Mainos
  • Joulurauhan julistus
    Huomenna, jos Moderaattorit suovat, on meidän Jatkoajan armorikas joulupäivä; ja julistetaan siis täten yleinen joulurauha, kehottamalla kaikkia tätä palstaa asiaankuuluvalla kirjoittelulla täyttämään sekä muutoin hiljaisesti ja rauhallisesti käyttäytymään sillä se, joka tämän rauhan rikkoo ja joulurauhaa jollakin laittomalla taikka sopimattomalla kirjoituksella häiritsee, on raskauttavien asianhaarain vallitessa syypää siihen rangaistukseen, jonka Moderaattorit ja säännöt kustakin rikoksesta ja rikkomuksesta erikseen säätävät.

    Toivotamme kaikille Jatkoajan kirjoittajille sekä lukijoille Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2025.

Formula 1 – kausi 2017

  • 322 073
  • 1 872

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Muutamia twitter-poimintoja:

Jon Noble‏@NobleF1 17 min17 minuuttia sitten

Ferrari going for quali sim runs in Barcelona - but backing off on main straight to disguise true pace..


James Allen‏Varmennettu tili@Jamesallenonf1
9 min9 minuuttia sitten

Vettel looks excellent up at T9, max commitment no lift, car v smooth. Red flag now though #F1Testing


Tobi Grüner ‏Varmennettu tili@tgruener 17 min17 minuuttia sitten

Ferrari sandbagging. After 2 purple sectors Vettel slows down on the straight. Could've been quicker than 1:19.314m
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Näyttäisi siltä ettei haluta tällä hetkellä vielä näyttää todellista aika-ajovauhtia ainakaan ultra-softeilla. Tuoreimmat Autosportinkin kommentit tukevat yllä mainittua linjaa:
Vettel: 1m19.024s. But he's coasting up to the line. Ferrari in full tease mode.

Tuohon kun lasketaan nopein vika sektori niin oltaisiin jo 1.18.7 ajoissa.
Ennen tuota ajoi super-softeilla 1.19.3, joten alkaa olla hiljalleen säädöt kohdallaan nopeita vetoja varten.

_
 
Suosikkijoukkue
HIFK
F1 2016 vs 2017 Onboard

Linkki vie Youtubeen, josta näkee Hamiltonin viime vuoden paalukierroksen, jonka rinnalla Valtterin tämän viikon kierros testeissä.
Kovaa menee nykyautot mutkissa, kuten videoltakin sen eron jo näkee ja kun miettii, että tuskin kaikkea otetaan vielä irti eli sitten kun lyödään setupit aika-ajoon ja tyhjät tankit autoihin, niin meno aika huimaa.
Toki homma on myös kuten Valtteri sanoi ja tännekin jo mainittiin, että sitten kun aletaan limitillä vetämään niin virheitäkin tulee ja meno ei ole niin puhtaan näköistä. Mutta sitten kun se osuu, niin kello pysähtyy ja nopeasti.

McLarenilla taas vaihteeksi paska päivä. Ilmeisesti ensin auto levinnyt suht nopeasti heti kärkeen ja Vandoorne sitten vielä ajanut ulos.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
F1 2016 vs 2017 Onboard
McLarenilla taas vaihteeksi paska päivä. Ilmeisesti ensin auto levinnyt suht nopeasti heti kärkeen ja Vandoorne sitten vielä ajanut ulos.

Autosportin liveseurannan mukaan ensin vähän ennen ruokataukoa auto pysähtyi heti varikolta lähdettyään pääsuoralle sähkövian vuoksi ja ilmeisesti saman vian vuoksi heti uudelleen radalle mentyään mutkassa kymmenen(tuo lähes hiusneula) tuon toisen ratavariaation puiolella.
 

liuzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManUtd
Tuosta löytyy tähän asti ajettujen pitkien vetojen kierrosajat. Kuskin nimen perässä käytetyt rengas kovuudet sekä päivä jona ajettu. Ei tuosta hirveästi voi vieläkään päätellä, mutta ei tuo huonolta Ferrarin kannalta näytä.
 

Liitteet

  • Long runs.png
    Long runs.png
    57 KB · kertaa luettu: 262

Outsider

Jäsen
Ferrari ilmeisesti kehittää moottoriinsa jotain jujua jolla saataisiin lisää tehoa koneesta mutta se käyttäisi siltä vähemmän polttoainetta kuin tämän hetken moottori. Saas nähdä onnistuvatko. Jos onnistuvat, se tietää sitä että Ferrari pystyy olemaan radalla pidemään kuin muut.


