Mainos

Formula 1 – kausi 2017

  • 321 217
  • 1 872

Yx7

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Katsojan kannalta samahan se on kulkeeko noi 3asataa vai neljää kunhan kisat ei olisi tylsää perässä ajelua. teennäinen jännityskin on parempi kuin mitäänsanomaton norminykyf1-kisa.

Jos renkaat kestää ja kestää niin eikös se tuo ensisijaisesti katsojalle vaikeuksia pysyä hereillä koko kisan ajan :-)
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eli toisin sanoen todennäköisesti silti joutuu säästelemään polttoainetta osalla radoista mutta renkailla todennäköisesti pystyisi vetään ihan täysillä?

Joo, ei tuo viisi lisäkiloa alustavasti paljoa auta. Varsinkin kun nyt ollaan kaasulla viime kautta enemmän paremman downforcen avulla.

Katsojan kannalta samahan se on kulkeeko noi 3asataa vai neljää kunhan kisat ei olisi tylsää perässä ajelua. teennäinen jännityskin on parempi kuin mitäänsanomaton norminykyf1-kisa.

Jos renkaat kestää ja kestää niin eikös se tuo ensisijaisesti katsojalle vaikeuksia pysyä hereillä koko kisan ajan :-)

Noh, nämä ovat mielipidekysymyksiä. Jokainen varmasti haluaa nähdä kilvanajoa, mutta kyllä minä ainakin haluan F1:sten olevan lempinimensä veroisesti kuninkuusluokka. Siihen kuuluu myös se, että autot ovat nopeita ja "edelläkävijöitä". Jos autot heitetään GP2-autoiksi niin iso osa loistosta katoaa.

Koko tämän auton muokkaamisen perusidea oli parantaa ohitusmahdollisuuksia kasvattamalla mekaanista pitoa. Ideana siis hyvä, mutta lopputulos nähdään vasta alkukauden aikana.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Koko tämän auton muokkaamisen perusidea oli parantaa ohitusmahdollisuuksia kasvattamalla mekaanista pitoa.
Itse en muista puhuttaneen suoranaisesti ohitusmahdollisuuksien lisäämisestä mitä tulee näihin renkaiden/alustan muutoksiin. Mutta paljon puhuttiin pidon(ja kenties lisätehonkin) vaikutuksesta kierrosaikoihin ja g-voimiin, annettiin ymmärtää että autoista tulee kuljettajalle haastavampia ajaa, sitä kautta paluuta vanhaan, ja sitä kautta virheet lisääntyy ja ohitusmahdollisuudet.

Olisi hienoa nähdä kuljettajilla isompia eroja auton hallinnassa kuivallakin, nythän nähdään sateella vain eroja ja niistäkin eroista suurimman osan muodostaa kyseisen auton sadekelin ominaisuudet.

_
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Williamsilla suhteellisen vaikea alku sen takia, kun Stroll pyörii jatkuvasti seinissä. Nyt jää märän radan testi kokonaan ajamatta, kun auto meni rungosta sen verran rikki ja puolet testiviikosta jäi kesken.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ei se mersullakaan ole pelkkää ruusuilla tanssimista. Tämän aamun sadesessiot jääneet väliin:
13:13 No action for Hamilton today: "Electrical fault kept us in the garage this morning, so I've decided with the team not to drive today as I wouldn't have learned much. Shame not to drive but it's been a great few days. The guys have done an awesome job. Can't wait to be back in the car next week."

Tässä aamun sadesession kierrosmääriä. Räikkösellä juttujen mukaan ollut hyvät sessiot ja sujuvasti hyvillä kierrosajoilla mennyt siirtymäkin märältä takaisin kuivalle radalle välikelinrenkaisiin ja siitä slickseihin.

1 Verstappen (30)
2 Raikkonen (28)
3 Grosjean (33)
4 Giovinazzi (28)
5 Hulkenberg (18)
6 Perez (6)
7 Vandoorne (18)
Kvyat (1)
Hamilton (0)
Williams (not running)


_
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse en muista puhuttaneen suoranaisesti ohitusmahdollisuuksien lisäämisestä mitä tulee näihin renkaiden/alustan muutoksiin. Mutta paljon puhuttiin pidon(ja kenties lisätehonkin) vaikutuksesta kierrosaikoihin ja g-voimiin, annettiin ymmärtää että autoista tulee kuljettajalle haastavampia ajaa, sitä kautta paluuta vanhaan, ja sitä kautta virheet lisääntyy ja ohitusmahdollisuudet.

Kyllä tuosta muistaakseni puhuttiin, että mekaanista pitoa parantamalla toisen auton takana ajaminen muuttuu helpommaksi ja täten ohitusmahdollisuudet lisääntyisivät.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Kyllä tuosta muistaakseni puhuttiin, että mekaanista pitoa parantamalla toisen auton takana ajaminen muuttuu helpommaksi ja täten ohitusmahdollisuudet lisääntyisivät.

Tietysti ollaan vasta testien osalta alussa, mutta huvittavaa on ollut kuulla muutamia kommentteja joiden mukaan edelläajavan perässä onkin nyt vaikeampi ajaa kuin ennen.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tietysti ollaan vasta testien osalta alussa, mutta huvittavaa on ollut kuulla muutamia kommentteja joiden mukaan edelläajavan perässä onkin nyt vaikeampi ajaa kuin ennen.

Samaa naureskellut. Jännä nähdä mikä on lopputulema, mutta näyttävästi ollaan menty ojasta allikkoon, jos uusilla autoilla on vaikeampi ajaa toisen takana ja renkaat kestävät todella hyvin. :D
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ongelmahan tuli siinä että kun renkaita levennettiin niin samalla lisättiin rajusti myös downforcea(juuri sitä aerodynaamista pitoa). Homma olisi pitänyt mennä toisin, eli levennetään renkaat mutta siipiä pienennetään... Bottas totesi ettei ole koskaan ajanut autolla jossa on näin paljon downforcea...
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kaikki F1-testien avausviikosta: Bottas porhalsi omilla lukemillaan - Uutiset - F1 - Sport - MTV.fi

Ekan testiviikon summausta Juuselalta ja kuskeilta.
Niki Juuselasta saadaan selvästi nyt enemmän ihan asialllisestikin kantaa ottava selostaja, vaikuttaa hyvältä, rohkeasti vaan omaa analyysia ja kyllä siihen riittää tuo vahva kiinnostus lajiin. Samalla odotan sitten sparria kommentaattorien kanssa että saisi irti enemmän Vilanderista ja Salosta, tosin suurimman osan ajasta heidän kanssa taitaa olla Tuominen studiossa.

Ei voi kun hymähtää tuolle Kimin analyysille viikosta. Juusela yrittää lypsää tietoa uusista autoista niin Kimin mielestä ei juuri mikään ole muuttanut ja korostaa että sama ratahan se on edelleen, sitten siihen perään kommentit emmä oikein tiedä mitä ensi viikolla tehdään, sen näkee sitten. On tuo kyllä positiivisella tavalla hölmö hahmo tuonne varikolle, kaikki kulminoituu siihen että ajaa ammattitaidolla huipputasolla edelleen oli autot ja testiohjelmat sitten minkälaisia tahansa.

_
 

Yx7

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
K1m1ä ei kiinnosta roskakanava mtv3.
Vuosien varrella mtv3 kirjoitellut negatiiviseen sävyyn niin paljon Kimistä että kyllähän se on niin että mtv3 joutuu vetämään uutiset hatusta ja muista medioista f1 juttuihin.
Käsittämätöntä idiotismia, ampua nyt lypsävä lehmä.

Vilanderin itsestäänselvät höpinät ei kiinnosta, Salo puhuu asiaakin.

Esim. englantilaiset mediat voittaa 100-0 f1 uutisoinneissa meidän kotimaiset.

Kimiähän taas kuittasi että se on median luoma käsitys että Ferrarilla olisi ollut huono ilmapiiri... todellisen f1 maailman ja meidän fanien välissä on mediasirkus joka pyrkii vetämään fyrkat välistä ja esittää ukko ylijumalaa f1 "uutisoinnissa".
Höpisevät omiaan ja levittävät perättömiä juoruja.
 

liuzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManUtd
Eli toisin sanoen todennäköisesti silti joutuu säästelemään polttoainetta osalla radoista mutta renkailla todennäköisesti pystyisi vetään ihan täysillä?
Tuossa oli SkySportsilla viikolla artikkeli että vissiin Hondaa lukuunottamatta muut pääsivät viime kaudella jo alle tuon 100 kilon ja jos polttoainetta jouduttiin säästämään niin suurin syy oli ettei alunperinkään ollut tankattu täyteen.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tuossa oli SkySportsilla viikolla artikkeli että vissiin Hondaa lukuunottamatta muut pääsivät viime kaudella jo alle tuon 100 kilon ja jos polttoainetta jouduttiin säästämään niin suurin syy oli ettei alunperinkään ollut tankattu täyteen.

Eikö silti osa autoista ottanut kieroksia välillä vähemmän että säästellään ja kaikenmaailman vertailut ja muut oli. Toki siis varmaan silloin maksimia ollutkaan mutta miettii vaan miksei voitaisiin ajaa täysiä kilpaa mitä autoista lähtee..
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Eikö silti osa autoista ottanut kieroksia välillä vähemmän että säästellään ja kaikenmaailman vertailut ja muut oli. Toki siis varmaan silloin maksimia ollutkaan mutta miettii vaan miksei voitaisiin ajaa täysiä kilpaa mitä autoista lähtee..

Joskus tallit laskevat, että on nopeampaa ottaa muutama kilo vähemmän ja ajaa säästeliäämmin kuin suuremmalla määrällä säästelemättä.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Nyt testi jo edenneet Barcelonan toiselle viikolla ja toiselle päivälle tätä neljäpäiväistä testiä. Tässä Autosportin summausta tästä aamupäivästä, hyvin käydään läpi parhaat kierrokset ja seokset millä ajettu. Ei niinkään yllättäen Mersu kärjessä jälleen, mutta nyt se ei laisinkaan harmita niin paljon kuin männä vuosina koska BO77AS puikoissa. F1 testing: Bottas puts Mercedes back on top in second test - F1 - Autosport

Toisin sanoen ultra-softeilla tullaan testeissä rikkomaan 1:19:000 raja kevyesti ja siten nämä uudet autot menevät noin 4sek nopeampia kierroksia tuolla kuin vuosi sitten testeissä ja reilu 3sek nopeampaa kuin 2016 Barcelonan GP:n aika-ajoissa.

_
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Paremmuusjärjestyksestä on mahdoton sanoa vielä mitään, mutta ilmeisesti mitään radikaaleja muutoksia ei nähdä. Mersu, Ferrari ja Red Bull ovat Top 3, Williams siinä perässä, sitten Force India, Renault, Toro Rosso. Pahasti näyttää siltä että Honda epäonnistui voimayksikkönsä polttomoottoriosan uudistamisessa, McLaren on ollut selkeästi suoranopeuksissa hitain ja moottori on taas epäluotettavin. Pahimmillaan legendaarinen talli näyttää jäävän täysin peränpitäjäksi.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Alonso oli kommentoinut kriittiseen sävyyn Hondasta.

"We will arrive in Australia as ready as the other competitors. The team are all ready to win except Honda"

Ja kun kyseltiin meneekö mutka 3 kaasu pohjassa vastaus oli, "With our lack of power, every corner is flat out."
 

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
Alonso oli kommentoinut kriittiseen sävyyn Hondasta.

"We will arrive in Australia as ready as the other competitors. The team are all ready to win except Honda"

Ja kun kyseltiin meneekö mutka 3 kaasu pohjassa vastaus oli, "With our lack of power, every corner is flat out."

Alonsosta on kuoriutunut McLaren pestinsä aikana mestari antamaan sarkastisia lausuntoja julkisuuteen. Jotenkin aikaisemmin oli tosikkomaisempi kuva.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse en ole ikinä ollut mikään Alonson fani, vaan päinvastoin jopa nautin kun tämä egoistinen ketkuilija rämpii McLarenilla.
Arvostan kyllä kuljettajana ja pidän jopa kokonaisuutena parhaana koko sarjassa, mutta ihmisenä en niinkään.

Mutta kyllä se alkaa jo itseäkin harmittamaan formuloiden kannalta, kun yksi kaikkien aikojen parhaista rämpii perällä, niin kuljettaja kuin tiimikin.
Kyllä tekisi sarjalle hyvää saada Alonso sekä McLaren lähemmäs kärkeä.

Alonson sarkastiset ja terävät iskut Hondaa ja tiimiään kohtaan ymmärtää. Ikää alkaa olemaan ja vaikka taidot ja vauhti on tallella, niin joutuu ajelemaan lähinnä siellä kymppisijan ulkopuolella kaikenlaisia Renaulteja vastaan.
Vaikea siinä on itse oikein tehdä mitään tilanteen parantamiseksi, kun ajat mitä itsestäsi lähtee ja silti tuloksena on voittotaisteluiden sijaan luultavasti kolmas vuosi putkeen ajelua maksimissaan jämäpisteistä ja keskeytyksiä teknisiin vikoihin.

Kyllä menee uudet autot kuin kiskoilla. Kuulemma Barcelonan pitkän kolmosmutkan voi ajaa 30km/h kovempaa kuin ennen. Ei ihmekään, että viime vuoden paalua on peitottu jo kolmella sekunnilla ja tuskin on vielä maksimikyytiä kärkitiimit ajaneet.
Tuossa kolmosmutkassa Kimillä lähti eilen irti ja tuloksena kevyt seinäkosketus ja ajot ohi.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Joskus tallit laskevat, että on nopeampaa ottaa muutama kilo vähemmän ja ajaa säästeliäämmin kuin suuremmalla määrällä säästelemättä.

Sekä oletus siitä, että kisassa ei voisi käyttää koko bensamäärää ruuhkan vuoksi. Eli otetaan varman päälle kevyempi kuorma ja ajetaan jonossa renkaita säästellen, kuin se, että otetaan tankki täyteen ja sitten agressiivisesti tuhotaan renkaat ja sitten tippuu 5 pykälää ylimääräisen stopin vuoksi. Tai jos muotoilisi niin, että renkaiden säästämisen tärkeyden vuoksi ei kannata olla agressiivisemmalla bensakuormalla liikkeellä koska joka tapauksessa joutuu hölläämään jatkuvasti. Turhaan vaan kantaa lisäkiloja (joka sekin kuormittaa renkaita).

Mutta useammin tuntui kuitenkin olevan ratoja joilla piti säästää bensaa vaikka oli täysi kuorma kuin että vajaalla tankilla olisi päässyt maaliin. Erityisesti painavempien kuskien kohdalla tämä tuntui olevan ongelma.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Ferrari ilmeisesti kehittää moottoriinsa jotain jujua jolla saataisiin lisää tehoa koneesta mutta se käyttäisi siltä vähemmän polttoainetta kuin tämän hetken moottori. Saas nähdä onnistuvatko. Jos onnistuvat, se tietää sitä että Ferrari pystyy olemaan radalla pidemään kuin muut.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Ferrari ilmeisesti kehittää moottoriinsa jotain jujua jolla saataisiin lisää tehoa koneesta mutta se käyttäisi siltä vähemmän polttoainetta kuin tämän hetken moottori. Saas nähdä onnistuvatko. Jos onnistuvat, se tietää sitä että Ferrari pystyy olemaan radalla pidemään kuin muut.
Ferrarin jujuihin on vuosien saatossa oppinut suhtautumaan epäillen. Eiköhän tämä taitu niin, että tehoa saadaan irti vähemmän ja vastaavasti polttoainetta menee yhtenä pyörteenä. Great success!
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Ferrarin jujuihin on vuosien saatossa oppinut suhtautumaan epäillen. Eiköhän tämä taitu niin, että tehoa saadaan irti vähemmän ja vastaavasti polttoainetta menee yhtenä pyörteenä. Great success!
Make Ferrari Great Again!

Tietenkin hieman tuollainen fiilis tuosta tulee kun "tieto on vuodettu Ferrarin toimesta julkisuuteen."
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itseä harmittaa myös, että yksi parhaista, eli Alonso ajelee peräpäässä, mutta toisaalta, vähän oma vikahan se on. Tekee jatkuvasti huonoja päätöksiä oman uran kannalta.

Mitä tulee autojen "kiskoilla menemiseen", niin Valtterihan sanoi että sitten kun aletaan vetämään tosissaan, niin alkaa kyllä kaikilla lipsumaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös