Radan lämpötila + autolle ei niin sopiva rataprofiili tekee sen, ettei Mersu saa rengaslämpöjä ihan yhtä optimaaleiksi kuin RB:llä tai Ferrarilla, jolloin tulee yhdellä nopealla kierroksella vähän enemmän takkiin. Jotain myös kertoo se, että Hamilton ja Bottas ovat olleet vauhdin suhteen aika tasapäin tänä viikonloppuna kun taas normaalisti Hamilton rykäisee sen puoli sekuntia eroa viimeistään Q3:ssa. Sky Sportsilla puhuivat, että nämä pienemmän pidon radat (Baku, Sotši, Meksiko) sopivat Bottaksen ajotyylille paremmin ja siltähän se kieltämättä näyttääkin.Mercedeksen vaisuus ehkä vähän yllätys, mutta Oikarinen oli eilen sitä mieltä, että se on jälleen tämä lämpö mikä ei sovi heille. Joudutaan avaamaan ponttooneita aina kuumissa kisoissa lisää jotta pelit ja vehkeet kestää ja kyllähän toi käy ihan järkeen, kun ajattelee että Mese on aina ongelmissa kun on kuuma.
Pitkästä aikaa erittäin herkullinen asetelma lähtöruudukossa. Nyt olisi Kimillä paikka tehdä Hamiltonin elämä vaikeaksi, joskin tämä tullee erittäin suurella todennäköisyydellä varmistamaan mestaruuden tänään. Toisaalta Hamilton on FP3:ssa ja aika-ajoissa valitellut välillä tehon puutetta, joten olisiko Mersun myllyssä jotain orastavaa vikaa?