Formula 1 – kausi 2014

  • 330 358
  • 1 769

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
JJ tuskin enään takaisin tulee ja muutenkin itselle jäi vähän sellainen kuva, että hänhän sitä venettä ajoi vaikka kuinka kiisti. Toki syytön ennen kuin muutoin todistetaan. Toki aika kasa sitä itseään jos tosiaan ajoi kaverinsa hengiltä ja sen jälkeen kiistää sen. Totuutta ei toki koskaan tuskin saada tietää, joten enpä voi JJ alkaa sen enempää haukkumaan tai syyllistämään. Luulen kuitenkin etten ole ainoa jolle jöi tuollainen fiilis ja sen takia hän tuskin itseään enään telkkaan tunkee.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
JJ tuskin enään takaisin tulee ja muutenkin itselle jäi vähän sellainen kuva, että hänhän sitä venettä ajoi vaikka kuinka kiisti. Toki syytön ennen kuin muutoin todistetaan. Toki aika kasa sitä itseään jos tosiaan ajoi kaverinsa hengiltä ja sen jälkeen kiistää sen. Totuutta ei toki koskaan tuskin saada tietää, joten enpä voi JJ alkaa sen enempää haukkumaan tai syyllistämään. Luulen kuitenkin etten ole ainoa jolle jöi tuollainen fiilis ja sen takia hän tuskin itseään enään telkkaan tunkee.

Valituslupaa korkeimpaan ei tullut, Järvilehto on syytön nyt ja aina. Olisi aivan perseestä jos tällaiset oletukset, mutut ja fiilikset estäisivät hänen kommentointihommiaan.
Aika vänkää toisaalta on että tavallaan tämä sama syyllisyysolettama joka hänen mainettaan mustaa, vapautti hänet syytteistä.

Muistelisin että JJ oli ihan hyvä kommentaattori. Ei vaihtoehtoja taida liikaa olla. Mildh?
 

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Perseestä toki, mutta joskus asiat on sieltä. Itse en usko, että Järvilehto enään tv:n puolella esiintyy. Ja toki on syytön jos ei muuta voi todistaa. Sen kyseenalaistaminen tuskin vaan loppuu.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Muistelisin että JJ oli ihan hyvä kommentaattori. Ei vaihtoehtoja taida liikaa olla. Mildh?

JJ comeback olisi hieno asia. Samalla voitaisiin unohtaa menneet, niin kun yllä todettiin, mies todettiin syyttömäksi. Aika rankkaa jos "suomen kansa" ei antaisi syyttömälle miehelle uutta mahdollisuutta ja vielä suurempi munaus jos MTV3 ei sitä anna koska hehän kommentoivat jotain siihen suuntaan että tapaukseen viitaten joutuvat lopettamaan työsuhteen jne. Nythän mies on syytön, Maikkarinhan pitäisi avosylin ottaa mies vastaan.

Mildh on hyvä asiantuntija mutta F1-lähetys huutaa tuttua naamaa gridille ja nimenomaan tuttua naamaa jonka jopa kuskit siellä gridillä tunnistaa. Keke olisi ehdoton ykkönen, siitä ei kahta sanaa, silloin saataisiin sellaista verbaalineroutta eetteriin että sloganeita syntyisi varmaan joka lähetyksessä.

Häkkinen on ihan unessa, hänen puhujan lahjansa ovat vaatimattomat. Tuntuu etten ole mieheltä nähnyt yhtä ainuttakaan haastattelua missä olisi jotain mielenkiintoista asiaa. Ja ihan kaikella kunnioituksella, olenhan itsekin fani, Mika on nopea kuski ja piste.

Hyvä tiimi ensi vuodelle olisi:

- Saari: Kelpo selostaja, ei hyvä , ei huono, ei parempaa tule nyt mieleen. Ja iso plussa siitä että tuntee jo varikon väkeä, tätä seikkaa ei saa unohtaa, merkkaa paljon näissa piireissä jos tarkoituksena saada varikolla haastatteluja.

- JJ: Comeback, avosylin ottaisin vastaan ja toivon että koko varikko ottaisi vastaan, miehelle soisi takaisin sen hyvän fiiliksen joka huokui varikolla. Hyväntuulinen jalat maassa tyyppi, ei yhtään ylimielinen.

- Oikarinen: Teknistä asiantuntijaa tarvitaan ensi vuoden muuttuvien sääntöjen vuoksi erittäin paljon, soisin vieläkin paljon enemmän ruutuaikaa Ossille.


- Pulkkinen hoitanee jatkossakin harjoituksia ja muuta "pakollista" puhetta, Timppakin on tuolla ollut jo niin kauan että ei tule edes mieleen ehdottaa kenellä ne korvattaisiin. Ja onhan todistetusti Timppa saanut Paul Hembrylta haastatteluja melkein joka kisassa ja Hoffmaister haastattelu on jo legenda.


Edit: vielä JJ:stä, syytön kuolemantuottamukseen mutta jäikö syytteet jostain kännisekoilusta? Eli antanut veneen humalaiselle kaverille jne? Jos näin niin sitten Maikkari voi siihen vedota. Urholla tosiaan pokka ainakin riitti kun otti JJ selostamaan pikaveneitä, nopealla veneellä ajostahan ne viimeiset kokemukset tosiaan oli.

_
 
Viimeksi muokattu:

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Ei jos, vaan kun.

Oli miten oli. En vaan itse mahda sille mitään, että jäi vähän sellainen fiilis, että mies puhui oikeudessa paskaa. Toki ei ole reilua eikä kovinkaan järkevää tuosta asiasta tuon enempää puhua, kun kerran hänet syyttömäksi todettiin.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Vaikka tuolla tarjotaan syyksi "henkilökohtaisia syitä", niin ainakin minulle hiipi mieleen että Alma median jääkiekon MM-kisoista ottama persnetto näkyy tässäkin, eli Salolle ei voida maksaa tarpeeksi ensi kaudesta. Tietysti jos sinne saadaan joku Keke tai JJ korvaamaan, niin olen väärässä.

Jeps, samat ajatukset tuli heti mieleen. Viime aikaisten uutisten valossa voi olla maikkarilla budjettivuodet edessä ja selostukset jopa Pasilasta käsin... Kyllähän tuo jonkun euron kustantaa kun sinne on tällä kaudella roudattu Saari, Salo, Pulkkinen, Mustakari, välillä Ossi Oikarinen tai muu vieras, pari kameramiestä, äänimies tms. Sitten kun on 20+ kisaa kaudessa ja puolet kaukomailla niin ei tuollainen lössi ilmaisella liiku. Ja palkat päälle.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Edit: vielä JJ:stä, syytön kuolemantuottamukseen mutta jäikö syytteet jostain kännisekoilusta? Eli antanut veneen humalaiselle kaverille jne? Jos näin niin sitten Maikkari voi siihen vedota.
_
Ei käsittääkseni saanut mitään tuomiota. Samoin kun tutkinnan suppeus vesitti näytön kuljettamisesta, vesitti se myös näytön matkustamisesta. Eli kumpaakaan vaihtoehtoa ei pystytty vakuuttavasti ja ilman varteenotettavaa epäilyä todistamaan.
 

Hönde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals, Real Madrid
Minun mielestäni on selkeästi kaksi vaihtoehtoa Salon korvaajaksi. Joko JJ tai sitten Ossi Oikarinen. Molemmat hyviä vaihtoehtoja, mutta olen kyllä itsekin vähän epäileväinen sen suhteen, että JJ palaisi takaisin kommentaattorin hommiin.

