Viisi kiloa enemmän saa olla kuin viime kaudella. Eli aiemmin maksimi oli 100kg, nyt 105kg.
Eli toisin sanoen todennäköisesti silti joutuu säästelemään polttoainetta osalla radoista mutta renkailla todennäköisesti pystyisi vetään ihan täysillä?
Viisi kiloa enemmän saa olla kuin viime kaudella. Eli aiemmin maksimi oli 100kg, nyt 105kg.
Eli toisin sanoen todennäköisesti silti joutuu säästelemään polttoainetta osalla radoista mutta renkailla todennäköisesti pystyisi vetään ihan täysillä?
Katsojan kannalta samahan se on kulkeeko noi 3asataa vai neljää kunhan kisat ei olisi tylsää perässä ajelua. teennäinen jännityskin on parempi kuin mitäänsanomaton norminykyf1-kisa.
Jos renkaat kestää ja kestää niin eikös se tuo ensisijaisesti katsojalle vaikeuksia pysyä hereillä koko kisan ajan :-)
Itse en muista puhuttaneen suoranaisesti ohitusmahdollisuuksien lisäämisestä mitä tulee näihin renkaiden/alustan muutoksiin. Mutta paljon puhuttiin pidon(ja kenties lisätehonkin) vaikutuksesta kierrosaikoihin ja g-voimiin, annettiin ymmärtää että autoista tulee kuljettajalle haastavampia ajaa, sitä kautta paluuta vanhaan, ja sitä kautta virheet lisääntyy ja ohitusmahdollisuudet.Koko tämän auton muokkaamisen perusidea oli parantaa ohitusmahdollisuuksia kasvattamalla mekaanista pitoa.
Itse en muista puhuttaneen suoranaisesti ohitusmahdollisuuksien lisäämisestä mitä tulee näihin renkaiden/alustan muutoksiin. Mutta paljon puhuttiin pidon(ja kenties lisätehonkin) vaikutuksesta kierrosaikoihin ja g-voimiin, annettiin ymmärtää että autoista tulee kuljettajalle haastavampia ajaa, sitä kautta paluuta vanhaan, ja sitä kautta virheet lisääntyy ja ohitusmahdollisuudet.
Kyllä tuosta muistaakseni puhuttiin, että mekaanista pitoa parantamalla toisen auton takana ajaminen muuttuu helpommaksi ja täten ohitusmahdollisuudet lisääntyisivät.
Tietysti ollaan vasta testien osalta alussa, mutta huvittavaa on ollut kuulla muutamia kommentteja joiden mukaan edelläajavan perässä onkin nyt vaikeampi ajaa kuin ennen.
Tuossa oli SkySportsilla viikolla artikkeli että vissiin Hondaa lukuunottamatta muut pääsivät viime kaudella jo alle tuon 100 kilon ja jos polttoainetta jouduttiin säästämään niin suurin syy oli ettei alunperinkään ollut tankattu täyteen.Eli toisin sanoen todennäköisesti silti joutuu säästelemään polttoainetta osalla radoista mutta renkailla todennäköisesti pystyisi vetään ihan täysillä?
Tuossa oli SkySportsilla viikolla artikkeli että vissiin Hondaa lukuunottamatta muut pääsivät viime kaudella jo alle tuon 100 kilon ja jos polttoainetta jouduttiin säästämään niin suurin syy oli ettei alunperinkään ollut tankattu täyteen.
Eikö silti osa autoista ottanut kieroksia välillä vähemmän että säästellään ja kaikenmaailman vertailut ja muut oli. Toki siis varmaan silloin maksimia ollutkaan mutta miettii vaan miksei voitaisiin ajaa täysiä kilpaa mitä autoista lähtee..
Alonso oli kommentoinut kriittiseen sävyyn Hondasta.
"We will arrive in Australia as ready as the other competitors. The team are all ready to win except Honda"
Ja kun kyseltiin meneekö mutka 3 kaasu pohjassa vastaus oli, "With our lack of power, every corner is flat out."
Joskus tallit laskevat, että on nopeampaa ottaa muutama kilo vähemmän ja ajaa säästeliäämmin kuin suuremmalla määrällä säästelemättä.
Ferrarin jujuihin on vuosien saatossa oppinut suhtautumaan epäillen. Eiköhän tämä taitu niin, että tehoa saadaan irti vähemmän ja vastaavasti polttoainetta menee yhtenä pyörteenä. Great success!Ferrari ilmeisesti kehittää moottoriinsa jotain jujua jolla saataisiin lisää tehoa koneesta mutta se käyttäisi siltä vähemmän polttoainetta kuin tämän hetken moottori. Saas nähdä onnistuvatko. Jos onnistuvat, se tietää sitä että Ferrari pystyy olemaan radalla pidemään kuin muut.
Make Ferrari Great Again!Ferrarin jujuihin on vuosien saatossa oppinut suhtautumaan epäillen. Eiköhän tämä taitu niin, että tehoa saadaan irti vähemmän ja vastaavasti polttoainetta menee yhtenä pyörteenä. Great success!