Jotenkin alkaa tuntumaan, että Ferrarilla on sabotööri kokoajan Kimin auton kimpussa. Oliskohan sisäisen tutkinnan paikka?
Jotenkin alkaa tuntumaan, että Ferrarilla on sabotööri kokoajan Kimin auton kimpussa. Oliskohan sisäisen tutkinnan paikka?
Ja ei ole kyllä nyt Bottaksellakaan helppoa. Omia mokia on tullut hänellekin mutta tuntuu että tällä kaudella kaikki ne harvat tekniset viat mitä Mersuihin on tullut osuu juuri Bottaksen autoon. Jos Hamilton itki koko viime kauden epäonneaan niin tällä kaudella tuntuu saavan kaiken korkojen kautta takaisin.
Singaporessa kisa kesti 100 metriä, Malesiassa ei sitäkään ja nyt varmaan iskee joku ripuli, ettei pääse koko rata-alueelle huomenna?
Kovin merkittävää eroa ei kaksikon välillä ole ollut teknisten ongelmien suhteen. Kisoissa Bottas on kerran kärsinyt moottoririkon ja Hamiltonin autosta kertaalleen hajosi pääsuojus. Molemmat menettivät 15 pistettä noiden ongelmien takia. Bottaksella on kahdesti tullut 5 ruudun lähtöruuturangaistus tekniikkaongelmien takia ja Hamiltonille kerran. Sitäkin kai voi pitää loogisena, että Bottas kärsii oletusarvoisesti enemmän tekniikkamurheista, koska hänelle myös sattuu enemmän ajovirheitä kolarointien ja pyörähdysten muodossa, jotka ovat aina potentiaalisia vaurioiden aiheuttajia.
Se ajaa Palmer huomenna sitten viimeisen kilpailunsa. Suzukan jälkeen Carlos Sainz ottaa ajohommat Renaultilla.
Nämä on nyt virallisesti vahvistettuina tallien toimesta.
Kai se Kvyat sieltä sitten palaa taas Sainzin tilalle. Kunnon tuolileikkiä nämä kuviot.
Se ajaa Palmer huomenna sitten viimeisen kilpailunsa. Suzukan jälkeen Carlos Sainz ottaa ajohommat Renaultilla.
Nämä on nyt virallisesti vahvistettuina tallien toimesta.
Kai se Kvyat sieltä sitten palaa taas Sainzin tilalle. Kunnon tuolileikkiä nämä kuviot.
Hulkenberg on mielestäni jopa hieman yliarvostettu ainakin tietyillä ulkomaisilla palstoilla, kuten Redditin formulaosiossa, mutta toisaalta on kyllä taas suhteellisen hyvä ja tasainen kuski joka tuo tasaisesti tuloksia.
Ferrarilta on kyllä hyvän alkukauden jälkeen levähtänyt pakka niin komeasti että ei kyllä onnistu muilta kuin italialaisilta. Heillä vaikuttaisi edelleen olevan nopein auto mutta tulokset on jääneet käsittämättömän heikoiksi viime kisoissa. Milloin mokaa kuskit, milloin hajoilee autot mutta koko ajan on kyllä jotain ylimääräistä ohjelmaa, ja Hamilton vaan kruisailee kaikessa rauhassa ja odottelee kun mestaruus tipahtaa syliin. Ei siinä etteikö Hamiltonkin olisi kesätauon jälkeen ajanut hyvin mutta jotenkin vähän liian kauniissa paketissa Ferrari tarjoilee mestaruuden hänelle.
Vaikka tuo Arrivabene vaikuttaa ihan hyvältä tyypiltä niin edelleenkin pitää sanoa että Ferrari kaipaisi ei-italialaista johtajaa joka pistäisi porukan kunnolla ruotuun ja pitäisi kaikkien fokuksen oikeissa asioissa. Tällä kaudella homma näytti menevän hyvin niin kauan kun Mersu oli ongelmissa oman auton kanssa ja hommat meni Ferrarin kannalta putkeen, mutta heti kun alkoi tulla vähän enemmän haastetta niin homma levähti käsiin ihan totaalisesti.
Toki Todtin aikana Ferrarilla hinkattiin liki yötä päivää ympäri Fioranoa jolloin iso osa pikkuvioista saatiin hiottua pois ihan vaan raa'alla työllä, mutta kyllä minä luulen että Todt (ja Brawn) oli myös sellainen johtaja joka sai pidettyä nämä käsienheiluttelijat kurissa ja kaikki keskittyivät kunnolla omaan tekemiseen.
Kuskeista se ei kyllä mun mielestä jää kiinni. Onko organisaatio nyt sellainen että kukaan ei oikein saa otettua oria suisista kiinni vaan kaikki koettaa juosta laukkaavan orin perässä ja miettivät mitä pitää tehdä ?
Kylläpä lässähti MM-taistosta ilmat pihalle äkkinopeasti.
Singaporessa oli vielä tilanne se, että Hamilton johtaa MM-sarjaa kolmella pisteellä. Lähtöjärjestyksessä Vettel paalulla ja Hamilton viidentenä. No, ensimmäisen kierroksen jälkeen olikin Hamilton kärjessä ja siitä lähtien MM-sarja on valunut Vettelin käsistä totaalisesti.
Tiukan MM-taiston sijaan nähdään tiukka taisto kakkossijasta MM-taulukossa. Bottas enää 13 pistettä Vettelin perässä.
Samaa mieltä. Hulkki tekee kyllä tasaisesti tulosta mutta se joku tuntuu puuttuvan että ei saa itsestään irti niitä ihan huippusuorituksia. Ei minusta enää voi pelkän huonon kaluston ja huonon tuurinkaan piikkiin laittaa että kisoja on pitkälti toistasataa ja ei vielä yhtään podiumpaikkaa kun tallikaverit on niitä kuitenkin samalla kalustolla ajaneet muutamia. Minä näen tässä Hulk-Sainz -parissa paljon samaa kuin Hulk-Perez -parissa Force Indialla. Eli Sainz saattaa olla se joka keräilee välillä noita huippusijoituksia (ehkä jopa podiumeja jos Rellu tuosta vähän parantaa ensi kaudelle) mutta on hitusen verran virheherkempi eikä pysty pommittamaan pistesijoja ihan niin tasaisesti kuin Hülkenberg, joten loppujen lopuksi ovat pisteissä hyvinkin lähellä toisiaan ja tuuri esim. tekniikan kanssa saattaa kääntää tilanteen kumman tahansa suuntaan.
Tuntui että hulk oli parhaimillaan silloin kun rengaskuluma oli isompi, pystyi ajamaan pitkä stinttejä ja säästelemään renkaita ja nousemaan sen avulla. Nyt on nykyisillä rankailla hieman pulassa ja ei saa niin isoa hyötyä tuosta että säästelee renkaita. Tasainen mutta nykyiset säänötkään ei ehkä niin enää suosi. loistava kakkoskuski tallille kun tallille, mutta ei ehkä enää sitä ykköskuskin ja kärkikavereiten tasoa.