Eiköhän aika paljon riipu Hamiltonin tilanteesta. Kimi saa voittaa, kunhan Vettel kerää enemmän pisteitä kuin Hämis.
No ei se noinkaan varmaan toimi. Jos Vettel toinen ja Hämis kolmas niin Vettel saa vain 3 pisteellä kiinni, kun taas jos Kimi päästää Vettelin ohi, niin Vettel saa 10 pisteellä kiinni. Kun eroa on 17 pistettä, niin aika varmasti Ferrarilla annetaan Vettelin voittaa, jos ohipäästäminen ei riskeeraa 1-2:sta. Epäilen, että kun ollaan Italiassa, niin eivät saa ajaa edes kilpaa, vaan mikäli Ferrari on yhtä lailla nopeampi kuin edellisessä kisassa, niin 1-2 järjestyksessä Vettel-Räikkönen. Mikäli Räikkönen ei kuse starttia(Kimin tuntien ei kova luotto ole), niin Vettel tuskin myöskään lähtee haastamaan ekoihin mutkiin, vaan Ferrari haluaa hallita kilpailua alusta loppuun. Vaihtoehdot on, että ajetaan kilpaa, jolloin riskit suuret tai sitten ei ajeta kilpaa, mutta tällöin olisi pienoinen ihme, jos Vettel ei voittaisi. Ferrari taisi muuten haluta 1-2:sta niin paljon, että pienellä riskillä annettiin Räikköselle vetoapua molemmilla Q3 kierroksilla, koska Vettel lähti kumpaankin ensin. Jo tuo mielestäni kertoo, että radalla ei Ferrarit kilpaile keskenään, koska en jotenkin usko, että Vettel olisi purematta niellyt tilanteen, jossa joutuu leikkimään apukuskia aika-ajoissa ja sitten kilpailussa ajamalla nousemaan kärkeen.
E: Mutta olihan tuo nyt paras fiilis hetkeen, kun katsoi miten se Räikkösen nimi siirtyi nätisti sinne Vettelin yläpuolelle. Kierrosaika 119119 on myös sopiva historiankirjoihin.
E2: Onko joku syy miksi Räikkösen onboardia ei kuultu? Joutui tyytymään Vettelin tuuletuksiin, jotka vaihtuivat sitten herran pettymykseen, kun tulikin ilmoitus, että P2 P2.