Muuten varmaan jatketaan samalla kaavalla eli Saari ja Pulkkinen jatkavat ja siihen päälle sitten yksi kommentaattori. Ekin tilalle tuskin otetaan ketään, johtuen näistä maikkarin talousvaikeuksista. Toivottavasti kuitenkin pystyvät myös ensi kaudella kiertämään kaikki kisat läpi, eikä mennä mihinkään Pasilan studio hommiin.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Marussia F1 Team

Jules Bianchille yhden vuoden jatkosopimus Marussialle. Snadisti ehkä harmittaa tämä uutinen. Olisin halunut nähdä kyseisen heebon vaikka Force Indialla jomman kumman nykyisen kuskin paikalla. Tehnyt oikeasti todella hyvää duunia Marussialla, ainoa vaan että eihän sitä rivikatsojat huomaa kun kurvailee joukon viimeisenä jatkuvasti. Noh jos vuoden vielä kehittyy paremmaksi ja sitten isompiin talleihin.

Red Bull: Vettel - Ricciardo
Ferrari: Alonso - Räikkönen
Mercedes: Hamilton - Rosberg
Lotus: xxxxx - xxxxx
McLaren: xxxxx - Perez
Force India: Paul Di Resta - xxxxx
Toro Rosso: xxxxx - xxxxx
Sauber: xxxxx - xxxxx
Williams: xxxxx - xxxxx
Caterham: Charles Pic - xxxxx
Marussia: Jules Bianchi - xxxxx

12 tallipaikkaa siis vielä vapaana. Noistakin taitaa olla ns. julkisia salaisuuksia se, että Romain Grosjean jatkaa Lotuksella, Williams jatkaa nykyisellä kaksikollaan ja Sutilikin taitaa olla aika vahvoilla jatkosopparin suhteen Forcella. Toro Rossoa ajaa 95% todennäköisyydellä Vergne ja Da Costa. Tuskinpa Buttonikaan McLarenilta lähtee.
 
Viimeksi muokattu:

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
^Eikös Buttonin jatko Mäkillä jo julkistettu?

Button itse on sanonut haluavansa jatkaa McLarenilla, mutta mitään virallista tiedotetta asiasta ei ole vielä tullut. Syyskuun alussa kerrottiin, että McLaren julkaisee lähiaikoina Buttonin jatkosopimuksen.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Petrovilla huhutaan olevan se 25m sponssipaketti. Lotukselle se varmasti ja toki Caterhamille/Marussialle kelpaisi. Hulk lienee kuitenkin Lotuksen valinta? Massa löytänee paikan Sauberilta?, etenkin jos Sirotkin on toinen kuljettaja. Ferrarin koneita käyttävänä tallina suhteet pitäisi olla kunnossa.

Force Indian toinen paikka voi olla suhteellisen haluttu. Mercedeksen moottori jota pidetään yleisesti parhaana ensivuonna, tosin mitään faktaa ei ole kenelläkään lyödä pöytään moottoreiden tasosta. Petrov on varmasti ovella rupla säkkeineen. Sieltä voisi jopa Heikille avautua vielä se yksi mahdollisuus. Sääntöjen muuttuessa Kovalainen joka tuo auton varmasti maaliin saattaisi olla yllättävänkin hyvä valinta, mutta uskoisin että ainoa realistinen paikka kuitenkin on Caterham.


Red Bull: Vettel - Ricciardo
Ferrari: Alonso - Räikkönen
Mercedes: Hamilton - Rosberg
Lotus: Grosjean - Hulk
McLaren: Button - Perez
Force India: Paul Di Resta - xxxxx
Toro Rosso: xxxxx - xxxxx
Sauber: Sirotkin - Massa
Williams:Maldonado - Bottas
Caterham: Charles Pic - Kovalainen
Marussia: Jules Bianchi - Petrov

Omat veikkaukset Boldattu. Toro Rosson tilanteesta en osaa mitään sanoa. Mielellään näkisin Kobayashin vaikka tuossa Force Indian autossa, mutta eipä taida tapahtua.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Omat veikkaukset Boldattu. Toro Rosson tilanteesta en osaa mitään sanoa. Mielellään näkisin Kobayashin vaikka tuossa Force Indian autossa, mutta eipä taida tapahtua.