Ferrarin meiningin tuntien uskon vahvasti, että siellä onnistutaan kehittämään järjestelmä millä pystytään olemaan radalla muita pidempään. Harmi vaan, että voittaja on se, joka käyttää kilpailuun muita vähemmän aikaa.:)


Kovaa mennään uusilla autoilla, mutta jännä nähdä mikä on vauhti kilpailuissa. Viime vuosien suuntaushan on ollut se, että sunnuntaisin körötellään paljon maksimi suorituskykyä hiljempaa, kun kaikkea pitää säästää ja tätähän kuljettajatkin ovat valitelleet. No, se nähdään parin viikon päästä.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ricciardo sitä mieltä, että Mercedes ja Ferrari aivan käsikädessä kärjessä ja Ferrari ehkä piirun verran edellä. Red Bull kuulemma ehkä pikkasen tämän kaksikon perässä.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Vettel: 1m19.024s. But he's coasting up to the line. Ferrari in full tease mode.
Tästä eilisestä Vettelin ultra-soft kierroksen kommenteista on hyvä jatkaa kun vauhti kiihtyy ferrarilla edelleen. Äsken Räikkönen ajeli super-softeilla 1.18.634 eli roima parannus kaikkiin edellisiin nopeimpiin kierroksiin ja ei olle vielä edes pehmeimmällä seoksella liikkeellä. Hurja on näköjään vauhtikapasiteetti näillä uusilla autoilla, jos nähdään tänään vielä täyden effortin ultra-soft vedot niin voidaan olla likellä 1.18.000, jo nyt kova tilastofakta on se että mennään ainakin 4 sekuntia nopeammin kuin viime vuoden testeissä.

_
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eikös Pirelliltä sanottu, että kierrosajat voi päätyä ihan helposti 1.17 puolelle.

Meikäläistä ei kyllä enää naurata tuo Hondan meno. Sinne se paska levis taas radan varteen. Jos joku tilastoniilo viitsii, niin olisi kiva tietää paljonko Laren on päässyt tämän vuoden testeissä ajamaan kierroksia? Ei niitä hirveästi ole ja viimeinen päivä menossa.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Eikös Pirelliltä sanottu, että kierrosajat voi päätyä ihan helposti 1.17 puolelle.

Meikäläistä ei kyllä enää naurata tuo Hondan meno. Sinne se paska levis taas radan varteen. Jos joku tilastoniilo viitsii, niin olisi kiva tietää paljonko Laren on päässyt tämän vuoden testeissä ajamaan kierroksia? Ei niitä hirveästi ole ja viimeinen päivä menossa.

Autosport oli listannut kierrokset koneittain(huomattava siis että vain McLarenin yhdessä autossa on Honda) ennen tätä päivää:

Mercedes: 2414
Ferrari: 2255
Renault: 1628
Honda: 399

Talleittain:

Mercedes: 1114
Ferrari: 864
Sauber: 729
Williams: 715
Force India: 685
Haas: 662
Red Bull: 625
Renault: 534
Toro Rosso: 469
McLaren: 399

Huomattava siis että Rellu-koneisetkin tallit ovat jäljessä kierrosmäärissä, mutta niitä sentään on kolme jotka keräävät dataa moottoriin liittyen.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tässä vielä Heikki Kulta summaa aamupäivää ja selityksiä tuolle että lienee turha odotella ultra-softeilla niitä huippuaikoja.
Räikköselle kolmen kumiseoksen kärkiajat - F1 - Turun Sanomat

Poimitaan tuolta yksi olennainen pointti tositilannetta ajatellen.
Toukokuussa Espanjan kisaviikonloppuna ajetaan kolmella kovimmalla seoksella, joten Räikkönen kärkiaika 1.19,287 pehmeällä renkaalla oli varsinainen aika-ajoharjoitus. Sebastian Vettel pääsi pehmeällä seoksella torstaina aikaan 1.19,341.

_
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Eikös Pirelliltä sanottu, että kierrosajat voi päätyä ihan helposti 1.17 puolelle.

Meikäläistä ei kyllä enää naurata tuo Hondan meno. Sinne se paska levis taas radan varteen. Jos joku tilastoniilo viitsii, niin olisi kiva tietää paljonko Laren on päässyt tämän vuoden testeissä ajamaan kierroksia? Ei niitä hirveästi ole ja viimeinen päivä menossa.

11 nopeaa kierrosta on pisin yhtäjaksoinen veto McLarenilta koko testien aikana.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tässä vielä Heikki Kulta summaa aamupäivää ja selityksiä tuolle että lienee turha odotella ultra-softeilla niitä huippuaikoja.
Räikköselle kolmen kumiseoksen kärkiajat - F1 - Turun Sanomat

Poimitaan tuolta yksi olennainen pointti tositilannetta ajatellen.
Toukokuussa Espanjan kisaviikonloppuna ajetaan kolmella kovimmalla seoksella, joten Räikkönen kärkiaika 1.19,287 pehmeällä renkaalla oli varsinainen aika-ajoharjoitus. Sebastian Vettel pääsi pehmeällä seoksella torstaina aikaan 1.19,341.

_

Olen kyllä todella pettynyt (jälleen) Pirellin ylivarovaiseen tapaan valikoida rengassetit. Alustavasti nykyrenkaat kestävät aiempaa huomattavasti paremmin, joten olisi luullut järjestään olevan 1-2 pykälää pehmeämpiä settejä tarjolla. Espanjassa esimerkiksi mennään samalla kaavalla kuin viime vuonna, vaikka tallit ovat ajaneet testeissä supersofteilla yli kymmenen kierroksen kisastinttejä useamman.

Ja kun pehmeimmän setin pitäisi alustavasti vielä olla "aika-ajorengas"...

Voi toki olla, että normaalille seuraajalle ei ole välittynyt rengaiden kuluma ja soft-medium-hard on oikea valinta Espanjaan. Testien kierrosaikoihin ja viime vuoden kisoihin peilaten epäilen tätä vaihtoehtoa kuitenkin varsin paljon.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Siellä on Kimin ajot jääneet toista päivää peräkkäin kesken. Tällä kertaa syynä ei ollut oma ajovirhe, vaan Ferrarin moottori antoi ilmeisesti periksi. Autosportin liveseurannassa tilannetta on kuvailtu näin:

The Ferrari went past our own Scott Mitchell "sounding sick", then it "conked out" and locked the rears in old penultimate corner, spinning Raikkonen around.
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Tallithan mielellään ajaa loppuun moottoreita ja vähän haluaakin, että vikoja niistä löytyy. Hyvinhän Kimi kerkes ajaa kierroksia ennen päivän päättymistä. Eli tuskin on huolta.

Ferrari ja Mersu näyttää vahvoilta. Muista vähän vaikea vielä sanoa.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Moottori tuli vissiin elinkaarensa päähän Kimillä. Eli ajettu niin paljon kun sillä pääsee.

Ferrarilla ollut niin vähän ongelmaa testeissä, että toivottavasti kestää nyt sitten kanssa Australiassa.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kimikin mainitsi että näissä testeissä tehdään vähän sellaista, että ajetaan osat hajoamispisteeseen. Eli tavallaan tahallaan tehty auton hajoaminen, jos niin voi sanoa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Kimikin mainitsi että näissä testeissä tehdään vähän sellaista, että ajetaan osat hajoamispisteeseen. Eli tavallaan tahallaan tehty auton hajoaminen, jos niin voi sanoa.
Kevennyksenä voisi sanoa, että McLarenilla se hajoamispiste näyttää aika usein tulevan jo parin sadan metrin jälkeen.
Enää 300km, niin pääsevät maaliin Melbournessa.
 

YksinLäpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kisat alkavat kohta, mutta irtautuminen MTV:stä ja maksukanavista olisi tavoitteena.
Mistä te olette löytäneet parhaat ilmaiset lähetykset?
 

Outsider

Jäsen
Kisat alkavat kohta, mutta irtautuminen MTV:stä ja maksukanavista olisi tavoitteena.
Mistä te olette löytäneet parhaat ilmaiset lähetykset?

Englannin Sky:n streameja löytynee varmaan hyvin, mutta telkkarin puolella RTL satelliitista taitaa olla ainoa ilmainen vaihtoehto(?). Toki ilmaiskanavana mainoskatkot ovat iso miinus, kun ehti jo vuosikausia maikkarin maksukanavilla tottua siihen, että niitä ei ole kesken kisan ja myös saksan kieli ei varmaan kaikille maistu.
 

Yx7

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Saksan kieli vastaan maikkarin itsestään selvät sepitykset jotka ei juuri tuo mitään lisäarvoa seurantaan.
JJ Lehdon aikaan jo opittu renkaiden, jarrujen yms. vaikutuksesta kisassa ja nämä samat iänikuiset teemat toistuu joka lähetyksessä.
Toivonmukaan kisojen jännitys pakottaa muihin lähetyksiin kuin ilmais live striimii mikä näkyy jos näkyy, enimmäksen ok mutta lisäähän se jännitystä kun ei tiedä milloin lähetys lakkaa.

No niin, testipalikat on testattu. Nyt tulee sorveista seuraavaksi ulos avauskisan kaunottaret, veikkaan tuttua kärkeä ja jännitysmonumentin olemattomuutta kiitos ohitusmahdottomuuden että tasoerojen.
Meniskös Australia näin :
1. Ham
2.Vett +48s
3. red bull +1min 12s
4. red bull +1min 33s
5. Bottas (lähtöhaaveri)
9. K1m1 (siipi poikki)
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Ihan Niki Juuselan takia kiinnostaisi hankkia CMore paketti. Pystyyköhän lähetystä katsomaan samalla käyttätunnuksella kahdesta eri ip-osoitteesta? AirPlay tuki on kuulemma tulossa kevään aikana, mutta surkeasti se on toiminut aina maikkarilla, joten sen varmaan voin unohtaa. Mutta saahan koneen kiinni kyllä HDMI-piuhallakin telkkaariin, joten sen suhteen ei ongelmia.

Onko joku bongannut tarjouksia paketista? Nettipaketti näyttäisi olevan 24,90e/kk.
 

YksinLäpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kiitokset Larppa ja MrMacmanaman!

Pitänee tutkia nettilähetykset huolella, mutta ainakin alkuun tukeutua vielä rinnalla tuohon CMoreen. Eiköhän ne hyvät nettipaikat selviä vappuun mennessä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös