Alustava F1 kalenteri 2014:
16.3. Australia
20.3. Malesia
6.4. Bahrain
20.4. Kiina
27.4. Korea
11.5. Espanja
25.5. Monaco
1.6. Amerikka (New Jersey)
8.6. Kanada
22.6 Itävalta
6.7. Britannia
20.7. Saksa (Hockenheim)
27.7. Unkari
24.8. Belgia
7.9. Italia
21.9. Singapore
5.10. Venäjä
12.10. Japani
26.10. Abu Dhabi
9.11. USA (Austin)
16.11. Meksiko
30.11. Brasilia
22 kisaa alkaa olla jo turhan paljon. Nykyiset 20 kisaa on ihan sopiva, mutta mitkä radat pitäisi sitten jättää ajamatta ja mitkä kisat pitäisi olla mukava tai tuoda takaisin..?
Ensimmäisenä jättäisin pois Bahrainin, Korean ja Intian (ei ajeta kaudella 2014). Bahrain on keskellä ei mitään eikä palvele todellisia F1-faneja, vaan on enemmän sheikkien oma leikkikenttä. Korean rata taas rakennettiin ainakin turistien kannalta huonoon paikkaan kauas Soulista. Intiasta ei ole oikein saanut mitään kuvaa. Austinkin on vähän rajatapaus, mutta sallittakoon siellä pari lisävuotta ja katsotaan sitten millainen kisa tuosta muodostuu.
Uusista radoista kiinnostaa todella paljon New Jersey. Ainakin maisemiltaan kisan luulisi olevan kohdallaan, toki itse kisa toteutuessaan näyttää onko rata mielekäs vai enemmän jonossa ajelua. Meksikosta on vaikea sanoa mitään, vanha rata oli ainakin legendaarisessa Formula One Grand Prixissa kiva, mutta oliko Meksikoon tulossa kokonaan uusi rata? Sochi toisaalta kiehtoo, toisaalta taas ei. Vanhoista radoista haluaisin takaisin (ainakin) Istanbulin, sillä rata oli mielenkiintoinen ja kuskien suosiossa ja Istanbul taas loistava kohde lähteä Suomesta katsomaan kisaa ja viettämään pari lisäpäivää Istanbulissa.
Muuten kalenteri alkaa vaikuttaa mielekkäältä, tärkeintä kuitenkin olisi ettei Euroopan kisoja enää nykyisestä vähennettäisi. Kenenhän idea oli 2000-luvun alkupuolella jättää Spa ajamatta? Varmaan suurin vääryys koskaan F1-kisoista päätettäessä... Omat suosikit nykyisistä radoista ovat Spa, Hockenheim, Monza, Monaco ja Montreal. Singaporekin on alkanut kiinnostaa, kun parina viime vuonna siellä on ollut jo jonkin verran ohituksia eikä pelkkää jonossa ajamista.