Ihan hyvät veikkaukset. Tuohon Sauberiin on sanottava sen verran, että kuulemma Barrichello janoaa myös paluuta sarjaan ja olisi tuomassa kovan tukun rahaa. Tuonne Sauberille sitä on huhuttu nuoren Sirotkinin viereen.

Toro Rosson kuskitilanne taitaa olla kaikista selvin näistä epäselvimmistä. Tallipomot sanoneet jo useaan kertaan, että ei ole syytä vaihtaa Vergneä ja suurin osa medioista kertoo jo totuutena, että toista autoa ajaa Felix Da Costa. Lisäksi RB:n junnuakatemiaan kuuluva Daniel Kviat sanoi tuoreessa haastattelussa, että tallipäälikkö Tostin kommentit hänestä ovat imartelevia, mutta eiköhän F1-paikka ole vielä vähän liian kaukana ja toista autoa taitaa ajaa Felix Da Costa.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
En kyllä ymmärrä miksi se Kovalainen enää ajaa. Ei hänellä kuitenkaan ole mitään toivoa päästä tuolta Caterhamilta pois. Kärkitallien kuskit on lukittu ja Kovalainen ei ole tarpeeksi hyvä, että jotkin keskikastin tallit ottaisivat hänet kun samantasoisen kaverin löytää markkinoilta, joka tuo vielä säkillisen rahaa. Vastahan se monta vuotta yritti antaa "näyttöjä" muille talleille ajamalla sitä romukasaa, mutta torsoksi jäi.
 

Pajicz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pirkkalan Pingviinit
En kyllä ymmärrä miksi se Kovalainen enää ajaa. Ei hänellä kuitenkaan ole mitään toivoa päästä tuolta Caterhamilta pois. Kärkitallien kuskit on lukittu ja Kovalainen ei ole tarpeeksi hyvä, että jotkin keskikastin tallit ottaisivat hänet kun samantasoisen kaverin löytää markkinoilta, joka tuo vielä säkillisen rahaa. Vastahan se monta vuotta yritti antaa "näyttöjä" muille talleille ajamalla sitä romukasaa, mutta torsoksi jäi.

Eli sinun mielestäsi olisi parempi olla työttömänä kuin ajaa häntäpään tallissa? Melko loogista...
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Eli sinun mielestäsi olisi parempi olla työttömänä kuin ajaa häntäpään tallissa? Melko loogista...

Luulisin, että Kovalainen saisi helpostikin töitä jostain muusta sarjasta jos haluaisi.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Helmut Marko edelleen epäilee Alonson lähtevän Ferrarilta kauden päätteeksi. Kummallista on että käytännössä mitään auki olevia paikkoja ei ole vielä täytetty vaikka yleisesti uskottiin, että Kimin ratkaisu pyöräyttäisi ruletin kunnolla käymään.

Saattaa olla että kulisseissa käydään vielä Alonson osalta neuvotteluita MCLarenin/Lotuksen kanssa. Aika kummaa on että näin paljon on paikkoja avoinna.

Red Bull -pomo epäilee: Alonsosta ei tule Räikkösen tallikaveria -IS-
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En kyllä ymmärrä miksi se Kovalainen enää ajaa. Ei hänellä kuitenkaan ole mitään toivoa päästä tuolta Caterhamilta pois. Kärkitallien kuskit on lukittu ja Kovalainen ei ole tarpeeksi hyvä, että jotkin keskikastin tallit ottaisivat hänet kun samantasoisen kaverin löytää markkinoilta, joka tuo vielä säkillisen rahaa. Vastahan se monta vuotta yritti antaa "näyttöjä" muille talleille ajamalla sitä romukasaa, mutta torsoksi jäi.
En oikein ymmärrä näitä kommentteja, jossa ihmetellään että mitä järkeä esim. Kovalaisella on ajella tuolla sen sijaan että kävelisi tyynesti pois ja lopettaisi tarjolla olevat ajamiset.

Jos on tilaisuus ajaa työkseen F1-kuskina, pyöriä siellä tutuissa varikkoympyröissä pitkin maailmaa ja tehdä sitä mitä osaa ja minkä eteen on tehnyt ikänsä duunia, on melko paksua alkaa ulkopuolelta huutaa miten järjetöntä tuo on ja ennemmin tulisi lyödä pillit pussiin ja hanskat tiskiin.

Nytkin kuitenkin ilmeisesti Caterham saattaa palkata Heikin takaisin ensi kauden kilpakuskikseen kahteen maksukuskiinsa ns. kyllästyneenä, varmasti arvonsa tuntevat nettipalstojen F1-miehet haistattaisi paskat jonkun Caterhamin työtarjoukselle, mutta ikänsä kilpa-autoja käskyttäneelle ja ja kohta vuosikymmenen F1-sirkuksessa kiertäneelle alan ammattilaiselle saattaa olla hieman tuota jaloa ajatusta vaikeampi irtautua varikolta ja F1-auton ratista. Etenkin kun ikää on 32 ja ihan vielä eläkepäiviä tuskin jaksaa käydä viettämään, ja muita sarjojakin ehtii kokeilla vielä tarvittaessa myöhemminkin.

Eli minä kyllä ymmärrän varsin hyvin, minkä vuoksi esim. Kovalainen tai mahdollisesti jopa Rubens Barrichello pyrkivät edelleen jatkamaan ajouraansa F1-sarjassa, vaikka se kuskin mielestä turhauttavaa ja ulkopuolisen silmin noloa onkin siellä häntäpäässä ajella kisasta toiseen.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Koviksella ei sinänsä vielä edes ikää kauheasti ole, joten siltä pohjalta mies voisi kyllä vielä jatkaa, Barrichelloa minä en miehen sympaattisuudesta huolimatta enää haluaisi ratissa nähdä, vaikka nopeus ehkä riittäisikin. Nykyään vain Hamiltonin ja Vettelin kaltaiset superjunnut ovat vääristäneet tilannetta ja vähän päälle 30-vuotiaatkin kuskit nähdään jo ikäloppuina. Totta on että Kovalaisen on vaikea päästä enää Caterhamilta mihinkään, mutta jos mies pääsee palkaa nauttivaksi kilpakuskiksi, niin en näe miksi miehen siitä pitäisi kieltäytyä. Sitä en sitten oikein ymmärrä miksi Barrichellon kaltainen kuski yrittää tunkea vielä maksukuskina itseään takaisin peliin. Muista sarjoista löytyisi varmasti ihan palkkatöitäkin.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sitä en sitten oikein ymmärrä miksi Barrichellon kaltainen kuski yrittää tunkea vielä maksukuskina itseään takaisin peliin. Muista sarjoista löytyisi varmasti ihan palkkatöitäkin.
Ei Rubens sitä rahatukkoa talliin omasta pussistaan kiikuttaisi, eli olisihan hän maksukuskistatuksesta huolimatta palkkatöissä. Tässä tapauksessa palkan maksaisi tallin sijaan se rahakas taho, jonka turvin Barrichello sinne johonkin talliin pääsisi.

Minäkään en välttämättä toivo Rubensin enää jatkavan, mutta ymmärrän hänenkin osaltaan että mieluummin vielä ajelee vaikka sitten sponsorin tukemana vuoden tai kaksi, ennen kuin siirtyy lopullisesti pois F1-kiertueelta.
 

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
En minäkään henkilökohtaisesti ymmärrä miksi Kovalainen haluaisi ajella tuolla romulla parista vikasta sijasta. Koviksen tilanteessa itse keksisin jotain muuta. Taloudelliesti ei tarvitse huolehtia. Muutenkin toivoisin näkeväni uusia nimiä, koska jostain Kovalaisesta ei enään ole kuitenkaan ajamaan tuolla kärjessä. Muutenkin Suomessa mielestäni moni arvostaa hänen taitojaan hieman liian korkealle. Floppasi mäkillä ja Caterhamilla ajoi ihan perus hyvin, mutta ei mitenkään ihmeellisesti.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
En minäkään henkilökohtaisesti ymmärrä miksi Kovalainen haluaisi ajella tuolla romulla parista vikasta sijasta. Koviksen tilanteessa itse keksisin jotain muuta. Taloudelliesti ei tarvitse huolehtia. Muutenkin toivoisin näkeväni uusia nimiä, koska jostain Kovalaisesta ei enään ole kuitenkaan ajamaan tuolla kärjessä. Muutenkin Suomessa mielestäni moni arvostaa hänen taitojaan hieman liian korkealle. Floppasi mäkillä ja Caterhamilla ajoi ihan perus hyvin, mutta ei mitenkään ihmeellisesti.

Ihan samasta syystä voisi kysyä, miksi joku pelaa jalkapalloa vitosdivarissa tai urheilee piirikunnallisissa, kun ei ne sieltä mihinkään huipulle nouse. Tuskin Kovalaisestakaan maailmanmestaria tulee, mutta jos tuntuu siltä että on vielä annettavaa ja nauttii F1:stä niin mikäs siinä. Ajelihan siellä muuan seitsenkertainen mestari ynnämuut sijoilla kolme kautta.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
En minäkään henkilökohtaisesti ymmärrä miksi Kovalainen haluaisi ajella tuolla romulla parista vikasta sijasta. Koviksen tilanteessa itse keksisin jotain muuta. Taloudelliesti ei tarvitse huolehtia. Muutenkin toivoisin näkeväni uusia nimiä, koska jostain Kovalaisesta ei enään ole kuitenkaan ajamaan tuolla kärjessä. Muutenkin Suomessa mielestäni moni arvostaa hänen taitojaan hieman liian korkealle. Floppasi mäkillä ja Caterhamilla ajoi ihan perus hyvin, mutta ei mitenkään ihmeellisesti.

Tässä taas kiteytyy aika hyvin se mistä Keke Rosberg aikanaan kritisoi suomalaisia omana ajoaikanaan, eli vain menestys kelpaa ja jos sitä ei tule(tai se ei ole totutun hyvää) niin aletaan jo siirtämään eläkkeelle tai keksitään muita dissauksen aiheita(motivaatio mennyt tms). Täytyy kuitenkin ymmärtää että maailman kilpaa ammatikseen ajavista rata-autoilijoista vain pieni osa pääsee tuolle tasolle, joten tuo väitteesi yliarvostamisesta on kyllä täyttä bullshittiä.

Kovalais Hessu ei ole sitä maailmanmestariainesta mitä Keke, Häkkinen ja Räikkönen oli, mutta eipä sitä ole noin 2/3 lähtöruudukon kavereista muutenkaan, joten en oikein ymmärrä pointtia miksi hänen pitäisi lopettaa noinkin nuorena F1:n ajaminen jos pääsee palkkaa nauttivaksi kuskiksi?
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mclarenilla ei ehkä onnistunut, mutta pitää myös muistaa millä autolla Heikki ajeli viimeiset kaudet. Aika lähellä maksimia taidettiin mennä monessa A-A ja kisassa ja itseasiassa pariekrtaa pystyi yllättämäänkin. En tiedä kultaako aika muistoja, mutta taisi voittaa tallikaverin aika-ajoissa aika monta kertaa enemmän ja kisoissakin usein parempi, vaikka Petrov taisikin tuoda tallin ainoat pisteet. Voi kyllä muistkin tehdä kepposet, mutta kovin paljon ihmeelisemmin romukasalla ei kyllä pystynyt ajamaan. Ladasta ei saa ferraria vaikka olisi kuinka hyvä kuski.

Caterham tallille olisi varmaan ihan hyvä veto ottaa Heikki takaisin, kuitenkin pyörinyt tallin ympärillä tämänkin kauden joten ei olisi uusi nimi tuohon ja tietää auton metkuja kun pari testiä ajannut. Selkeästi taso tallissa laski heti kun kokemattomat maksukuskit tuli, voisi edes pienen askeleen talli ottaa etenpäin jos toiselle paikalle edes tulisi kunnollinen rattimies joka osaisi edes vähän säätää autoa etenpäin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös