhaan tahtiin. Ikävää kyllä moinen.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
On kyllä surullinen tuo Williamsin tilanne. Kun miettii vielä Valtterinkin Williams aikoja niin aika korkeallahan siellä oltiin. Erityisesti kaudella 2014. Tasaisestihan sieltä on alas tultu, mutta että näin surkeaan tilanteeseen on ajauduttu, niin kyllä se ihmetystä herättää. Mitä siellä on tehty väärin?

Tulevaa Bahrainin kisaa odotan mielenkiinnolla. Jännittävää nähdä voimasuhteet oikealla kilparadalla. Oliko Ferrari niin huono kuin Melbournessa nähtiin? Mitä tekee Red Bull, onko Hondassa poweria? Entä Bottas? Säilyykö vire ja vauhti? Nyt on se Valtterin paikka iskeä, alkukausi on se jolloin Lewistä pystyy horjuttamaan ja hyvinhän se alkoi. Alkoihan se viime vuonnakin hyvin, ei vain niitä voittoja tullut. Kiinassa meni voitto safety cariin ja Bakussa rengasrikkoon. Nyt toki se voitto on jo takataskussa ja vieläpä ylivoimaisen esityksen jälkeen, joten itseluottamusta ainakin on. Ja Valtterihan jossain haastattelussa myönsi ottaneensa tälle vuodelle uuden ajattelutavan kisoihin valmistautumiseen ja koko kisaamiseen ylipäänsä. Mielenkiintosita nähdä missä mennään nyt. Toivotaan menestystä Valelle!
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On kyllä varmaan hienoa jollain junnusarjoissa hallinneella George Russellillakin lähteä Williamsilla kauteen antamaan näyttöjä. Tai siis varmasti on hienoa päästä Ykkösiin ja kiertää sirkusta kun siitä lienee ikänsä haaveillut, mutta vähän huonoon paikkaan osui nyt tulokas.

Ainoa talli tuo Williams, joka on hidastunut viime kaudesta ts. ei kisoissa varmaan pääse ikinä edes ohittelemaan missään olosuhteissa. Ja vaikka tekisi duuninsa hyvin ja päihittää tallikaverinsa, on aina se vasta-argumentti, että tallikaveri oli just 9 vuotta pois F1-sarjasta ja ajaa yksikätisenä. Muilta tulikin sitten 4 sekuntia turpaan per kierros.

Sääliksi käy tavallaan, että tuolla pitää rämpiä, jos sattuisi olemaan esim. tämä Russell joku kovemmankin luokan kyky ja lupaus. Tuolla sen osoittaminen on jo oikeasti aika tuskaista, verrattuna edes johonkin vähän laadukkaampaan kalustoon vaikka sitten sarjan alemmassa keskikastissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös