Tuosta on nyt ollut jonkin verran polemiikkia lehdistössä kun noita rangaistuksia tuli Monzassa niin pirusti että varmaan kovinkaan monella katsojista ei ollut aika-ajon jälkeen käsitystä mistä ruudusta kukakin lähtee. Nuo rangaistukset on kaksipiippuinen juttu sikäli että tuohan se vähän lisämielenkiintoa kisaan kun kärkiukot joutuu lähtemään hänniltä ja raivaamaan tiensä takaisin kärkeen, mutta toisaalta ei tuossa ole enää järkeä kun loppukaudesta (ja varsinkin Monzan kaltaisissa kisoissa joissa kalusto joutuu aika tiukalle) noita rangaistuksia alkaa tulla niin paljon että kukaan ei pysy enää mukana mikä tilanne on. Monzassa kaiken huippu oli kyllä tuo tapaus Sergio Perez. Perezhän ajoi aika-ajossa 11. lähtöruutuun, sai itse 5 ruudun rangaistuksen osien vaihdosta mutta starttasi lopulta kisaan 10. ruudusta eli ylempää kuin mitä hänen alkuperäinen aika-ajosijoituksensa oli. Selkeää?
Toivottavasti Ross Brawn alkaisi saamaan tähän touhuun jotain järkeä, vaikka jokaisessa asiassa tosiaan on puolensa.
Toivottavasti Ross Brawn alkaisi saamaan tähän touhuun jotain järkeä, vaikka jokaisessa asiassa tosiaan on puolensa.