Mainos

Formula 1 – kausi 2018

  • 305 468
  • 1 853

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Räikkönen ei vaan voita enää ikinä yhtään kilpailua. Tänään siihen oli kaikki eväät mutta eikö vittu toinen suomalainen ole juuri se tulppa joka sen voiton sitten käytännössä vei. Taktisesti Mersuilta kyllä huikeaa suorittamista ja ei mitään pois heiltä. Kimikin teki kaikkensa mutta siinä kun on nakkina Mercedes-sämpylän välissä niin aika kusinen paikka siinäkin on.

Varmaan seuraavassa kisassa Räikkönen johtaa viimeisellä kierroksella mutta Bottaksen autosta pudonnut mikromuovin pala menee ilmanottoaukkoon ja auto hajoaa.
 

Rubicon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ei saatana, miten aina formulat löytävätkin uusia tapoja ylittää vitutuksen. Siis maanmies tuhoaa voiton ja Pirellin ikuisesti kestävät renkaat löytävät lopultakin sitten sen radan, jossa koko kisaa ei voi ajaa ilman, että renkaissa alkaa tuntua. Helvetin helvetin helvetti.

Niin ja kaiken huippuna Kimille uran 100. podium juuri tähän kohtaan. Pitäisi olla upea saavutus, mutta ei paljoa ilahduta varmaan miestä itseään tai faneja..
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Philadelphia Flyers
Tulipa taas paha mieli. Miten Ferraria voidaan viedä noin pahasti taktiikkapuolella? Taas talutettiin pässiä narun päässä.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Tulipa taas paha mieli. Miten Ferraria voidaan viedä noin pahasti taktiikkapuolella? Taas talutettiin pässiä narun päässä.
Ferrarilla luotettiin siihen, että Mersulla reagoitaisiin samantien Kimin pysähdykseen. Kuitenkin kun huomasivat etteivät saisi Hamiltonia takaisin radalle Kimin eteen, niin päättivät jättää miehen sitten radalle. Oli Mersun onni, että Bottaksella oli niin suuria vaikeuksia päästä Verstappenista ohi ja tämä sitten ajautui kuin tilauksesta Kimin syliin. Tiesihän tuon sitten mitä tulee käymään, kun Kimi oli jo tuhonnut renkaansa Bottaksen imussa.

Siltikin, miksi Kimi piti ottaa noin ajoissa sisään? Renkaissa oli elinikää vielä ihan tarpeeksi. Hyvin harvoin Ferrarin taktiikkaosasto osaa yllättää positiivisesti...
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Hyvin harvoin Ferrarin taktiikkaosasto osaa yllättää positiivisesti...
Niin tai siis ei nykyään enää ainakaan. Vähän eri juttu kun oli Brawn + Todt + Schumi puikoissa niin silloin kairasivat harvinaisen usein Häkkistä ja McLarenia oikein urakalla taktisesti.
 

joceri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Senhän tuo taas kusi. Vi###h.

Eipä tuossa taktiikan suhteen paljoa ollut vaihtoehtoja. Jos Hamilton olisi otettu ekana sisään, niin olisi mennyt Kimin stopin aikana ohi.

Voitto meni siihen, että Kimi juuttui hiiri-Bottaksen taakse, pilasi samalla renkaansa ja Hamilton sai 5 sekunnin eron kiinni.
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Siltikin, miksi Kimi piti ottaa noin ajoissa sisään? Renkaissa oli elinikää vielä ihan tarpeeksi. Hyvin harvoin Ferrarin taktiikkaosasto osaa yllättää positiivisesti...
Menivät Mersun renkaanvaihtohämyyn. Varikkomiehet tulivat ulos, mutta kumpaakaan kuskia ei otettu sisään.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Menivät Mersun renkaanvaihtohämyyn. Varikkomiehet tulivat ulos, mutta kumpaakaan kuskia ei otettu sisään.
Jep. Suoraan kuin Mersun oppikirjasta tämä kisa. Ferrari ei ollut valmistautunut tähän kisaan taktisesti näköjään mitenkään. Luotettiin liikaa siihen, että molemmat paahtavat karkuun heti startista.
 

MAKE #89

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Niin tai siis ei nykyään enää ainakaan. Vähän eri juttu kun oli Brawn + Todt + Schumi puikoissa niin silloin kairasivat harvinaisen usein Häkkistä ja McLarenia oikein urakalla taktisesti.

Juu hyvin on kyllä muistissa nuo ajat. Silloinhan Ferrari oli aivan ylivoimainen juuri kisataktiikoissa, luotettavuudessa yms. Kimikin oppi kärsimään tuosta ekoilla McLaren-vuosinaan. Toki 2007 oli vielä rippeet jäljellä tuosta dominanssista ja Kimikin sai mestaruutensa.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas, Englanti
Juu hyvin on kyllä muistissa nuo ajat. Silloinhan Ferrari oli aivan ylivoimainen juuri kisataktiikoissa, luotettavuudessa yms. Kimikin oppi kärsimään tuosta ekoilla McLaren-vuosinaan. Toki 2007 oli vielä rippeet jäljellä tuosta dominanssista ja Kimikin sai mestaruutensa.
No niitä taktiikoita on helppo tehdä silloin kun sekunnin nopeampi kuin kaikki muut.
Vettelin pitkään hölmöilylistaan taas yksi merkintä ja Hamiltonilla aika tukeva johto.

Täytyy kyllä sanoa että Hamiltonilla on kaikki tuuri puolellaan tälläkaudella.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Philadelphia Flyers
Kerropas viisaampana mikä olisi ollut parempi tapa hoitaa varikkostopit?

Otettu Kimi kierrosta myöhemmin, kuin Hamilton. Ainakin niin kauan, kuin SS renkaissa riitti suorituskykyä kuten kierrosajoista näki. Vaikka Hamilton olisi tullut ensin sisään, niin olisiko yhdessä kierroksessa saanut softeilla sekunnin eron kiinni? Ei tuohon hämyyn olisi noin aikaisin pitänyt mennä. Sitten kun kierrosajat olisi alkaneet selvästi laskea, niin eri asia.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Ajaa supersofteilla niin kauan kuin pintaa riittää. Kimi oli nopein mies radalla ja voitto olisi ollut otettavissa paremmalla taktiikalla.

Undercutilla olisi jäänyt Hämäläisen taakse, eikä Kimi näitä top-4 kavereita enää ohittele. Lopputulos sama.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Vettelille iso kasa haistettavaa paskaa tästä kisasta!! Jos mestaruus valuu Hämikselle niin se on vain ja ainoastaan hänen omaa vikaansa.

Jean Alesi takaisin!
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Ohittihan Kimi Hamiltonin kertaalleen jo heti kisan alussa.

Kyseessä oli kärjistys. Olisi joskus kiva nähdä sitä vanhaa Mclaren-Kimiä noissa ohitustilanteissa.

Tänään tosin oli ihan hyvä kisa. Sitten joku Heikki Kovalainen tuli eteen pyörimään, joskin ei niin sympaattinen kuin alkuperäinen Kovis.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
No niitä taktiikoita on helppo tehdä silloin kun sekunnin nopeampi kuin kaikki muut.
Joo siis ne vuodet 2001-2004 ei ehkä ole ihan vertailukelpoisia, itse mietin lähinnä näitä 90-luvun lopun ja miksei vuoden 2000 juttujakin vielä kun McLarenilla tuntui harvinaisen usein menevän taktiikat vähän miten sattuu ja Ferrari oli sitten taktisesti parempi.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Vettelille iso kasa haistettavaa paskaa tästä kisasta!! Jos mestaruus valuu Hämikselle niin se on vain ja ainoastaan hänen omaa vikaansa.

Jean Alesi takaisin!
Mikä sen hienompaa kuin että Kimi (tai joku tuleva suomalainen) jää viimeiseksi Ferrarin maailmanmestariksi.
 

huhheijaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Olisi jääty radalle, ja jos Hamilton olisi pysähtynyt, olisi Kimi otettu seuraavalla kierroksella sisään.

Mutta jossittelua on turhaa.
On toki, mutta Kimi ainakin ajoi kisan nopeimmat sektorit outlapillaan softeilla(sen hetkiset nopeimmat), joten olisi ollut siinä ja tässä olisiko täällä sitten itketty, miten annettiin Mersun undercutata Kimi. Lisäksi en tiedä oliko vähän huonoakin tuuria, että Kimin softit hajosivat niin helposti. Takavasen taisi olla niin huonossa kunnossa, että esti Bottaksen ohittamisen, vaikka Kimi oli aika törkeästikin nopeampi siihen asti. Ei siis mielestäni olisi ollut ainakaan selvästi parempi antaa Hämiksen yrittää undercuttia.

Ohittihan Kimi Hamiltonin kertaalleen jo heti kisan alussa.
Veikkaan, että Bottas olisi silti jäänyt radalle ja olisi hidastanut Hamiltonia yhtä paljon kuin siniliput, mutta Kimiä vastaan olisikin maagisesti löytynyt puolustushaluja.

Mielestäni olisi ollut suhteellisen helppo 1-3(ehkä jopa 1-2) Ferrarille, jos Vettel ei olisi pyörinyt, joten sinäänsä aika paljon enemmän Vettelin kuin tallin vika tällä kertaa.
 

Metsuri #37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mersu on ennenkin käyttänyt näitä varikkohämäyksiä, ja silloin oli muistaakseni puhetta, että ne olisivat kiellettyjä. Mutta ei näköjään ole.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Mikä sen hienompaa kuin että Kimi (tai joku tuleva suomalainen) jää viimeiseksi Ferrarin maailmanmestariksi.

Kyllä Ferrari pian mestari taas on. Siellä on aina ollut monennäköistä yrittäjää ja onnistujaakin niin benettonia, williamssia, mclarenia, red bullia, mercedestä mutta aina heidän tarunsa päättyy ja ne jäävät joko unholaan tai ynnämuutsijoille.
Ferrari on ja pysyy.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös